Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניסאן אלמרה 1999 - אטם מכסה שסתומים


yairw
שימו לב! השרשור הזה בן 849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

את הרכב הנ"ל קניתי במצב מצוין מחבר פורום ושמרתי עליו שנים רבות, שירת אותי נאמנה עם אפס תקלות.

כעת אני עובד במרחק הליכה מהבית, לאישה קניתי גי'יפ להובלת התאומים, האוטו ישב ללא שימוש מעבר לפעם בכמה שבועות במקרה חירום, הייתי צריך להסיר קורי עכביש בין המראה לחלון כל פעם שהייתי חוזר לאוטו.

 

החלטתי למסור את הרכב לאחי הגדול שהרכב שלו בדיוק מת ולחסוך לו כאבי ראש מעבר לטסט פעמיים בשנה.

למרות היותו מהנדס מכונות, הייתי טוען שאפילו אחד טוב, הוא לא שמר על האוטו טוב כמוני, נתן לאחרים "לטפל" עבורו וכעת הוא נראה אסון, לפחות בתא המנוע.

 

את הרכב לא ראיתי הרבה זמן, הוא טען שהוא סובל מגימגומים בהאטה ועצירה והמכונאי שלו לא הצליח לפתור זאת, אמרתי לו לקפוץ אליי ביום שישי בהזדמנות ונציץ יחד.

למרבה הפלא, אחרי נסיעה של שעה+, הוא נתקע 50 מטר מהבית שלי, כשהמצבר מת לחלוטין - לא יכול להדליק אורות אזהרה, אמרתי לו לשים משולש ולחכות לי דקה,

מגיע ופותח מכסה מנוע, זה המצבר שאני שמתי ב2017, מניע עם כבלים, מגיע עד לבית, בודק את המצבר עם בודק מצברים, תוצאה - 0% אחוזי חיים, טען את הבטרייה ונסה שנית.

 

יום שישי, צהריים, מזמין את הראשון שמוכן לבוא, כי אחי חייב לחזור הביתה, מבקש 60 אמפר (לא ביררתי, זה מה שהיה באוטו), המומחה בא עם 55 אמפר והפליץ משהו בסגנון "שזה מצבר יותר חזק, תבדוק בגוגל", אבא משלם אז לא התערבתי.

האוטו מניע ללא בעיות וזה די גרם לי לחשוב שזאת הסיבה לגימגומים גם, אחי התעקש שנבדוק את המצערת, פירוק זריז של כל הפלסטיקה של פילטר האוויר, המצערת נראת נקייה.

 

מה שכן שמתי לב אליו, הוא נזילת שמן, אמנם לא כמות מטורפת, אבל נראה שמכל האטם מכסה השסתומים, עם דגש על צד שמאל, יש באטם בצידו השמאלי של המכסה, שני חצאי עיגול, ומהם נוזל משמעותית יותר, כמו כן, גם מצידו הימני של המכסה, איפה שמתחבר מה שנראה כדיסטריביוטר

הייתי חמר ולא צילמתי, אבקש מאחי לצלם והעלה כשיגיע, יש שמן על כל המנוע ותיבת ההילוכים.

 

חפרתי קצת באינטרנט, מצאתי סט של אטם מכסה שסתומים, ארבע אטמים לתעלה של הפלאגים ו11 אטמים לברגים מסביב למכסה, די בזול אני חייב לציין

החיפוש לפי מספר שילדה לא עבד, אבל בדקתי היטב כל הניתן, מקווה שלא יצאתי חמר והזמנו משהו לא מתאים (אם כי לא מדובר על אסון כלכלי, 40 יורו גג עם משלוח), אשמח להתייחסות אם כן (כמובן שהיה עדיף אם הייתי שואל לפני ההזמנה - חמר, כבר אמרתי?)

image.png.8d2161005874329f13ae8d42d01045f7.png

 

כעקרון, החלפת אטם מכסה שסתומים לא מרתיעה אותי במיוחד, אם כי לא ניסיתי לבצע זאת אי פעם, לכן אני מתעייץ אם יש דברים מעבר לברורים שאני אמור לבצע, לדוגמא, האם מעבר לאטם עצמו, עליי לשים סיליקון/אטם נוזלי כלשהו בנקודות כלשהן?

למה עליי לשים לב וממה עליי להיזהר?

 

כמו כן, האם הדיסטריביוטר שנראה שמחובר למכסה השסתומים (ונראה שיש נזילה רצינית גם מהחיבור) אמור לרדת גם בפירוק? אם כן, יש אטם נוסף שעליי לרכוש? בהתחשב שאני מחזיר הכל למקומו בדיוק כפי שהיה, אין צורך בכיוון מיוחד?

תמונה גנרית מהאינטרנט עד שאחי יישלח לי עדכנית

image.png.4e5802aaabf7627d895250fc13691309.png

 

תודה לאלה שסבלו עד כה ועדיין ישמחו לעזור

 

 

עריכה: כמעט שכחתי, הוא טוען שעדיין יש גימגומים, לא כמו פעם, אבל עדיין, אני רוצה לעשות לו טיפול מלא על הדרך וגם להחליף פלאגים, יש לי עוד דברים לחשוד בהם?

עריכה אחרונה על ידי yairw

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה,

את סדר הסגירה כבר השגתי, רק עליי למצוא את המומנט הרצוי.

מה שהפתיע אותי שלברגים יש ראשי פיליפס, זה הגיוני? או שהם לא מקוריים?

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם נראים אותו הדבר, אפילו מצאתי עוד כמה ראשי פיליפס שמככבים במקומות אחרים, פשוט פעם ראשונה שאני נתקל בבורג פיליפס ברכב.

למזלי אני יכול להשאיל ממקום העבודה מגוון רחב של מפתחות מומנט חדשים של וורה, רק צריך לשוטט עוד קצת באינטרנט וגם את המומנט הרצוי אמצא.

 

הבעיה שאני כמעט לא מצליח למצוא את המנוע הזה ביוטיוב, מה שכן יש, זה את הדגם האמריקאי עם התזמון שסתומים שמככב שכמובן אין לי, ועד שאני נופל על איזה אירופאי/אסייאתי עם דגם המנוע שלי, כל תיבת האוויר נראת שונה לחלוטין ולא מצאתי מידע על תתי דגמים למנוע שמסבירים זאת

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שכדאי להשתמש בפיליפס עם תקן יפני JIS 

אם יש על הברגים נקודה זה אומר שזה מה שצריך.

שים לב שאם זה JIS אז סגור עם רגש.

 

לגבי לשים סיליקון אטמים-

אם יש מקומות מעוגלים,אולי כדאי לשים שם.

 

בהצלחה..

עריכה אחרונה על ידי בכיף
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא מכיר את הרכב הזה ספציפית אבל מרכבים אחרים עם סידור דומה, פתחת את מכסה המפלג? אם יש בפנים שמן ולכלוך זה מה שגורם לגמגומים. תנסה לפתוח, לנקות ולעשות סיבוב לפני שאתה מפרק מכסה שסתומים. יכול להיות שהאורינג של המפלג זה מה שנוזל, ובגלל זה יש שמן בתוכו. לאו דווקא מכסה השסתומים.

 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום יש לי קובץ של מנועים קודמים  סאני וסנטרה אולי יכול לעזור לך לא יכול להעלות היות והקובץ גדול מהמותר

מייל [email protected]

שלך לי את כתובתך ואשלך לך את הקובץ 59 מגה

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...