Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הדרך הנכונה לתפעול גיר DSG?


guyr
שימו לב! השרשור הזה בן 798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים.

שאלה שמעניינת אותי הרבה זמן ואשמח אם מישהו יוכל להסביר בצורה הגיונית/ הנדסית מה באמת הדרך הכי בריאה לתפעל את גיר הDSG.

בזמן חניה

האם צריך להעביר ישר למצב P ואז להרים ארמברקס? או קודם N⬅️ ארמברקס⬅️הורדת רגל מהברקס⬅️העברה למצב P

פעם הסבירו לי שהדרך הארוכה יותר בריאה אבל השאלה למה? מה קורה בתהליך הזה שגורם לזה להיות נכון יותר לגיר?

 

המתנה ברמזור

האם הדרך שכולנו רגילים,ללחוץ על הברקס בזמן המתנה לרמזור ירוק היא הנכונה?

או שהרבה יותר נכון יהיה להעביר למצב N כמו שעושים בגירים ידניים?

כאשר ממתינים בD מד הסלד טיפה יותר גבוה מאשר במצב N, על פניו זה מרגיש יותר הגיוני להעביר לN

 

מקווה שהסברתי את עצמי כמו שצריך

תודה מראש

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא כאן (ספר ההוראות של הסיאט ארונה) - עמ' 233-237. התשובה לשאלתך נמצאת בעמ' 237: במישור ל משנה, בעליה או ירידה משוך את בלם היד ואז העבר ל-P.

 

שים לב להנחיות לגבי נסיעה בפקקים ולגבי זינוק בעליה - תמיד עם בלם היד!!

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שזאת למעשה תיבה ידנית שבה המחשב מעביר הילוכים. אז לא תמיד המחשב מתחשב במצב הקלאץ' (ככל הנראה הוא בכלל לא).

 

כלל האצבע - שהתיבה תעביר כמה שפחות הילוכים ושתהיה כמה שפחות ב"חצי הילוך"/שילוב הילוך.

כשהרכב בעצירה לאורך זמן, שההילוך לא יהיה ב- D או בהילוך ידני(כמובן, במצב זה, להזהר וללחוץ על הברקס שהאוטו לא יתדרדר).

 

לי יש רכב עם תיבה רובוטית מסוג DSG - איביזה.

בנהיגה בדרך מהירה אין בעיה. הבעיה כמובן בדרכים איטיות/פקקים.

 

דבר ראשון, אם אפשרי, לנהוג במצב ידני ולהעביר הילוכים לבד עם הטיפטרוניק.

אם לא אפשרי, להעביר למצב ספורט. במצב זה כמות העברות ההילוכים נמוכה יותר כי המנוע "מושך" יותר כל הילוך (כמובן שזה בא על חשבון צריכת הדלק).

 

דבר שני, בנסיעה איטית/עצירות אני לא עוצר בהדרגתיות, אלא עוזב את הגז, נותן למנוע להגיע למינימום בהילוך (בד"כ הילוך ראשון) ואז לוחץ חזק על הברקס כך שהרכב יעבור כמה שיותר מהר לעצירה מוחלטת מבלי לשחוק את הקלאץ (כמובן מוודא שאין מישהו שנצמד מאחורה). ואז אני מעביר ל- N .

כשצריך לנסוע, אני עובר ל- D ,ובנסיעה מ-0 קמש אני עוזב את הברקס, נותן לתיבה חצי שניה לשלב הילוך, ואז נותן גז בהדרגה. למדתי כבר מתי לעזוב את הברקס ושהרכב יתחיל "לזחול" עוד לפני שאלה שמאחורי מתחילים לצפצף. בד"כ כשהתיבה עוברת מהילוך 1 ל-2 אני מעביר לידני ומשם מעביר לבד.

 

זה נשמע מורכב ומתיש, אבל התרגלתי כבר לנהוג כך.

כמובן שיש כאלה שלא מוכנים לשנות הרגלי נהיגה רק כדי שהקלאץ יישחק לאט יותר.

לפחות ברגע שהם מודעים לנקודות התורפה בתיבה הזאת, אפשר למזער את השחיקה גם בנהיגה רגילה (לכל הפחות, לא לבלום בהדרגה בנסיעה איטית מאד).

 

ו...זהו. עברתי כבר מעל 80 אלף ועדיין הקלאץ מקורי ועושה את העבודה.

 

 אה..כן... בקרת שיוט אדפטיבית - הניחוש שלי שאם רוצים לשמור על הקלאץ, אז לא להשתמש בה כי זה כמו בנהיגה במצב D בפקקים.

כמובן שכל אחד יבחר את הפשרה שלו לגבי זה.

 

  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת חניה עדיף בכל רכב לשים בלם יד עם ניוטרל ורק אחר P כיון שזה שומר על התושבת גיר שלא יהיה עליה משקל עודף, וגם יותר בטיחותי שלא ידרדר לך בחניה. כי ה P איננו נעילה מושלמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ntd כתב:

קח בחשבון שזאת למעשה תיבה ידנית שבה המחשב מעביר הילוכים. אז לא תמיד המחשב מתחשב במצב הקלאץ' (ככל הנראה הוא בכלל לא).

 

כלל האצבע - שהתיבה תעביר כמה שפחות הילוכים ושתהיה כמה שפחות ב"חצי הילוך"/שילוב הילוך.

כשהרכב בעצירה לאורך זמן, שההילוך לא יהיה ב- D או בהילוך ידני(כמובן, במצב זה, להזהר וללחוץ על הברקס שהאוטו לא יתדרדר).

 

לי יש רכב עם תיבה רובוטית מסוג DSG - איביזה.

בנהיגה בדרך מהירה אין בעיה. הבעיה כמובן בדרכים איטיות/פקקים.

 

דבר ראשון, אם אפשרי, לנהוג במצב ידני ולהעביר הילוכים לבד עם הטיפטרוניק.

אם לא אפשרי, להעביר למצב ספורט. במצב זה כמות העברות ההילוכים נמוכה יותר כי המנוע "מושך" יותר כל הילוך (כמובן שזה בא על חשבון צריכת הדלק).

 

דבר שני, בנסיעה איטית/עצירות אני לא עוצר בהדרגתיות, אלא עוזב את הגז, נותן למנוע להגיע למינימום בהילוך (בד"כ הילוך ראשון) ואז לוחץ חזק על הברקס כך שהרכב יעבור כמה שיותר מהר לעצירה מוחלטת מבלי לשחוק את הקלאץ (כמובן מוודא שאין מישהו שנצמד מאחורה). ואז אני מעביר ל- N .

כשצריך לנסוע, אני עובר ל- D ,ובנסיעה מ-0 קמש אני עוזב את הברקס, נותן לתיבה חצי שניה לשלב הילוך, ואז נותן גז בהדרגה. למדתי כבר מתי לעזוב את הברקס ושהרכב יתחיל "לזחול" עוד לפני שאלה שמאחורי מתחילים לצפצף. בד"כ כשהתיבה עוברת מהילוך 1 ל-2 אני מעביר לידני ומשם מעביר לבד.

 

זה נשמע מורכב ומתיש, אבל התרגלתי כבר לנהוג כך.

כמובן שיש כאלה שלא מוכנים לשנות הרגלי נהיגה רק כדי שהקלאץ יישחק לאט יותר.

לפחות ברגע שהם מודעים לנקודות התורפה בתיבה הזאת, אפשר למזער את השחיקה גם בנהיגה רגילה (לכל הפחות, לא לבלום בהדרגה בנסיעה איטית מאד).

 

ו...זהו. עברתי כבר מעל 80 אלף ועדיין הקלאץ מקורי ועושה את העבודה.

 

 אה..כן... בקרת שיוט אדפטיבית - הניחוש שלי שאם רוצים לשמור על הקלאץ, אז לא להשתמש בה כי זה כמו בנהיגה במצב D בפקקים.

כמובן שכל אחד יבחר את הפשרה שלו לגבי זה.

 

אם זה מה שנדרש כדי לשמור על הגיר, אז למכור ולקנות רכב עם תיבה אוטומטית אנושית

 

או שאתה מגזים, או שהתיבה עד כדי כך מחורבנת.

 

אגב DSG זה ממש לא גיר ידני שנשלט ע"י מחשב. זה יותר כמו שתי תיבות הילוכים, כאשר אחת משלבת הילוך, והשניה מכינה את ההילוך הבא, וכאשר אתה בא לעבור הילוך, הקלאץ׳ הראשון מתנתק והשני מתחבר, עם הילוך מוכן מראש.

המחשב מחליט איזה הילוך הבא צריך להיות משולב, בהתאם למהירות ולעומס על המנוע.

 

הקשר בין DSG לגיר ידני זה כמו הקשר בין מטוס תובלה למעבורת חלל (זה מטוס וזה מטוס).

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי, תנהג רגיל כמו בכל אוטומט - הוא נמכר ע״י היצרן כגיר אוטומטי סטנדרטי, כל עוד אין הוראות מיוחדות מהיצרן נשמע לי טירוף כל הגלישה במצב s תוך כדי ליטוף הגז לעיתים ולשחק עם המצב הידני כל הזמן תוך כדי האזנה לנקישות הגיר והתחושות של המנוע - חלאס, הרובוט יודע לנהוג פי 1000 יותר טוב מכל המשחקי נהיגה על ידני שאנשים מנסים להתעסק בהם כדי למכור לעצמם סיפורים שזה מגן על הגיר(היו לי 4 רכבים שונים עם גירים כפולי מצמדים אחד רנו ועוד 3 vagיות).

 

אגב, ברמזור אין מה להעביר לn מהסיבה הפשוטה שהרובוט עושה את זה בעצמו.

 

 

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הנחיות נהיגה בספר הנהג. הנהיגה שונה מפלנטרי - אם שימוש בבלם היד לזינוק בעליה, אם המנעות מגלישה עם בלימה חלקית, עוד כמה דברים קטנים שאליהם צריך להתרגל.

 

בהצלחה למצוא רכב מודרני עם גיר פלנטרי. המבחר מצומצם.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.11.2021 בשעה 18:22, sperial כתב:

שים לב להנחיות לגבי נסיעה בפקקים ולגבי זינוק בעליה - תמיד עם בלם היד!!

 

אתה נוסע בפקקים עם... בלם יד?

 

לפני 9 שעות, noknok כתב:

הרובוט יודע לנהוג פי 1000 יותר טוב מכל המשחקי נהיגה על ידני שאנשים מנסים להתעסק בהם

 

מאיפה הבאת את זה?

 

מאיפה הרובוט יודע לבחור את ההילוך המתאים בירידה?

הוא יודע איזו מהירות מתאימה לתנאי הדרך, אם הכביש רטוב, אם יש מכונית לפניך, אם אתה רוצה לשמור על מהירות קבועה בירידה או האטה מתונה?

הרובוט יודע לאיזה הילוך כדאי להוריד לפני כניסה לסיבוב? ביציאה ממנו?

אם אתה בפקק ורוצה לשמור על הילוך נמוך, כדי לשמר תגובת דוושה או בשיוט?

 

יש לי עשרות אלפי ק"מ על DSG - הרובוט לא יודע כלום.

לפני 18 שעות, ntd כתב:

זה נשמע מורכב ומתיש, אבל התרגלתי כבר לנהוג כך.

 

מורכב מתיש שגוי לא רצוי ולא נחוץ.

גיר מתפעלים בהתאם לצורך של הנהיגה, על מנת להיות בהילוך המתאים.

 

מה שלא רצוי לעשות ב-DSG, זה לסגל הרגלים קבועים של נהיגה ששוחקת קלאץ'. למשל, לשמור את הגיר בנקודת החיתוך כל הזמן, ע"י זחילה תוך שימוש בעזיבה עדינה של הבלמים, האצות אגרסיביות בלי לחכות שההילוך יישתלב כראוי (שלא לוקח כמעט זמן ב-DSG), זינוקים אגרסיביים בראשון... כל הדברים ששוחקים גיר ידני.

 

כאמור, יש לי במצטבר ניסיון עם מכוניות של DSG7 של בערך 15 שנה, במצטבר. התקופה הכי קצרה היא של 3.5 שנים. שלוש לאון מכוניות 2012/2013 זכו בהחלפת קלאצ'ים באחריות די בהתחלה, ומאז לא היו בעיות.  אחת עדיין איתנו (מודל 2013). השתיים האחרות, נגנבו. עוד גולף ליסינג עברה שלוש וחצי שנים בשלום.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב

 

כשם שיש כאלה שנוהגים על גיר ידני והתרגלו, כך התרגלתי לנהוג על ה- DSG בצורה הזאת.

כמה זה יותר מועיל לתיבה לעומת מצב אוטומאטי? אפשר להביא דוגמאות שונות ממצבים שונים, אבל כך אני נוהג ואין לי בעיה עם זה. זה הגבול שקבעתי לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צ׳מע, מדינה חופשית, אבל הדיון הוא לא על כמה את מחבב את ההרגלים שסיגלת לעצמך וכמה חשוב לך להיות שלם עם איך שאתה נוהג. הדיון הוא על איך נכון לנהוג. אז זה שהמצאת לך תו״ל, סבבה. הוא לא מסוכן. אבל יש דרך נכונה ויש דרך שגויה, ואני לא רואה שום סיבה לדבוק בטכניקה שגויה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, falou כתב:

 

אתה נוסע בפקקים עם... בלם יד?

 

 

מאיפה הבאת את זה?

 

מאיפה הרובוט יודע לבחור את ההילוך המתאים בירידה?

הוא יודע איזו מהירות מתאימה לתנאי הדרך, אם הכביש רטוב, אם יש מכונית לפניך, אם אתה רוצה לשמור על מהירות קבועה בירידה או האטה מתונה?

הרובוט יודע לאיזה הילוך כדאי להוריד לפני כניסה לסיבוב? ביציאה ממנו?

אם אתה בפקק ורוצה לשמור על הילוך נמוך, כדי לשמר תגובת דוושה או בשיוט?

 

יש לי עשרות אלפי ק"מ על DSG - הרובוט לא יודע כלום.

 

 

הגיר יודע לשמור הילוך נמוך בירידה(כמו כל גיר אוטומטי מודרני), אם אתה נוהג לאט שהכביש רטוב כמו בגיר אוטומט אין שום צריך לשחק עם ההילוכים ידנית כמו שבקורולה 2007 בלי טיפטרוניק לא היה צריך לשחק ואם תאט מספיק לפני כניסה/יציאה מסיבוב בלי לתפעל כלום מיוחד הרכב לא ישים גז לבד, אני עם כמות נסועה דומה כנראה לשלך עם גיר DSG והיו לי 0 תאונות/מצבים מסוכנים בגלל ההילוכים של הגיר - משמע? אין צורך לתפעול מיוחד.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עשית תאונה, אז אתה יודע לתפעל גיר באופן אופטימלי?!

כאילו, זה הטיעון שלך?

 

לפני 2 דקות, noknok כתב:

הגיר יודע לשמור הילוך נמוך בירידה(כמו כל גיר אוטומטי מודרני) 

 

אם היית טורח לקרוא מה שכתוב, היית מין שאין ״הילוך נמוך״ לירידה, כי הגיר לא יודע איזה הילוך מתאים, כי הגיר לא יודע איזו מהירות אתה רוצה לשמור. הוא לא יודע אם יש עיקול, אם יש מכונית לפניך וכו׳.

 

לפני 3 דקות, noknok כתב:

כמו שבקורולה 2007 בלי טיפטרוניק לא היה צריך לשחק  ואם תאט מספיק לפני כניסה/יציאה מסיבוב בלי לתפעל כלום מיוחד הרכב לא ישים גז לבד,

 

לא צריך לעשות כל מיני פעולות והרכב עוד ייסע, כמו שהמורה לנהיגה לימד אותך. כמוך יש הרבה הדיוטות שמתפעלים את הרכב באופן רחוק מאידיאלי, בלשון המעטה, ושורדים. בלי להחזיק את ההגה נכון, בלי לתפעל נכון את הגיר והבלמים וכו׳. אתה יכול לקחת סיבוב בלי להתאים את ההילוך.

 

אם נחזור להקשר של הדיון, שאתה מתעלם ממנו, השאלה לא היתה אם אפשר לנהוג רכב באופן לא אידיאלי, טכנית. האמירה היתה שהגיר, באופן האוטומטי עובד, ואני מצטט: 

 

בתאריך 30.11.2021 בשעה 22:35, noknok כתב:

הרובוט יודע לנהוג פי 1000 יותר טוב מכל המשחקי נהיגה על ידני

 

 

הוא לא.

לזה היתה התשובה.

 

אתה רוצה להתייחס לנכתב בהקשר או לספר לנו למה הניסיון שלך הפרטי שלך בתאונות הוא האסמכתא האולטימטיבית לאיך נכון לתפעל רכב?

 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהנכתב בצד שלך נשמע כאילו הגיר לא יודע להתמודד עם סיטואציות יום יומיות ביחס לגיר אוטומטי שאינו dsg(כנושא השרשור) והובאו דוגמאות על הילוכים בכניסה לפניה או לשמירת הילוך נמוך בפניה  התשובה של זה היא שפשוט זה לא נכון, גיר dsg אינו מתנהג פחות טוב במקרים הללו מכל גיר אוטומטי סטנדרטי.

 

וכן dsg יעביר הילוכים עובדתית יותר מהר ובצורה יותר יעילה מאשר נהג ששם על מצב ידני ומשחק ב״אני נוהג יותר טוב מאשר הרובוט ובכך אני משקר לעצמי שאני חוסך בלאי לגיר״.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, noknok כתב:

מהנכתב בצד שלך נשמע כאילו הגיר לא יודע להתמודד עם סיטואציות יום יומיות ביחס לגיר אוטומטי שאינו dsg(כנושא השרשור)

 

זה כבר הדימיון הפרוע שלך. יש דיון והכל נכתב בהקשר למה שנכתב. כל השאר, זה בראש שלך.

כל מה שכתבתי שאין ״מוח של גיר״ שיודע לתפעל אותו באופן אידיאלי.

 

לפני 19 דקות, noknok כתב:

כן dsg יעביר הילוכים עובדתית יותר מהר ובצורה יותר יעילה מאשר נהג ששם על מצב ידני

 

מה הקשר למהירות?

מהירות ההעברה זה בתפעול ידני ובתפעול אוטומטי.

 

לגבי ״היעילות״ - יעיל מאיזו בחינה, ביצועים? צריכת דלק? מה?!

מה גם שהתפעול של הגיר שונה ממכונית למכונית ועדכוני התוכנה. אז באיזו מכונית הוא ״אידיאלי״ ומאיזו עדכון תוכנה? בלאון 2013, מצב D הרבה יותר נרפה (מאחר להוריד הילוך, מעלה הילוכים מוקדם מאוד) מאשר בגולף 2016, ומצב ה-S מושך הילוכים יותר מדי, ללא צורך. בגולף התפעול האוטומטי של שני המצבים הרבה יותר מוצלח. לכן בלאון אני מתפעל את הגיר כמעט כל הזמן, בגולף פחות.

 

אז ״עובדתית״ כתבת משהו שהוא לא נכון, כי (1) הגיר מתנהג שונה במכוניות וגירסאות תוכנה שונות ו-(2) אין כזה דבר ״יעיל יותר״. יעילות היא שאלה של מה אתה רוצה שהאוטו יעשה.

 

שאלות?

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה ומחילה מכל המידע מוטעה שצף פה, עברתי על ספר רכב של אוקטביה עם DSG6, ואין שום אזכור על שימוש בבלם יד ל"זינוק בעליה" או כל צורה אחרת שלא קשורה לפעולה המקורית שלו - חניה.

גם ברכב הקודם שלי עם DSG7 DQ200, לא זכור לי שום אזכור לדבר כזה. למיטב ידיעתי לרוב סוגי ה DSG יש hill hold שנכנס לפעולה אוטומטית מבלי התערבות הנהג. ב DQ380 ה"חדש" יותר, יש כפתור נפרד לכך

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 798 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...