Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם עיתונות הרכב הותיקה דועכת ?


zaf
שימו לב! השרשור הזה בן 853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פובליציזם זה (עדיין, לשמחת הבומרים) מקצוע.

יש אנשים שכף לקרוא את הכתיבה שלהם, כי היא רהוטה/מדוייקת מקצועית/מלאת הומור/מעניינת.

 

זה לא ספציפי לרכב, אבל ישנם גם כתבי רכב שהם ליגה אחת מעל השאר, ובטח מעל 80 אחוז מהמגבבים בפורומים שונים.

(פה יש כמובן, כמה כאלה שכותבים מעולה, והיו יכולים בקלות להתפרנס מכתיבה) 

 

טל"ש כמובן, ולא רק, אלא כל הגברדיה של מוטו מסוף האייטיז/תחילת הניינטיז, כמו גידי פרדר ועוד כמה רוכבים אגדיים, שכנער בן 16 עם tsx, שנדמה היה אז כהישג הגדול ביותר בחיו,  הייתי קורא בשקיקה וחולם לגדול להיות רוכב כמוהם פעם.

 

כשיש הרבה אנשים שמוכנים לשלם כדי לקרוא מה שאטתם מוכשרים כותבים, זה מאפשר להם להתפרנס מזה כמקצוע, מה שמצריך פלטפורמה לפרסום החומר- קרי מגזין בתשלום.

 

אם הוא צריך להיות מנייר?

כבומר, כמובן אגיד שכן.

אין כמו להוציא את המגזין מהניילון, כולו מריח מהדפוס, לדפדף מכריכה לכריכה ואז להתחיל לקרוא כל מילה שכתובה שם, לפחות פעם טחת, לסיים אחרי יומיים ולחכות חודש עד שיגיע המגזין הבא.

 

אבל אני יכול להבין את המעבר המתבקש לפורמט דיגיטלי, שכולל, רחמנא ליצלן, גם סרטונים.

 

להעביר את כל יצירת התוכן לידיים של "חוכמת ההמונים" נראה לי כמו רעיון רע.

אבל זה כנראה עניין של גיל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 2 דקות, natco כתב:

להעביר את כל יצירת התוכן לידיים של "חוכמת ההמונים" נראה לי כמו רעיון רע.

אבל זה כנראה עניין של גיל.

תלוי איך מסתכלים על זה, הרי יש דברים שגם פה בפורום צריך להתאמץ עבורם.

נגיד יש פה את הפיצ'ר של המאמרים ויש כבר פוסטים שנכתבו ונאספו לכדי שרשורים. 

אותי מצער שלא הפכו את הפוסטים למאמרים (למרות שנראה לי שפאבל ניסה לעשות את זה).

 

עדיין אעדיף את המילה הכתובה מאשר לקרוא פה פוסטים, יש הבדל מורגש.

 

כן, בלייזר נהיה גרוע מאז שעבר לדיגיטל והשתלטו עליו נשים פרוגרסיביות..

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי זה משהו גלובלי,ולצערי זה רק יחמיר בהמשך,בעידן "אינסטנט" של היום בלי שום רצון של הרוב להתעמק או לבדוק עובדות פשוטות.
ואני באמת לא זקוק לא עוד "מבחן דרכים" שנשמע כמו דף מסרים של מחלקת PR,והם ממש מתוחכמים יודעים איך לטפל במישהו שלא משרת את הנרטיב שלהם.
הנה מאמר מעמיק על מצב העיתונות הרכב במדינה "נידחת" גרמניה.
מצטט את הסוף,שלצערי לא רחוק מהמציאות בהרבה עיתונים בעולם,ובכלל כל העיתונות המודפסת לא ישרוד אם לא יהיה היברידי.

We live in a time when news, articles, and journalistic behavior are no longer driven by truth but by income, and should not be surprised that our societies are divided because the truth is now for sale.

 

https://fullycharged.show/blog/bribery-and-corruption-of-journalists-and-media-by-the-automotive-industry/

 

גם פה כמובן ברור שנכתב מזווית של אנשים של עולם EV,אבל באמת נוגעים בכמה נקודות בעייתיות בממשק בין יצרנים והקושי האמיתי של מישהו שרוצה להיות בלתי תלוי.
 



 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, dani666 כתב:

- כי להרבה אין אפילו טיפה אנגלית בסיסית.

- כי מה שמעניין זה הקונפיגורציה המגיעה לארץ.

- כי מה שגם מעניין זה השוואה בין רכבים שונים, אבל בקונפיגורציות המגיעות לארץ.

 

ובטח יש עוד.

היום שיש ישבוא מקביל, גם קונפיגורציה שלא מגיעה ביבוא סדיר רלוונטית לקונים פוטנציאליים.

זה שמרבית קהל הקונים זה "עדר מובל" שקונה לפי מה שכולם קונים או רק רכב "סחיר"  ולא תמיד אם בכלל קורא לעומק סקירות ומבחנים גם אינדיבידוליים וגם השוואתיים לא מוריד מערכו של אתר אמין ויעיל כמו זה שכאן למשל.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, SlowRide כתב:

עדיין בשביל זה לא צריך לעשות מנוי לשום דבר.

מה זה האתר הזה פה?

 

לפני 18 שעות, zaf כתב:

זה בדיוק מה שכתבתי בפתיחת השירשור - בואו בהמוניכם לכאן 😃

אבל באתר הזה אין מבחני דרכים השוואתיים ומאז המעבר של פאבל אין מבחני דרכים בכלל

 

הבעיה הכי גדולה שלי עם אוטו היום זה בעיקר על מה כותבים:
רכבי פנאי, רכבים חשמליים, רכבי פנאי חשמליים
לא שמבחן בין קורולה ללנסר מלפני 15 שנים היה סופר מרתק אבל היה תמהיל יותר מעניין במגזין אוטו שכלל מכוניות ספורטיביות, רכבי שטח, טיולי נהיגה בחו"ל והרבה מבחנים השוואתיים.

היום הוא בעיקר מגזין צרכנות שכותב על רכבי פנאי שהם די אותו הדבר

 

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi
  • אהבתי 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הזמן להרים את זה. אני חושב שזו הפלטפורמה הכי אובייקטיבית בארץ היום מבלי לזלזל הוואלה או דומים.

כתבה הבוקר טוענת למליון מבקרים באתר אוטו, אני מניח שכל עוד זה היה חלק ממאקו התנועה הגיעה לשם. מעניין מה יהיה נפח התעבורה באתר נפרד תחת הבעלים החדש.

 

אם מה שפאבל פירסם לגבי כמות התעבורה מדוייק וניתן לבדיקה על בסיס רבעוני למשל, אז "בעלי האתר" (יש כאלה, גם אם הם עלומים) צריכים למנף את זה. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שרוב כתבי הרכב בארץ הם יותר כתבי צרכנות  מכתבי רכב(או שזה לא מעניין אותם או שהם פשוט לא יודעים להעביר חוויות). 90% מהכתבה הם מצטטים מפרטים ונתונים טכניים, דבר שכל לקוח יכול לעשות ב 10 דקות קריאה באינטרנט או באולם התצוגה, ו 10% מכתבה מוקדש לחווית הנהיגה שגם היא נכתבת בצורה סופר יבשה. בצורה הזאת טויוטה ומאזדה נשמעות בדיוק אותו דבר בלי להבין שאחת סופר מהנה לנהיגה ואחת משעממת טילים. 

וכשהכל יבש ואי אפשר להבין כלום כי הכתבים לא יודעים להעביר חוויות אין טעם לקרוא. אולי את הסיכום שגם הוא לא יותר ממי מנצחת במפרט.

 

מי שחובב אוכל וקרא פעם את שגיא כהן יבין מה ההבדל בין כתיבה צרכנית לעומת כתב שאוהב את התחום שלו ויש לו יכולת כתיבה להעביר חוויות, וגם חוויות רעות כשצריך.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בדיוק בגלל זה אין סיבה לשלם מנוי.

אם היו כתבות שאשכרה מעניין וכיף לקרוא, אוקיי. אבל אין. 

אז למה בעצם?

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו פעם, אני עד היום זוכר משפטים שלמים מכתבות של טל"ש.

 

למשל הסיפור כשהוא קיבל לבחון פורשה קיימן הבת שלו אמרה לו שאין רכב כזה, יש קאיין ולאמא של ילד מהכיתה יש כזה וכו'.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עולם צריכת התוכן עובר שינוי.
אני חושב שערוץ כמו 'טסט ולוג' ביו טיוב נותן הרבה יותר ערך מוסף מאשר המגזינים כיום, לא רואה סיבה להיצמד לפורמט הכתוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת הזוית הישראלית, אני צורך את האתר הזה.

מבחינת עיתונות רכב מקצועית, נסמך (ותמיד עשיתי כך) על מגזינים בגרמנית ואנגלית. אין תחליף למקורות שמחוברים לתעשייה ועם יכולות מבחן שפשוט אין בארץ הקטנה שלנו.

אבל גם שם, רואים הבדל גדול בעומק הסקירות מלפני 20 ו30 שנה לעומת אלה של היום.

רואים את זה במיוחד בספרי האוסף של auto motor und sport, שפופולריים בשנים האחרונות בנושאים כגון "50 שנה גולף" "100 שנים BMW", מרצדס S קלאס" ואני מאוד מחבב אותם. הספרים פשוט מאגדים כתבות ומבחנים מכל הדורות ומיד רואים את ההבדל.

 

סרטונים? לא מעניינים אותי, אין לי טלויזיה וגם יוטיוב לא חבר שלי. 

אני אוהב מילה כתובה וצילומי סטילס.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה טובה, כאמת, היא סוג של אומנות.

הרי בעצם מה שגורם לנו הנאה בקריאה זה לא אוסף הנתונים "היבשים" אלא דווקא הסיפור.

שכן כותב טוב הוא בעצם מספר סיפורים. אחד שיודע לטוות את העלילה ולגרום לנו לקרוא בשקיקה כל מילה ומילה.

הגדולה של כל כתב, מעבר לניתוח המקצועי (שהוא הבסיס ההכרחי, אך לא המספיק בשביל האיכות) היא היכולת להציג את הדברים באופן מקורי, עם סגנון ייחודי וקסם משלו.

זו גם הסיבה שכתבות איכותיות אפשר לקרוא שוב ושוב  - פשוט בשביל הכיף.

וגם צילום ובפרט צילום רכב זו אומנות.

יש תמונות שהן פשוט עוצרות נשימה ואתה יכול לבהות בהן דקות ארוכות.

וגם בשביל זה צריך צלם עם המילה החמקמקה - כישרון ויצירתיות.

באשר לפלטפורמה - אכן העיתונות המודפסת (בכל התחומים) נמצאת בדעיכה. אבל זה ממש לא אומר שאין חלופות דיגיטליות (כמו האתר הזה), מכיוון שהצורך והצמא לידע תמיד יהיה קיים.

גם כאן יש לא מעט כותבים מוכשרים ומקוריים והרבה כתבות וסקירות מצוינות.

לטעמי,  הכתיבה של פאבל וגם יכולת הצילום שלו מהווים פרדיגמה לאיכות וכתיבת רכב מעולה.

ועל מנת להמחיש אציין, למשל, את אחת הכתבות האהובות עלי - הסקירה שלו ללקסוס LC.

קראו (שוב) והתרשמו גם מהצילומים. כך נראית עיתונות רכב במיטבה.

https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3021/לקסוס-LC---מבחן-דרך---בחזרה-לעתיד

 

עריכה אחרונה על ידי yuval1111
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול, כולכם צודקים.

מבחינת אינפורמציה זמינה נטו - הרשת מנצחת. כל הפרטים שתרצו, סרטונים ועוד מליון אופציות לקבל מידע. 

עבורי, לא זקן מידי, אוטוטו 40 - אין תחליף לעיתון / מגזין כתוב ומוחשי.

בדיוק ירדתי למחסן לקחת משהו, ראיתי את כל העיתונים שאני שומר שם.

אוטו וטורבו כמעט מהרגע הראשון שיצאו.

כל שבוע אני מעלה הביתה 7-8 גליונות וקורא.

סיימתי - יורד ומחליף 😄

לא יכול לתאר איזה כיף לקרוא את הכתבות האלה. המכוניות הישנות, ההתלהבות של הכתבים מאופל קדט 1983 עם 70 כ"ס ..

 

פשוט תענוג. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, yuval1111 כתב:

כתיבה טובה, כאמת, היא סוג של אומנות.

הרי בעצם מה שגורם לנו הנאה בקריאה זה לא אוסף הנתונים "היבשים" אלא דווקא הסיפור.

שכן כותב טוב הוא בעצם מספר סיפורים. אחד שיודע לטוות את העלילה ולגרום לנו לקרוא בשקיקה כל מילה ומילה.

הגדולה של כל כתב, מעבר לניתוח המקצועי (שהוא הבסיס ההכרחי, אך לא המספיק בשביל האיכות) היא היכולת להציג את הדברים באופן מקורי, עם סגנון ייחודי וקסם משלו.

זו גם הסיבה שכתבות איכותיות אפשר לקרוא שוב ושוב  - פשוט בשביל הכיף.

וגם צילום ובפרט צילום רכב זו אומנות.

יש תמונות שהן פשוט עוצרות נשימה ואתה יכול לבהות בהן דקות ארוכות.

וגם בשביל זה צריך צלם עם המילה החמקמקה - כישרון ויצירתיות.

באשר לפלטפורמה - אכן העיתונות המודפסת (בכל התחומים) נמצאת בדעיכה. אבל זה ממש לא אומר שאין חלופות דיגיטליות (כמו האתר הזה), מכיוון שהצורך והצמא לידע תמיד יהיה קיים.

גם כאן יש לא מעט כותבים מוכשרים ומקוריים והרבה כתבות וסקירות מצוינות.

לטעמי,  הכתיבה של פאבל וגם יכולת הצילום שלו מהווים פרדיגמה לאיכות וכתיבת רכב מעולה.

ועל מנת להמחיש אציין, למשל, את אחת הכתבות האהובות עלי - הסקירה שלו ללקסוס LC.

קראו (שוב) והתרשמו גם מהצילומים. כך נראית עיתונות רכב במיטבה.

https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3021/לקסוס-LC---מבחן-דרך---בחזרה-לעתיד

 

אני דווקא מעדיף ישר ולעניין, סיפורים זה נחמד ב top gear. אבל ביקורות אני אוהב לקרוא או לראות קצרות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 853 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...