Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הספק יותר נמוך בקיה סטוניק חדשה


מירי ס
שימו לב! השרשור הזה בן 872 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

לקיה סטוניק EX מנוע 1 ליטר טורבו שנת 2021 הספק של 100 כ"ס .

לעומת זאת באותו דגם בשנים קודמות ההספק 120 כ"ס.

 

בנסיעות מבחן על רכב משנת 2019  ועל רכב משנת 2021 היה קשה להבחין בהבדל.

 

אז מה המשמעות של ההספק היותר נמוך דווקא ברכב משנתון יותר מתקדם ?

במה יתבטא ההספק הנמוך יותר?

 

תודה רבה לעונים.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההספק הנמוך נותן ליצרן יתרון בכך שהרכב בעל תצרוכת דלק ממוצעת מעט טובה יותר ובמקביל נתוני זיהום אוויר טובים יותר. זה חשוב ליצרן שחייב לעמוד ברגולציה של רשויות באירופה. 

מבחינת הצרכן הוא "משלם" בכך שביצועי הרכב מעט גרועים יותר.  מצד שני הצרכן יהנה מצריכת דלק מעט יותר טובה ומהרגשה טובה שהוא מזהם את הכדור בטיפונת פחות. 

לדגם ה"ישן" עם 120 כ"ס היה נתון תאוצה 0-100   של 10.6 שניות.  בדגם הנוכחי של 100 כ"ס הנתון ירד ל - 11.7 שניות. זה אמנם לא שינוי דרמטי אבל עדיין הרכב יהיה קצת יותר איטי בתאוצות, דבר שרלבנטי בעיקר ביכולות התאוצה לצורך עקיפה. 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, orankohn כתב:

ההספק הנמוך נותן ליצרן יתרון בכך שהרכב בעל תצרוכת דלק ממוצעת מעט טובה יותר ובמקביל נתוני זיהום אוויר טובים יותר. זה חשוב ליצרן שחייב לעמוד ברגולציה של רשויות באירופה. 

מבחינת הצרכן הוא "משלם" בכך שביצועי הרכב מעט גרועים יותר.  מצד שני הצרכן יהנה מצריכת דלק מעט יותר טובה ומהרגשה טובה שהוא מזהם את הכדור בטיפונת פחות. 

לדגם ה"ישן" עם 120 כ"ס היה נתון תאוצה 0-100   של 10.6 שניות.  בדגם הנוכחי של 100 כ"ס הנתון ירד ל - 11.7 שניות. זה אמנם לא שינוי דרמטי אבל עדיין הרכב יהיה קצת יותר איטי בתאוצות, דבר שרלבנטי בעיקר ביכולות התאוצה לצורך עקיפה. 

 

תודה רבה על ההסבר ועל התשובה המקיפה.

 

האם ההספק היותר נמוך משפיע גם שהרכב "סוחב" פחות טוב בעליות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם ההספק ירד אבל המומנט - כח פיתול המנוע - לא השתנה כך שהסחיבה בעליות כנראה לא תשתנה אם כי יכולת התאוצה תפחת. 

מה הכוונה בפועל ? 

תוכלי ל"סחוב" עלייה באותה מהירות אבל אם למשל תאיטי עקב תנאי הדרך יקח מעט יותר זמן להאיץ חזרה לאותה מהירות קודמת. 

אם תצאי לעקיפה קצב צבירת המהירות יהיה איטי יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 872 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...