Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יה דלתא / פיג'ו 306 וסיטרואן ZX וולקן


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

מה שכן, עדיין לא הייתי חוזר לרכבים האלה. היה טוב, וטוב שנגמר.

 

הייתי חוזר אליהם, אתמול. לאחותי היתה 306 1.8 ידנית, קופה. לי הייתה וולקן 2.0 וגם 306XSI. אני מעדיף אותן על כל רכב מודרני, עממי, שנהגתי בו בשנים האחרונות. בהרבה.

שים אותי בכסא הסופר נוח של ה-306, עם העברת ההילוכים המושלמת, האיזון האידיאלי בין נוחות והתנהגות, ההיגוי עם המשקל הנכון, וכל השאר שעבד לא רע, ואני מבסוט. נכון, הביצועים ממוצעים לחלוטין בסטנדרט של היום, אבל הרכב הרבה יותר מוצלח.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 4

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הכל נראה טוב במשקפי הנוסטלגיה. מבטיח לך שאם תתיישב ב-306 היום לא תבין איך בכלל נהגת בגרוטאה הזאת.

עריכה אחרונה על ידי Hari
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך מושג על מה אתה שח. הכרתי את הרכבים האלו אינטימית. הייתי שם אותם על הצד על בסיס יומי ואני זוכר טוב מאוד איך מרגישה נהיגה ברכב עם פידבק.

אני נוהג היום ב-2008 והאוטו, בשורה התחתונה, מבאס, כי אני עוד זוכר טוב מאוד איך אוטו יכול להתנהג.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנהג ב-2008 ואחר כך תנהג ב-306.

 

לפני מספר שנים ב-Ynet עשו כתבה על כל הוט האצ'ים של פעם ואיך זה מרגיש לנהוג ברכבים האלה כיום בהשוואה לרכבים מודרניים. בקיצור 100% נוסטלגיה.

 

מצאתי:

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4699587,00.html

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התניידתי קרוב לשנה ב-106 ראלי דור ראשון ובשנה וחצי האחרונות באיגניס ספורט. חוץ מרעש בשיוט (וגם זה רק כי אלו מכוניות חלשות שנדרשו לסל"ד גבוה באמצעות גיר קצר) אין באמת חסרונות אובייקטיביים. והרבה כיף זמין במהירות אפס.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, Hari כתב:

תנהג ב-2008 ואחר כך תנהג ב-306.

 

לפני מספר שנים ב-Ynet עשו כתבה על כל הוט האצ'ים של פעם ואיך זה מרגיש לנהוג ברכבים האלה כיום בהשוואה לרכבים מודרניים. בקיצור 100% נוסטלגיה.

 

מצאתי:

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4699587,00.html

 

הבאת כתבה, קראת אותה?!

איפה כתוב שם מה שאתה טענת, שמכונית כמו ה-2008 עדיפה על 306 של פעם?

 

אני מצטט:

 

נהיגה במכונית הזו הייתה חלום ילדות שהתגשם, ולא אכזב. קשה כמובן לקבוע כי מדובר בשלדה הטובה ביותר שפיז'ו יצרו מעולם, אבל היא ללא ספק אחת הטובות בהיסטוריה. ההגה חד, מהיר ותקשורתי, כמעט טלפאתי. בניגוד לגולף הסלחנית, כאן יש חשש אמיתי מהיגוי יתר מאתגר, שהפיל רבים וטובים באותם ימים. הוא שם, והוא מעמיד שאלות קשות בפני נהגי בקרות האחיזה ומערכות הבטיחות של היום. דווקא יחידת המנוע אינה עומדת בקריטריון הנוקשה שהעמידה הגולף. מנוע שמח לטפס לסל"ד שיגרום קוצר נשימה למנועי טורבו מודרניים, אבל הוא חסר מומנט ומגמגם בטורים נמוכים, מחייב עבודה קשה כדי להוציא ממנו את המיטב. זו כבר מכונית שלא תשכח שנהגת בה. באחריות.

 

הוולקן התפרסמה בעיקר בזכות התנהגות כביש ייחודית עם היגוי אחורי פסיבי שסייע לנטרל את תת ההיגוי ממנו סבלו דומות לה. יחד עם הגה חד ומדויק, המכונית הזו פונה באופן שאינו מוכר למכוניות הנעה קדמית. לא כולם אהבו את הצורך בהסתגלות ארוכה לסגנון הנהיגה, אבל ה-ZX וולקן היא אחת ממכוניות חמש הדלתות-הנעה קדמית המוצלחות בהיסטוריה בשילוב שימושיות והנאה מנהיגה.

 

השורה התחתונה שלו זה שהמכוניות של היום מהנות באותה מידה. יש כאלו שכן, הן מאוד יקרות ודי נדירות. קליאו ספורט דור ראשון עלתה עשרה אחוז יותר ממשפחתומטית רגילה. 306 1.8 היתה נגישה כמו כל קומפקטית אחרת. גם פעם היו ספורטיביות מחורבנות, כמו גולף 4Motion ואחרות, אבל היו מכונות נהיגה מעולות במחיר שווה לכל נפש. 

 

היום אין.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, falou כתב:

אני נוהג היום ב-2008 והאוטו, בשורה התחתונה, מבאס, כי אני עוד זוכר טוב מאוד איך אוטו יכול להתנהג.

טוב שלא השוות את 306 לסוזוקי אלטו או אוטובוס של אגד.

 

תנהג בסיוויק/גולף/פוקוס/מאזדה3 מודרנית, תחזור ל306, ולא תבין איך בכלל יצאת בחיים מהפחית טונה הזאת.

 

הייתה לי ZX, הייתה לי קסנטיה. אולי היה להם ייחוד והכל, אבל בתור רכבים - אלה היו גרוטאות, שאולי נתנו VFM טוב בזמנו בתור משומשות (ספוילר - לא באמת), אבל עדיין גרוטאות איטיות ולא אמינות, שהזילו שמן בכל הזדמנות.

 

כמו שאמרה גיבורת סדרה שראיתי לא מזמן -

I've been poor, and I've been rich. Rich is better.

 

מרכבים שהיו ויש לי אחרי, מאזדה, איוניק, קורולה, ואפילו לנסר, נהנתי הרבה יותר, רק מהסיבה שלא הייתה לי את התהייה אם זה יניע בבוקר או לא.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 3

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, vadim6385 כתב:

תנהג בסיוויק/גולף/פוקוס/מאזדה3 מודרנית, תחזור ל306, ולא תבין איך בכלל יצאת בחיים מהפחית טונה הזאת

 

לפני ה-2008 היתה גולף. באמת מכונית מצויינת, מכל בחינה ביצועית של להביא אותך מפה לשם, אבל נטולת כל חדוות נהיגה, באותה מידה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור הזה קצת מחזיר אותי לרכב הראשון שלי. שהוא בסה"כ היה רק שנה צעיר ממני :)

פיג'ו 306 1.6 ידנית. ממש אהבתי אותה ונסעתי איתה לכל מקום ואפילו עלינו אל רמת הגולן ביחד עם עוד זוג טרמפיסטים דרך חמת גדר. 

היינו בלתי נפרדים ואז התחתנתי והיינו צעירים אז נתתי לאשתי גם לנהוג בה ולאט לאט הדברים החמירו עד שיום אחד היא נתקע ליד כפר ערבי. על מנת שזה לא יחזור על עצמו נאלצתי לוותר על הפיג'ו וקניתי לה פורד פוקוס שעל אף שההיגוי בה היה מעולה ונהדר היא שקלה פי שתיים מהפיגו על אותו הספק מנוע. 

 

כמה תמונות לדוגמא ;)

 

IMG-20211127-WA0016.jpg

IMG-20211127-WA0017.jpg

IMG-20211127-WA0015.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, vadim6385 כתב:

איך בכלל יצאת בחיים מהפחית טונה הזאת.

 

אתה לא בכלל לא יודע ולא מבין מה זו התנהגות כביש במכונית. ה-306 היא פשוט אמת מידה, והמכונית היחידה שאני יכול לאמר שהייתה טובה יותר, היתה המגאן

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדברים על הנאה מנהיגה במכונית עממית, הבאה בתור אחרי ה-306/ZX הייתה כנראה הפוקוס דור 1. הדורות הבאים די הרסו את החוויה. 

  • אהבתי 1

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, falou כתב:

 

הייתי חוזר אליהם, אתמול. לאחותי היתה 306 1.8 ידנית, קופה. לי הייתה וולקן 2.0 וגם 306XSI. אני מעדיף אותן על כל רכב מודרני, עממי, שנהגתי בו בשנים האחרונות. בהרבה.

שים אותי בכסא הסופר נוח של ה-306, עם העברת ההילוכים המושלמת, האיזון האידיאלי בין נוחות והתנהגות, ההיגוי עם המשקל הנכון, וכל השאר שעבד לא רע, ואני מבסוט. נכון, הביצועים ממוצעים לחלוטין בסטנדרט של היום, אבל הרכב הרבה יותר מוצלח.

 

מסכים ברוב הדברים. היית לי ZX בנפח 1600 ידנית וגם 306 נפח 1800 אוט' (וגם 205 לתקופה קצרה...),  בשמחה הייתי מתנייד היום בZX, הדבר היחיד שהיה מפריע לי זה הבטיחות שלהם יחסית לרכבים מודרניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, falou כתב:

המכונית היחידה שאני יכול לאמר שהייתה טובה יותר, היתה המגאן

אז עברת ממגאן RS לפז'ו 2008?

🤣

 

חשבתי שעמוס השרת מצנזר דאחקות על חשבון הקוראים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...