Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש טעם לתדלק 98?


שליקו99
שימו לב! השרשור הזה בן 852 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי מה שהבנתי 98 יותר נקי מ95 ושומר מפיח ולכלוך שמצטבר עם 95 יותר מהר מסתבר, יש טעם להשקיע עוד כסף ב98? 

הבנתי שברכבים עם יחס דחיסה גבוה יותר אז יותר מומלץ לשים 98, אצלי אם אני לא טועה יש יחס ממש גבוה 1:14, מאזדה 3 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת זה מעניין. יחס דחיסה באמת גבוה במנועי מאזדה המדוברים. אבל אני מניח שהיצרן אומר לשים 95.

 

**98 לא נקי יותר, לא איכותי יותר, ולא שום דבר אחר. התנגדות גבוהה יותר להצתה עצמית, זו כל המשמעות של האוקטן הגבוה.**

  • אהבתי 2

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, שליקו99 כתב:

לפי מה שהבנתי 98 יותר נקי מ95 ושומר מפיח ולכלוך שמצטבר עם 95 יותר מהר

אגדה אורבנית מארץ האגדות. חולם על היום שיפסיקו להפיץ את השטות הזו

  • אהבתי 3

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, שליקו99 כתב:

לפי מה שהבנתי 98 יותר נקי מ95 ושומר מפיח ולכלוך שמצטבר עם 95 יותר מהר מסתבר, יש טעם להשקיע עוד כסף ב98? 

הבנתי שברכבים עם יחס דחיסה גבוה יותר אז יותר מומלץ לשים 98, אצלי אם אני לא טועה יש יחס ממש גבוה 1:14, מאזדה 3 2016

בתאריך 6.9.2006 בשעה 00:16, danniel כתב:

אתה טועה, אוקטן 98 ישרף בצורה טובה יותר, כך שיזהם פחות ויעלה ביצועים. אך ההבדלים לרוב זניחים.

 

ברכב בעל אפשרות לקדם ידנית את ההצתה, תדלוק של 98 וקידום של 2 מעלות ישפר בצורה מורגשת את תגובות המנוע. ברכב בעל בקרת מנוע ממוחשבת, ההצתה תקודם ככל שתיסע עקב החיישן נקישות ש'יעבוד' פחות מהרגיל, מערכת ניהול המנוע תקדם מעט את הצתת המנוע, גם במקרה כזה יורגש שיפור.

 

בתאריך 6.9.2006 בשעה 00:43, danniel כתב:

אל תביא לי לינקים, יש לי את שלי.

 

אתה כנראה מבלבל עם דלק מועשר חמצן ולא בזה עסקינן.

הייתי משתתף פעיל בניסוי שנערך על ידי חברת דור (לשעבר) לפני מספר שנים שרק הופיעו עם דלק 98 אוקטן. בבדיקות דינמומטר שלדה, הוכח שיפור תצרוכת דלק, שיפור בזיהום אויר (5 גזים) ושיפור קל בהאצה, ההרגשה בנסיעת המבחן על כביש הייתה יותר סובייקטיבית, וחלק טענו שמרגישים וחלק שלא.

 

אתה יודע מה רמת הצילצולים ברכב סטנרטי שנוסע עפ"י הוראות יצרן עם 95 אוקטן?

תמיד, אבל תמיד יש איחור מסויים בהאצה, עם בנזים 98 רמת הצילצולים יורדת ובהתאמה, מידת האיחור קטנה, קפיש?

וכל זה בגבולות תכנות המחשב הזרקה, כמובן.

 

בתאריך 6.9.2006 בשעה 21:47, danniel כתב:

בחייך, הבאת כמה לינקים בשקל תשעים משנות ה90 וכבר אתה מגלה לי את אמריקה.

 

אתה גולש מהנקודה, אבל אני הבנתי למה.

אתה אופנוען וחסר ניסיון בתחום המוטוריקה של המכונות על ארבע גלגלים.

הדלק 98 אוקטן יעיל יותר, בעירה טובה וניקייה יותר ואם מחירו היה שווה לאוקטן 95 היה משתלם יותר.

 

צילצולים הם תחום אפקטיבי?! אולי במנוע של אופנוע, במנוע בנזין של רכב הוא הרסני, לכן ההצתה מאוחרת באמצעות חיישן הנקישות. לכן אני אומר לך שלאורך זמן אוקטן גבוה גם משמר את מצב המנוע.

 

היידעת שרוב המנועים המודרניים כבר מזמן עברו את יחס דחיסה של 9.5/1? ועוד צפונה.

 

כאחד שעשה הרבה מיבחנים וניסויים על דיינו, אני יכול לבשר לך שהוא נותן תוצאות מדעיות, שלא משקפות את המציאות (נסיעה בכביש) ברוב המקרים. שיפור בהאצות הוא למעשה שיפור במומנט, ועל ידי כך אני מגיע מהר יותר לתחום ההספק הגבוה, צריך יותר מזה?

 

בתאריך 26.10.2003 בשעה 17:38, danniel כתב:

 

ממליץ בחום.

 

לא תמיד מורגש המעבר לדלק אכותי יותר . אבל מאריך את חיי מיכלולי המנוע ומערכת ההזרקה .

 

בכל אופן שווה לתדלק מספר מיכלים ב 98 אוקטן ולבדוק בעצמך.

 

עם יקר לך תחזור חזרה ל95 אוקטן. ולא קרה כלום.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מנוע טורבו מומלץ לתדלק 98 .מנועי יחס דחיסה כמו סקייאקטיב של מזדה גם מומלץ 98. 

עריכה אחרונה על ידי 98civic

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני הבנתי כשניסיתי קצת לחקור את הנושא בעבר:

- ככל שיחס הדחיסה של המנוע גבוה יותר, כך קיים פוטנציאל של המנוע להפיק תועלת מאוקטן 98 על פני 95. הכוונה ב"תועלת" יכולה להיות כוח או/ו חסכון בדלק.

- החל מיחס דחיסה של 1:9 כנראה שיהיה פוטנציאל לייעול מסויים של המנוע. החל מ- 1:10 כבר כנראה שהפוטנציאל לשיפור יהיה די משמעותי ומורגש.

- הדגשתי את המילה פוטנציאל, מכייוון שזה לא אומר שבהכרח יהיה שיפור, כי זה תלוי בגורמים נוספים, כמו לדוגמא תוכנת ניהול המנוע שמשחקת פה תפקיד ראשי.

- יצרן בד"כ נותן טווח ולא אוקטן מסויים. לדוגמא, אצלי ברכב, היצרן מורה לתדלק באוקטן 92 ומעלה (ואגב צריך לשים לב שזה לפי תקן אירופאי ולא אמריקאי כי המספרים שונים). אז לרוב אין בעיה לתדלק 98 (כדאי בכל זאת לבדוק בספר הרכב), השאלה היא כמה תועלת זה מפיק, והאם זה שווה את ההשקעה הכספית הנוספת.

עריכה אחרונה על ידי motek
לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשכרה יש באמריקה את סוג הדלק ''87'' שביחידה אירופית זה 91 😲

לפני כשעה, motek כתב:

ממה שאני הבנתי כשניסיתי קצת לחקור את הנושא בעבר:

- ככל שיחס הדחיסה של המנוע גבוה יותר, כך קיים פוטנציאל של המנוע להפיק תועלת מאוקטן 98 על פני 95. הכוונה ב"תועלת" יכולה להיות כוח או/ו חסכון בדלק.

- החל מיחס דחיסה של 1:9 כנראה שיהיה פוטנציאל לייעול מסויים של המנוע. החל מ- 1:10 כבר כנראה שהפוטנציאל לשיפור יהיה די משמעותי ומורגש.

- הדגשתי את המילה פוטנציאל, מכייוון שזה לא אומר שבהכרח יהיה שיפור, כי זה תלוי בגורמים נוספים, כמו לדוגמא תוכנת ניהול המנוע שמשחקת פה תפקיד ראשי.

- יצרן בד"כ נותן טווח ולא אוקטן מסויים. לדוגמא, אצלי ברכב, היצרן מורה לתדלק באוקטן 92 ומעלה (ואגב צריך לשים לב שזה לפי תקן אירופאי ולא אמריקאי כי המספרים שונים). אז לרוב אין בעיה לתדלק 98 (כדאי בכל זאת לבדוק בספר הרכב), השאלה היא כמה תועלת זה מפיק, והאם זה שווה את ההשקעה הכספית הנוספת.

אז לדעתך במנוע אטמוספרי עם יחס דחיסה 1:14 יש טעם בדלק 98?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול מאוד להיות. נסה לחפש בגוגל / יוטיוב אנשים שעשו טסטים על דיינו עם המנוע שיש אצלך. אתה יכול לנסות גם מילות חיפוש של רכבים אחרים עם אותו המנוע. לדעתי יש מצב שלמיאטה יש אותו מנוע (לא בטוח).

לפני כשעה, SlowRide כתב:

לא אכפת לי שמעלים כל הזמן את מחיר הדלק כי אני תמיד מתדלק ב100 שקל 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמדובר באותו מנוע עם שיפורים מכנים שמוציאים בסוף הספק גבוה יותר, יש למיאטה גם משהו כמו 1,000 טורים יותר מה-3 אז...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 852 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...