Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: זה פיצ'ר - בקרת השיוט האדפטיבית באאוטלנדר החדש עלולה להפתיע


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 852 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, o_prime כתב:

ממש לא. אם אני משייט לי בנתיב השמאלי ולפתע מישהו מתחיל לאותת בימני על עקיפה המסקנה היא שהסטייה שמאלה היא מיידית ולכן אני לוחץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

זאת ועוד, אם אאט כתוצאה מהאיתות ואסע מאחוריך לא תדע אם הנתיב פנוי ואם נותן לך להכנס .. 

אוהד

אתה לא אמור לשייט בנתיב השמאלי אלא לעקוף שם ואח"כ לחזור ימינה.
במצב שאתה מתאר, אתה מהווה מכשול לנהג שרוצה לעקוף רכב אחר בנתיב הימני.

לדעתי הניסיון יפה אבל הביצוע כושל מהסיבה הפשוטה שאם אתה מאותת, זה אומר שאתה רוצה לעקוף, לא שאתה יוצא לעקיפה.
סדר הפעולות ההגיוני הוא קודם להצהיר על כוונה, כלומר לאותת, אחרי זה להסתכל לבדוק שהנתיב פנוי ורק אחרי זה להאיץ ולעקוף.
מצד שני, אם יש ברכב חיישנים שמזהים שאין מכוניות בשטח מת וזה עובד איתם כך שהרכב יאיץ לבד רק אם הנתיב פנוי זה דווקא יכול להיות פיצ'ר נחמד למי שאריסטוקרט מדי בשביל להזיז את רגל ימין סנטימטר וחצי.
 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, o_prime כתב:

ממש לא. אם אני משייט לי בנתיב השמאלי ולפתע מישהו מתחיל לאותת בימני על עקיפה המסקנה היא שהסטייה שמאלה היא מיידית ולכן אני לוחץ בחוזקה על דוושת הבלם

זאת ועוד, אם אאט כתוצאה מהאיתות ואסע מאחוריך לא תדע אם הנתיב פנוי ואם נותן לך להכנס .. 

אוהד

אני חייב לציין שאתה פשוט סכנה על הכביש ואני מאוד מקווה שלא אמצא את עצמי נוסע מאחוריך יום אחד. 

באמת אתה לוחץ בחוזקה על דוושת הבלמים כי מישהו אותת בימני? אתה מבין את ההשלכות לרכב שמאחוריך שאין לו שום מושג למה החלטת באמצע שיוט לדפוק ברקס בחוזקה, התוצאה היא כמובן שרשרת של נהגים שיבלמו בלימת חירום כי כבודו חשב שזה מקרה חירום שמישהו הפעיל איתות שמאלה. 

מטרת האיתות היא תקשורת עם הסביבה, הצהרת כוונות שאני מתכנן לעבור נתיב. בסיטואציה כפי שתיארת הנהג בימני בשום אופן לא לוקח את הזכות קדימה ומתפרץ לנתיב, הוא בסהכ מפנה את תשומת ליבם של משתמשי הדרך האחרים בכוונתו לעבור נתיב ומבצע זאת עם מבט במראה לאחר שזיהה שהנתיב השמאלי פנוי.

  • אהבתי 3

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

אתה רציני? כל המטרה באיתות זה להצהיר על כוונתך לעקוף. (או לפנות או לעבור נתיב או מה לא)

אם אתה יוצא לעקיפה ברגע שהדלקת את האיתות אתה יכול להפתיע מישהו והפתעות בכביש זה בדרך כלל רע.

 

אני מתכוון, לאחר שבדקתי את השטח והוא נקי לגמרי.

 

ברור שאם הכביש עמוס אז אני לא מאותת בשניה שאני עוקף אלא הרבה קודם. מצד שני, בכביש כזה אני לא משתמש בבקרת שיוט, מפחיד אותי לסמוך על הרכב.

 

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני מבין שאתה לא סתם מתפרץ לנתיב השני בלי להסתכל, אבל הנהגים האחרים צריכים לדעת שאתה רוצה לעבור נתיב עוד לפני שסובבת את ההגה.

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לגמרי מסכים איתך, כל האיתות נברא עבור מצבים כאלה שהכביש עמוס ואתה מנסה לעבור נתיב. במקרה כזה חשוב לאותת הרבה קודם.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו הדבר בבמוו, משתמש בזה בכביש המהיר, לדעתי מאוד נוח.

 

יש לי פתרון מאוד פשוט, אם הנתיב השמאלי אינו פנוי לחכות, במידה ופנוי להפעיל איתות ולצאת לעקיפה.

  • אהבתי 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מהווה סכנה?? אני?? 

ראשית, על הנהג מאחורי לשמור מרחק של שני שניות. 

שנית, נהג המאותת על סטייה שמאלה לפני שבודק שאכן הכביש פנוי יתקשה להשתלב מכיוון שזה שנוסע בצד השמאלי יתקשה לדעת מה רצונו.

הרי אם הכביש עמוס למה אתה צריך להגיד שתסטה לנתיב אחרי שאעבור? הדבר מעניין אותי כמו שלג דאשתקד... לכן, עלי לצאת מן ההנחה המחמירה שאתה עומד לעבור ולקפח את זכותי. דבר המחייב אותי ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

זאת ועוד, כבר נסעתי עם כאלו שמאותתים קודם ובודקים אחכ. המסקנה לא הייתה לטובתם. 

אוהד

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אתה סכנה מהלכת.

א. אתה משייט בשמאלי ולא משתמש בו לעקיפה.

ב. נניח והדרך יחסית עמוסה, אבל מספיק פנויה כדי לנסוע עם בקרת שיוט. האם כל אחד שמפעיל איתות(שמבחינה מילולית היא פעולה שמטרתה הצהרת כוונות, גם באנגלית signal הוא סימון) מכניס אותך לכזה סטרס שאתה צריך לתת ברקס? אתה כנראה הנהג הכי ניורוטי בכביש ואני לא מקנא במסכנים שנוסעים אחריך. אתה כנראה אחד מאלה שאחראים לפקקים המוזרים האלה שאין להם סיבה אמיתית

ג. לא מעניין אותך מה קורה מאחוריך? אז למה יש מראות? בשביל פיצוץ חצ'קונים? לחנייה?

 

האמת שזה שרשור פותח עיניים - אני צריך לפתוח עיניים פי שתיים מהרגיל

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד תכונה/גימיק מטופש.
כנראה הקוריאנים בשנים האחרונות משלבים דברים יותר שימושיים.
אם כבר לקשר משהו לאיתות 

 

 

או בכלל אופציה להדליק מצלמת רוורס בזמן נסיע !
 

בקרת שיוט אדפטיבית העיקר שיהיה מכוייל טוב,ואם כבר לעזור בתהליך העקיפה,שיתכנתו אותו עם חיישן אחורי שמזהה רכב מאחור המתקרב במהירות גבוהה וזה יתן בוסט מיידי לברוח.
זה לא מדע בדיוני,יש כבר סגנון כזה של יישום



אבל עזבו,היסטוריית האוטומוטיב מלאה בפיצ'רים לא שימושיים שבוזבזו אלייהם טונות של כסף,מעטים היצרנים שאשכרה מייצרים דברים לפי דרישות של נהגים .

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איפה אתם נוסעים, אבל אצלי לצערי,  בלפחות חצי מהנקילומטראז׳ שלי בחודשים האחרונים, איתות הפך להיות כסת"ח. אם אני אנהג כמו שאני נוהג בכביש פנוי (מדליק איתות בשנייה שאני מסתכל במראה והרבה לפני שאני עובר נתיב) יהיה לי מאוד מאוד מאוד קשה להשתלב. 

לעניין השרשור עצמו. אני חושב שזה פיצ׳ר לא טוב, שעלול להזיק יותר ממה שהוא עשוי להועיל. מקווה שיש את האפשרות לבטל אותו. במיוחד בנהגי הארץ החושבים שאיתות = זכות קדימה. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יואב לטעמי זאת לא סכנה, חוסר הידיעה זאת הסכנה,
פשוט צריך להסביר את זה לרוכשי הרכב (מה קורה במעבר ליד השני זה כבר שאלה אחרת), כנראה אתה הופתעת ולכן זה נראה לך מסוכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, o_prime כתב:

אני מהווה סכנה?? אני?? 

ראשית, על הנהג מאחורי לשמור מרחק של שני שניות. 

שנית, נהג המאותת על סטייה שמאלה לפני שבודק שאכן הכביש פנוי יתקשה להשתלב מכיוון שזה שנוסע בצד השמאלי יתקשה לדעת מה רצונו.

הרי אם הכביש עמוס למה אתה צריך להגיד שתסטה לנתיב אחרי שאעבור? הדבר מעניין אותי כמו שלג דאשתקד... לכן, עלי לצאת מן ההנחה המחמירה שאתה עומד לעבור ולקפח את זכותי. דבר המחייב אותי ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

זאת ועוד, כבר נסעתי עם כאלו שמאותתים קודם ובודקים אחכ. המסקנה לא הייתה לטובתם. 

אוהד

 

 

עדיין לא הסברת איך ומתי להשתמש באיתות*.

לפני הסטיה אתה לא מאותת כי זה מבהיל את הנהגים האחרים.

אחרי שהרכב מאחור עבר אותך, גם לא, כי הוא כבר לא רלוונטי.

 

* איתות (מתוך מילוג):

image.png.b69c87de4096483b29027bf5b213b3f8.png

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, llaavvii כתב:

יואב לטעמי זאת לא סכנה, חוסר הידיעה זאת הסכנה,
פשוט צריך להסביר את זה לרוכשי הרכב (מה קורה במעבר ליד השני זה כבר שאלה אחרת), כנראה אתה הופתעת ולכן זה נראה לך מסוכן.

כפי שציינתי, כמו גם בדיון כאן, הדעות חלוקות. 

יש מי שרואה בזה פיצ'ר טוב, ויש מי שלא.

אחרי שהבנתי שככה הרכב מתנהג, נהגתי עשרות ק"מ כשאני לא נוגע בדוושת התאוצה אלא מאיץ את הרכב רק עם האיתות...עד כדי כך זה רע. 

 

אני סבור שאיתות צריך רק להדליק לסירוגין שלושה אורות מהבהבים מחוץ לרכב. 

 

 

לפני 6 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

עוד תכונה/גימיק מטופש.
כנראה הקוריאנים בשנים האחרונות משלבים דברים יותר שימושיים.
אם כבר לקשר משהו לאיתות 

 

 

 

לדעתי אחד הפיצ'רים הכי טובים שיש! 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שיש את הפיצ'ר של המראה, הרבה יותר נוח מלהסתכל על מסך בלוח שעונים...

הצחיק אותי לראות את המראות החדשות ברכבי אאודי, שהן בעצם מצלמות שמשדרות למסך בתוך הרכב.

 

מה השלב הבא? מסך במקום שמשה קדמית, עם אפשרות לזום?

  • מצחיק 1

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, o_prime כתב:

אני מהווה סכנה?? אני?? 

ראשית, על הנהג מאחורי לשמור מרחק של שני שניות. 

שנית, נהג המאותת על סטייה שמאלה לפני שבודק שאכן הכביש פנוי יתקשה להשתלב מכיוון שזה שנוסע בצד השמאלי יתקשה לדעת מה רצונו.

הרי אם הכביש עמוס למה אתה צריך להגיד שתסטה לנתיב אחרי שאעבור? הדבר מעניין אותי כמו שלג דאשתקד... לכן, עלי לצאת מן ההנחה המחמירה שאתה עומד לעבור ולקפח את זכותי. דבר המחייב אותי ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם. 

זאת ועוד, כבר נסעתי עם כאלו שמאותתים קודם ובודקים אחכ. המסקנה לא הייתה לטובתם. 

אוהד

 

 

בוודאי שאתה מהווה סכנה. אתה בעצמך אומר שאתה משייט בשמאלי ואנשים עוקפים אותך מימין, כלומר אתה עובר מספר עבירות תנועה בעצמך, מעכב את התנועה וגורם לאנשים לעבור עבירת תנועה חמורה שמעבר להיותה עבירה על החוק היא גם מעשה מסוכן (עקיפה מימין מסוכנת בהרבה מעקיפה משמאל). חוץ מכל זה ההתנהלות שלך מהווה גם מעשה בלתי מתחשב באופן קיצוני, בבחינת אני ואפסי עוד. כולם ירוויחו אם תעבור לתחבורה ציבורית. 

 

לפני 28 דקות, discoTD5 כתב:

כפי שציינתי, כמו גם בדיון כאן, הדעות חלוקות. 

יש מי שרואה בזה פיצ'ר טוב, ויש מי שלא.

אחרי שהבנתי שככה הרכב מתנהג, נהגתי עשרות ק"מ כשאני לא נוגע בדוושת התאוצה אלא מאיץ את הרכב רק עם האיתות...עד כדי כך זה רע. 

 

אני סבור שאיתות צריך רק להדליק לסירוגין שלושה אורות מהבהבים מחוץ לרכב. 

 

 

 

לדעתי אחד הפיצ'רים הכי טובים שיש! 

 

כידוע, דעתי היא שזה פיצ'ר מצוין, שתורם לנהיגה חלקה וזורמת יותר, ומדמה טוב יותר את הנהיגה הרגילה ולא זו הרובוטית. זה שאנשים לא טורחים להכיר את המוצר שאותו הם קנו במיטב כספם, זו הבעיה העיקרית.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 852 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...