Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 5 שעות, vadim6385 כתב:

יצאת לנסיעה? תתפלל ליישות שאתה מאמין בה, שבכלל תגיע ליעד, ולא תסיים בצד הדרך בחום/קור/גשם/חושך מחכה לגרר. זה אם לא תהיה תקלה שתגרום לך לדפוק ברקס כשאתה על 120 בנתיב אמצעי בכביש 6, ואז סיכוי טוב שתגמור במיון או במועדון השיש.

 

הזכרת לי את הסיוטים שהיו לי, תאמין לי שאני יכול למלא ספר שלם.

 

טיול בצפון, אמצע הלילה. אני בדרך מנקודה אחת בצפון אל נהריה. ה-GPS המפגר (אז לא היה ווייז) לוקח אותי בדרך חשוכה ולא ידועה, ואז נדלקת נורה כלשהי שמתריעה על תקלה במנוע של הדייהו הארורה.

 

אני, אחרי פעמיים ראש מנוע ואחרי שיפוץ גיר, מתחיל גם לשמוע רעש מוזר מהמנוע. אשתי אומרת שאני מדמיין, אבל גם היא על סף התקף לב. הילדים מאחורה בדממת מוות, הפסיקו לריב. אני חושב על כל הציוד בבגאז', ואיפה נעביר את הלילה, ואז פתאום עוברת פרה באמצע הכביש החשוך. וואו, נס שהצלחתי לראות. הדייהו עצר בזמן (עוד נס בפני עצמו). אני עוצר בתקווה שהרכב לא יעצור לתמיד.

 

בסוף הגענו לנהריה, אבל איזה סיוט!

 

אותו סיפור בדרך לאילת. פתאום אני שם לב שעולים אדים מהמנוע. אני אומר לאשתי, היא אומרת שאני מדמיין, אבל גם היא על סף התקף לב, ויש לה הרגשה שעוד טיול הולך להתחרבן. בסופו של דבר האדים ממש בולטים, אני עוצר ומגלה שהרדיאטור שוב נוזל. הוא הוחלף כבר פעמיים, כל פעם 800 שקל, זוכר עד היום את המחיר. 

 

אני מחכה שהרכב יתקרר, ממלא מים, ממשיך לנסוע לאילת בקצב של צב, ממלמל תהילים. מגיע, במקום לחפש את המלון אני מחפש מוסך. מתחיל להכיר את המוסכים של אילת. מישהו סותם לי את החור באופן זמני ואומר שזה לא יחזיק מעמד הרבה זמן. כשאני חוזר מאילת אני שוב בלחץ.

 

וככה בכל טיול, אם פתאום הרכב רועד  אני מיד מקבל פלאשבק מהפעם ההיא שהרכב רעד ברמזור ושבק חיים, והסתבר שהלך ראש מנוע והלכו 7,000 שקל. ועוד מכה, ועוד מכה, ועוד מכה.

 

ואחרי הכל לא הפנמתי שהחיים שלי הם סיוט מתמשך, עוד הייתי מספר לעצמי סיפורים שזה יותר זול מלקנות רכב חדש...

 

 

  • מבאס 1

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, Hari כתב:

אף אחד כאן לא יודע כיצד אנשים טיפלו ברכבים

קביעה קצת מוגזמת. יש לי רכב בן 12 אני יודע כל מה שנעשה בו מיום א'.

לא מדובר פה ברכבים בני 5 לפחות, שעברו 3 ידיים. מדובר ברכבים בני שנתיים - שלוש שאנשים קנו מיד ראשונה עם היסטוריית טיפולים בדרך כלל.

לפני 15 שעות, Hari כתב:

בוצה במנועים של טויוטה

אוקיי אבל הייצור של המנועים המשיך עוד ועוד שנים אחרי שהבינו את הטעות? לא.

ועדיין, כמה ראנקסים וקורולות מהשנים האלו אתה רואה עדיין נוסעות על הכביש? מאות ואלפים. לעומת זאת 307? 207? אני רואה אולי אחת-שתיים בשבוע.

 

לפני 15 שעות, Hari כתב:

תיבות הילוכים DSG 

פורד פוקוס 2012 - 2015 שהייתה פח זבל על 4 גלגלים ואנשים שקנו את המכונית ב-130 אלף שקל אמרו תודה לאלוהים כאשר הצליחו למכור ביד 2 

מסכים, דרעק.

לפני 15 שעות, Hari כתב:

מנועים 2.0 ו-2.4 של קיה שהתלקחו ספונטנית 

 

לעומת הכמויות שלהם שיש על הכביש, על כמה מקרים כאלו שמעת?

לפני 13 שעות, ronrcz כתב:

ראו מיד את ההבדל שפיגו חידשו אותו.

כן, הכל פלסטיק שנשבר אחרי 5 שנים.

 

 

פות"ש - נמצא איתך באותה סירה. לפני שנתיים וחצי, המלצתי לחבר לקנות 208 בגלל השרשורים וההמלצות בפורום. הוא רכש אחת מ2016, יד ראשונה עם היסטוריה, ב40K שקל. רכבים מקבילים היו עולים סביב ה60 אלף שקל.

כבר אחרי כמה חודשים נדלקה נורה, שלחתי אותו לגבע והוא שילם קצת יותר מ2000 שקל על החלפת רצועה וניקוי.

הנורה לא כבתה, וגם נורת לחץ שמן צצה לה מדי פעם.

הוא, בשיתוף פעולה עם חבר פורום נוסף, מובילים את התביעה הייצוגית. התנצלתי בפניו על עצת האחיתופל והוא ענה 'לא נורא, לפחות בעתיד אקבל קצת כסף מהתקלות שלהם...'

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, avargel כתב:

אחרי נורת התראה והתפוררות

כל מי שאי פעם פירק מנוע מבין כי:

מנוע שסבל מהרעבת שמן, בוודאות כמעט מוחלטת קוצרו חייו משמעותית.

וזה עוד לפני שמדברים על הנזק לטורבו, הניקיון והחלפת הרצועה רק דוחים את הקץ.

בהערת שוליים: אני לא מבין את אלו "שממליצים" על רכב מסוים, עם כל הכבוד מי שמכם?

אתם חושבים שאתם מבינים ברכבים כתוצאה מקריאה בפורום? תמליצו לעצמכם על חשבון הכסף שלכם.

הבעיה שלפז'ו יש כמה פנבויז די קולניים והם "ממליצים".

אני לדוגמא חסיד של הטווינצ'ארג' "חולה" על המנועים האלו, (מחזיק 3...) אבל לעולם לא אמליץ עליו למי שאינו מכונאי.

ולא מסוגל לתקן הכל בעצמו.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתובבות במשפחה של אשתי i30 2012 ומזדה 2 2009 שעוברות בין בני משפחה. שתיהן יד 1 ומטופלות ע״י אנשים שלא מבינים כלום ברכב וכנראה נשחטים כל פעם שמתקרבים למוסך.

לדעתי ביליתי במוסכים עם ה-208 יותר ממה ש-2 הרכבים האלה היו ביחד לאורך כל השנים שלהם. (לא סופר טיפולים תקופתיים)

  • אהבתי 1
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, teyal כתב:

 

בהערת שוליים: אני לא מבין את אלו "שממליצים" על רכב מסוים, עם כל הכבוד מי שמכם?

אתם חושבים שאתם מבינים ברכבים כתוצאה מקריאה בפורום? תמליצו לעצמכם על חשבון הכסף שלכם.

הבעיה שלפז'ו יש כמה פנבויז די קולניים והם "ממליצים".

אני לדוגמא חסיד של הטווינצ'ארג' "חולה" על המנועים האלו, (מחזיק 3...) אבל לעולם לא אמליץ עליו למי שאינו מכונאי.

ולא מסוגל לתקן הכל בעצמו.

 

בגלל זה אני ממליץ רק לחברים עם כסף :-) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, teyal כתב:

שממליצים

למה במרכאות?

התלבט, המלצתי, והסברתי גם את החסרון. שיעשה את שיקוליו.

ייעצתי ועזרתי לעשרות חברים ובני משפחה בקניית רכב. מה עדיף, שילכו על בליינד ויפלו? איזו מין גישה....

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, teyal כתב:

אתם חושבים שאתם מבינים ברכבים כתוצאה מקריאה בפורום? תמליצו לעצמכם על חשבון הכסף שלכם.

הבעיה שלפז'ו יש כמה פנבויז די קולניים והם "ממליצים".

אני לדוגמא חסיד של הטווינצ'ארג' "חולה" על המנועים האלו, (מחזיק 3...) אבל לעולם לא אמליץ עליו למי שאינו מכונאי.

ולא מסוגל לתקן הכל בעצמו.

 

מחלות של טווינצ'ארג' ידועות עשרות שנים. אף אחד לא ידע על המחלה של הרצועה במנועי פיורטק. אם נלך לפי ההיגיון שלך אפשר לסגור את פורום המלצות לרכישת רכב כי לך תידע איזה מחלה תתגלה אצל אחד מהיצרנים.

 

אני רכשתי את ה-208 ב-82 אלף על הכביש. באותה תקופה מכונית עם שילוב מנוע-גיר דומה (אבל יותר אבזור) עלתה בסביבות ה-100-110 אלף ש"ח.

 

האלטרנטיבות היו:

סיאט איביזה עם מנוע TSI וגיר DSG (תודה, אבל לא תודה)

יונדאי i20 עם מנוע 1.4 ללא טורבו וגיר 4 הילוכים

טויוטה יאריס הקודמת והמאוד לא מוצלחת מבחינת שילוב מנוע-גיר-מרחב פנים-ביצועים.

 

כולן עלו 20-30 אלף שקל יותר.

 

לדעתי קיבלתי אחלה-באחלה של רכב ביחס למחיר. אם הפאק של הרצועה לא היה מתרחש היחס מחיר - תמורה של האוטו היה פשוט פנטסטי.

 

אגב, הרבה מאוד 208 נרכשו במסגרת 0 ק"מ יד 1. הם קיבלו את הרכב באזור ה-72-75 אלף. חדש.

 

אז בוא קצת פרופרציות בחיים.

 

לפני 6 שעות, EliC25 כתב:

קביעה קצת מוגזמת. יש לי רכב בן 12 אני יודע כל מה שנעשה בו מיום א'.

 

אתה יודע. אנשים כאן לא בטוח שיודעים ו/או מספרים את האמת ו/או תופסים את המציאות כפי שאתה תופס.

 

לפני 6 שעות, EliC25 כתב:

אוקיי אבל הייצור של המנועים המשיך עוד ועוד שנים אחרי שהבינו את הטעות? לא.

 

הפגם במנועים של טויוטה היה מובנה ולא ניתן לתיקון. הפגם במנועי פיורטק כנראה נפתר עם מעבר לרצועה חזקה יותר.

 

לפני 6 שעות, EliC25 כתב:

ועדיין, כמה ראנקסים וקורולות מהשנים האלו אתה רואה עדיין נוסעות על הכביש? מאות ואלפים. לעומת זאת 307? 207? אני רואה אולי אחת-שתיים בשבוע.

 

 קורולות נמכרו במספרים הרבה יותר גדולים

עריכה אחרונה על ידי Hari
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקורולות היבואן החליף מנועים ללא עלות.

ועדיין מסתובבות כמויות אדירות של קורולות/ראנקס על הכביש, בניגוד ל307 מאותה תקופה (שגם היא הייתה סופר נפוצה).

לפני 52 דקות, Hari כתב:

קורולות נמכרו במספרים הרבה יותר גדולים

לא אומר שום דבר.

 

יש את המכוניות האלה שהן להיט מכירות מטורף במשך כמה שנים, ואז נעלמות מהכבישים כמעט ללא זכר.

ככה היה עם סיטרואן קסארה, שהייתה להיט בתחילת שנות ה2000 ונעלמה בפתאומיות, אחר כך רנו מגאן 2 (שהיום נשארו במצב נסיעה אולי איזה 20-30). דווקא את המחליפה שלה, פלואנס, עדיין רואים בכמויות מכובדות.

וכמובן פוקוס דור 3. אני זוכר את התקופה (הלא כ"כ רחוקה) שכל אוטו שני עם מדבקת ליסינג היה פוקוס סטיישן, והיום בקושי רואים אותן (ואם כן, זאת לרוב דור 3.5 עם גיר פלנטרי).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלון הערכה למאשים את PSA בצרותיו המוטוריות והכספיות.

 

1) האם לפני שרכשת את הצרפתיה שלך ביקרת בקארספורום והבנת את כל מחלות הדגם? אם לא - הוסף 5 נק.
2) האם לפני שרכשת את הצרפתיה שלך בדקת היסטוריית טיפולים מסודרת במוסך מומחה לצרפתיות? אם לא - הוסף 5 נק.
3) האם לפני שרכשת את הצרפתיה שלך ראית היסטוריית טיפול במחלות הדגם? אם לא - הוסף 2 נק.

4) האם אחרי שרכשת את הצרפתיה שלך בדקת ועשית שגרת טיפולים מסודרות לפי הספר במוסך מומחה, עם שמן ייעודי וחלפים מקוריים? אם לא - הוסף 5 נק.
5) האם אחרי שרכשת את הצרפתיה שלך טיפלת בכל התקלות שאובחנו? אם לא - הוסף 6 נק.

6) האם המוסך "המומחה" שאליו הלכת הנפשות הפועלות (כלומר המכונאים) מתחלפים כל טיפול או שניים ואתה אף פעם לא מזהה אותם? אם כן - הוסף 3 נק.

סכם את התוצאה. 
אם יצא לך 0 נקודות - חזור על השאלון.
אם יצא לך מעל 2 נקודות - קיבלת רכב ב50% הנחה. מה אתה רוצה מ PSA?

 

עריכה אחרונה על ידי danielisot
  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 4
  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מטפל במורשה יבואן ולכן אין סיכוי שאזכור מי מטפל לי ברכב, וזה גם לא משנה.

מעבר לזה, בכול שאר הסעיפים 0 ועדיין רכשתי קקטוס, להחזיר את הזמן שנה לאחור? עדיין הייתי רוכש קקטוס, מה אופציות האחרות שהיו? קיה ריו/i20 ידנית וחלשות?

איביזה עם רמת אבזור נמוכה וסלון מאוד פשוט?

 

חבר קנה בהמלצתי קקטוס אוטומט 2017 לפני כמה חודשים, בנתיים מרוצה וזה רכב שנוסע יום יום.

 

  • אהבתי 2

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, danielisot כתב:

שאלון הערכה למאשים את PSA בצרותיו המוטוריות והכספיות.

 

1) האם לפני שרכשת את הצרפתיה שלך ביקרת בקארספורום והבנת את כל מחלות הדגם? אם לא - הוסף 5 נק.
2) האם לפני שרכשת את הצרפתיה שלך בדקת היסטוריית טיפולים מסודרת במוסך מומחה לצרפתיות? אם לא - הוסף 5 נק.
3) האם לפני שרכשת את הצרפתיה שלך ראית היסטוריית טיפול במחלות הדגם? אם לא - הוסף 2 נק.

4) האם אחרי שרכשת את הצרפתיה שלך בדקת ועשית שגרת טיפולים מסודרות לפי הספר במוסך מומחה, עם שמן ייעודי וחלפים מקוריים? אם לא - הוסף 5 נק.
5) האם אחרי שרכשת את הצרפתיה שלך טיפלת בכל התקלות שאובחנו? אם לא - הוסף 6 נק.

6) האם המוסך "המומחה" שאליו הלכת הנפשות הפועלות (כלומר המכונאים) מתחלפים כל טיפול או שניים ואתה אף פעם לא מזהה אותם? אם כן - הוסף 3 נק.

סכם את התוצאה. 
אם יצא לך 0 נקודות - חזור על השאלון.
אם יצא לך מעל 2 נקודות - קיבלת רכב ב50% הנחה. מה אתה רוצה מ PSA?

 

לא כל על הבנתי?! נגיד ולא ידעתי על המחלות של האוטו וכן בדקתי שגרת טיפולים וטיפלתי כמו שצריך, ויש כאן הרבה שמעידים שכך היה והמנוע מת, לא מגיע לי שהמנוע לא ימות?!  צריך להכיר מוסכניקים בשמם הפרטי כדי שרכב פיג'ו לא ימות?! 

נשמע לך הגיוני?! זה פאקינג פיג'ו בת חמש לא איזה פרארי טסטרוסה חבוטה.

פיג'ו לא שמו בפרסומת  הרכב "פיג'ו, רק  לאנשים שאוהבים מוסכיניקים ומוכנים לעשות מחקר מחלות בקארספורום". הם מכרו לכולם , לאנשים רגילים, שמטפלים במוסכים רגילים , ולרוב מורשים. בלי שום הערות אזהרה על עדינות המנועים הכל כך מיוחדים שלהם שדורשים מכונאים עם מגע קטיפה ושמן מנוע שנסחט מכנפי פיות מזן ואגיו בנות יומם.  אם הם לא יכולים למכור מכוניות רגילות שיסגרו את הבסטה או שיקחו אחריות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, vadim6385 כתב:

בקורולות היבואן החליף מנועים ללא עלות.

ועדיין מסתובבות כמויות אדירות של קורולות/ראנקס על הכביש, בניגוד ל307 מאותה תקופה (שגם היא הייתה סופר נפוצה).

לא אומר שום דבר.

 

יש את המכוניות האלה שהן להיט מכירות מטורף במשך כמה שנים, ואז נעלמות מהכבישים כמעט ללא זכר.

ככה היה עם סיטרואן קסארה, שהייתה להיט בתחילת שנות ה2000 ונעלמה בפתאומיות, אחר כך רנו מגאן 2 (שהיום נשארו במצב נסיעה אולי איזה 20-30). דווקא את המחליפה שלה, פלואנס, עדיין רואים בכמויות מכובדות.

וכמובן פוקוס דור 3. אני זוכר את התקופה (הלא כ"כ רחוקה) שכל אוטו שני עם מדבקת ליסינג היה פוקוס סטיישן, והיום בקושי רואים אותן (ואם כן, זאת לרוב דור 3.5 עם גיר פלנטרי).

אתה אומר שרכב 1 נשאר על הכביש בכמויות גדולות יותר מרכב 2 ,רושם לך הבן אדם ברור,כי רכב 1 נמכר בכמויות הרבה יותר גדולות ,ומה אתה רושם? לא אומר שום דבר ...😁 אתה תגיד הכל כדי להיות צודק?.העובדות לא ממש משנות..

מעבר לכך יש כמויות גדולות של 307 בבעלות צעירים ובמגזר שעוברות חיים קשים ושורדות יפה מאד.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, teyal כתב:

אתם חושבים שאתם מבינים ברכבים כתוצאה מקריאה בפורום? תמליצו לעצמכם על חשבון הכסף שלכם.

הבעיה שלפז'ו יש כמה פנבויז די קולניים והם "ממליצים".

אני לדוגמא חסיד של הטווינצ'ארג' "חולה" על המנועים האלו, (מחזיק 3...) אבל לעולם לא אמליץ עליו למי שאינו מכונאי.

ולא מסוגל לתקן הכל בעצמו.


לא חושב שמתישהו המלצתי למכר/חבר על רכב צרפתי למרות שאני מתנייד על רכבים כאלה.
בפעם האחרונה שמישהו מהעבודה שאל אותי מה לקנות עניתי "מאזדה 3 או קורולה". 
בדיוק מהסיבות שציינת. אני לא צריך שהוא יתחיל להתעסק עם "ריקול" (מכבסת מילים לנדחה להם את הקץ) או "מחלות" (מכבסת מילים של תכנון שעורייתי) או "וודו" (מוסכים מתמחים שנמצאים רק בלוקיישנים ספציפים) ברכב צרפתי.

רוב האנשים רוצים רכב שנוסע, פעם בשנה אפשר לדחוף אותו למוסך הקרוב לביתם בלי צורך לבדוק אם הוא מהנדס טילים בנאסא לשעבר ואם הוא משתמש בשמן מעושר בזהב, וזהו. אנשים פשוטים סך הכל.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, teyal כתב:

כל מי שאי פעם פירק מנוע מבין כי:

מנוע שסבל מהרעבת שמן, בוודאות כמעט מוחלטת קוצרו חייו משמעותית.

וזה עוד לפני שמדברים על הנזק לטורבו, הניקיון והחלפת הרצועה רק דוחים את הקץ.

בהערת שוליים: אני לא מבין את אלו "שממליצים" על רכב מסוים, עם כל הכבוד מי שמכם?

אתם חושבים שאתם מבינים ברכבים כתוצאה מקריאה בפורום? תמליצו לעצמכם על חשבון הכסף שלכם.

הבעיה שלפז'ו יש כמה פנבויז די קולניים והם "ממליצים".

אני לדוגמא חסיד של הטווינצ'ארג' "חולה" על המנועים האלו, (מחזיק 3...) אבל לעולם לא אמליץ עליו למי שאינו מכונאי.

ולא מסוגל לתקן הכל בעצמו.

בתור אחד הפאנבויז השרופים של ואג בפורום ואחד שממליץ על כל מה שיש לו 4 גלגלים ו W מקדימה הצניעות הלא אמיתית הזאת פתאום נראית מאד לא שייכת.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 306 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...