Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מחילה מידידנו שנפל עם ה-208 הארורה.

התגובה הקודמת התייחסה לאופציה של אורן של להמשיך ליסוע ככה לעולמי עד(או שנתיים שלוש) ולמלא שמן כל שבוע.

רק ציינתי שכאשר זה כבר עישון נראה לעין, מי שממשיך ליסוע כך הוא חלאה. מישהו לא מסכים איתי? 

 

לפני 9 דקות, dani666 כתב:

היתה לי קורולה (מודל 2000) שאכלה משהו כזה.  מעולם לא עשנה.

אוקי.

אולי זה היה חלקית מהזעות וכו'.

אגב, הרחת פעם את הפליטה כשמישהו מחזיק סל"ד?

 

עריכה אחרונה על ידי אליה

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

לא היה כל ריח.  לא היו נזילות.  גם לא היתה התרעה על חוסר שמן - רק התרעה קולית כשהיית מתחיל לשמוע את השסתומים ...

 

זו *כנראה* היתה בעיית בוצה (לפי הטיפולים שאמרו לי שעשו) אבל מדובר על מודל 2000 ולא על 2003/4 הידועים כבעיתיים.  ולפי הנאמר לי הרכב שלי לא היה היחיד שהפגין את זה.  המ שכן - זה התחיל ב 120K ק'מ.  לפני זה היה בסדר.

 

פשוט העליתי את זה כדי לציין שיש אפשרות של צריכת שמן גבוהה מבלי שיהיה עישון (או נזילות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, hwgeek כתב:

לדעתי הידע שצברתי פה הוא דיי קללה, בחיי עדיף כבר לא לדעת כלום ולקוות לטוב

 

"יוסיף דעת - יוסיף מכאוב" (פסוק בספר קהלת)

 

 

  • אהבתי 4
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Gavrik כתב:

אם הייצוגית תוכרע ובית משפט יקבל את הטענות של התובעים. האם מי שנפגע והיה צריך להחליף מנוע יוכל לתבוע בתביעות קטנות ולהשתמש בייצוגית כתקדים או כהוכחה?
 

אני לא מומחה בנושא ולא עו״ד, אבל אחד כזה הסביר לי פעם את המנגנון של תביעות ייצוגיות, ולפי דבריו,  אחרי שתביעה אושרה כייצוגית (הליך בפני עצמו וממש לא אוטומטי), לא ניתן יותר לאדם אחר הגיש תביעה באותו נושא. התביעה הייצוגית היא הסעד היחיד שקיים, גם אם אותו אדם לא הסכים שהתביעה הזו תייצג אותו (כי לא סמך על מי שמייצג, או לא הסכים עם הסעד המבוקש או כל סיבה אחרת), ואפילו אם לא ידע בכלל שמתקיימת תביעה ייצוגית.
זכיתי ״להינות״ כמה פעמים מהפירות של תביעות ייצוגיות (אמנם, בלי שאני השקעתי בנושא), ובכולם ללא יוצא מהכלל דובר על עשרות שקלים או מאות שקלים נמוכות, כשהנזק היה פי 5 לפחות. באופן עקבי, הגורם היחיד שנהנה באופן מוחשי מהגשת התביעה היה משרד העו״ד שניהל אותה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי שפעם קבלתי מכתב רשום ממשרד התחבורה . 

"מה כבר עשיתי להם? "

הוצאתי את המכתב וחיכה לי צ'ק על 29 שקל בגלל תביעה יצוגית נגד רשות הרישוי.

הייתי מעדיף שלא יטריחו אנשים על סכום כזה מגוחך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, PinkDolphin כתב:

אני לא מומחה בנושא ולא עו״ד, אבל אחד כזה הסביר לי פעם את המנגנון של תביעות ייצוגיות, ולפי דבריו,  אחרי שתביעה אושרה כייצוגית (הליך בפני עצמו וממש לא אוטומטי), לא ניתן יותר לאדם אחר הגיש תביעה באותו נושא. התביעה הייצוגית היא הסעד היחיד שקיים, גם אם אותו אדם לא הסכים שהתביעה הזו תייצג אותו (כי לא סמך על מי שמייצג, או לא הסכים עם הסעד המבוקש או כל סיבה אחרת), ואפילו אם לא ידע בכלל שמתקיימת תביעה ייצוגית.
זכיתי ״להינות״ כמה פעמים מהפירות של תביעות ייצוגיות (אמנם, בלי שאני השקעתי בנושא), ובכולם ללא יוצא מהכלל דובר על עשרות שקלים או מאות שקלים נמוכות, כשהנזק היה פי 5 לפחות. באופן עקבי, הגורם היחיד שנהנה באופן מוחשי מהגשת התביעה היה משרד העו״ד שניהל אותה.

דווקא תביעות ייצוגיות בתחום הרכב, ככל שהן מתקבלות, לגמרי עוזרות לבעלים.

בד"כ מדובר בהחזר הוצאות שהוציאו בעלי הרכב לפני פסק הדין והארכת אחריות לאחר מכן.

למשל אם הוחלפו מצמדים בפוקוס פאוור שיפט במכון גירים חיצוני, אפשר להגיש את הקבלה לדלק ולקבל את הכסף בחזרה ולאחר מכן ליהנות מהארכת אחריות נוספת. 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי עזבו תחזיות של הפסקת מכירת רכבי ICE עד 2030. בקצב הזה לפחות PSA עוזרת לכך שב2025 לא יהיו שום דגמי PURETECH על הכביש יותר.

  • מצחיק 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, שי כתב:

דווקא תביעות ייצוגיות בתחום הרכב, ככל שהן מתקבלות, לגמרי עוזרות לבעלים.

בד"כ מדובר בהחזר הוצאות שהוציאו בעלי הרכב לפני פסק הדין והארכת אחריות לאחר מכן.

למשל אם הוחלפו מצמדים בפוקוס פאוור שיפט במכון גירים חיצוני, אפשר להגיש את הקבלה לדלק ולקבל את הכסף בחזרה ולאחר מכן ליהנות מהארכת אחריות נוספת. 

נשמע הגיוני. כך היה עם דוושת הקלאץ' בשברולט ספארק וב DSG ברכבי וואג - ניתן החזר על התיקון, אם היה.

 

אני לא יודע אם מקרה הרצועה זהה משפטית, כי כביכול PSA נזכרו לבצע ריקול בסופו של דבר (גם אם לא תמיד פותר את הבעיה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25 בוא ונעשה בדיקת עובדות:

 

ה-Puretech  הגיע לישראל ב-2014. בין השנים 2014-2017 (להלן "השנים הבעייתיות ביותר") עלו על כבישי ישראל  10432 מכוניות עם מנוע Puretech  בנפח 1199 סמ"ק,  מהן נגרטו 450 מכוניות ( 4.31%)

לעומתם טויוטה יאריס עלו 17932 מהן נגרטו  685  (3.81%) 

 

כולה חצי אחוז פחות.

 

כנראה ששוב מנפחים את התקלות מעבר לכל פרופורציה.

  • רעיון גרוע 1
  • מעניין 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@zvit אני לא חושב שבמקרה הנ"ל אפשר לקשר בצורה ישירה בין מספר הרכבים הנגרטים לבעיות של המנוע. 
לא מאמין שמישהו יגרוט רכב בשווי 40-60 אלף שקל בגלל תיקון שעלותו 6000-10000 שקל, אנשים יעדיפו לבלוע את הגלולה ולתקן במקום להפסיד כמה עשרות אלפי שקלים.

אני מאמין שהרוב המוחלט של הרכבים בנגרטו נגרטו עקב תאונה לכן אין שום קשר בין המספרים לאמינות המנוע.

עם זאת עוד 5-10 שנים כשהרכב יעלה 15-10 אלף שקל, אז אנשים מסויימים יעדיפו כבר לגרוט במקום לתקן.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@zvit החישוב לא נכון כי:

א. לא נפח המנוע הוא המשנה אלא נוכחות הטורבו, שהרי מהדיווחים נראה שהתקלות מגיעות במנועי הטורבו, לכן צריך לבדוק לפי הספק, ולא לפי נפח. אני מחכה לפילוח כזה.

ב. לא עבר מספיק זמן כדי שהרכב יהיה שווה 'מספיק' כסף (במובן השלילי של המילה) שלא יהיה כדאי לתקן אותו. כרגע המנועי טורבו הראשונים עדיין שווים לפחות 30 אלף שקל. מה יהיה עוד שנתיים שלוש כשהרכבים האלו יהיו שווים פחות מ15? נתחיל לראות את ההבדלים בין הפיור טק ליאריס...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במנועים ללא טורבו יש בעיה כזאת

אך ניראה שיש פחות, או זה בגלל גם שבארץ הרוב נמכר עם טורבו, אז שומעים פחות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, שי כתב:

דווקא תביעות ייצוגיות בתחום הרכב, ככל שהן מתקבלות, לגמרי עוזרות לבעלים.

בד"כ מדובר בהחזר הוצאות שהוציאו בעלי הרכב לפני פסק הדין והארכת אחריות לאחר מכן.

למשל אם הוחלפו מצמדים בפוקוס פאוור שיפט במכון גירים חיצוני, אפשר להגיש את הקבלה לדלק ולקבל את הכסף בחזרה ולאחר מכן ליהנות מהארכת אחריות נוספת. 

שוב, אני לא עו״ד, רק מספר מה נאמר לי. השאלה היתה, אם הבנתי נכון, משפטית: אם הפסיקה בתביעה הייצוגית מהווה תקדים לתביעה נפרדת. לפי מה שאמר לי אז אותו עו״ד, התשובה היא לא, כי לא ניתן בכלל להגיש כזו, אפשר רק להצטרף לתביעה הייצוגית (וזה אגב אוטומטי, לא צריך להירשם פורמלית).
במקרה כמו שאתה מזכיר, ברור שאם פסק הדין הייצוגי קבע שמי שעשה תיקונים רלוונטים על חשבונו מקבל החזר, זה מה שיקרה לכל מי שמצטרף לתביעה הייצוגית, גם בדיעבד. כאמור, לא צריך לעשות משהו פורמלי להצטרף אליה -- רק לוודא שמי שאחראי על הביצוע יודע את פרטי האדם הנפגע.
אם אתה מדבר על מקרים שאנשים הגישו תביעות נפרדות אחרי פה״ד הייצוגי וזכו, לא חולק עליך, אבל זה סותר את מה שנאמר לי  ¯\_(ツ)_/¯  .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EliC25 כתב:

@zvit החישוב לא נכון כי:

א. לא נפח המנוע הוא המשנה אלא נוכחות הטורבו, שהרי מהדיווחים נראה שהתקלות מגיעות במנועי הטורבו, לכן צריך לבדוק לפי הספק, ולא לפי נפח. אני מחכה לפילוח כזה.

ב. לא עבר מספיק זמן כדי שהרכב יהיה שווה 'מספיק' כסף (במובן השלילי של המילה) שלא יהיה כדאי לתקן אותו. כרגע המנועי טורבו הראשונים עדיין שווים לפחות 30 אלף שקל. מה יהיה עוד שנתיים שלוש כשהרכבים האלו יהיו שווים פחות מ15? נתחיל לראות את ההבדלים בין הפיור טק ליאריס...

 

בחישוב מופיעים רק מנועי הטורבו.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין הקשר בין הנתונים האלו לאמינות המנוע הוא מקרי בהחלט בדיוק כמו שהקשר בין אמינות לירידת ערך\סחירות הוא מקרי בהחלט שכן הדגמים המצויידים במנוע ה1.2 PURETECH נחלו את עיקר ירידת הערך ב4-5 השנים הראשונות שלהם בשוק כאשר בעיית הרצועה עוד לא הייתה מוכרת וידועה וכאשר הדגמים האלו דווקא הראו אמינות מצויינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 285 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...