Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: הלך מנוע)


mcshmupi
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין מה לחקור. הרצועה מתפוררת בתוך המנוע והפירורים חוסמים את מעברי השמן ככה יוצא שהמנוע פועל בחוסר שמן. הפתרון הוא החלפה יזומה של הרצועה כל 70,000 -80,000 ק"מ. כמו כן חשוב להקפיד על שגרת טיפולים. במנועים החדשים הרצועה אמורה להיות עשויה מחומרים יותר עמידים. 

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, Hari כתב:

ניסיון חיים לימד אותי שאנשים מגדירים "שמור/מטופל היטב/כמו חדש" בצורה איך נגיד בעדינות... "גמישה." לא חסר אנשים שעבורם רכב "מטופל היטב" זה רכב שלקחו אותו כל שבוע לשטיפת מטאטא ב-30 שקל, אבל לא החליפו שמן 5 שנים כי החלפת שמן זו הונאה של מוסכים. (יש אנשים שבאמת חושבים ככה)  לכן אני הייתי לוקח כל מה שנכתב כאן בערבון מוגבל כי אף אחד כאן לא יודע כיצד אנשים טיפלו ברכבים שלהם או איך הם נוהגים על בסיס יומיומי. 

 

ברשותי פיג'ו 208 שנת 2017 (תכל'ס 2016) מטופלת לפי הספר מהיום הראשון שיצאה מהמוסך. הרכב עבר מעל 100,000 ק"מ. קיבלתי זימון להחליף רצועת טיימינג במסגרת ריקול, אבל לא נעשה כלום כי אמרו שהרצועה תקינה. כעבור מספר חודשים עשיתי החלפת טיימינג יזומה במוסך גבע + ניקוי אגן שמן כי הרצועה התחילה להתפורר.  

 

מעבר לזה הרכב מגלה אמינות טובה. נסעתי לכל נקודה בארץ ולא נתקעתי פעם אחת. הנקודה השלילית היחידה שאני יכול לציין זה כאשר אני משייט על 90 -100 קמ"ש ורוצה לעקוף אז לפעמים הגיר/מנוע סוג של מתבלבל לאיזה שנייה, מתחיל לרעוד ואז עושה קיקדאון ומאיץ. זה התחיל כאשר הרכב צבר בסביבות ה-40,000 ק"מ על השעון ומתרחש מידי פעם. 

 

בנוגע לעליהום על פיג'ו אזכיר לכם את בעיות בוצה במנועים של טויוטה

תיבות הילוכים DSG 

פורד פוקוס 2012 - 2015 שהייתה פח זבל על 4 גלגלים ואנשים שקנו את המכונית ב-130 אלף שקל אמרו תודה לאלוהים כאשר הצליחו למכור ביד 2 

מנועים 2.0 ו-2.4 של קיה שהתלקחו ספונטנית 

 

כל יצרן עם הפגמים שלו 

 

 

יכול להיות שהטיימינג הוחלף לאחר שכבר התרחש נזק למנוע ואז החלפה של הרצועה זה כמו כוסות רוח למת. 

 

חוץ מזה הבנתי שמוסכים רבים של היבואן לא מחליפים את הרצועה כמו שצריך. המוסכניקים מתעצלים ובמקום לפרק את האגן ולנקות את המעברים מהפירורים של הרצועה הם פשוט עושים פלשינג מה שכמובן לא פותר את הבעיה וזרימת השמן נשארת לא תקינה. 

 

מוסך גבע עושים ניקוי אגן שמן במסגרת החלפת רצועה. 

זה מה שגבע אמרו לי לכן בפעם האחרונה שהייתי שם הם בדקו לי את אגן השמן ואמרו שהכל תקין. 

האמת מה שהכי מעניין אותי עכשיו זה מה כדאי לעשות עם הרכב, להחליף מנוע אצל גבע ולמכור? להחליף מנוע ולשמור? להעיף את האוטו ככה כמו שהוא כי זה פשוט חרא של מנוע ויש מצב שגם אם מחליפים זה שוב יחזור? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קשה להגיד. תעשה חישובים של כדאיות כלכלית ותבחר באופציה שהכי סבירה מבחינתך. 

 

אישית אני כנראה אמכור את הרכב שנה הבאה, אבל רק כי אני רוצה לעבור לרכב מאוד נישתי. (סוזוקי ג'ימני) 

 

אחרת כנראה הייתי מחזיק ברכב עוד 2-3 שנים. אבל אני מודה שהמחשבה שאולי אצטרך להחליף מנוע בעלות של 10-12 אלף ש"ח מאוד מלחיצה אותי. הבעיה שזה אף פעם לא נגמר בהחלפת מנוע. ברגע שמכונית מתחילה להתפורר היא הופכת לבור הוצאות בלי תחתית. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, Hari כתב:

אין מה לחקור. הרצועה מתפוררת בתוך המנוע והפירורים חוסמים את מעברי השמן ככה יוצא שהמנוע פועל בחוסר שמן. הפתרון הוא החלפה יזומה של הרצועה כל 70,000 -80,000 ק"מ. כמו כן חשוב להקפיד על שגרת טיפולים. במנועים החדשים הרצועה אמורה להיות עשויה מחומרים יותר עמידים. 

הבעיה שיש מנועים 'לפני ההחלפה לא אכלו שמן ואחרי ההחלפה בחלוף חודשיים מתחילים לאכול שמן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, rev-Match כתב:

הבעיה שיש מנועים 'לפני ההחלפה לא אכלו שמן ואחרי ההחלפה בחלוף חודשיים מתחילים לאכול שמן. 

 

כי כנראה הנזק כבר נעשה ו/או במוסך לא טרחו לנקות את אגן השמן מהפירורים. אבל אני לא מומחה לפיג'ו. 

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Hari כתב:

 

כי כנראה הנזק כבר נעשה ו/או במוסך לא טרחו לנקות את אגן השמן מהפירורים. אבל אני לא מומחה לפיג'ו. 

אם יש כבר נזק אז למה אכילת שמן מתחילה אחרי חודשיים/חצי שנה וכו' 

 קל לזרוק באוויר הנזק כבר נעשה ושהלקוח ישלם. 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, rev-Match כתב:

אם יש כבר נזק אז למה אכילת שמן מתחילה אחרי חודשיים/חצי שנה וכו' 

 קל לזרוק באוויר הנזק כבר נעשה ושהלקוח ישלם. 

 

כי אם המשאבת שמן סתומה אז שמן לא מגיע למקומות מסויימים ומתפתחים שם רווחים אבל אתה לא תראה אכילה כי שמן לא מגיע לשם גם ככה בגלל שהמשאבה סתומה.

אחרי שמחליפים את הרצועה ומנקים את השאריות שלה, שמן מתחיל לזרום כמו שצריך ואז הוא מתחיל "לזלוג" לתוך המרווחים שנוצרו. לכן אחרי כמה חודשים או חצי שנה אתה פתאום מגלה שאין לך שמן במנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הפסקתי להמליץ לאנשים על המכוניות המשומשות האלה אחרי סיפור הרצועה. אני מקווה שבאמת ברצועות החדשות הבעיה לא קיימת.  הכנסתי C3 AIRCROSS ו-2008 לחיפושים שלי כרגע אבל האמת שקצת חושש אחרי הרבה שנים עם טויוטות...

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני בגלל צניחת המחירון של רכב יד 2 מבית פיג'ו סיטרואן בין היתר בגלל בעיות כאלה, אפשר לקנות לפעמים רכב ב-30 אלף שקל פחות ממקבילו המשומש היפני.

 

ואז יש כסף להחליף שני מנועים.

 

לדעתי אם כבר קונים פיג'ו, צריך לא להתייחס לזה בתור "דפקתי את המערכת" אלא להתכונן מראש להוצאות תחזוקה גדולות, שאולי יגיעו ואולי לא.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעל קקטוס לא אגיד שאין חשש, בנתיים כ 7 אלף אחרי ההחלפה אין צריכת שמן.

אבל הבעיה, שהמכוניות שמעלות חיוך, זריזות בחלק מהקטגוריות פחות אמינות, עכשיו השאלה, מה עושים?

קונים רכב אמין אבל מבאס או כזה שמעלה חיוך אבל יכול להתגלות כבעייתי.

 

אני בחרתי באופציה הראשונה ורכשתי קקטוס.

אבל אם אצטרך להוציא 10 אלף שקל, להתראות צרפת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, edward כתב:

מצד שני בגלל צניחת המחירון של רכב יד 2 מבית פיג'ו סיטרואן בין היתר בגלל בעיות כאלה, אפשר לקנות לפעמים רכב ב-30 אלף שקל פחות ממקבילו המשומש היפני.

 

מכונית טובה לרכושי יד 2 אם הם מצליחים למצוא אקזמפלר שמור. פחות טוב לאנשים שקנו יד 1 ואכלו ירידת ערך מואצת בגלל פגם מובנה בתכנון של המנוע. 

 

אגב, איך מתקדמת התביעה הייצוגית? 

לפני 13 דקות, yulianx כתב:

אני בחרתי באופציה הראשונה ורכשתי קקטוס.

אבל אם אצטרך להוציא 10 אלף שקל, להתראות צרפת.

 

10 אלף על החלפת מנוע + מימוש ירידת ערך יגרמו לי לא להתקרב למכוניות צרפתיות עד סוף החיים שלי. 

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכשתי אותה יד שניה ב ב39 אלף.

כך שירידת ערך פחות קריטית.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שקונה את הרכבים האלה כמשומשים, קונה בעיקר בגלל המחיר האטרקטיבי. יש תקציב ל40. קונה ב40.

זה לא שהתקציב היה 60, ובמודע הוחלט לרכוש רכב ב40 עם סיכון ל2 החלפות מנוע.

 

בכל מקרה, רכב עם בעיית מנוע משמעותית יהיה קשה למכור, ואם ימכר זה יהיה עבור פרוטות מול אוכלוסיה מפוקפקת.

תקן בצורה הזולה ביותר האפשרית ותעמיד למכירה בכמה אחוזים פחות מהזול ביותר בשוק (עבור רכב באותו מצב כמובן+-).

תמכור לראשון שרציני.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...