Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה למושבניקים\קיבוצניקים - שינוי מהותי בתנועת הרכבים ומערך הדרכים בישוב כדי להגביר את הבטיחות, בעד או נגד?


shellcase
שימו לב! השרשור הזה בן 913 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא הבנת בכלל את מה שניסיתי להעביר...

קרא את ההודעה הראשונה שלי, משאיות ביישוב זה No Go. מהירות גבוהה כנ"ל. השאלה איך מגיעים לזה בלי לרמזר ולבמפר לאנשים את הדרך הביתה כל יום.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 11 שעות, shellcase כתב:

לגבי 'אין מה להחליף ואף אחד לא יאשר'. זאת לא אמירה שיש בה המון 'בשר', זה מאד מאד תלוי באיך ומה, ישובים שנציע 'לשנות אותם' לא יקבלו פלסטר אלא פתרון תנועתי כולל שיעשה על חשבון המדינה כניסה כמו שצריך

בסוף יש צורך בשדרוגים של תשתיות לאומיות לטובת כולם ועם כל הכבוד לתושבי מושב כזה או אחר, הם לא חיים בבועה.
לדעתי כל עוד אתם מצליחים להפריד את מעבר המשאיות מקרבה לבתים בלי לחרבש את ההיגיון הפנימי של אירגון המושב, פתרתם את הבעיה. רק צריך לוודא שכביש נוסף כזה לא יפגע באפשרות להרחבה עתידית של המושב. 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, shellcase כתב:

יש שם לא מעט איזורי תעשייה, חלקם משמעותיים ולא מעט תנועה עוברת שלא קשורה לישובים, אמנם מדובר באיזור כפרי, אך הכביש די עמוס. יש גם ערים ועיירות בסמיכות לכביש שאחת מהן מחוברת אליו.

לא משנה הכיוון של הבנייה, הייתי מנסה להפחית כל האפשר את זיהום האור והרעש שמגיע מהכביש. להכניס להם את אלמנט של השקט על מנת שתקבל מהם את השקט. אני די בטוח שיש נוסחאות לכאלה דברים, אם מציבים אלמנט מבני כלשהוא הרעש יורד ב-X דציבלים. 

 

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

בסוף יש צורך בשדרוגים של תשתיות לאומיות לטובת כולם ועם כל הכבוד לתושבי מושב כזה או אחר, הם לא חיים בבועה.
לדעתי כל עוד אתם מצליחים להפריד את מעבר המשאיות מקרבה לבתים בלי לחרבש את ההיגיון הפנימי של אירגון המושב, פתרתם את הבעיה. רק צריך לוודא שכביש נוסף כזה לא יפגע באפשרות להרחבה עתידית של המושב. 

המון ישובים בנקודות מרכזיות איבדו את הצביון שלהם וזה נכון אבל מצד שני אלו מהם שכן  שמרו על צביונם פחות או יותר דוגלים בדיוק בהיותם בועה (קהילה חינוך בריאות) לדעתי אלו שלושה האלמנטים העיקריים.

אני מקדש את עיקרון הקדמה וההתפתחות אבל לא תוך כדי זה שזה יפגע בבית פנימה (דהינו בישוב) על פי השקפתי עדיף רמזור כל חצי קילומטר מלעבור בתוך הישוב.

 

באופן אישי מכיר סיפור על כביש שאמור לעבור מחוץ לישוב  ולחבר שתי נקודות אסטרטגיות ויהפוך מקום עם כביש עם נתיב לכל כיוון בלי הפרדה לאוטסטרדה של משאיות ולאנשי הישוב עצם הרעיון לשנות אפילו את הצביון החיצוני של המקום מעורר חלחלה ברמה שכזו שיעשו הכל כדי שזה לא יקרה. וזה בדיוק מתייחס להיותם בועה קהילתית מסוג מסוים שחורטת על דגלה אלמנטים מסויימים (אני אישית חושב שלמרות הצער הגדול הקדמה פה מנצחת כי זה לא בתוך הגדר)

 

לא יכול בעקבות המקרה הזה להשליך על מקרים אחרים אבל לתחושתי זו התחושה הזהה של ההתיישבות העובדת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו קטן שחשוב לזכור:

הרחקת הכניסה מצד אחד, ומצד שני בתי מגורים כל כך קרובים אוירית לכביש הראשי הם הזמנה לכל מיני ילדים ונערים (לא רק הם, אבל בעיקר הם) לבקש מנהגי כלי רכב שמסיעים אותם להוריד אותם אי שם באמצע הכביש בשוליים "ומשם כבר נסתדר זה 2 דקות הליכה לבית שלי", לעיתים אפילו ביוזמת הנהג, וכנ"ל גם בכיוון השני. כולל מעבר רגלי מצד לצד של הכביש.

גדרות וואדיות וכדומה -

לא ממש יפריעו להם.

עריכה אחרונה על ידי harhanegev
שגיאת הקלדה, והוספת נושא חציית הכביש.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניראה לי מופרך משהו הפרויקט הזה. אולי גם הפוסט.

מישהו מזמין עבודת תכנון של כבישים בלי כוונה ליישם אותו ?!.

מה זה מחלפון ?

להסיט כביש שיעבור דרך שכונה ? 

ועוד כל מיני פנינים תעבורתיים  שהעלות שלהם בשמיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

משאיות ותשתיות של קיבוצים מלפני מאה שנה לא מסתדרים יחד ( לאורך כביש 73 ) לפני כמה שנים היה פרויקט של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, שדרוג תשתיות בישובים ותיקים. הכבישים הפנימיים היו אספלט ללא תמרורים ועם רוחב כביש משתנה " מה שבא ברוך הבא ". בתום הפרויקט יש כיכרות ואיי תנועה מגוננים, תמרור , חניה מוסדרת. באמת שדרוג למראה הישוב. הבעיה שרצועת הכביש צומצמה והמשאיות מורידות את כל התמרורים ודורסות את הכיכרות ואיי התנועה וחלקן נוסעות נגד כיוון התנועה בכדי למנוע נזק למשאית.

באופן כללי, קיבוצים נבנו סביב חדר האוכל שאליו היו מגיעים ברגל, ואף אחד לא חלם על מכוניות ולא חשב על תשתיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא מעט פרוייקטים שמחכים ליישום שנים רבות, לרבות מספר דו ספרתי של שנים.

לדוגמא:

כביש 531 - יותר מ-10 שנים מתכנון ליישום.

מסילת הרכבת בין צפון הערבה לאילת - תוכננה עוד בימי בן גוריון, טרם בוצעה.

כביש עין יהב - מצפה רמון - תוכנן וממתין כבר יותר מ-20 שנה.

בנוסף, יש לא מעט ערים שתוכננו להן שכונות שלמות באופן מפורט ע"י אדריכלים ומהנדסים, ועדיין לא התחילו בביצוע, ולא ברור מתי ואם בכלל יתחיל הביצוע.

 

לגבי השאלה מה זה מחלפון, אני מניח שמדובר על גשר או מנהרה ברוחב צר מאוד (צר עד כדי כך שמחייב תמרור זכות קדימה לאחד מכיווני הנסיעה) עם או בלי חיבור סמוך לכביש הראשי הנחצה, כפי שיש במקומות רבים בעלי אופי כפרי, לדוגמא:

מתחת לכביש 90 ליד יוטבתה,

מתחת לכביש 4 ברמות השבים, מעל כביש 4 בהוד השרון, ובעוד מקומות רבים ברחבי הארץ.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@הרקוליטוכשקראתי את ההודעה של שלייקעס בפתח השרשור האסוציאציה הראשונה שלי היתה 73, והבאמפרים המאולתרים באחד הקיבוצים שבעבר הייתי מגרד עליהם את התחתית של המכונית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.10.2021 בשעה 23:28, DareDevil כתב:

לא משנה הכיוון של הבנייה, הייתי מנסה להפחית כל האפשר את זיהום האור והרעש שמגיע מהכביש. להכניס להם את אלמנט של השקט על מנת שתקבל מהם את השקט. אני די בטוח שיש נוסחאות לכאלה דברים, אם מציבים אלמנט מבני כלשהוא הרעש יורד ב-X דציבלים. 

 

 

תראה, כבר היום הישובים יושבים ממש על הכביש, כחלק מההרחבה והתאמת הפרופיל של הכביש למהירות התכן נצטרך בחלק מהמקומות להגביה ובחלק אחר להנמיך. בכל אופן - יש לפרוייקט יועץ אקוסטיקה שיקבע בהתאם לתקני הרעש איפה נדרשים קירות אקוסטיים ואיפה אספלט שקט. לגבי זיהום אור - נק' מעניינת, לדעתי זה בטיפול יועץ הסביבה ואדריכלית הנוף בפרוייקט, אבל אעלה את זה.
 

בתאריך 22.10.2021 בשעה 12:03, יענקו כתב:

ניראה לי מופרך משהו הפרויקט הזה. אולי גם הפוסט.

מישהו מזמין עבודת תכנון של כבישים בלי כוונה ליישם אותו ?!.

מה זה מחלפון ?

להסיט כביש שיעבור דרך שכונה ? 

ועוד כל מיני פנינים תעבורתיים  שהעלות שלהם בשמיים.


אתה גם בא לשף במסעדה ואומר לו 'נראה לי מופרך השילוב הזה של המרכיבים שעשית פה'?

הפנינים התעבורתיים האלו, הן לא איזה הנפצה שלי. זה קרה וקורה בארץ ובעולם. איזורים הולכים ומתפתחים ונדרשים כבישים רחבים יותר. באתי להראות ולשתף וגם לשמוע דעות.
זה שלך אין מושג - לא אומר שזאת המציאות, כן - יש אינספור פרוייקטים שתוכננו ולא יצאו לביצוע בסוף, הרכבת לאילת תוכננה כבר פעמיים ולא ברור אם תצא לביצוע, שדה תעופה ברמת דוד תוכנן, סביר מאד שלא יבנה בסוף - בד"כ הפרוייקטים האלו לא תוכננו תכנון מפורט אבל כן תכנון מוקדם סטטוטורי, אנחנו עוד אפילו לא שם, רק בדיקת חלופות. איך בכלל אפשר להעריך ולהבין כמה משהו עולה ומה הבעיות שקריטיות ביישום שלו מבלי לתכנן.🙄
מה זה מחלפון?
הנה מחלפון, חלק קוראים לזה מפרידן.
"להסיט כביש שיעבור דרך שכונה" - נסה גם לקרוא את מה שכותבים, ולא רק לרפרף, או לחילופין - אם לא הבנת, תשאל, אל תבוא בהצהרות ריקות כשבכלל לא הבנת מה כתוב.

בתאריך 22.10.2021 בשעה 01:41, harhanegev כתב:

עוד משהו קטן שחשוב לזכור:

הרחקת הכניסה מצד אחד, ומצד שני בתי מגורים כל כך קרובים אוירית לכביש הראשי הם הזמנה לכל מיני ילדים ונערים (לא רק הם, אבל בעיקר הם) לבקש מנהגי כלי רכב שמסיעים אותם להוריד אותם אי שם באמצע הכביש בשוליים "ומשם כבר נסתדר זה 2 דקות הליכה לבית שלי", לעיתים אפילו ביוזמת הנהג, וכנ"ל גם בכיוון השני. כולל מעבר רגלי מצד לצד של הכביש.

גדרות וואדיות וכדומה -

לא ממש יפריעו להם.

נקודה נכונה שעלתה גם אצלינו וקיבלה מענה.
גם אם הכניסות לישובים יזוזו, תחנות האוטובוס (איפה שזה רלבנטי) לא יזוזו, ואם אין רמזור ליד או מחלף, יבנו להן מפרצי הגנה (בסגנון כביש החוף) עם גשרי הולכי רגל, ודרך גישה מסודרת (+שביל אופניים) לתוך הישוב. 
בכלל - התחבורה הציבורית מקבלת היום המון משקל בפרוייקטים של נתיבי ישראל, כך גם שבילי האופניים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא במצב כזה גם מה היקף המשאיות שנכנס לאיזור התעשייה?

האם בעיקר משאיות קלות או טריילרים גדולים? במקרה של טריילרים קצת פחות בא לך לראות אותם נוסעים בתוך היישוב במקום ישר לאיזור תעשייה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שצריך לשתף בנוגע לתמהיל העסקים שיש שם ברמה של הגדרה כללית, חנות ירקות\מחסן כימיקלים\מסעדה\חנות יד שנייה\סופר וכדומה.

כי יש הבדל משאית שמגיעה לחנות ירקות לבין מחסן כימיקלים או ציוד לחקלאי. התעבורה שמגיעה לחנויות ובאיזה שעות, גם הגודל של המשאית משתנה

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שעל פניו גישה נכונה לכרגע.

מחר מישהו יראה שהעסק של הלולים כבר לא רץ חזק ויחליף את השימוש למרלוג (קורה ויקרה)

מה אז?

כל אופציה עדיפה מתנועה בישוב לטעמי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התמהיל משתנה בין הישובים אבל פחות או יותר מדובר בלולים, רפתות, מחסני מזון, בתי אריזה ותעשייה קלה (בתי מלאכה, מסגריות, נגריות וכו').
אין שם איזה משהו שקשור לחומ"ס או תעשיה כבדה.

בכל אופן, אני חושב שאקפוץ לאיזור השבוע או שבוע הבא בשביל לוודא שהגישות שאנחנו מציעים הגיוניות מבחינת תמהיל הדרכים בתוך הישובים.
כי הנק' שחלקכם מעלים כאן עולות גם אצלינו ואצל נתיבי ישראל.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה משיקה: מה ההיסטוריה של תכנון הדרכים בתוך היישובים הותיקים האלה: האם מדובר בתכנון מסודר, בתכנון בצורת טלאים או סתם כל אימת שעולה צורך מישהו סולל דרך "לפי העין"?  יש גם עניין של אחזקת הדרכים, שהרושם שלי - ואני לא מרבה לנוג בתוך קיבוצים ומושבים, אבל זה קורה מדי פעם - הוא שהם פרטץ' מוחלט. סלילה באיכות לא ברורה, בורות לא מתוקנים, במפרים שמגרדים את תחתיות הרכב, פינות חסרות שדה ראיה - נראה שבהרבה מקומות עין מהנדס לא ראתה את הדרכים. ולכן כדי להסתמך עליהן צריך לבדוק ממש כל שביל ושביל.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 913 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...