Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה ספורטאג


orel334
שימו לב! השרשור הזה בן 885 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

2.0 ליטר מומלץ

1.6 ליטר גם סבבה אבל לא תרגיש הבדל משמעותי בדלק, ובעומס מלא ובעליות הוא קצת יתאמץ.

1.6 טורבו - פחות מומלץ (אמינות לא מליון דולק).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם 1.6 טורבו דיזל.

לא שמעתי על משהו חריג לגביו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר:
2.0 ליטר בנזין אטמוספרי,
1.6 ליטר, בנזין אטמוספרי,
1.6 ליטר, טורבו בנזין,

1.6 ליטר, טורבו דיזל.

כל המנועים אמינים (לכל הפחות ממה שידוע כיום).
חוסר האמינות הוא בעיקר של תיבת ההילוכים הדו מצמדית, שקיימת בדגמים 1.6 טורבו בנזין, ו 1.6 טורבו דיזל.

ולכן לשאלתך, הגרסה הכי מומלצת תהיה 2.0 בנזין אטמוספרי.

אני נוסע על 1.6 בנזין אטמוספרי ברמת גימור אורבן טופ, הרכב נחד ונוסע סבבה, אבל בנסיעה הררית ממושכת עם נוסעים אתה תבקר הרבה בסל"ד 4K. לא שזו בעיה, אבל לחלק מהאנשים זה מרגיש מאומץ ולא נינוח.

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי גם יש 1.6 אורבן טופ, מאוד מרוצה מהרכב, משולב עושה לי סביב ה10-11 ק"מ לליטר, וזה כולל העליות של חיפה,

לגבי פתחי מיזוג מאחור, יש בכולם, ובכלל מבחינת מיזוג, ממש אין לך ממה לדאוג, המזגן בספורטאג' אחד הכי חזקים שיצא לי להכיר, אני תמיד משתמש בבקרת אקלים ונע בין 22-24 מעלות, וזה מספיק לי בשביל לקריר את הרכב בצורה מצויינת, פחות מזה כבר מקפיא,

לגבי המנוע, במישור לא תרגיש חוסר כח בכלל, הרכב די זריז, הבעיה של ה1.6 זה בעליות, שם כבר מורגש שהבודי של הרכב קצת כבד עליו, לא שהוא לא יעלה, אלא יעלה ואפילו במהירויות לא חוקיות, אך מורגש היטב שהוא מתאמץ.

מנוע ה2.0 לא מורגש כחזק בהרבה במישור, אך כן מורגש בעליות, מה שכן ה2.0 יקר יותר, הכל זה עניין של סדר עדיפויות, אם אתה רואה ששווה לך להוסיף בשביל ה2.0 מבחינת שימוש, לך על זה, כי באמת תמצא שם טיפה יותר כח, שים לב שבדגמי ה1.6 אין בקרת שיוט כמו ב2.0, אך כן ניתן להוסיף, אני הוספתי בעלות של 300 ש"ח וזה עובד יופי.

וממליץ לך ללכת על דגמי ה2018 ה1.6 אורבן טופ וה2.0 בגלל שיש לך כבר שליטה בקונסולה האמצעית על כל מיני מערכות ברכב בלחיצת כפתור שלא קיימות בדגמים הישנים יותר כולל בקרת אקלים.

לשם השוואה: התמונה העליונה זה הדגם עד 2017, והתחתונה זה מ2018

 

ספוטהשוואה.JPG

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורבן טופ עם מנוע 2000 הגיעה באפריל 2017 לארץ ולה כל התוספות למעט כיסא נוסע (ליד הנהג) שלא מתכוונן לגובה. 

אצלי צריכת הדלק 1/10.

רכב משפחתי מצויין. 

מרווח, אמין ובטיחותי. 

פתחי מיזוג אחוריים קיימים בכל הדגמים ממודל 2016.

 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי במספר ספורטאז'ים במהלך החיפוש שלי אחרי רכב, אנסה לסכם :

 

הדגם הטוב ביותר לדעתי הוא ה1600 טורבו (בבעלותי דגם פרימיום), יש רגישות לבעיות גיר (קלאצ'ים) שצריך לקחת בחשבון אבל עם נהיגה נכונה אתה תהנה הרבה יותר .

 

קח בחשבון שהדגם לאחר מתיחת הפנים ב2019 שקט ונוח יותר , ולכן ממליץ להתמקד בשנים של 2019 ומעלה  - ניתן לזהות על ידי החיבור של איזור פנסי הערפל לרוחב כל החזית.

הגיר הרובוטי לאחר מתיחת הפנים מרגיש חלק יותר מדגמי הGT לדוגמא של 2016-2018 .

 

מנועי ה2000/1600 האטמוספריים מרגישים עגלתיים ודי רועשים וזמינות הכוח די לא שם,

הבדלי הכוח מורגשים מאוד למול הטורבו שפשוט גמיש ונוסע נפלא.

הגיר הרובוטי של קיה טוב יותר מהסיאט אטקה שלנו , מרגיש טבעי הרבה יותר. 

 

אם העניין העיקרי שלך הוא חיסכון בדלק אז זה לא הפורטה של הדגם, 

גם ב2000 אצל חבר וגם אצלי ב1600 טורבו צריכת הדלק העירונית היא 1:8 בערך ומחוץ לעיר 1:13-1:14 תלוי ברגל. 

 

ההחלטה היא בעיקרון ראש שקט למול הנעה מודרנית וזריזה יותר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בדילמה דומה לשלך, התלבטתי בין הספורטג לבין קשקאי ולבסוף קניתי את הספורטג טורבו פרימיום שנת 2019 בנזין.

  • יותר מרווח
  • שומר ערך בצורה מעולה, בדקתי ע"י השוואה של 2 דגמים מקבילים באותו שנתון וההפרש היה משמעותי מאוד.
  • סחיר.
  • הרכב מהיר וזריז, תמיד יש כוח זמין. 

חסרונות - יש לו מחלה של הגיר שצריך לקחת בחשבון, הוא לא סופג מהמורות בצורה טובה, צמיגים איכותיים יקרים!

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ozb כתב:

חברים, איך איכות ההרכבה בתא הנוסעים?

האם תא הנוסעים שקט ונטול קרקושים ורעשים?

שקט, הספורטאז ידוע כדגם מוצלח של היצרן, אין שום בעיה מהבחינה הזאת, החלפתי לאחרונה צמיגים למישלן ואיכות הנסיעה (רעשי כביש) השתפרה עוד יותר. לגבי מנוע 2000 ״עגלתי״ שציינו כאן, אני אישית לא נתקלתי בבעיות בתאוצה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 885 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...