Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Volvo זה רכב יוקרה?


Dushane
שימו לב! השרשור הזה בן 893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעה, ik3 כתב:

נחשב בהגדרה היבשה, כלומר טויוטה או סיטרואן זה economy cars

ולקסוס או מרצדס או אודי נקרא פרמיום,

עכשיו בהקשר הזה זכור לי שבהגדרה אלפא, וולוו ואם אני לא טועה גם אינפיניטי נחשבים בתור sami premium.


שלילי.

מה שאתה מדבר עליו זה ניסיון מלאכותי של עיתונאים/מדיה/פורומים/סתם אנשים ש"מבינים" לבנות איזשהו "מדרג" של מותגים, שלמעט מקרים מאוד ספציפיים כמו אסטון/פרארי/למבורגיני/בוגאטי/רולס/בנטלי ושאר מותגים שמייצרים רק מכוניות אולטרה פרימיום (מעל 100K דולר), לא באמת מחזיקה מים - בדיוק בגלל הדוגמה שנתת עם ה-3 מול ה-A קלאס. 

 

במקור ההגדרה של מכוניות "יוקרה", הייתה ספציפית למכוניות ולא למותגים, ומכוניות יוקרה הוגדרו פשוט כמכוניות יקרות. יש מדינות שונות (כמו אוסטרליה וישראל) שבהן אפילו יש חוקים שמתייחסים למכוניות יוקרה (כמו מס היוקרה אצלנו שתופס על מכוניות של 300 אש"ח ויותר). באופן מסורתי, מכוניות יוקרה היו גדולות (סגמנט E או F - סדרה 5 או 7), ועם הנעה אחורית - תצורה יקרה יותר לייצור וכפועל יוצא גם לקניה. 

עם הזמן והתפתחות השוק, הייצור, והדרישות, יצרניות שהתמחו בייצור מכוניות יוקרה התחילו לייצר גם מכוניות קטנות יותר, עברו להנעה קדמית, והוסיפו כל מיני "גרסאות כניסה" שבינן לבין יוקרה אין שומדבר חוץ מאשר הסמל. 

 

כמו שאתה מבין, פשוט זה לא. האם אאודי A1 עם מנוע 1.0 ליטר, הנעה קדמית ובלי בקרת שיוט או כפתורי שליטה על ההגה (או אפילו A4 שלא "באמת" עומדת ב"הגדרה המקורית" של הנעה אחורית) "נחשבת" יותר מאינפיניטי Q70 או אלפא ג'וליה? 

 

בקיצור, מעבר לזה שכל מקרה לגופו. כל יצרן שמייצר מכוניות ברף המחירים העליון של הקטגוריה (או פשוט שנמצא בקטגוריית "יוקרה" כמו E או F כאמור) "נחשב" ליצרן פרימיום - חלקם מתמחרים את כל הליין שלהם גבוה במיוחד, חלקם מתמחרים אותו מעט נמוך יותר. אבל אין איזה גוף אוטואים גלובלי שיצרנים מגיעים אליו ומגישים מועמדות, ואז הוא מחליט איפה בסולם הפרימיומיות המותג יישב. כאילו, חוץ מקארספורום כמובן :D 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@vadim6385 @adi89

 

משנות ה-70 ועד לפני כ-15 שנים וולבו היה הרכב ששימש את שרי הממשלה ועוד בכירים, ומבחינה זו היה יוקרתי. במקביל, מאמצע שנות ה-80 עד אמצע שנות ה-90 פלאפון היתה ספק הסלולר היחיד, השירות היה יקר להפליא, כך שגם החזקת טלפון נייד היתה עניין יוקרתי.

 

חוץ מזה היה מעמד ה"כחול לבן" - שפירושו "וולבו כחול עם מספר לבן" - עולים חדשים שיכלו לשלם תמורת וולבו פטור ממס ("מספר לבן") החזיקו בו, ומשך שנים רבות, רבים מהם עם מנוע מצומק בנפח 1800 סמ"ק (ולא ה-2000 הסטנדרטי) בגלל כללי המיסוי, והיו גם שהחזיקו במנוע "מורחב" - מונח מתחום המחשבים האישיים באותם ימים - מנוע שהוגדל ל-2 ליטר באופן לא רשמי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, חולה רכב#1 כתב:

צריכה להיות תחושה שכל העסק הזה ירגיש טוב גם לאחר 10 שנים של נסיעות יומ-יומיות (מומלץ להתיישב ב מרצדס ס-קלאס כדי להבין).

ממליץ לך לנסוע ב-C קלאס. אחד מתאי הנוסעים הכי מקרקשים, חורקים, ומקרחצנים בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.

אני לא יודע מה המצב בדור הנוכחי, אני מדבר על הקודם.
*בסרטון זה נראה שהוא לוחץ מאוד חזק על הפאנלים, אבל גם בלחיצה עדינה זה משמיע את אותם קולות.

 

 

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לטויוטה מכוניות לעשירים היפנים, שאינן לקסוס אלא טויוטה. עם הנעה אחורית, עור מלא, מנוע V6 או בעבר V8. מה אני אגיד, עממיקו (או במטבע לשון שלמדנו בשרשור הקורונה - "ביטוח לאומי"). 

 

https://releasedatesautos.com/2021-toyota-crown/

 

רכב יוקרה או לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל אני לא מתפלא מה "איכות" הזאת, כפי שאמרתי "רכב יוקרה זה לא בהכרח סמל, אלא זה האיכות והליטוש שלו".

 

כבר שנים שהיצרניות פועלות רק מתוך דו"ח רווח והפסד על חשבון המוניטין, ז"א שמה שמעניין זה יותר רווח ופחות מה ה Statement שלהן, וזה דבר גרוע בעיניי, כיצד ייתכן שיצרניות אשר הפיקו חלק מהמכוניות הכי טובות אי פעם הגיעו לאיכות כה ירודה ? 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, חולה רכב#1 כתב:

@פבל אני לא מתפלא מה "איכות" הזאת, כפי שאמרתי "רכב יוקרה זה לא בהכרח סמל, אלא זה האיכות והליטוש שלו".

אם הבנתי נכון, התייחסת ל-C קלאס כמשהו שנותן "תחושה שכל העסק הזה ירגיש טוב גם לאחר 10 שנים של נסיעות יומ-יומיות". לכן התייחסתי ספציפית אליה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, פריג'י כתב:

יוקרה או לא?

זה בעצם ממשיך דרכו של האבאלון, לא?

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלילי, קרא בוויקיפדיה. מאוד הגיוני שיש רכיבים משותפים אבל הקראון הוא רכב עם היסטוריה הרבה יותר ענפה. למיטב ידיעתי עד הדגם האחרוו בכלל לא דובר על שיווק במערב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי וולוו XC90 במשך 4 שנים.

הרכב הכי מוצק ומפנק שהיה לי עד היום.

  • אהבתי 2

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, פבל כתב:

אם הבנתי נכון, התייחסת ל-C קלאס כמשהו שנותן "תחושה שכל העסק הזה ירגיש טוב גם לאחר 10 שנים של נסיעות יומ-יומיות". לכן התייחסתי ספציפית אליה.

התייחסתי ל S.

 

הבלבול כנראה נבע מכך שכתבתי "ס" ולא "אס". 

 

* אני לא יכול לערוך את ההודעה הראשונה, אשמח אם אתה תוכל לתקנה. 

עריכה אחרונה על ידי חולה רכב#1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, פבל כתב:

"נחשב" בעיני מי?

בישראל וולוו יכול להיחשב גם פחות מטויוטה. זה אומר משהו חוץ מזה ש"חכמת ההמונים" לפעמים לא שווה כלום?

לדעתי וולוו מייצרת מכוניות טובות יותר מאאודי, לקסוס ואלפא (מבחינת חומרים, אבזור, נוחות, ביצועים) ולא נופלות ממרצדס או במוו (בקטגוריות מקבילות כמובן, לא S60 מול GLS מייבאך פולמן). אני משתדל פחות להסתמך על "איך נחשב מותג" ויותר לבדוק איך רכב ספציפי בגרסה ספציפית מתחרה מול רכבים עם מחירי מחירון דומים. 

מה אתה אומר...

הs 60 נותנת ביצועים טובים יותר מאלפא..

מצחיק..

אין שום וולוו שיכולה להשתוות לא לגוליה ולא לסטלביו ...

ואני לא מדבר על גרסאות הקצה...

ומחינת חומרים...

לדעתי האישית,אלפא לא נופלת, מאף אחד,מלבד מרצדס.

שהיא רמה נפרדת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, איניגו כתב:

אין שום וולוו שיכולה להשתוות לא לגוליה ולא לסטלביו

 מצחיק,

נשמע שאתה באמת מאמין בזה. 

  • אהבתי 2
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, איניגו כתב:

מה אתה אומר...

הs 60 נותנת ביצועים טובים יותר מאלפא..

מצחיק..

אין שום וולוו שיכולה להשתוות לא לגוליה ולא לסטלביו ...

ואני לא מדבר על גרסאות הקצה...

ומחינת חומרים...

לדעתי האישית,אלפא לא נופלת, מאף אחד,מלבד מרצדס.

שהיא רמה נפרדת...

 

לא יודע על מה אתה מדבר,רחוק מאוד מהמציאות.

אני עובד בתחום הרכב,יש לי כרגע במגרש גם XC40 וגם סטלביו הוולוו מרגישה מהודקת, ויותר איכותית מהסטלביו בכל פרמטר,גם באיכות נסיעה,בטח ובטח במולטימדיה המזעזעת שיש בסטליביו.

שלא נדבר על הXC60 שבכלל רמה למעלה מהסטלביו.

הסטלביו רכב טוב ,יש טובים ממנן,רכב ממוצע לחלוטין לטווחי מחירים האלו ,אין בו שום דבר מיוחד.

להגיד אלפא לא נופלת מממרצדס,זה פשוט מגוחך,לא נופלת מאיזו מרצדס? אולי מהסדרות הזולות סטייל A קלאס וC קלאס,רחוקה שנות אור מE וS.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Dushane כתב:

 

קניתי מאזדה 3 עם מנוע 2000 (רמת גימור Spirit) שנת 2016 לפני שנה בערך. 

אחלה אוטו, לא עושה שום בעיות, אבל אני מרגיש שבכסף הזה יכולתי לקנות רכב יותר טוב.

מרגיש לי שאם הייתי קונה S60 הייתי מרוויח רכב הרבה יותר חזק ומפנק, באותו כסף כמעט. 

 

זה נכון?

הבעיה היחידה זה שהשוק של וולו די חלש, השוק של מאזדה 3 (ובעיקר ברמת גימור ספיריט) הוא לוהט. 

ובעיה נוספת היא שאני לא בטוח לגבי האמינות של הוולו, לגבי מאזדה אני יודע שהיא אמינה מאוד.

אני בדילמה כזאת כרגע. אבל ממה שהבנתי היית משלם על תחזוקה הרבה יותר מאשר על מאזדה, וכנראה שגם על דלק

אז לכל דבר כנראה יש מחיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאזדה בנסועה עירונית תשתה יפה מאוד ; 8-9 לליטר עם רגל קלה עד בינונית, עם קריצה יפה מאוד ל 7 כשהרגל כבדה בין הרמזורים. בבינעירוני זה סיפור קצת יותר אופטימי, 13-14 לליטר הם לא נתונים תלושים אם שיוט רגוע על 110~ זורם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...