Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חושב לעבור לרכב חשמלי- התלבטות


gucci3
שימו לב! השרשור הזה בן 905 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, ozba כתב:

מגבילים כי לעניות דעתם זה לא סביר?

לי זה נשמע לא סביר, מה זה השטויות האלה, גם הדלק מתבזבז בצורה לא נורמלית מעל 160 קמש, אז נראה למישהו הגיוני שיגבילו לו את המהירות ברכב בגלל זה?

שטויות בפיתה, לפי דעתי הסוללה לא עומדת במהירויות גבוהות מזה ולכן ההגבלה.

לעומת זאת בטסלה… נראית כמו מזדה 3 אולי אבל מאיצה כמו פורש ומגיעה למהירויות של מרצדס…

 

אתה נשמע מאוד פסקני, אבל אולי כדאי לשים לב לכמה הבדלים נוספים בין מערכות הנעה של BEV לאחרות. 

 

העובדות הן כאלה -

כלי רכב חשמליים מסוגלים להגיע למהירות גבוהה אם היצרן מעוניין בכך - ולראייה טסלה ואחרות. 

הגבלת מהירות היא הכיוון אליו פונים יצרנים רבים ולא רק במכוניות חשמליות - מסימני הזמן, למרות שלא כולם אוהבים את זה. כפי שהסבירו לפני, לגרמנים רבים זו בעיה - ובכל מקרה ימיה של המהירות הלא מוגבלת בחלקים מסויימים על האוטובאן ספורים, בטח אחרי שתקום שם ממשלה חדשה. למיטב ידיעתי אין שום מקום אחר על פני כדור הארץ בו החוק מתיר מהירות של של 160 קמ"ש אז לא ברור מה הסיפור כאן - האם העקרון לא מוצא חן בעיניך? זה כבר עניין שלך אבל אתה תצטרך להפנים שזה הכיוון הכללי (שגם הוא סוג של עקרון ובקרב בין חובבי המהירות לרגולטורים ברור לגמרי מי יפסיד...) - ומאחר וכמעט בכל כלי הרכב שמסוגלים לעבור 250 קמ"ש מותקן מגביל מהירות אלקטרוני, גם כאן היצרן מחליט עבור כולם מה תהיה המהירות המקסימלית - אז עבורנו ורוב אוכלוסיית העולם 250 קמ"ש מוגבלים או 160 מוגבלים, זה באמת משנה? אלה מספרים תיאורטיים מבחינת החוק (זה לא כמו שתגיד לי שנסעת 135 בכביש 6 למרות שמותר 120, אוקיי?) - אבל אם נסיעה בארץ במהירות של רק עד 160 קמ"ש מהווה בעייה למישהו, אז זה כבר עניין אחר.

 

בקשת המהירויות שמכונית חשמלית מאפשרת לך, ברוב הדגמים התאוצה תהיה מאוד מספקת, בחלק היא תהיה עדיפה או דומה לכלי רכב לא חשמליים שמגיעים ל-250 קמ"ש. באופן אישי עברתי מרכב מוגבל ל-250 קמ"ש לחשמלי מוגבל ל-200, SO? אני לא ממש רואה כאן בעיה.

 

והעובדה שאתה כנראה מפספס - הגבלת המהירות במכוניות חשמליות נעשית גם בגלל שאין תיבת הילוכים במובן הקלאסי של המילה, מאחר ומנוע חשמלי מספק את כל המומנט שלו מאפס סל"ד מה שמייתר את הצורך במספר הילוכים. במכונית לא חשמלית תיבת ההילוכים מאפשרת למנוע לספק מומנט יעיל לתאוצה סבירה בקשת מצבים - תחשוב איך היתה נראית הנסיעה אם היה לך רק הילוך שישי. בפורשה יש יעד שטאייקן תוכל לשייט עם המהירות ביותר ולכן השגת מהירות גבוהה היתה חלק מהתכנון ובהתאם לכך יש לה גם תיבת הילוכים עם 2 מהירויות, אבל זה עדיין חריג.

 

תוסיף לכך את הקטע הרגולטורי בניחוח אירופי, כלומר מכונית "ירוקה" ללא פליטת מזהמים, הגבלת מהירות כעניין עקרוני משלל סיבות + כוונה של היצרן לאפשר טווח מירבי, ותקבל את הסיבות להגבלת המהירות.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 23 שעות, eyalkar כתב:

ועדת השוק הפנימי של הפרלמנט האירופי (IMCO)
קיבלה תקנה שמחייבת התקנת מגבילי מהירות מובנים
בכל מכונית חדשה שתימכר באירופה החל משנת 2022.

 https://thecar.co.il/סוף-עידן-המהירות-וולוו-מגבילה-את-מהירו/

גם היום אצלי יש הגבלה של 175 ולאבא שלי 178. זה בניהול המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, X9500 כתב:

אם נסיעה בארץ במהירות של רק עד 160 קמ"ש מהווה בעייה למישהו, אז זה כבר עניין אחר.

 

מי שלא נסע בגרמניה ושהה שם כמה חודשים כדי להתרגל ולהבין ש- 160-170 זו מהירות לגיטימית וסבירה מאוד אין לי איך לשכנע אותו.

 

@servus עזור לי...

 

גם בארץ מהירות שמתקרבת לכך לא צריכה להיות אסורה. אבל חשיבה לבנטינית היא אחת הסיבות שישראל היא ישראל וגרמניה היא גרמניה בפן התחבורתי.

לפני 20 שעות, X9500 כתב:

עבורנו ורוב אוכלוסיית העולם 250 קמ"ש מוגבלים או 160 מוגבלים, זה באמת משנה? אלה מספרים תיאורטיים מבחינת החוק

זה לא נכון. 

לכל רכב קשה ליסוע 250. גם למכוניות מהירות וחזקות.

160 זו מהירות שלגיטימית והגיונית בסקודה ראפיד, יונדאי איוניק, פולקסוואגן טרנספורטר ועוד. ככה נהגתי בחו"ל ובכוונה לא ציינתי את האובייס של רכבים יותר מהירים יציבים וחזקים שבהם נסעתי או נהגתי.

הרכב היחיד ש-160 הרגיש לי יותר מדי היה סיאט מי, 3 דלתות...

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את הקטע שלך עם הגבלת מהירות ל-160? מה לא מספיק?

זו ילדותיות מטורפת פשוט.

ואם אתה נוהג לעבור את ה-160, מקווה שתישאר בבית ולא תצא לכביש

  • רעיון טוב! 2

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פריג'י כתב:

גם בארץ מהירות שמתקרבת לכך לא צריכה להיות אסורה. אבל חשיבה לבנטינית היא אחת הסיבות שישראל היא ישראל וגרמניה היא גרמניה בפן התחבורתי.

 

אתה לא צריך לשכנע אותי בשום דבר, בטח אם אתה לא מתייחס למה שאני כותב. אני אנסה להסביר שוב:

 

אני כותב: אם נסיעה בארץ במהירות של רק עד 160 קמ"ש מהווה בעייה למישהו, אז זה כבר עניין אחר.

אתה אומר: מי שלא נסע בגרמניה ושהה שם כמה חודשים כדי להתרגל ולהבין ש- 160-170 זו מהירות לגיטימית וסבירה מאוד אין לי איך לשכנע אותו.

 

"חשיבה לבנטינית"... זו הבעיה לדעתך?

 

160 היא מהירות לגיטימית בכבישים שמאפשרים את זה, ולא רק לך - כי הרי לך אין "חשיבה לבנטינית" - אלא לכל אלה שמשתמשים באותו כביש. ובכן, תאהב את זה או לא, אבל ברוב המוחלט של כבישי המדינה שלך אין לצערך ולצערי יכולת סבירה לאפשר מהירויות כאלה. זה שאולי נסעת כאן איפושהו עשר שניות מלאות על 160, 190 או 240 זה לא ממש מייצג, כן? הבעיה במהירות היא לא המהירות עצמה בה הרכב נע אלא הפרש המהירויות בינו לבין אחרים על אותו קטע נתון. ועוד לא הזכרתי במילה את אופי הנהיגה, הבנת הכביש והתנועה הלא-מדהימות יחסית שמאפיינת חלק לא קטן ממי שנמצא על הכביש. תשאל גם את מי שביקשת ממנו עזרה איזה דגשים יש בלימוד נהיגה בגרמניה, ואז תשווה אותם לאלה שניתנים ממש עכשיו ב"למד" שממולך.

 

כלי רכב מודרני הוא לא הבעיה בנסיעה ב-160 קמ"ש, הבעיה היא ברמת הידע התיאורטי והמעשי הרלוונטי לנהיגה של מי שיושב מאחורי ההגה ברכב הזה וכנ"ל לאלה שנמצאים על הכביש מסביבו, ובתשתית עצמה. כשיש באיזור שלך כלי רכב במגוון מהירויות שחלקם תקוע בנתיב השמאלי ומתכוונים להישאר שם, נהגים הנמצאים בשלבים שונים של כתיבת הודעות ווטסאפ, מזגזגי ההפתעה, אלה שפיספסו את הירידה במחלף ולוקחים רוורס, משאיות על חצי מהנתיב שלך, מקטע כביש בעבודה עם סימון שמתחיל מטר לפני הסגירה ושאר תופינים האופייניים ל"חשיבה לבנטינית", אני די בטוח שאתה תרגיש הרבה יותר טוב ב-160 אפילו בתוך סיאט מי 3 דלתות על אוטובאן גרמני מאשר ב-RS7 על כביש ישראלי. אני רוצה להזכיר כי המטרה העיקרית של רשת כבישים מהירים היא לאפשר תנועה מהירה ובטוחה לכוללללםםםם בלי צורך להיות בדופק במהירות מקבילה לקמ"ש וכפות ידיים מזיעות כאילו סיימת את נהיגת חייך על הרינג, ובכן, אתה רואה את זה כאן?

 

כי אני לא. ולכן, לומר שבאופן כולל המצב כאן זהה למצב בגרמניה, למשל, זה - איך להגיד את זה בעדינות - מוזר (הייתי משתמש במילה אחרת, אבל המנהלים היו מעיפים אותי ב-160 קמ"ש, ורחוק).

עריכה אחרונה על ידי X9500
  • רעיון טוב! 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Carsforum הולך והופך לפורום של שונאי רכבים ומתעבי נהיגה. אין שום בעיה להתנהל בכמה וכמה כבישים בארץ על 160.

הם יותר מוארים ויותר רחבים מרוב הכבישים שמאפשרים בהם מהירויות כאלו בגרמניה. 

אבל החשיבה פה, לצערי, לבנטינית וזו הגדרה עדינה. ולא רק בתחום הנהיגה.

 

  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שונא רכב ומתעב נהיגה זה הדבר האחרון שמאפיין אותי, אבל אין ספק שהתובנות שלך מדוייקות כי אנחנו לבנטינים ואתה חושב בצורה עניינית, זכה ונדירה. יכול בבקשה לפרט לפשוטי העם מה הכוונה בחשיבה לבנטינית? אני רק מקווה שזה לא מאפיין הקשור לגודל האף וכאלה.

כביש מואר ורחב זה הפרמטר היחידי שרלוונטי להתנהלות ב-160 קמ"ש? כל מה שמסביב לא רלוונטי? אתה ממשיך להתעלם מהעובדות שציינתי, היה ברור כבר קודם שלא קראת את מה שכתבתי או קראת ופשוט דילגת, ונראה שמעבר לניחוח התנשאות קל על אופן החשיבה של אחרים בפורום לא נקבל ממך תגובה עניינית ומנומקת בנושא הזה, וחבל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, פריג'י כתב:

אין שום בעיה להתנהל בכמה וכמה כבישים בארץ על 160

לא מדוייק, בארצנו הקדושה יש המון סיבובים שמכריחים אותך להאט לסביבות המאה, אפילו בחלקים מכביש 6.

בגרמניה הייתי והכבישים שם ענקיים וישרים כמו סרגל ולכן אין בעיה לעבור שם את ה 200 חופשי- מבחינה בטיחותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה של חשיבה לבנטינית זו התנסחות של "פה זה לא גרמניה וגם לא נהיה".

 

לא הבנתי חלק גדול מהתגובה שלך ולמה אתה תוקף אותי.

בכלל לא דיברתי על מה שאתה כתבת באופן ישיר.

משפטי "איפה אפשר ליסוע בכלל 140?"  ומשפט כמו שכתבתי למעלה אני שומע על בסיס יומי כמעט.

לי, בוודאי שיש בעיה עם הגבלת מהירות ל-160 קמ"ש. הסיבה היחידה שלא אמורה להיות לי בעיה עם זה היא הסיבה החוקית בישראל? 10 שניות על 160? בוא... איך נגיד, יש כמה וכמה כבישים שאם "הייתי רוצה" ליסוע בהם מהר מזה לכמה דקות שלמות, הייתי יכול. כי מה לעשות, כשכביש ריק (לא כולם במרכז בשמונה בבוקר כל הזמן...) הפרש המהירויות לא מהווה בעיה.

גם באוטובאן אתה לא יכול להגיע למאתיים כשהכביש עמוס, גם אם חוקית מותר.

 

כשאתה מדבר על דגשי לימוד נהיגה בגרמניה, אתה חושב שנהג גרמני שרק קיבל רישיון נוהג יותר טוב ממני כי אותו לימדו? מקצוען דואג ללמד את עצמו ולהיות ברמה גבוהה. לא כי "לימדו אותו" באופן מסוים כשהיה בן 17. כזה אני. גם אם לימדו אותי גרוע.

 

תרשה לי אגב גם להחמיא לנהג הישראלי. יחסית לטירוף שהולך בכביש, אני מתרשם מהיכולות שלו לשרוד בכאוס דיי לטובה. אחרת כל יציאה לכביש הייתה נגמרת במרחץ דמים, וזה לא ממש ככה...

 

תרבות הנהיגה פה היא מחורבנת. אין לי תיאור אחר. על זה אנחנו ממש מסכימים.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, פריג'י כתב:

הכוונה של חשיבה לבנטינית זו התנסחות של "פה זה לא גרמניה וגם לא נהיה".

כשאתה מדבר על דגשי לימוד נהיגה בגרמניה, אתה חושב שנהג גרמני שרק קיבל רישיון נוהג יותר טוב ממני כי אותו לימדו?

תרבות הנהיגה פה היא מחורבנת. אין לי תיאור אחר. על זה אנחנו ממש מסכימים.

 

ההתנהלות וההתנהגות של רבים מהנוגים במדינתנו
אינה דומה באופי הנהגים והתנהגותם בכבישים בגרמניה.

מניסיון אישי של נהיגה בגרמניה במהירויות של מעל 200 קמ"ש.
הנהגים מפנים את מסלול הנסיעה/עקיפה כאשר סיימו לעקוף
חוזרים למסלול הימני ביותר.

אף נהג שנוסע אחריך ומתעכב בגללך מהירות נסיעתך
לא יאותת באורות גבוהים או יצפור (בחוסר סבלנות)
ללא קשר לכך שמהירותו נסיעתו גבוהה יותר ורכבך מעכב אותו.

כאשר אתה מאותת למעבר נתיב (איתות קצר או ארוך),
הנהג שאחריך יאפשר לך להשתלב במסלול וישמור מרחק
אפילו באם נאלץ בגללך להאט את מהירות רכבו.

גם הנהגים הישראלים הנוהגים ברחבי גרמניה
מתרגלים ומסתגלים במהירות להתנהג בכביש כתושבי המקום.
לצערם עם חזרתם לנהוג בכבישים במדינתנו הלבנטינית עובר עליהם זעזוע רציני.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריג'י,

 

אני לא תוקף אותך ולא אף אחד אחר. אני מציין עובדות ואתה מתעלם מהן. אני לא מכיר אותך, לא מחלק לך ציונים על איכות החשיבה ואין לי מושג מה רמת הנהיגה שלך.

אם אתה לא מבין חלק גדול מהתגובה שלי, תשאל. אני מבטיח לענות יפה, בפירוט ובסבלנות, ומקווה שתקרא את מה שאענה.

 

מכוניות רבות מגיעות ל-160 קמ"ש בזלזול. גם להרבה מעבר לכך - לא על זה הדיון. מבחינה מיכנית ופיזיקלית מכונית יכולה לנוע במהירות 250 קמ"ש גם בכביש 6 וגם באמצע רחוב דיזנגוף. הבעיה היא מה יקרה. רגע של הבנת הנקרא - הדוגמא של רק "10 שניות על 160" היא לא כי המקטע הזה קצר, לא כי ייגמר לך הדלק או לי הסוללה, לא כי אתה ואחרים לא יוכלו לעבד את המידע שמגיע ב-160 קמ"ש - ואני באמת לא חושב שאנחנו, למרות הלבנטיניות החשיבתית שאתה מקפיד להזכיר, נחותים כאנשים מגרמנים או מאחרים - אלא כי לאחר פרק זמן קצר סביר שתגיע לאיזור בו משתמשי דרך אחרים לא פועלים באופן התואם את מהירות ההתקדמות שלך יחסית לזו שלהם, או שיקחו החלטה שהתוצאה שלה תגרום לבעיה. עיין ערך התשובה של @eyalkar ממש כאן מעל, שאני ממש מודה לו על שחסך ממני להרחיב את הרשימה שהתחלתי בפוסט הקודם.

 

זה יפה שאתה מציע שיהיה חוק מהירות מירבית מותרת לכביש פנוי ולכביש עמוס, אבל בעולם האמיתי זה לא ממש יעבוד - או שאולי לא ניתן לחלק מהמכוניות להכנס לכביש הספציפי רק כי אתה מתכוון להגיע לשם היום במצב רוח של, נגיד... 160? 200? 238?

 

אולי בכניסה לכל כביש סלול באופן סביר תהיה עמדת בחינה לרמת המקצוענות ושם נוכל לעשות סלקציה מי דאג ללמד עצמו ברמה גבוהה וממשיך לכביש עם שיר בלב ומי לא? אלה שימתינו בבושה על העצלנות שלהם עד שתסיים את המקטע, או שנפנה אותם לכביש אחר.

 

בהחלט טרחתי ללמד את עצמי בארץ בחו"ל לשלוט במכונית - לתשומת ליבך - לא היה דגש בקורסים האלה על מהירות בכבישים ציבוריים כיעד לימודי - והשקעתי זמן וכסף בכך לא כדי להרגיש מיוחד כשאני חולף ב-200 ליד פלבאים שלא נותנים לי להנות מהמהירות הזו - ולמרות ההשקעה הלימודית אני משתדל לא להתקרב לנהגי שבת, חסרי מודעות למיניהם, אנשי ה"למי יש גדול יותר", מהבהבי האורות הגבוהים, מרחרחי הפגוש האחורי וכל אלה שמרגיש לי שהם באיזור הנוחות שלהם כשהם ב-160 קמ"ש על כביש ישראלי עמוס בכל הגודי'ס האלה. האמת? אני לא סומך גם על אלה שמתיימרים לדעת יותר טוב מכולם כי הם, כפי שאתה אומר, לימדו את עצמם. חבר יקר, בכל מה שקשור לנהיגה אנחנו לא באמת יודעים מה אנחנו לא יודעים עד שנלמד באופן מסודר. אתה לא בהכרח הופך לתואם וורסטאפן רק כי נהגת ב-200 קמ"ש בכביש ישראלי ציבורי ושרדת לספר את זה.

 

נהג גרמני ממוצע נוהג בצורה שונה מנהג ישראלי ממוצע - בעיקר, אבל לא רק - בכבישים מהירים. אתה בעצמך מסכם ואומר שיש כאוס בכבישים כאן ושתרבות הנהיגה פה היא מחורבנת. בהחלט מסכים איתך, אז איך אתה מציע לשפר את המצב הנתון - על ידי הוספת משתנה חדש בו כלי רכב נעים ב-160 קמ"ש? לא מצליח לרדת לסוף דעתך.

  • אהבתי 1

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.10.2021 בשעה 10:35, X9500 כתב:

 תוסיף לכך את הקטע הרגולטורי בניחוח אירופי, כלומר מכונית "ירוקה" ללא פליטת מזהמים, הגבלת מהירות כעניין עקרוני משלל סיבות + כוונה של היצרן לאפשר טווח מירבי, ותקבל את הסיבות להגבלת המהירות.

הם רוצים לעשות (והבנתי שעשו בכמה מקומות) הגבלת מהירות דיפרנציאלית בהתאם לפליטת מזהמים של הרכב.

 

ז"א לרכב חשמלי יהיה מותר לנסוע במהירות גבוהה יותר מרכב עם ICE

 

לפני 16 שעות, פריג'י כתב:

הכוונה של חשיבה לבנטינית זו התנסחות של "פה זה לא גרמניה וגם לא נהיה".

אבל פה זה לא גרמניה בדיוק כמו שגרמניה זה לא ישראל. בכל מקום יש את הדברים הרעים והטובים.

 

זה בדיוק כמו שטויוטה לעולם לא יצליחו לייצר סיטרואן וסיטרואן לא יצליחו לייצר טויוטה.

תגיד לסיטרואן לבנות רכב פשוט ואמין ועדיין תקבל משהו עם טון מוזרות צרפתית שאפשר רק לאהוב או לשנוא. תגיד טויוטה לבנות רכב שונה ומיוחד, תקבל פריוס.

כל מדינה והתרבות שלה, לטוב ולרע.

 

אגב מהירות מקסימלית 160 - אני בספק שחרדת טווח שתקבל תתן לך להגיע אפילו קרוב לזה, אז שזה לא יטריד אותך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, פריג'י כתב:

Carsforum הולך והופך לפורום של שונאי רכבים ומתעבי נהיגה. אין שום בעיה להתנהל בכמה וכמה כבישים בארץ על 160.

הם יותר מוארים ויותר רחבים מרוב הכבישים שמאפשרים בהם מהירויות כאלו בגרמניה. 

אבל החשיבה פה, לצערי, לבנטינית וזו הגדרה עדינה. ולא רק בתחום הנהיגה.

 

 

זה משהו שיהיה יותר ויותר ביחד עם החשמול והאוטונומיות וזה התחיל במידה מסויימת עוד כשהכל נהפך ל SUV, זאת אומרת הפקטור הזה של להיות חובב נהיגה בשלב מסויים יהפוך לשיח של מיעוט מאוד קטן ושולי. זה לצערי לאן שהדברים הולכים וזה מתבטא גם בפורום הזה שכבר ממזמן לא מרגיש כמו פורום של אוהבי נהיגה כמו שהוא היה, התחום השתנה לגמרי. 

 

השרשור של מיסטר בי על המיאטה זה שרשור בין הבודדים שקשורים לחובב נהיגה שאני זוכר מהתקופה האחרונה וגם הוא קצת מסמן התברגנות בתחום כי הוא מדבר על עד כמה אין בכלל ערך מוסף בלנהוג ברכב ספורט ביום יום ועדיף איזה משהו היברידי ושקט (אם היה יותר תקציב זה בטח כבר היה ג'יפון חשמלי), וזה עוד חובב נהיגה ברמות הכי גבוהות ונהג מדהים באופן כללי שמשדר את המסר הזה. 

 

בקיצור, עניין של זמן עד שהתחום הזה יגמר ודיונים עליו יהיו ברמה של חובבי רכיבת סוסים. לשם הדברים הולכים וזה לא רק בקארספורום, לדעתי זה ברמה העולמית והפורום הוא שיקוף של זה. נשאר לנו רק להנות ממה שעוד נשאר עד שזה נעלם. 

  • אהבתי 1
  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.10.2021 בשעה 13:31, gucci3 כתב:

נסועה שנתית של קצת יותר מ 40K ק"מ, חושב על מעבר לרכב חשמלי ומתלבט בין יונדאי איוניק 5 או סקודה אניאק, כל הרכבים הסינים או טסלה הם לא אופציה מבחינתי.

תמיד סלדתי מהתוצרת הקוריאנית אבל היונדאי ממש יפה ( בעיקר במציאות, פחות בתמונות), הסקודה לא נראית כל כך שונה מהקודיאק כך שלא נראית מיוחדת אבל עדיין נראית טוב ומניח שהיא גם יותר גדולה, הבעיה איתה זה הגבלת המהירות של 160 קמ"ש (נשים בצד את עניין חוקיות המהירות ונצא מתוך הנחה שמדובר על נסיעה בחו"ל).

המחירים זהים וממש לא ברור איזה מבין השנים יותר כדאי.

 

 

חזרה להתלבטות המקורית של הפות"ש: אם התקציב הוא 190 וההתלבטות היא בין שתי גרסאות הבסיס של האניאק והאיוניק 5, זו דילמה שכנראה הרגש ינצח בה - לאיזו יותר התחברת בעיצוב פנים/חוץ, כאשר לסקודה יש יתרון בתא המטען ובמרווח גחון ולכן כנראה יותר מתאימה כרכב פנאי, בעוד שליונדאי יש יתרון בביצועים, באחריות וקצת באבזור.

אבל, אם התקציב גבוה יותר ואתה שוקל לעלות ברמות האבזור, פה נפתח פער משמעותי בתמורה לכסף לטובת היונדאי - ולא משנה מה תבחר, כולל דגמי ההנעה הכפולה.

עוד דבר להשוות זה זמני האספקה, שחלקם מדברים על 8 חודשים מהיום.

עצה ממי שנוהג בחשמלית כבר שנתיים: תנאי הבסיס הוא עמדת טעינה פרטית בבית, נקודה. בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 905 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...