Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אנשי טורבו, האם אתם ממתינים אחרי הנעה וכיבוי הנעה?


ariel000
 שיתוף

פוסטים מומלצים

??? מה פשר ההקלטה?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כלום. זה סרטון וידאו שהפורום החליט להפוך לשמע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, zaf כתב:

קרמבו, למרות שכל האמור בכתבה שלך ,נכון עובדתית באשר למערכות השונות, לא ברור לי ובוודאי לרבים אחרים מה מטרתה. הרי ההדיוטות למינהם עשויים להבהל "ולברוח" מכל רכב שיש בו טורבו?

אין צורך לברוח ממכוניות עם טורבו, יש מקום להבהיר, להסביר וכן במידת מה גם להזהיר ששימוש לא נכון בטורבו, רכיב מופלא טכנולוגית אבל גם רגיש לעיתים - עלול לגרור נזק והנזק הזה יקר מאוד. 

פותח סוגרים ומציין כמו שכתבתי - אתם לא תמצאו את המכוניות הכי מתקדמות, מתוחכמות וטובות שיש לשוק להציע - אני רק אומר בכתבה מה שאני אומר לכל מי ששואל אותי על מכוניות שדרישות הבסיס מהן זה להיות זולות לאחזקה ושימשיכו לנסוע למרות איך שמתייחסים אליהן. יש המון אנשים שזה כל מה שהם רוצים מהמכונית ב-20 אלף שקלים שיש להם לשים על משהו שיקח אותם לרכבת וחזרה כל יום.

בשלב מסוים הפסקתי לנסות להסביר לאנשים למה כדאי להם להבין, לדעת ולטפל במכונית, עברתי לשלב מזעור הנזקים. 

לפני 6 שעות, zaf כתב:

 

גם תקלת ABS גוררת השקעה של לא מעט כסף בתיקון. אז רכב עם עבר ליסינג ששימש כרכב שטח לעת מצוא הוא שור מועד בכל הקשור לתקלה ב ABS? (לזה לא התייחסת) 

הייתי מפריד בין רכיב בטיחותי פר-סה כמו ABS שתקלה בו מאוד מאוד קלה לאיתור וזיהוי לבין טורבו שהוא יותר בעמודת ה-nice to have  ברוב המקרים. לא כך?

לפני 6 שעות, zaf כתב:

 

מה המסקנה המתבקשת לגבי גיר רציף? לא לקנות ניסן מיקרה או ג'וק ? (לגבי כפולי מצמד, הנושא טחון) 

ולו בשל העובדה שזה פשוט רכיב גרוע מעצם תפקודו... אבל ככלל, משיחות עם המון בעלי מקצוע הדירוג של חוסן ועמידות היה באופן די גורף - ידני, פלנטרי, רציף, רובוטי. אגב, מאותן שיחות עלה גם הנושא של שיפוץ תיבה רציפה שהוא לא זול ובעיקר דורש מומחיות ומיומנות כדי לשמור בו על איזון. 

לפני 6 שעות, zaf כתב:

 

לנושא השירשור, אני אישית עם מנועי טורבו כבר עשור, ומאז ומתמיד לא מתנפל על הדוושה מיד בהתנעה וגם לא "בעגינה", כי ממילא החלק האחרון בנסיעה כולל חנייה ו"נוהל יציאה" מאפשר לטורבו להאט. 

 

ועל כן יאריכו טורבינותיך ימים וימלאו שנותיהן בחדווה וששון. זה בדיוק האופן בו צריך לעשות בהן שימוש. ממך וממי שנוהג כך לקנות מכונית מוגדשת תהייה כנראה עם סיכוי נמוך לכשל שנובע משימוש לא נכון.

  • אהבתי 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, קרמבו כתב:

אין צורך לברוח ממכוניות עם טורבו, יש מקום להבהיר, להסביר וכן במידת מה גם להזהיר ששימוש לא נכון בטורבו, רכיב מופלא טכנולוגית אבל גם רגיש לעיתים - עלול לגרור נזק והנזק הזה יקר מאוד. 

פותח סוגרים ומציין כמו שכתבתי - אתם לא תמצאו את המכוניות הכי מתקדמות, מתוחכמות וטובות שיש לשוק להציע - אני רק אומר בכתבה מה שאני אומר לכל מי ששואל אותי על מכוניות שדרישות הבסיס מהן זה להיות זולות לאחזקה ושימשיכו לנסוע למרות איך שמתייחסים אליהן. יש המון אנשים שזה כל מה שהם רוצים מהמכונית ב-20 אלף שקלים שיש להם לשים על משהו שיקח אותם לרכבת וחזרה כל יום.

בשלב מסוים הפסקתי לנסות להסביר לאנשים למה כדאי להם להבין, לדעת ולטפל במכונית, עברתי לשלב מזעור הנזקים. 

מניח שגם אני הייתי נוקט בגישה הזו, רק שלך יש נגישות למדיה שמגיעה לתפוצה רחבה מאד ואני לא בטוח שההדיוטות רואים את זה כמזעור נזק אלה יותר "כמסע הפחדה" , מהכרותי עם לא מעט מכאלה בשיחות סלון שונות. 😒

 

לפני שעה, קרמבו כתב:

הייתי מפריד בין רכיב בטיחותי פר-סה כמו ABS שתקלה בו מאוד מאוד קלה לאיתור וזיהוי לבין טורבו שהוא יותר בעמודת ה-nice to have  ברוב המקרים. לא כך?

לדעתי לא, מכיוון שהעלות של תיקון או החלפת ABS איינה פחותה מעלות החלפת מצמדים ברובוטי, וזה לא משנה אם זה חלק "אופנתי" או בטיחותי מנקודת מבט של אותו בעל תקציב של 20K.

 

לפני שעה, קרמבו כתב:

ולו בשל העובדה שזה פשוט רכיב גרוע מעצם תפקודו... אבל ככלל, משיחות עם המון בעלי מקצוע הדירוג של חוסן ועמידות היה באופן די גורף - ידני, פלנטרי, רציף, רובוטי. אגב, מאותן שיחות עלה גם הנושא של שיפוץ תיבה רציפה שהוא לא זול ובעיקר דורש מומחיות ומיומנות כדי לשמור בו על איזון. 

בהכללה כן, אבל אם תדייק, פלנטרי ורציף , לגבי הגיר.  ידני ורובוטי מדובר על מכלולי המצמד. נכון להיום מחירי החלפות של מצמדים עבור ידני ורובוטי קרובים.

לפני שעה, קרמבו כתב:

ועל כן יאריכו טורבינותיך ימים וימלאו שנותיהן בחדווה וששון. זה בדיוק האופן בו צריך לעשות בהן שימוש. ממך וממי שנוהג כך לקנות מכונית מוגדשת תהייה כנראה עם סיכוי נמוך לכשל שנובע משימוש לא נכון.

אכן

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, zaf כתב:

מניח שגם אני הייתי נוקט בגישה הזו, רק שלך יש נגישות למדיה שמגיעה לתפוצה רחבה מאד ואני לא בטוח שההדיוטות רואים את זה כמזעור נזק אלה יותר "כמסע הפחדה" , מהכרותי עם לא מעט מכאלה בשיחות סלון שונות. 😒

לוקח בהחלט לתשומת ליבי את הנקודה הזו. תודה, זה שיח חשוב ונכון.

לפני 37 דקות, zaf כתב:

 

לדעתי לא, מכיוון שהעלות של תיקון או החלפת ABS איינה פחותה מעלות החלפת מצמדים ברובוטי, וזה לא משנה אם זה חלק "אופנתי" או בטיחותי מנקודת מבט של אותו בעל תקציב של 20K.

צודק, אבל אם אבקש ממך "למתוח קו בחול" איפה היית מותח אותו? בלהגיד למישהו "אתה יכול להסתדר בלי ABS, זה לא שווה את הסיכון בתקלה" או בטורבו, מאיזה צד של שני אלו היית מותח אותו.

לפני 37 דקות, zaf כתב:

 

בהכללה כן, אבל אם תדייק, פלנטרי ורציף , לגבי הגיר.  ידני ורובוטי מדובר על מכלולי המצמד. נכון להיום מחירי החלפות של מצמדים עבור ידני ורובוטי קרובים.

אכן

נקודה מעניינת, אני מודה שאין לי את המידע הזה. אבל בהחלט כיוון להתחיל לרחרח בו. מניח שאת המקומות שמשפצים גיר ידני אפשר לספור על כף יד אחת של יוצא הנדסה קרבית.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לזכור דבר נוסף, בסופו של דבר רוב הנהגים/בעלי הרכבים - אינם אנשים המתעניינים בתחזוקת הרכב ברמה כזו. חלקם אפילו לא יודעים אם הם נוהגים ברכב עם טורבו או לא.

ועדיין אנחנו לא שומעים על כשלים רבים ברכיבי הטורבו כמו לדוגמא שאנחנו שומעים על כשלים בתיבות הילוכים שונות או רצועות תזמון מתפרקות (למרות שכפי שנאמר התיקון שלו יקר) - אז האם בכל זאת הרכיב הזה עדין כל כך ונוטה לכשל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציינתי אותו בגלל שמצאתי אותו כרכיב שמשלב תלות מאוד גבוהה באופי השימוש, העובדה שהוא רכיב שלא תמיד קל לעלות על בעיה בו לפני שהיא מתרחשת והעלות הגבוהה שלו במקרה שמשהו משתבש. הייתה לי למשל דילמה לגבי סוללות במכוניות היברידיות, אבל ככל שבדקתי שכיחות הכשלים בהן נמוכה, אינה מושפעת מאופי השימוש וקלה יותר לאבחון בכלים המתאימים. מצד שני העלות שלהן גבוהה. 

 

שוב, אני לא איזה מתנגד קדמה וטכנולוגיה במכוניות - ברוב המקרים מכונית אטמוספרית תהייה נחותה ממוגדשת מבחינת הביצועים והחיסכון בדלק. אבל כאשר הפריזמה היא פשוטת אחזקה ועמידות, מנוע לא מוגדש יהיה פחות רגיש ובחירה נכונה יותר.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, EliC25 כתב:

אני מדבר על השסתום שבטורבו עצמו, הוא לא ניתן להחלפה או שיפוץ.. ואם ידוע לך על דרך שזה כן אפשרי (בלי לפרק את הצד של הסעפת( תספר לי ונשפץ...

 

הפורק המדובר זה רכיב שמתבלה ומחליפים אותו בעבודה של 5 דקות, הוא עולה משהו כמו 40 יורו אם מזמינים מראש מחו"ל או 1000 + ש"ח מהשודדים פה בארץ. אני מופתע שהפורק המקורי החזיק 250K קילומטר, דווקא מלמד על אמינות סבירה בהחלט.

זה ממש לא אומר שהטורבו עצמו התקלקל או דורש שיפוץ.

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו "שבור" נפוץ בעיקר אצל משפרים למינהם. הטכנולוגיה ותיקה יותר מאיתנו ונפוצה מאד במנועי דיזל.

תקלות מיסבי טורבו כתוצאה מהרעבת שמן נובעות ממאמץ גבוה, זנ לא יהיה המקרה של נהגי היום-יום. שברים במניפות זה כבר כשל אקוטי וגם הוא לא יופיע ללא שיהיה גורם חיצוני מפריע שיכנס לסעפת. למשל חול ! בגלל פילטר "פתוח" שמשפרים שונים שמים במקום המקורי. 

 

קרמבו, להדיוטות חשוב להסביר בעדינות. 😉

 

לגבי משפצי גירים ידניים, אולי אין הרבה אבל גם לא תקלות מהותיות בגירים עצמם. התקלות השכיחות הן שחיקת מצמדים וזה ממש לא הגיר. 

גיר ידני ישבר כשהנהג יעביר הילוכים בעקשנות כאשר המצמד לא מנתק מלא. אז המכלול כולו ילך "קפוט" 🥴

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Matanel כתב:

 

הפורק המדובר זה רכיב שמתבלה ומחליפים אותו בעבודה של 5 דקות, הוא עולה משהו כמו 40 יורו אם מזמינים מראש מחו"ל או 1000 + ש"ח מהשודדים פה בארץ. אני מופתע שהפורק המקורי החזיק 250K קילומטר, דווקא מלמד על אמינות סבירה בהחלט.

זה ממש לא אומר שהטורבו עצמו התקלקל או דורש שיפוץ.

אני לא מדבר על הelectrovalve שיושב עם 3 ברגים בכניסה לטורבו. הוא הלך ב190 אלף, והוחלף במשופר של GFB

הבעיה שאחרי שנה התקלה חזרה, והרכב איבד כח, בסוף הסתבר שזה השסתום שנמצא בטורבו עצמו (דלת קפיצית כזו...) לא הצלחתי לצרף סרטון לצערי. מצלם מסך מהסרטון

Screenshot_20210930-122503_Gallery.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מומחה גדול אבל ברכב הקודם שלי (גולף 17 150 כ״ס) היה טורבו.
אף פעם לא חיכיתי לפני התנעה או בסיום נסיעה.

מה שכן עשיתי זה ללחוץ פחות ולנסוע רגוע יותר לפני ההגעה ליעד. 

לא היה לי בעיות בטורבו וגם ברכב הנוכחי שלי אני עושה אותו הדבר. 

עריכה אחרונה על ידי Ryan OReily

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...