Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוקל מעבר לרכב היברידי\פלאג אין


dorsht
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 12 שעות, yuval1111 כתב:

עם קורולה היברידית כבר חצי שנה. לא צורך יותר מ-1/22 (במירוץ ההיברידי של טיוטה הגעתי ל-1/39 אבל בנסיעה עירונית בעיקר באופן מאד מבוקר ומחושב).

האם גרסת הסטיישן תתן לדעתך את אותה הצריכה פחות או יותר? נשמע שלהגיע איתה ל1:20 בנסועה כמו שלך זה ריאלי.

אני מתעניין בעצמי בסטיישן.

ידני זה הכי אחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי נתוני היצרן גרסת הסטיישן ("space") שוקלת כ-70 ק"ג יותר ואמורה לתת צריכת דלק ממוצעת של 21.3 קמ"ל לעומת 22.2 קמ"ל לגרסת הסדאן.

 מאחר ואני אכן מגיע לנתוני היצרן בפרופיל הנהיגה שלי (בסדאן) אני מניח כי הצריכה בסטיישן תהיה בסביבות 21 קמ"ל.

 

(אגב מרבית הנסיעה הבין עירונית שלי היא בשיוט בכביש 6 ב-130 קמ"ש).

עריכה אחרונה על ידי yuval1111
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Alif2 כתב:

האם אתה מרוצה מהארונה?

אם כן, האם מבחינת כספית לא עדיף לך להישאר איתה לכמה שנים נוספות, במקום לספוג ירידת ערך נוספת של רכב חדש?

(נראה לי יותר משמעותי מאשר ההבדל בין 1:15 ל-1:20, אבל מן הסתם תלוי במרחקי הנסיעה)

מרוצה, למעט המובילאיי בהתקנה מקומית אני מרוצה מהשאר (סחיבה, אבזור, נוחות, גודל וכו').

כרגע נוסע 15-20 אלף ק"מ בשנה עם פוטנציאל להגיע לאיזור ה-25-30 אלף ק"מ בשנה (יכול להיות שאסע חלק מהזמן ברכבת וחלק מהזמן ברכב).

לפני 3 שעות, yuval1111 כתב:

(אגב מרבית הנסיעה הבין עירונית שלי היא בשיוט בכביש 6 ב-130 קמ"ש).

אם נוסעים 110-120 קמ"ש בכמה צריכת הדלק משתפרת לדעתך?

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע טוב.

אני שוקל גם פריוס פלאג אין, אמנם מכוערת, אבל כנראה הפלאג אין הכי זולה שיש לה גם ניטור רכב בשטח מת (אחרת יש את הנירו).

בנתיים חיפשתי אופציות לנסיעת מבחן ואת זה כנראה שאוכל לעשות רק בתל אביב, מקווה שייתנו את הרכב לנסיעת מבחן מספיק רצינית כדי להתרשם מהרכב גם איפשהו בעליות ובכביש בינעירוני ולא רק בפקקים של תל אביב ו\או של איילון.

רציתי לתאם בסוכנות אחרת שתתאים גם מבחינת הקרבה לכביש שאני מכיר שיש בו עליות (444) אבל משום מה אפשר לבצע נסיעות מבחן על הרכב הזה רק בתל אביב ולא בפ"ת או באור יהודה.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה חישוב טוב של עלויות המכירה והקניה. אני אהיה מופתע אם תצליח להחזיר אותן בעזרת החסכון בצריכה בדלק, במיוחד לאור כמות ואופי הנסיעה שלך.

  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא חושב ש-30 אלף קילומטר בשנה מצריכים החלפה, מה גם שהרכב הנוכחי שלך דיי חסכוני כך שהפערים לא יהיו עצומים.

יחידות ההנעה ההיברידיות של יונדאי/קיה הרבה יותר נעימות משל טויוטה, גם הנדסת האנוש שם עדיפה לדעתי. בין איוניק לקורולה אני עם האיוניק.

לפריוס פלאג אין יש טווח נסיעה חשמלי קטן יחסית והיא מכוערת בקטע אחר, לי היה קשה לחיות עם זה.

הונדה ג'אז תרגיש כמו ירידה ברמה מכל הבחינות, היא גם מאוד יקרה ללא הצדקה בעיני. אם כבר סופר מיני היברידית אז היאריס עדיפה. גם היאריס קרוס יקר מדי בעיני וברמות האבזור הנמוכות הוא נראה קצת עצוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'אז ויאריס ירדו מהפרק.

הפריוס נראית מוזר, מראה די קשה לעיכול, מצד שני לא מחסירה את אביזרי הבטיחות שאני רוצה והיא פלאגין, ככה שאני אמור לקבל חלק מהזמן צריכה יותר טובה (אגב, רכב פלאגין אפשר להטעין בעמדות טעינה שמפוזרות בארץ?).

איך הגיר הרובוטי של יונדאי וקיה בנירו ובאיוניק? (משער שזה אותו גיר)

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריוס פלאג אין מוגבל עם יכולת תנועה על חשמל של כ-40 ק"מ, אחריהם אתה נשאר עם יחידת ההנעה ההיברידית של הפריוס הרגילה שנאלצת לסחוב משקל כבד יותר. לנסיעות ארוכות של שיוט בין עירוני מכוניות פלאג אין הייבריד פחות מתאימות. התוואי האידיאלי הוא נסיעה יומית ששקולה למרחק שהרכב יכול לעבור על חשמל. אם יש אפשרות לטעינה במקום העבודה אז הולך וחזור על חשמל זה גם תוואי מוצלח. בכל מצב אחר לטעמי הן לא משתלמות.

ניטור שטח מת יש גם בקורולה לימיטד ותקבל גם מכונית הרבה יותר נעימה לנסיעה, מאובזרת יותר ועם תא נוסעים נעים ואיכותי יותר.

אני לא מכיר בעיות מיוחדות בגיר הרובוטי של איניוק ונירו. הרכב מתחיל נסיעה על חשמל וזה חוסך את הבלאי שסופגים הקלאצ'ים בזינוקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבודה כרגע אין איפה להטעין אבל מדברים על זה שיהיו עמדות טעינה.

אני גר בשכירות ולא יודע אם יהיה לי איפה להטעין את הרכב, אם כי אני מכוון לאיזור שיש בו עמדות טעינה לא רחוקות.

 

הנסיעה שלי לעבודה כרגע היא 10-12 ק"מ לכיוון, כלומר טעינה של רכב פלאגין יכולה להספיק לי ליומיים כמעט.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...