Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטויות לגבי החלפת רכב לאחד קצת ספורטיבי


ik3
שימו לב! השרשור הזה בן 841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 5.11.2021 בשעה 16:43, ik3 כתב:

במקרה הזה היה גיר בלי שורט שיפטר, אבל הוא לא הרגיש רע(אם כי יכול להיות שבעתיד כן ארצה שורט שיפטר)

 

עכשיו שנהגת בשני רכבים שאחד עם ואחד בלי, איך ההתרשמות שלך משורט שיפטר?

 

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי הרגיש לי הרבה יותר טבעי- מאחר וזה מאוד דומה למהלך ההילוך ברכב שלי שגם ארוך יחסית.

מה שכן לא הגעתי עדין עם הGTI למצבים שבהם המהלך הארוך מאוד מפריע לי וגורם לי לאיבוד כוח- זו הייתה נסיעה קצרה סהכ.

 

עם השורט הרגיש מאוד משונה, המהלך הרגיש בערך כ1/10 מהמהלך המקורי- עם שורט למשל דווקא נוח לנהוג עם משענת יד, לעומת סטוק ששם משענת היד היא נורא מפריעה(אצלי) או לא קיימת בGTI- ואפשר לומר שבצדק.

 

אני חושב שכדי להבין אם שורט באמת מתאים לי- אני צריך לנהוג יותר שעות עם שורט, ויותר מזה גם להבין יותר את הרכב(בלי) שזה לדעתי הדבר הראשון שצריך לפני השורט שיפטר.

עריכה אחרונה על ידי ik3
  • מעניין 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

מחייה את השרשור בתקווה אולי אני יקבל איזה רעיון שעוד לא חשבתי עליו,

עדין בחיפושים אחר המחליפה, עברתי על רוב האקזמפלרים של ה208GTI שלא נראים כמו בזבוז זמן- די הרגישו לי כמו בזבוז זמן, כולם במצב חיצוני עצוב מאוד, מבחינה מכנית חלקם טוב יותר וחלקם קצת יותר מחשידים.

בינתיים לא ראיתי 208GTI שמתאימה.

 

חשבתי על כיון של S1 גם, הייתה אחת טובה בלוח, והתלבטתי(יותר מדי בגלל מחיר גבוהה נורא) בסוף נמכרה, חוץ ממנה יש כרגע אקזמפלר אחד שנראה בסדר, אבל הוא עם נתונים גרועים מהראשונה(שנה וקמ- אך עדין אוביקטיבית טובים כשלעצמם) ובמחיר דומה- עסקה גרועה משמעותית כמובן, אחרות נראות כמו צרות.

 

GOLF GTI חשבתי על הכיוון הזה אך כרגע אין אקזמפלרים שנראים כמו עסקה סבירה(דור7 וידני).

 

מיאטה- חושב גם על כיוון כזה, עדין לא יצא לי לבדוק אקזמפלרים, מצד שני לא רואה משהו עדין שנראה כמו עסקה טובה(הייתה אחת ונמכרה יומיים לפני שקבעתי לראות אותה).

 

ברז- כרגע לא רואה אקזמפלרים שנראים לי, נראה כמו מיאטה עם קצת יותר שקט נפשי מבחינת גג, וקצת פחות שקט נפשי מבחינת אמינות.

מה שכן נראה כמו אול ראונדר הכי טוב ברשימה.

 

חשבתי על ST אבל קצת מלחיץ אותי המנוע שלה- אותו המנוע שיש בפוקוס אקובוס שנשמע שהלכו כמה מנועים כאלו מסיבות מוזרות, אז מבחינת האמינות היא קצת מלחיצה, בנוסף היא כנראה תהיה לא כלכך דיילי נעימה.

 

JCW דור שני- רכב מעניין מאוד,  אותו המנוע של ה208 רק פחות אמין, ואיכות חומרים משמעותית טובה יותר.

נושא האמינות מאוד מאוד מטריד אותי, ובנוסף מתומחרים במחירים נורא גבוהים ביחס למחירון- מעלה את הסיכון ברכישה, ונראה מהצד השני שלא מאוד ששים לקנות אותן כנראה בין היתר בגלל אותו המחיר הגבוה.

 

מבחינת תקציב אני אגדיר מחדש- מעדיף עד 100K, אך אם יש משהו שממש שווה את זה אז קו עליון הוא 170K.

הגיר רגיל נשאר בתור תנאי ראשוני.

מעדיף שהשנתון יהיה מעל 2015- מוכן לחרוג כאן במקרה של מיאטה.

 

באופן כללי כמו שאני רואה את המצב- 208GTI היא האופטימלית עבורי גם מבחינת VFM, וגם בתור רכב כניסה לספורטיביות,

קצת מרתיע ירידת ערך עתידית, אבל זה בסימן שאלה כרגע.

במקום השני מבחינתי אלו הן הברז והמיאטה שרף הכניסה אליהן גבוהה יותר, אך יש לי קצת יותר נטייה לכיון המיאטה- שבסהכ כנראה תהיה זולה יותר מהברז על פני 3-4 שנים(אולי יותר) בהתחשב בירידת הערך שלה והאמינות.

ומהצד השני האקסטרא פרקטיקליות של הברז היא גורם משמעותי גם כן במשוואה הזאת.

מה גם ששתיהן יהיו יותר מהנות משאר הרכבים ברשימה וכנראה גם יותר בטוחות מדוחות(כי הן חלשות יותר)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Fk2 זה הדור הקודם , fk8  זה הדור הנוכחי שגם הוא אמור להיות מוחלף ב2022.

 

למעט המנוע כל הרכב שונה מ fk2. מערכות בטיחות, אין לוחמת הגה, נוחות, בסיס גלגלים ארוך יותר. זה רכב דיילי מעולה. בהתחלה הייתי עושה טיולים, אחרי כמה פעמים במסלול הבנתי שרכב ספורט זה נחמד אבל רכב מרוץ זה הדבר. אני בעיקר נוהג לקניות (15 קילומטר) מידי פעם לוקח את אופניים לתיקון ( נכנסים שלמים כאשר מקפלים את המושב האחורי) או יורד למסלול בערד שם את הרכב בחניה ועולה על הפזו קאפ.

אתה יכול לנהוג רגוע בשישים קמש בהילוך שישי שום דבר לא לוחץ אותך לנהוג מהר הכל מתנהל על מי מנוחות, פתאום נכנס בך השד הטורבו מתחיל לנגן והרכב נענה לכל מה שאתה מבקש ממנו בלי דרמות ורעש ( אגזוז שקט). רכב שקל לנהוג בו שגורם לך להרגיש שאתה נהג טוב ( גם אם אני לא). 

אם תמצא ב170000 שח רכב סטוק זה נראה לי דיל קרוקודיל.

לפני שנה היה פרסום של fk2 משופרת 136000 שח שתוך זמן קצר נעלמה מהלוח. מאז לא ראיתי איזה משהו מפתה. 

בכל מקרה צריך לנהוג בשתיהן אם רוצים להרגיש את ההבדל התהומי בין שתי המכוניות כדיילי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, GR8Day כתב:

שקלת 308 GTI או סיוויק טייפ R?

 

308 חשבתי עליה, אבל אם כבר אני מותח את התקציב התחושה שלי היא שהגולף עדיפה כאן, וגם תהיה שמירת ערך טובה יותר(יש לי תחושה גם שה308 תאבד יותר ערך מה208).

לגבי הסיוויק, אופציה מעניינת, אבל כאמור צריך למתוח את התקציב ל170+, ובסכום כזה כבר הייתי מעדיף מיאטה/ברז

מה גם שכדיילי נשמע שהיא לא נעימה בלשון המעטה

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתאר לעצמי שכדיילי היא עדיין יותר פרקטית ונוחה מברז ובטח שממיאטה (למרות שאני לא מדבר מניסיון את האמת) אבל מסכים איתך, גם אני כבר הייתי הולך על אחת מהאופציות האלה במידה וזה היה התקציב שלי.

 

לדעתי אם לא מגדילים תקציב אז ה 208 עדיין הכי שווה ועם קצת סבלנות יעלה בסוף הרכב שאתה מחפש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, ik3 כתב:

308 חשבתי עליה, אבל אם כבר אני מותח את התקציב התחושה שלי היא שהגולף עדיפה כאן, וגם תהיה שמירת ערך טובה יותר(יש לי תחושה גם שה308 תאבד יותר ערך מה208).

לגבי הסיוויק, אופציה מעניינת, אבל כאמור צריך למתוח את התקציב ל170+, ובסכום כזה כבר הייתי מעדיף מיאטה/ברז

מה גם שכדיילי נשמע שהיא לא נעימה בלשון המעטה

הגולף דווקא תרגיש יותר כדיילי מאשר רכב ספורטיבי עם אלמנטים של הנאה מנהיגה.

ה308 זה סיפור אחר לגמרי מה208 ,הרבה יותר RAW,לפי מה שקראתי ממך פחות מתאימה לדרישות שלך.

זה נראה שאתה מחפש דיילי עם פלפל ולא רכב ממש ספורטיבי.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול כן, אני צריך בראש ובראשונה דיילי, שאפשר יהיה להינות איתה גם בכבישים צדדים ובמסלול, ותיתן לי פלטפורמה לשפר את כישורי הנהיגה שלי- ברכב הנוכחי כבר דיי הגעתי לקצה איתו, ומרגיש שכרגע כבר לא אני מגביל אותו, אלא הוא אותי.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון נוסף, שאמנם פסלתי מקודם, אבל כרגע שוקל בכל זאת- פולו GTI

לטובה תהיה פרקטית יותר מהפיגו ,כנראה גם קצת יותר מהירה, וכנראה גם תשמור על המחיר בצורה טובה משמעותית מהפיגו.

לגבי אמינות נשמע שהיא אמורה להיות בסדר גמור- תקנו אותי אם אני טועה.

הסיבה שאני חושב לכיון הזה כי יש לי תחושה שאפשר יהיה למצא אקזמפלר יותר שמור מאשר בפיגו- ועבורי חשוב שהרכב יהיה שמור פנימית וחיצונית.

כמובן שלא אתפשר על אחת משודרגת, ואחפש רק סטוק.

 

308 אין כלכך בלוח שנראה לא חשוד, אבל אשים עליה עין בכל זאת.

למרות שכן מרגיש לי קשה להוציא 130+- על אחת, בהתחשב שמדובר גם ברכב יש לו ירידת ערך גבוהה וביקוש נמוך,

ולכן במקרה של מתיחת התקציב אני עדין נוטה יותר או לכיוון של גולף  או אם כבר אז מיאטה\ברז- שידרשו מתיחה נוספת של התקציב לכיון התקרה שלי.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לטעמי הרבה יותר קל להוציא את הסכום הזה על הפיג׳ו דווקא בגלל ירידת הערך, בסכום כזה שאתה מוציא עליה אתה יכול לקבל אקזמפלר כמעט חדש בגלל ירידת הערך הגבוהה בעוד שברכבים אחרים אתה צריך לרדת כמה שנתונים יפים מתחת.

 

זו התמורה הכי טובה לכסף שלך, אתה קונה כבר רכב שספג את ירידת הערך הגדולה שלו ומשם גם אם ירד זה לא אמור להיות דרמטי מספיק ברמה שהיה שווה גולף ישנה במקום, שלא לדבר על זה שמבחינת חווית נהיגה אמורה להיות הרבה יותר מהנה מהגולף.

 

מצד שני אין ספק שהגולף דיילי יותר טובה ומלוטשת עם הנדסת אנוש עדיפה. מבחינתי ברכב כזה זה פחות מהותי (הפיג׳ו מספיק שימושית) אבל בחירה שלך.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...