Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטויות לגבי החלפת רכב לאחד קצת ספורטיבי


ik3
שימו לב! השרשור הזה בן 862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 11 דקות, menir1 כתב:

היא קשיחה יותר מ-208 סטנדרטית וזה מורגש.

 

זה מה שגם שמעתי מכל מקורות המידע, אך בפועל התחושה הייתה מאוד מנותקת מהכביש ורכה בתחושה שלי.

יתכן וזה מגיע מהעובדה שהמושב הוא מאוד רך ונוח, אך עדין מרגיש לי מוזר.

איך אפשר להסביר את זה?

הרכב שבדקתי היה בשנתון 2017

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן וזה אכן בעיה באקזמפלר הספציפי, אבדוק נוספים שנראים לי רלוונטים ואעדכן.

איך אפשר לדעת שהבולמים גמורים?

מבחינה ויזואלית היה נראה תקין כל האיזור של הגלגלים הקדמיים ומאחוריהם(עד כמה שאפשר לראות)

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבולמים זמנם תם,

הרכב לא אמור להתנהג בדיוק באופן הפוך- להתרסק יותר מכל פגם בכביש?

במקרה הזה הרגיש רק רך נורא.

 

 

ולגבי הJCW דור שני, יש למישהו מידע לגבי המנוע שלו ועד כמה יש צורך לחשוש ממנו?

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע של המיני, סבל מרוב הבעיות של מנוע THP156, אם כי BMW הגיבו בצורה יותר אפקטיבית מפיג'ו. 

לפני 37 דקות, ik3 כתב:

במקרה הזה הרגיש רק רך נורא.

 

תראה, קשה דרך התכתבות לדעת האם באמת יש בעיה, או שזאת רק החוויה שלך. בכביש עירוני טיפוסי, ה-GTi מרגישה עסוקה וקצת חובטת, אך בסה"כ היא עושה עודה טובה הריסון של הבולמים הוא לא על הצד המוגזם. ככל שהמהירות עולה, נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית. יש לה איזון מאד טוב בין שיכוך לריסון, בטח בהשוואה למתחרות הישירות שלה. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהתרשמות מה 208 אני שותף לתחושה שלך, אכן הרגישה רכה ביחס לקליאו הידנית שהיתה לי בזמנו, רכב חזק אבל הרגיש לי יחסית מאולחש, סוג של קליאו רכה יותר עם הרבה יותר כוח, לא ממש החוויה שחיפשתי להרגיש, גם לי היה חסר כל הקטע שתיארת של ה raw. 

 

מצד שני גם אני ומתאר לעצמי שגם אתה לא ממש ניצלנו אותו בסביבה אידיאלית ולכן לא שללתי אותו על סמך הרושם הזה, נדרש לצבור עוד ניסיון עם הרכב ובנהיגה ספורטיבית בכלל כדי לדעת האם הוא מתאים או לא אבל כן, בסביבה של נהיגת דיילי לפחות זה די דומה למה שהרגשתי בזמנו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים לשעבר של אינפיניטי G37 - ממוצע צריכת הדלק בנסועה שרובה עירונית/ פקקים היה כ- 1ל' ל- 7.5 קילומטר.

 

הרכב מאד אמין אבל חלקים ותחזוקה שוטפת בהחלט יקרים.

 

חווית נהיגה מאד כיפית, הגה ונהוג מוצלחים מאד והמנוע פנינה אמיתית עם סאונד מדהים- הנעה אחורית עם 320 כ"ס מוי כיף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Doron_Z כתב:

מהתרשמות מה 208 אני שותף לתחושה שלך, אכן הרגישה רכה ביחס לקליאו הידנית שהיתה לי בזמנו, רכב חזק אבל הרגיש לי יחסית מאולחש, סוג של קליאו רכה יותר עם הרבה יותר כוח, לא ממש החוויה שחיפשתי להרגיש, גם לי היה חסר כל הקטע שתיארת של ה raw.

 

צריך לקחת אותה לכביש מפותל...

היא ייחודית בכך שהמתלים שלה מכויילים נהדר, תוך איזון מרשים בין נוחות נסיעה טובה (יחסית להוט האץ' ובהשוואה ישירה למתחרות) והתנהגות כביש מצויינת. יש לה ניהוג טוב ו-Turn-in מצויין עם היגוי מאד מהיר. היא פחות חדה בכל הקשור להעברות משקל או ניהוג באמצאות הדוושה, העברת משקל אמנם מורגשת, ופנייה תוך בלימה מאוחרת גורמת לזנב לצאת מעט ולהדק את הפנייה, אך צריך להתחרע איתה כדי שהזנב ייצא בחופשיות. לא ניתן לנהוג איתה באמצעות הדוושה (כמו ה-306 GTi, שהמתלים ב-208 קצת מזכירים אותה).

 

אם אתה רוצה "סכין מנתחים" אז הקליאו RS טרופי תהיה יותר חדה, אך במחיר (יקר לדעתי) של נוחות נסיעה גרועה מאד בכביש ציבורי. לטעמי לא יכולה לשמש כדיילי. מול ה-RS הרגילה, אני חושב שה-208 מהנה/מערבת יותר.

  • מעניין 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטרופי לא יכולה לשמש כדיילי? מתאר לעצמי שזה תלוי בעד כמה אתה רגיש. אותי הברז משמשת יופי כדיילי למשל למרות שמשום מה יש כאלה שרואים בה רכב שלא מתאים למטרה הזאת. 
 
קשה לי להאמין שהוט האץ׳ כמו הטרופי לא יכולה להיות דיילי אחרת היא נכשלת בתפקיד הכי בסיסי שלה, כרכב שני הארדקור במיוחד למסלול בלבד אני בטוח שיש אופציות הרבה יותר מעניינות ממנה. 
 
מה שכן בשבילי (ונשמע גם שבשביל פותח השרשור) ה 208GTI עדיפה על הטרופי כבר מזה שהיא ידנית, מבחינתי בשביל שההוט האץ׳ שלי תהיה ידנית אני מוכן להתפשר על לא מעט סעיפים...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

5 דלתות לא הופך מכונית לדיילי. לטרופי נוחות נסיעה מחורבנת, המתלים שלה כויילו למסלול ולא לכביש ציבורי. מבחינתי לא יכולה לשמש אותי כדיילי. 

 

הברז מציעה נוחות נסיעה טובה מאד ומי שלא צריך ספסל מאחור, היא יכולה להיות אחלה דיילי (להזכירך, פסלתי אותה על חוסר היכולת של הילדים שלי לשבת מאחור)

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.10.2021 בשעה 14:50, nadavd4 כתב:

אם התחושה מרגישה כמו מושב שקצת מרחף מעל הרכב (סטייל מה שיש בסירה מהירה), זה אמור להיות ככה.

לא הייתי עד כה בסירה מהירה אז קשה לי להשוות😅

 

בתאריך 31.10.2021 בשעה 00:09, menir1 כתב:

אך צריך להתחרע איתה כדי שהזנב ייצא בחופשיות. לא ניתן לנהוג איתה באמצעות הדוושה (כמו ה-306 GTi, שהמתלים ב-208 קצת מזכירים אותה).

מה הכוונה כשאתה אומר "לנהוג באמצאות הדוושה"?

 

לגבי הקליאו- היא לא אופציה מהייותה לא ידנית(למרות שלפי מה ששמעתי מדובר במכונת מסלול), מה גם שאני מניח כ90% מהנסיעה תהיה דיילי, עם מדי פעם טיולי נהיגה.

 

 

 

מעדכן לגבי רשמים שקיבלתי מאקזמפלר נוסף שבדקתי לפני מספר ימים,

הרכב מרגיש משמעותית הרבה יותר טוב על הכביש מאשר האקזמפלר הראשון שבדקתי, פחות תחושה שאני יושב על גוש חמאה, ויותר מרגישים את החיבור לכביש- הייתי אומר פחות או יותר בתחושה של הכביש כמו ה208 שלי(לא אטמוספרית ידנית), אבל המושב כאמור משמעותית עדיף.

הקלאץ עדין תחושה של מרגרינה ובלי הרבה פידבק ברגל, ותפעול שלו משמעותית שונה הקלאץ אצלי, במקרה הזה היה גיר בלי שורט שיפטר, אבל הוא לא הרגיש רע(אם כי יכול להיות שבעתיד כן ארצה שורט שיפטר)

 

מה שכן עד כה הפריע לי באקזמפלרים שבדקתי- נראה שזה מאוד נדיר למצא רכבים ששמורים קוסמטית כראוי, יתכן וזה רק אני נורא ביקורטי בעניין מאחר ואני מאוד שומר על הרכב שלי קומסטית, אבל עד כה הרכבים נראה שלא במיוחד מטפלים בהם קומסטית בין אם זה חיצונית או פנימית.

כן זה יחסית הפיך ועם השקעה מסויימת אפשר לבצע יישור קו חיצוני, אבל עד כה נראה שזה סדר גודל של 10K לבצע ישור קו קוסמטי(תיקוני שריטות, פגיעות צבע, תיקון שריטות וכנראה גם צביעת גאנטים, טיפול דיטיילינג פנימי וחיצוני)

 

התחושה שלי היא שאנשים פשוט לא זורקים *** על המצב הקוסמטי של הרכב, ועושים טובה שלפחות מכנית הוא תקין.

מה שכן, לפי מה שאני רואה(ואני עוקב אחר השוק של הרכב כבר שנה+ באופן פסיבי), נראה שמאוד קשה למצא אקזמפלר סביר, האקזמפלר האחרון שבדקתי נראה הכי סביר ממה שיש בלוח(מאוד מעדיף גם שיהיה חוקי וגם לא משופר במנוע), וגם הוא לא וואו.

ובנוסף לכל גם המחירים כיום פשוט שערורייתיים.

מבאס למדי אבל ממשיך לחפש.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, ik3 כתב:

מה הכוונה כשאתה אומר "לנהוג באמצאות הדוושה"?

מכונית שלפני פניה, כתוצאה מבלימה חדה וסיבוב קל של ההגה, מעבירה משקל בצורה חדה קדימה, כך שהציר האחורי יוצא לכיוון הנגדי של הפנייה - המכונית מסתובבת בעצמה, ואז לחיצה הגונה על דוושת הגז מעבירה שוב משקל אחורה. המשחק עם דוושת הגז (לחיצה ו-lift off), מנהגת את המכונית. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שלאנשים לא אכפת מהרכב מבחינה קוסמטית (לפחות חיצונית), אני מאמין שכמעט כל הקהל שקונה את הרכבים האלה הם אנשים שאוהבים ומחוברים לתחום. 

 

אף אחד לא אוהב ולא רוצה שריטות/מכות, יש כאלה שאומרים לעצמם שהם יצברו עוד קצת ואז יטפלו בהכל, יש אחרים שהשלימו שזו המציאות עבור רכב שאין לו תמיד חנייה מקורה ומבודדת ששמורה לו וזו מלחמה אבודה מראש ויש אחוז קטן שזה ממש שורף לו את הנשמה ברמה שהוא יעשה PPF מלא ויוציא מעל עשירייה כדי לשמור על הרכב. 

 

לא הייתי שופט לפי זה את הבעלים אלא אם כן מדובר במשהו ממש מוגזם - מעיכות משמעותיות ודברים כאלה שלא טופלו, אם זה רק ברמה של שריטות ואיבוד צבע נקודתי מאיזו מכה קטנה, זה לא אומר הרבה וחבל לשלול על זה רכב עם נתונים ומחיר טוב. 

 

כאילו תמיד אפשר לחכות ולקוות שיפול עליך אקזמפלר שעונה לכל התנאים שאתה רוצה עד המילימטר האחרון אבל זה סיכון ואם זה לא קורה אתה יכול להצטער על רכבים טובים שפסלת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...