Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטויות לגבי החלפת רכב לאחד קצת ספורטיבי


ik3
שימו לב! השרשור הזה בן 862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נוסע כבר 3 שנים על 208, בסהכ מאוד מרוצה ממנה, אבל יש דבר אחד שנורא חסר לי בה - כוח, וזה מורגש מאוד ברכב, אמנם זריז מאוד בעיר אבל ה82 סוסים מרגישים לי לא מספיקים.

ובאופן כללי הייתי רוצה משהו קצת יותר ספורטיבי, לא צריך משהו הארד קור מדי, אבל חשוב לי שיהיה כיף לנהיגה בראש ובראשונה, ובעל התנהגות כביש\מסלול טובה וכוח מספק, כל השאר זה בונוס.

לגבי תקציב, הוא דיי גמיש אבל הייתי מעדיף להשאר בטווח ה"עד 100K".

 

נקודה נוספת שכדאי לעלות היא השרשור הקודם שפתחתי- הציעו לי בעבודה רכב חברה, ככה שזה עניין שגם על הפרק, אבל הרכבים המוצעים הם דיי נופלים בכל פרמטר שחשוב לי.

אמלק- הרכבים שיחידים שאני מצליח למצא אותם איפשהו ברמה סבירה הן המאזדה 2 והאיביזה, אבל שוב מדובר בפשרה רצינית, ואני פחות מעוניין בזה.

 

לנושא, הדברים שחשובים לי בסדר יורד:

1. גיר ידני

2. רכב מהנה לנהיגה

3. התנהגות

4. כוח

5. אבזור

6.נוחות- כאשר כאן הדגש הוא יותר על מושב נוח, מבין שהרכבים עלולים להיות קשיחים יחסית

7. בטיחות

8. 2/3 דלתות

 

 

הרכבים שחשבתי עליהם עד כה:

 

פיגו 208 GTI- הבחירה שנראת לי הטבעית ביותר, הפלטפורמה היא טובה וביחס לרכב שלי היא דיי מסמנת V על כל המינוסים.

הבעיה העיקרית היא במציאת אקזמפלר- כרגע לא מוצא בלוח אחד סביר שלא נראה מפוקפק.

נראה שמבחינת המחירים הן נמכרות מאוד גבוהה- גם ב90K אני לא מוצא אקזמפלרים סבירים וזה משמעותית יותר ממה שאני חושב שסביר לשלם על הרכב.

המחיר שנראה לי סביר הוא כ80K לשנתון 16-17, אבל אולי אני פשוט לא מחובר למצב השוק.

האם השיפור באמינות הוא מספיק כדי להעדיף את הרכבים של אחרי המתיחת פנים? נראה שההבדל במחירים בין רכבים של לפני שנמכרים סביב ה50K לאלו של אחרי שנמכרים סביב ה90K+ הוא קרוב לכפול, האם ההפרש במחיר הוא מוצדק?

 

קופרS דור שלישי- נשמע מביקורות שהיא מאוד מהנה לנהיגה, נראה שהיא תהיה משמעותית יותר איכותית מבחינת החומרים ביחס ל208GTI.

מבחינת מחיר נראה שהוא סדר גודל של כ30% מעל ה208GTI לאחר המתיחת פנים(כלומר כבר מעל K100), שאלה חשובה היא מה רמת האמינות של הרכב- יש למישהו נסיון עם כזאת?

ממחקר שערכתי עד עכשיו נראה שהיא מגיעה מאוד undertuned ויש אפשרות עם תוכנה בלבד להגיע לקרוב ל300כס, אני אמנם לא מתכוון לשפר הספק, אבל מצד שני זה פלוס שהפלטפורמה מאפשרת זאת והפוטנציאל קיים.

 

קליאו RS 203- הקליאו הידנית האחרונה, נשמע שהיא מכונת נהיגה מאוד משומנת וחזקה, מעבר לעובדה שכרגע לא רואה אקזמפלרים לפחות בחצי השנה האחרונה היא דיי יורדת מהפרק, אבל אם אחת תעלה, היא תהיה מתמודדת פוטנציאלית.

 

מגאן RS דור שלישי גם כן-  בינתיים לא רואה אקזמפלר שנראה סביר בלוח, מה גם שאני חושש שהיא תהיה קיצונית מדי, למרות שלהבנתי יש מספר רמות "קיצוניות", אז יכול להיות שהבסיסית תהיה בסדר, בכל מקרה כרגע לא רואה אחת רלוונטית.

 

מיטו 155-נראת מעניינת, ולהבנתי אמינה יותר מדגמי המולטי אייר, אבל עדין יש את נושא ההגה שעלול להיות תקלה מאוד מסוכנת, ועניין של אחזקה לא לגמרי ברור, הפלוס הוא שהן נמכרות במחירים לא גבוהים בכלל.

 

BRZ- מצד אחד היא דיי כל מה הייתי רוצה והיא פלטפורמה מצויינת ללמוד לנהוג יותר טוב, מצד שני היא ממש מחוץ לתקציב, נראה שאפשר למצא רק בסדר גודל של כ160-170K.

 

IS250- חשבתי על האופציה הזאת ממש לאחרונה, אמורה להיות יחסית זריזה, ובנוסף יש לה party trick בדמות הנעה אחורית,

מבחינת איכות תהיה כנראה ברמה גבוהה מאוד(כמו המיני, אולי יותר), לגבי הנאה מנהיגה- זה דורש בדיקה.

המינוס הגדול ביותר הוא שהיא מגיעה עם רק עם גיר אוטומטי, וזה מאוד מוריד לי.

 

DS3 165- כרגע נראה שאין בכלל כאלו, אבל להבנתי היא דיי כמו ה208GTI, רק קצת יותר חלשה(מה שאפשר לשפר) ויותר מעודנת ליום יום, ואיכות חומרים עדיפה.

 

הייתי רוצה גם לדעת מה היחס בעלויות אחזקה של ה208GTI ביחס ל208 הנוכחית(82 כס ידנית), ומה היחס של שאר הדגמים ביחס ל208GTI(שאמורה להיות לא נורא יקרה אם אני מבין נכון)

אשמח לשמוע דעתכם בנושא, יש לציין שזה הרכב היחיד שלי והוא דיילי.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-208 GTi אכן נראית די תפורה למה שאתה מחפש. בבעלותי 3שנים ואני מאד מרוצה. 

צריך סבלנות למצוא מכונית טובה, ללא תאונות, ללא שיפורי מנוע ושטופלה לפי הספר. 

 

בדגם שלאחר מתיחת הפנים פתרו את הבעיה של ה משאבת דלק לחץ גבוה, שהייתה מחלה של הדגם לפני מתיחת הפנים. מעבר לכך, גם הדגם לפני מתיחת הפנים אמין יחסית, וכאן משחק בעיקר הגיל. 

 

עלות האחזקה יקרה יותר מהדגם שלך מן הסתם, דווקא מבחינת צריכת דלק, היא חסכונית מאד, אך עלות תחזוקת המנוע יקרה יותר. קח בחשבון שבאזור ה-100k ק"מ, אתה צפוי להידרש להחלפת סולנואיד של מערכת תזמון השסתומים ופורק לחץ של הטורבו. מצתים יש להחליף כל 20K ק"מ. יש מצב שהקטליזטור גם ישבוק חיים באזור ה- 100K -120 ק"מ ועלותו יקרה (מקורי, באזור ה-5000 ש"ח). 

 

תא הנוסעים בנוי טוב בסה"כ. מחלה נוספת של מכוניות שחנו בשמש זאת התייבשות/התפוררות של הגומיות של החלונות האחוריים. ההחלפה לא זולה. 

 

מבחינת תחזוקה, חשוב להקפיד על שימוש בשמן  5W30 בתקן PSA B71 2297 בלבד. כמו כן להקפיד על מסננים מקוריים ולא להתקין מסננים פתוחים למינהם. בסה"כ, בהשוואה למכוניות ספורטיביות, המכונית אמינה ומוצלחת. בהצלחה. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעבר ל 208 gti יהיה לך הכי "קל", אין מה להוסיף מעבר למה שמני כתב.

 

בתור בעלים של DS3 אחרי המתיחה, אכן הרכב דומה מאוד (הרגשה/התנהגות/אחזקה) וברגע שאתה משפר ההבדלים בהתנהגות לעומת ה 208 מצטמצמים - אבל קשה מאוד למצוא אחת כזו (יש סה"כ 8 כאלה).

 

לגבי המיני - ממה ששמעתי עלויות האחזקה גבוהות יותר אבל גם ההתנהגות טובה יותר. לצערי לא חוויתי בעצמי, אז קח את זה בערבון מוגבל.

 

BRZ - מההתרשמויות הקצרות יחסית, מדובר בחיה אחרת לגמרי ואם אתה מוכן להשקיע את הסכום ולחיות עם החסרונות שלה, זה רכב שיהיה הרבה יותר מהנה לנהיגה (לדעתי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון לגבי הDS לא ראיתי אחת בלוח כבר המון חודשים, כך שנכון לעכשיו היא אופציה לא ריאלית מאוד.

 

אני אציין שכרגע הרכבים שאני במיוחד ממוקד עליהם הם הGTI, קופרS והIS.

 

-ספציפית לגבי הGTI אני לא רואה ברגע זה אקזמפלר, אבל נמכרו לא מעט יחידות אז הסיכוי שתעלה אחת מתאימה קיים.

 

-המיני אפשר לומר שכרגע אני הכי מתמקד בה, יש אקזמפלר בודד שנראה בסדר גמור, אבל מתומחר באופן הזוי.

אני מנסה להבין האם יש הצדקות באופן כללי לטובת המיני על פני הפיגו, התחושה שלי היא שמיני תשמור על המחיר באופן טוב יותר בגלל שמדובר בדגם יחסית נדיר

גם מבחינת ביטוח(בהערכה גסה לפחות) המיני עולה קצת פחות מהGTI, התהייה שלי כרגע היא האם האקסטרא פרמיה שצריך לשלם על המיני אכן שווה את זה.

והסימן שאלה הכי גדול עבורי זה אחזקה ארוכת טווח שלה ועד כמה השד באמת נורא?

 

נקודה נוספת לטובת המיני ולרעת הפיגו זה בנושא תחזוקה ומוסך מומחה- אני גר בקריות, ולכן דיי אוכל אותה בנושא התחזוקה של הפיגו- אין אף מוסך שמומחה לפיגו באיזור שמצאתי, ואני נוסע כל פעם לתא לגבע(לא פשוט), לעומת זאת לטובת המיני יש את אנרגי שלהבנתי הם דיי מומחים לגרמניות בכלל וBMW בפרט ככה שזה בהחלט פלוס שיש מוסך מומחה קרוב.

 

-IS יש גם כן אקזמפלר פוטנציאלי שתפס לי את העין,  מעניין אותי עד כמה בקלות הזנב שלה משתחרר(שמעתי שהרבה פחות מהברז או המיאטה),

 ובאופן כללי מה רמת ההנאה שלה מהנהיגה, מניח שהיא תזלול הכי הרבה דלק(V6), אבל מבחינת תחזוקה יתכן ותהיה הכי זולה מהשלישיה(אני שומע המון שהרכבים שלהם גם בשנים ההם היו ממש overbuild)

 

לפני 17 שעות, menir1 כתב:

בדגם שלאחר מתיחת הפנים פתרו את הבעיה של ה משאבת דלק לחץ גבוה, שהייתה מחלה של הדגם לפני מתיחת הפנים. מעבר לכך, גם הדגם לפני מתיחת הפנים אמין יחסית, וכאן משחק בעיקר הגיל. 

אכן שמעתי על המשאבת דלק שהיא בעייתית, האם החלפה שלה פותרת את הבעיה או שזה פאק שממשיך לחזור על עצמו אצל מי שיש לו מודל לפני המתיחת פנים?

בנוסף שמעתי על בעיות של משאבת מים, ושרשרת טיימינג, האם לאחר המתיחת פנים זה נפתר?

 

לפני 17 שעות, menir1 כתב:

 

עלות האחזקה יקרה יותר מהדגם שלך מן הסתם, דווקא מבחינת צריכת דלק, היא חסכונית מאד, אך עלות תחזוקת המנוע יקרה יותר. קח בחשבון שבאזור ה-100k ק"מ, אתה צפוי להידרש להחלפת סולנואיד של מערכת תזמון השסתומים ופורק לחץ של הטורבו. מצתים יש להחליף כל 20K ק"מ. יש מצב שהקטליזטור גם ישבוק חיים באזור ה- 100K -120 ק"מ ועלותו יקרה (מקורי, באזור ה-5000 ש"ח). 

קטליזטור הכוונה לממיר? החלפה צריכה להיות של מקורי או שחליפי\"ספורטיבי" זה עדיף?

לגבי הסלונואיד והפורק לחץ, האם אלו תקלות משביתות? 

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ik3 כתב:

ספציפית לגבי הGTI אני לא רואה ברגע זה אקזמפלר, אבל נמכרו לא מעט יחידות אז הסיכוי שתעלה אחת מתאימה קיים.

 

עלו על הכביש כ-250 מכוניות מתחילת השיווק ב-2013 עד סופו ב-2019 (מכוניות שעלו על הכביש ב-2019 הן למעשה מודל 2018 - הייצור הופסק בסוף יוני 2018).

הערה: מכוניות 2018 (שעלו על הכביש כבר בסוף 2017 - יוצרו החל מספטמבר 2017) כללו מתיחונת פנים נוספת - הוספה של מערכת בלימה אוטונומית עד 30 קמ"ש. קוסמטית הן נבדלות בגריל שחור ללא הניקלים.

 

לפני כשעה, ik3 כתב:

אני מנסה להבין האם יש הצדקות באופן כללי לטובת המיני על פני הפיגו, התחושה שלי היא שמיני תשמור על המחיר באופן טוב יותר בגלל שמדובר בדגם יחסית נדיר

גם מבחינת ביטוח(בהערכה גסה לפחות) המיני עולה קצת פחות מהGTI, התהייה שלי כרגע היא האם האקסטרא פרמיה שצריך לשלם על המיני אכן שווה את זה.

המיני קופר S יותר נפוצה מה-GTi -כל שנה עלו על הכביש קרוב ל-100 חתיכות לעומת 20-30 חתיכות של ה-GTi (למעט 2016 שהייתה השנה הכי טובה של ה-GTi מבחינת מכירות אחרי הורדת מחיר). לפני שרכשתי את ה-GTi גם הסתכלתי על המיני, אבל מחירן ההזוי כחדשות והמותג החזק (לא בהכרח ספורטיבי, אלא מותג אופנה), גורם למחיר מאד יקר גם כמשומשת - ב-2018, על מיני קופר S טובה בת 4 דרשו מחיר קרוב למחיר בפועל בו נמכרה GTi חדשה. המיני קצת יותר חדה מה-GTi (בעיקר החלק האחורי) וה-Turn-In שלה קצת יותר טוב, אך הפער בהתנהגות/הנאה לא גדול (ה-GTi הרבה יותר נוחה). תא הנוסעים של המיני נראה הרבה יותר טוב לדעתי, אבל רב המכוניות נמכרו ללא גיר רגיל. להשיג אחת עם גיר רגיל זאת משימה ליחידות מיוחדות. דווקא ה-GTi שומרת יפה על המחיר שלה כמשומשת, כתוצאה מהעובדה שהיא טובה ואמינה בסה"כ.

מבחינת מחירי ביטוח, יש פער מטורף בין הסוכנויות השונות (נכון לרוב המכוניות הספורטיביות) - אני מבוטח ב-Go (ביטוח ישיר מבית הכשרה) ומשלם מקיף + חובה 3350 ש"ח זה מאד זול (יותר זול מהעלות ששילמתי על ייטי בעבר).

 

לפני כשעה, ik3 כתב:

IS יש גם כן אקזמפלר פוטנציאלי שתפס לי את העין,  מעניין אותי עד כמה בקלות הזנב שלה משתחרר(שמעתי שהרבה פחות מהברז או המיאטה),

ה-IS יותר אלגנט מאשר ספורטיבית, והזנב שלה לא יוצא בקלילות, אך היא אכן בנוייה לתלפיות ואמינה מאד. אתה צריך להיסגר על מה שאתה מחפש, כי היא לא ספורטיבית (למרות שמהנה יחסית לנהיגה).

 

לפני כשעה, ik3 כתב:

אכן שמעתי על המשאבת דלק שהיא בעייתית, האם החלפה שלה פותרת את הבעיה או שזה פאק שממשיך לחזור על עצמו אצל מי שיש לו מודל לפני המתיחת פנים?

בנוסף שמעתי על בעיות של משאבת מים, ושרשרת טיימינג, האם לאחר המתיחת פנים זה נפתר?

בדגם שלאחר מתיחת הפנים זאת משאבה אחרת. לא ניתן להתקין את המשאבה המעודכנת במנוע שלפני מתיחת הפנים. עם המשאבה החדשה, אין בעיות. 

אין בעיות בשרשת תזמון בשני המנועים, אם כי השרשרת היא לא בהכרח ל"כל החיים" - אם מתחילים לשמוע רעשים מהשרשרת בזמן ההנעה, אז צריך לבדוק אם יש להחליף מותחן או שרשרת. גם משאבת המים היא לא חריגה לרעה.

לפני כשעה, ik3 כתב:

קטליזטור הכוונה לממיר? החלפה צריכה להיות של מקורי או שחליפי\"ספורטיבי" זה עדיף?

לגבי הסלונואיד והפורק לחץ, האם אלו תקלות משביתות? 

כן הכוונה לממיר קטליטי. מנסיון של אנשים, ממיר חליפי לא מחזיק הרבה זמן, לכן רצוי מקורי.

הסלונואיד והפורק הם לא תקלות משביתות. הפורק ניתן להחלפה יזומה עצמאית בדגם משופר של מיני (מיני דור שני שחלקה את אותו מנוע) - ראה כאן: 

 

 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר אתה בכיוון של הלקסוס, כדאי לשקול גם את האינפיניטי G37.

בגדול המתכון דומה רק יש יותר כוח ויש אומרים גם מתנהגת טוב יותר. מועיל כשרוצים הנעה אחורית שמוציאה זנב בקלות. יש גם גרסת S עם דיפ' מוגבל או שיש שמשתילים דיפ' מ-Z370.

 

לגבי הברז - שקלת מיאטה מתבגרת?

עריכה אחרונה על ידי GR8Day

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינפיניטי זה רעיון מעניין, אם כי יש לי תחושה שמדובר בחור בכיס לפחות כפול מכל שאר האופציות.

מבדיקה זריזה לא נראה שיש איזה אקזמפלר סביר מהן, אבל אשים עליה עין.

באופן כללי הייתי מעדיף לא לרדת מצריכה של 1:9 משולב

 

מיאטה זה דיי רכב חלום מבחינתי, מצד שני מדובר ברכב היחיד שלי והדיילי, ומיאטה היא בחירה קשה לנסיבות האלו.

מה גם שהיא מתומחרת באופן שבאמת לא סביר בעליל בארץ, וממה שנראה רובן הן צרות של אחרים ואלו שלא מתומחרות בצורה הזויה.

מאמין שאת המיאטה אקנה אם אני ירד מהארץ

בתאריך 25.9.2021 בשעה 13:03, menir1 כתב:

המיני קופר S יותר נפוצה מה-GTi -כל שנה עלו על הכביש קרוב ל-100 חתיכות לעומת 20-30 חתיכות של ה-GTi (למעט 2016 שהייתה השנה הכי טובה של ה-GTi מבחינת מכירות אחרי הורדת מחיר). לפני שרכשתי את ה-GTi גם הסתכלתי על המיני, אבל מחירן ההזוי כחדשות והמותג החזק (לא בהכרח ספורטיבי, אלא מותג אופנה), גורם למחיר מאד יקר גם כמשומשת - ב-2018, על מיני קופר S טובה בת 4 דרשו מחיר קרוב למחיר בפועל בו נמכרה GTi חדשה. המיני קצת יותר חדה מה-GTi (בעיקר החלק האחורי) וה-Turn-In שלה קצת יותר טוב, אך הפער בהתנהגות/הנאה לא גדול (ה-GTi הרבה יותר נוחה). תא הנוסעים של המיני נראה הרבה יותר טוב לדעתי, אבל רב המכוניות נמכרו ללא גיר רגיל. להשיג אחת עם גיר רגיל זאת משימה ליחידות מיוחדות. דווקא ה-GTi שומרת יפה על המחיר שלה כמשומשת, כתוצאה מהעובדה שהיא טובה ואמינה בסה"כ.

מבחינת מחירי ביטוח, יש פער מטורף בין הסוכנויות השונות (נכון לרוב המכוניות הספורטיביות) - אני מבוטח ב-Go (ביטוח ישיר מבית הכשרה) ומשלם מקיף + חובה 3350 ש"ח זה מאד זול (יותר זול מהעלות ששילמתי על ייטי בעבר).

כן באופן עיקרי המיני והGTI שני העיקריות מבחינתי, שני ה""ספורט"" סדאנס בעדיפות נמוכה יותר אך בכל זאת עוקב אחרי המצב שלהן.

באופן כללי איזה מבין השתיים עתידה לשמור על מחירה בצורה טובה יותר?

יש איזה מקור שניתן לבדוק כמה מיני ידניות עלו לכביש בדור השלישי שלהן?

ניסיתי את מאגר הרכבים הממשלתי אבל זה דיי כמו לשחק בוודוו, ועדין לא מצאתי חוקיות איך לבודד את הדגמים הידניים

בתאריך 25.9.2021 בשעה 13:03, menir1 כתב:

בדגם שלאחר מתיחת הפנים זאת משאבה אחרת. לא ניתן להתקין את המשאבה המעודכנת במנוע שלפני מתיחת הפנים. עם המשאבה החדשה, אין בעיות. 

אין בעיות בשרשת תזמון בשני המנועים, אם כי השרשרת היא לא בהכרח ל"כל החיים" - אם מתחילים לשמוע רעשים מהשרשרת בזמן ההנעה, אז צריך לבדוק אם יש להחליף מותחן או שרשרת. גם משאבת המים היא לא חריגה לרעה.

כן הכוונה לממיר קטליטי. מנסיון של אנשים, ממיר חליפי לא מחזיק הרבה זמן, לכן רצוי מקורי.

הסלונואיד והפורק הם לא תקלות משביתות. הפורק ניתן להחלפה יזומה עצמאית בדגם משופר של מיני (מיני דור שני שחלקה את אותו מנוע) - ראה כאן: 

כלומר העדיפות לאחרי המתיחת פנים היא משמעותית, מאחר ואלו שלפני המתיחה יש להן "סרטן" ואתה לא באמת יכול להסיר אותו אלא רק למשוך את הבלתי נמנע- מוות של המשאבת דלק.

 

לגבי הפורק זה טוב לדעת ומהשרשור נשמע שכדאי לבצע את ההחלפה הזאת באופן יזום מאחר והחלק המקורי הוא דיי גרוע(יש מספר דוגמאות כאלו אצל היצרן הזה😂), האם לדעתך כדאי מראש להצטיד בחלקים האלו כדי שבמקרה הצורך יהיה לך כבר ב"שלוף"?

 

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן כמה בעלי אינפיניטי, תוכל להתייעץ איתם. בגדול נראה שהן אמינות. יש גם מישהו עם שרשור אחזקה של אחת.

המיאטה אכן מתומחרת גבוה מאוד, אך לזכותה יאמר שהיא שומרת על ערכה ברמה מדהימה כך שבסופו של יום - או תקופת אחזקה - ירידת הערך לא גדולה כל כך.

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה המיטו 155 עלתה כאופציה אבל הג׳ולייטה לא?

סה"כ ג׳ולייטות ידניות 2015 נחשבות אמינות יחסית ועונות לך על לא מעט פרמטרים.

יש גם ידניות מ16-17 וגם אפילו אחת 19, אבל רובן הגיעו עם 150 כ"ס בסטוק בניגוד לשנים קודמות שהגיעו 170. ההבדל הוא רק בתוכנה (שינו לטובת צריכת דלק ועמידה בתקני זיהום..)

 

עריכה:  פספסתי את הבקשה לרכב 3 דלתות, אם כך אז למה המיטו תלתן ירדה מהמשוואה? 

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטו 155 יש שני פרמטרים עיקריים שהגולייטה נופלת בהן וגם המיטו תלתן בעצם:

1. מחיר נמוך- הן נמכרות סדר גודל של כ30K, ובמחיר כזה אם אני משווה לרכב הנוכחי שלי אני מקבל מספיק כוח כדי שלא תרגיש חלשה, וכנראה גם התנהגות טובה יותר

2. מנוע T-JET שיותר אמין ממנועי המולטי אייר, ששם תקלה הנפוצה ששמעתי עליה הרבה היא סדר גודל של לא מעט אלפים.

 

התלתן בעצם נופלת בשני הפרמטרים, למרות שחזקה יותר בקצת(170 למיטב זכרוני), ומבחינת התנהגות נשמע שהיא לא ברמה שהיית מצפה מהוט האצ, תוסיף לזה את עניין האמינות שבאופן כללי בינונית ובנוסף יש לה את המולטי אייר- מוריד אותה מבחינתי מרכב פוטנציאלי.

 

לגבי גילייטה באמת חשבתי על זה, אבל שוב עניין המולטי אייר, אבל בעיקר נושא המחיר, או יותר נכון הערך שאתה מקבל לעומת הכסף שזה עולה, הגיליוטות כבר שואפות לסדר גודל של כ60K, וכאן היא ראש בראש עם הIS, ובכל הפרמטרים היא נופלת חזק מולה(אולי חוץ משנתון קצת יותר גבוה), ככה שהיא יצאה מה"תחרות" מבחינתי.

*עניין ה3 דלתות זה העדפה, אבל אם אני מוצא רכב שבאופן כללי מוצא חן בעיניי- אני לא אפסול אותו על עודף הדלתות.

 

לפני 4 שעות, GR8Day כתב:

יש כאן כמה בעלי אינפיניטי, תוכל להתייעץ איתם. בגדול נראה שהן אמינות. יש גם מישהו עם שרשור אחזקה של אחת.

המיאטה אכן מתומחרת גבוה מאוד, אך לזכותה יאמר שהיא שומרת על ערכה ברמה מדהימה כך שבסופו של יום - או תקופת אחזקה - ירידת הערך לא גדולה כל כך.

חיפשתי קצת על האינפיניטי, ממה שאני מבין מדובר ברכב שאוכל ביום טוב כ1:6, כלומר כקילומטר בשקל.

זה הופך בעצם לכך שההוצאה העיקרית על הרכב כמו שזה נראה יהיה דלק(אני מקווה לפחות), ואני לא בטוח שבהתחשב בנתון הזה זה שווה את זה.

הייתי מצליח להצדיק רכב ספורטיבי פרופר עם לפחות 500 סוסים שיאכל כמות כזאת של דלק(M2/3).

אולי אם הדלק בארץ היה קצת יותר זול, אפשרי היה לשקול כזאת.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסיף אפשרות נוספת שעלתה לי לראש- S1.

שדיי עונה על כל הפרמטרים, מבחינת מחיר נראה שאפשר למצא במחיר מעט גבוהה מהמיני, אבל אקזמפלר עם נתונים פחות טובים(ידיים וקמ).

מה שקוסם לי בה הוא העניין שיש לה הנעה כפולה, כלומר אפשר לקבל ממנה גם את הפלוסים של הנאה אחורית(תקנו אותי אם אני טועה)

 

השאלה הגדולה היא איך היא מול הקופרS והGTI, מניח שביחס לGTI היא תהיה חבילה שתיתן יותר בהכל(פרט לנקודה שהיא בסימן שאלה), וביחס לקופר היא תהיה קצת פחות מוחצנת ועם פחות מוזרויות פנימיות ומהצד השני גם פחות קסם, ופלוס של כוח גם מהסרן האחורי.

*הנקודה הגדולה שהיא בסימן שאלה היא איך הS1 מבחינת הFUN ביחס לGTI ולקופרS.

 

אני אציין שהדעה שאני שומע מביקורות רבות בין הA1 לקופר(הדגמים הרגילים) מציינים שהקופר משמעותית יותר מהנה לנהיגה, לעומת הA1 שהיא יותר סולידית וall rounder.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-S1 חיה אחרת לגמרי מה-A1,  אין מה להשליך אחת על השנייה (למעט עיצוב). 

 

לגבי המיטו, היא לא ברמה של ה-GTi או הקופר S. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

מעדכן,

לגבי הS1 נראה שכרגע אין אקזמפלרים רלוונטיים לכן בינתיים אמשיך להסתכל(הייתה אחת אבל התגלתה כטוטלוס).

 

קופרS בינתיים אין בכלל.

 

לגבי הGTI, בדקתי בינתיים רכב אחד(מבין אלו שעוד נראים יחסית טוב),

לטובה: היא חזקה- ביחס ל1200 שלי היא מרגישה מאוד חזקה.

המושבים מאוד נוחים- יתכן והם תורמים גם רבות לתחושה שאסביר בחלק הבא.

 

לרעה: מרגישה נורא מאולחשת, אם אני משווה ביחס לשלי שהיא רכב (economy) היא הרבה יותר רכה לעומת שלי שמרגישים את הכביש משמעותית הרבה יותר והתחושה היא שהרכב יותר row, הקלאץ בכלל לא הצלחתי להבין איפה נמצאת הנקודת חיכוך(הרגיש כמו בחישה בתוך חמאה), ה"עונש" על הכנסה לא מושלמת של הילוך מאוד עדין ובקושי מורגש בכלל(פחות מענישה משלי)- בהקשר הזה נורא הופתעתי.

איכות החומרים, אולי זה גם קשור לכך שהאקזמלפר שבדקתי לא היה שמור מאוד מבפנים, אבל באופן כללי הרגישה איכות לא גבוהה כלל.

*האם זה תקין שהספויילר לא מרגיש מאוד "במקום"? כלומר הוא לא יוצא מהמקום, אבל למשל כשסוגרים את הבגאז הוא מעט רוטט, ולא מרגיש מאוד יציב

 

הרעש של המנוע היה לא מדהים בלשון המעטה עבור רכב עם יומרות ספורטיביות, מה שכן היה קאטבק אז אפשר היה לפתוח אותו והרעש כאשר הוא פתוח דווקא נחמד הרבה יותר- לא בטוח לגמרי לגבי החוקיות של קאטבק, אם מישהו מכיר את העניין אשמח לדעת מה החוקיות ומה הסכנה בטסט שנתי לגבי הקאטבק.

 

באופן כללי יצאתי עם רגשות מעורבים מהבדיקה- היא מאוד שונה ממה שציפיתי, חשבתי שהרכב ירגיש הרבה יותר מערב ויותר row, וקיבלתי הפתעה גמורה בעניין הזה.

*מה שכן עבור דיילי זה דווקא אחלה לגמרי.

 

 

אופציה נוספת שחשבתי עליה בימים האחרונים- JCW דור שני, סביב השנה 2012, נראה שנמכרות באיזור ה10-15% יותר מה208GTI בשנתון 2017.

מדובר באופן כללי על אותו המנוע, אבל באיטרציה ישנה יותר, לכן כאן יש חשש גדול מאחר והאיטרציות הישנות של המנוע הTHP הן ידועות לשמצה בנוגע לאמינות שלהן.

האם יש למישהו קצת מידע לשפוך על המנוע בJCW, מדובר על 211 כס, מאוד דומה להספק של ה208GTI

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, ik3 כתב:

היא הרבה יותר רכה לעומת שלי

היא קשיחה יותר מ-208 סטנדרטית וזה מורגש.

 

לפני 31 דקות, ik3 כתב:

האם זה תקין שהספויילר לא מרגיש מאוד "במקום"?

לא

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 862 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...