Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אפליקציית OBD לאיפוס חיישן זווית


avihaio
 שיתוף

מעבר לפיתרון נפתר ע"י innvision,

פוסטים מומלצים

היי,

יש לי ניסאן מיקרה 2009 והחלפתי סליל כרית אוויר במוסך.

עכשיו נדלקות נורות ה-ESP ותיקון החלקה - משמע שצריך לאפס את חיישן הזווית.

אצל המוסך משום מה המחשב לא הצליח לבצע את האיפוס.

יש לי OBD בבלוטות', ואני מחפש אפליקציה לביצוע איפוס/לימוד לחיישן.

 

אשמח לקבל המלצה לאפליקצייה או תוכנה למחשב (שיודעת למצוא גם בבלוטות') - גם תוכנה בתשלום.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הצליחו לאפס/ללמד?

או שלא הצליחו למחוק את הקוד?

 

נראה לי שלכל סורק בסיסי יש יכולת למחוק קודי תקלה (שיחזרו שוב אם הבעיה קיימת), אך לימוד או פעולות דו כיווניות (לא רק לקרוא ולמחוק, אלא גם לשנות), צריכים סורק הרבה יותר מתוחכם, משהו שלרוב לאדם פרטי לא ישתלם.

 

לכל מוסך מורשה חייב להיות, אבל גם לאחרים יהיה

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yairw כתב:

לא הצליחו לאפס/ללמד?

או שלא הצליחו למחוק את הקוד?

 

נראה לי שלכל סורק בסיסי יש יכולת למחוק קודי תקלה (שיחזרו שוב אם הבעיה קיימת), אך לימוד או פעולות דו כיווניות (לא רק לקרוא ולמחוק, אלא גם לשנות), צריכים סורק הרבה יותר מתוחכם, משהו שלרוב לאדם פרטי לא ישתלם.

 

לכל מוסך מורשה חייב להיות, אבל גם לאחרים יהיה

 

הסורק שלו בשלב הראשון רצה שההגה או הגלגלים (אני כבר לא זוכר) יהיו מיושרים לשם הלימוד/כיול.

ברגע שהמצב המבוקש היה והוא לחץ על המשך, הסורק מיד הודיע שהמצב המבוקש לא מתקיים ולא ניתן להמשיך. כך קרה כמה פעמים.

אין קודי תקלה פעילים, והמוסכניק אמר שזה כל הסיפור לדעתו.

ניגשתי למוסך המרכזי ומוסכים אחרים בסביבה אבל לא התלהבו מזה שלא החלפתי אצלהם ורצו 300-400 ש"ח לפחות על הביצוע (לא מבטיחים שזה יגמר בזה).

היות וגם לי יש OBD, אני רוצה לנסות אולי עם אפליקציה לאנדרואיד או למחשב שתאפשר לי לנסות בעצמי לבצע את הכיול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידע נוסף שאספתי לאחר שביקרתי שוב אצל המוסך.

הסורק שיש לו הוא g-scan 3.

יש קריאה של זווית 26 מעלות כשההגה ישר (הגלגלים מיושרים יחד עם ההגה).

כשלוחצים בסורק על steering angle sensor calibration, מסיבה לא ברורה המכשיר לא מוכן לבצע, שכביכול הרכב לא תומך בזה.

 

יכול להיות שניסאן במכוון לא מאפשרים זאת? האם למישהו יש ניסיון עם סורק שכן עובד עם ניסאן מיקרה?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בוולבו, יש הרבה דברים שניתן לעשות עם סורק כללי, אך יש לא מעט אפשרויות שפתוחות אך ורק לסורקים של וולבו (מכשיר VIDA שמתחבר לOBD שמשדר למחשב ובו תוכנה מקורית של וולבו (שעולה המון כסף לרכוש ולעדכן, לכן רק למורשים יש)

אני בספק שניסאן העולמית מנסה לחסום ספציפית פונקציה של סורק אוניברסלי, אלא השאירה חלק מהתכונות לסורק המקורי שלה.

לצערי אינני מכיר את ניסאן מספיק טוב בכדי לדעת אם הם עושים שימוש בסורקים ייעודיים, אך אני בטוח שבקרוב מומחה יענה לך

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, avihaio כתב:

מידע נוסף שאספתי לאחר שביקרתי שוב אצל המוסך.

הסורק שיש לו הוא g-scan 3.

יש קריאה של זווית 26 מעלות כשההגה ישר (הגלגלים מיושרים יחד עם ההגה).

כשלוחצים בסורק על steering angle sensor calibration, מסיבה לא ברורה המכשיר לא מוכן לבצע, שכביכול הרכב לא תומך בזה.

 

יכול להיות שניסאן במכוון לא מאפשרים זאת? האם למישהו יש ניסיון עם סורק שכן עובד עם ניסאן מיקרה?

 

תודה!

 

אני לא מכיר ספציפית את הרכב הזה, אז זו השערה בלבד, אבל יכול להיות שהסורק יכול לאפס רק זוויות שקרובות לאפס. נסה את הדבר הבא לפני שמפרקים שוב. אל תיישר באמת את ההגה אלא תביא אותו למצב שקריאת הזווית קרובה מספיק לאפס ועכשיו תנסה לאפס, אם מתאפס, פרק כדי לתקן פיזית את הזווית. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, innvision כתב:

 

אני לא מכיר ספציפית את הרכב הזה, אז זו השערה בלבד, אבל יכול להיות שהסורק יכול לאפס רק זוויות שקרובות לאפס. נסה את הדבר הבא לפני שמפרקים שוב. אל תיישר באמת את ההגה אלא תביא אותו למצב שקריאת הזווית קרובה מספיק לאפס ועכשיו תנסה לאפס, אם מתאפס, פרק כדי לתקן פיזית את הזווית. 

אם אני מבין נכון, הפירוק כדי להגיע לחיישן הזווית שקול פחות או יותר לביצוע כל העבודה מחדש, אני צודק?

כלומר פירוק כרית האוויר, ידיות האורות והווישרים, ההגה וכו'?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

שוב, אני לא מכיר ספציפית את הדגם הזה, אבל נראה לי שפחות או יותר מה שרשמת (אני לא בטוח שגם את הידיות, אבל את ההגה הכרית וכולי...). 

 

זו הסיבה שאני מציע קודם לנסות איפוס כשההגה לא מיושר וקריאת הזווית קרובה לאפס, אם במצב זה האיפוס יעבוד אז סימן שהבעיה לא בסורק, אלא שלא נתקיימו התנאים לאיפוס תוכנתי (חריגה גדולה מדי בזווית האבסולוטית של החיישן). להבנתי, יש גבול לזווית המתוקנת.

עריכה אחרונה על ידי innvision
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, innvision כתב:

שוב, אני לא מכיר ספציפית את הדגם הזה, אבל נראה לי שפחות או יותר מה שרשמת (אני לא בטוח שגם את הידיות, אבל את ההגה הכרית וכולי...). 

 

זו הסיבה שאני מציע קודם לנסות איפוס כשההגה לא מיושר וקריאת הזווית קרובה לאפס, אם במצב זה האיפוס יעבוד אז סימן שהבעיה לא בסורק, אלא שלא נתקיימו התנאים לאיפוס תוכנתי (חריגה גדולה מדי בזווית האבסולוטית של החיישן). להבנתי, יש גבול לזווית המתוקנת.

אבדוק, תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...