Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי קרוסאובר 2015, גיר רציף התחיל להתנהג מוזר. האם זאת הבעיה המפורסמת של הגיר הזה?


TheExplorer
שימו לב! השרשור הזה בן 925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

הרכב בכותרת. עבר קצת מעל 75,000 ק"מ וכבר היה שרשור מפורסם מאוד בפורום לגביו בנושא אחר (התקנת מצתים לא נכונים ונורת מצבר שנדקלת).

למי שלא מכיר את השרשור ההוא רק אחזור ואציין שהרכב מטופל בזמן ורק במוסכים מורשים ועם חלפים מקורים (אני בודק לפני ההתקנה).

 

היום בבוקר נתקעתי באחד מהפקקים הגדולים שהיו באזור עמק יזרעאל בעקבות המחסומים והתאונות שהיו. לקח לי שעה וחצי לעבור בזחילה ממנהרות יקנעם עד הכניסה לכביש 6 בתל קשיש.

במהלך הזחילה הזאת שמתי לב שברגע שהרכב עוצר לגמרי ולאחר מכן אני עוזב את הברקס כדי להמשיך להתקדם, לוקח לרכב כמה שניות להגיב, גם לחיצה על הגז באותו הרגע לא עושה כלום, לאחר כ-2 שניות, פדל הגז חוזר להגיב כרגיל. זה קרה מספר פעמים בפקק. לאחר שעברתי את הפקק והגעתי למהירות שיוט בכביש 6, הכל היה כרגיל ולא שמתי לב להתנהגות חשודה. 

 

אחרי שהגעתי למשרד כיביתי את הרכב, הנעתי מחדש וניסיתי שוב ונראה שלפחות בחניה, הבעיה לא חזרה.

 

האם מדובר בתחילתה של הבעיה המפורסמת שיש לדגמים האלה בגיר או יכול להיות משהו אחר? משהו שקשור לפקק הארוך שהייתי תקוע בו?

 

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היתה לי הבעיה ברכב עם 60,000 ק"מ, הביטוי היחיד היה שתי נורות אזהרה צהובות בלוח המחוונים (נורת check engine ונורת התראה של תיבת ההילוכים, בצורת גלגל שיניים). הרכב נסע בצורה רגילה לגמרי משך מספר שבועות, עד שהתקלה תוקנה.

 

התקלה המוכרת מלווה קודים ספציפיים בסריקת תקלות, ולאישור הסופי יש פרוטוקול של נסיעת מבחן עם הקלטת נתונים. התיקון מבוצע באחריות רק אם בדיקות אלה מצביעות על התקלה המדוברת.

 

גש למוסך מרשת היבואן ובקש בדיקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רציף נוטה להתחמם בזחילה

אם תחילת נסיעה זה מלווה בשריקה (כמו טורבו אבל בלי) זה כנראה סוף חייו של הגיר.

למרות שזאת תקלה מוכרת היבואן מתחייב רק קודים ספציפיים של תקלה, במקרה שלי (2014 עם 46 א''ק) היבואן לא לקח אחריות על התקלה.

הרכב עשה את כל הטיפולים במוסך מורשה בלבד מלבד אחד (לא טיפול אלה החלפת פילטר אוויר ע''י מוסך מוכר אך לא יבואן)...הם נאחזו  בזה בכל הכח.

חיפש באינטרנט מוצא הרבה מידע על התקלה ובמוסך איתי היו עוד מספר רכבים במצב דומה - החלפנו טלפונים ואמרנו שנתעדכן אך זה לא קרה.

איפסו מחשב ו"החליפו חיישן" ב 900 שקל ומרגע שהם נגעו באוטו (לפני לא הורגש כלום חוץ ממנורת גלגלי שיניים שנדלקה) הוגשה הידרדרות מהירה על בסיס יומי של האוטו

תחילת נסיעה שריקות טורבו לא קיים, מכה בתחילת נסיע ולפעמים לא נכנס לרוורס או פעולה עצלנית...בעיקר במהירות נמוכה, פקק או תחילת נסיעה.

אחרי מאבק לא קצר הגעתי למצב שנכנסים לסגר ראשון בלי רכב (עבודה ללא אופציה של תחבורה ציבורית) ...ישר אחרי הסגר האוטו נכנס למגרש ליסינג ונמכר AS IS, הצהרתי שאני לא יוצא משם בלי רכב וכך נולדה האלנטרה.

אבל אכלתי מכה בכיס וקיבלתי לקח לחיים (עדיין פחות ממה שרצו על החלפת גיר בסוזוקי - כ12 א''ש לפני בלת''מים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שמדובר בגיר של ניסאן כדאי להחליף את השמן גיר כל 60000 קמ בשמן מקורי בלבד ועדיף רק במוסך היבואן,זה אמור להאריך את חיי הגיר.

ב 2017 סוזוקי התפטרה מהגיר הזה בקרוסאובר ושמה גיר של טויוטה שהוא מאוד אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, levy כתב:

מכיוון שמדובר בגיר של ניסאן כדאי להחליף את השמן גיר כל 60000 קמ בשמן מקורי בלבד ועדיף רק במוסך היבואן

 

אני חושב שביררתי מול מוסך היבואן והם אמרו שהם פועלים לפי הספר (ובספר רשום לא להחליף)

אגב, גם בספר הרכב באנגלית רשום ששמן CVT לא מחליפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא האם יש לי דרך להגיע למוסך יבואן ולהגיד משהו כמו: "אני רוצה שתחליפו לי שמן CVT, את כל ה 6.5 ליטר, כדי לשמור על חיי הגיר, למרות שבספר רכב מצוין אחרת ולמרות שכבר אמרתם לי בעבר שלא עושים את זה". לדעתי יצחקו עליי ויסרבו או יותר גרוע, במקרה של תקלה בגיר בעתיד יתנערו מאחריות לחלוטין ויגידו שזה קרה בגלל שהתעקשתי להחליף שמן למרות שהם אמרו שלא צריך.

 

אגב, הסיבה היחידה לכך שאני ממשיך לטפל במוסכים של היבואן היא כדי שבעתיד במידה ואכן תגיע הבעיה בגיר, הם לא ינסו להתנער בטענה שהחלפתי פילטר מזגן אצל מישהו אחר לפני כמה 5 שנים ולכן בעצם אין להם שום אחריות לגיר.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי ממך שהרכב כבר לא באחריות השאלה אם יש כאלו שכן החליפו להם את הגיר מתוך רצון טוב? ,אם לא תחליף שמן אצל היבואן,ההחלפה לא תהרוס את הגיר ההיפך השמן המלוכלך שיש לך עכשיו שורט את דפנות הצילנדרים ההידראולים והלחץ יורד.

להחליף רק לשמן מקורי של סוזוקי למרות שראיתי שבמוסך סוזוקי עובדים עם חלקים לא מקוריים בטיפול.

עריכה אחרונה על ידי levy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב כבר לא באחריות אבל לפי מה שהבנתי סוזוקי האריכו את האחריות ל-10 שנים על הגיר. השאלה היא מה הם מגדירים כ"בעיה בגיר".

 

ברור לי שההחלפה לא תהרוס, אבל היבואן כנראה יעשה כל מה שאפשר כדי להתנער מאחריות ומה יותר טוב מ: "החלפת שמן בניגוד למה שרשום בספר הרכב? בעיה שלך."

 

לגבי החלפים המקורים, אני יודע.

 

בכל מקרה, הרכב נוסע תקין והתופעה לא חזרה על עצמה יותר. אני שוקל ברצינות להחליף את הרכב ולא להגיע למצב שאני צריך לנסות לשכנע את היבואן לקחת אחריות על הגיר בעתיד.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Max_igo כתב:

הרכב כבר לא באחריות אבל לפי מה שהבנתי סוזוקי האריכו את האחריות ל-10 שנים על הגיר. השאלה היא מה הם מגדירים כ"בעיה בגיר".

 

ברור לי שההחלפה לא תהרוס, אבל היבואן כנראה יעשה כל מה שאפשר כדי להתנער מאחריות ומה יותר טוב מ: "החלפת שמן בניגוד למה שרשום בספר הרכב? בעיה שלך."

 

לגבי החלפים המקורים, אני יודע.

 

בכל מקרה, הרכב נוסע תקין והתופעה לא חזרה על עצמה יותר. אני שוקל ברצינות להחליף את הרכב ולא להגיע למצב שאני צריך לנסות לשכנע את היבואן לקחת אחריות על הגיר בעתיד.

את אותו הרכב היה לאבא שלי (אפילו אותו שנתון כמו לשלך) קרה לו בדיוק מה שתיארת עד שזה החמיר - במיוחד בפקקים הרכב היה פשוט לא מגיב לגז.

הוא הלך למוסך מורשה ברחובות והמנהל מוסך שם אמר לו שהוא יעשה הכל כדי שיחליפו לו את הגיר (אפילו שהרכב היה כבר לא באחריות).

לקח לו שבוע עד שהיבואן השתכנע ואישר החלפת גיר על חשבונו. עוד שבוע עד שזה הגיע והעבודה בוצעה.

מהיום שאבא שלי קנה את הרכב הוא לא טיפל במוסך מורשה. נסה למצוא מוסך כזה שילחם בשבילך ותרוויח. מעבר לזה הרכב מאוד אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, netanel1014 כתב:

את אותו הרכב היה לאבא שלי (אפילו אותו שנתון כמו לשלך) קרה לו בדיוק מה שתיארת עד שזה החמיר - במיוחד בפקקים הרכב היה פשוט לא מגיב לגז.

הוא הלך למוסך מורשה ברחובות והמנהל מוסך שם אמר לו שהוא יעשה הכל כדי שיחליפו לו את הגיר (אפילו שהרכב היה כבר לא באחריות).

לקח לו שבוע עד שהיבואן השתכנע ואישר החלפת גיר על חשבונו. עוד שבוע עד שזה הגיע והעבודה בוצעה.

מהיום שאבא שלי קנה את הרכב הוא לא טיפל במוסך מורשה. נסה למצוא מוסך כזה שילחם בשבילך ותרוויח. מעבר לזה הרכב מאוד אמין.

 

תודה על העצה. סה"כ הרכב באמת בסדר ואני מרוצה ממנו. אני מרגיש שאני ביחסי אהבה-שנאה עם המוסך של היבואן שאני מטפל אצלו.

הסיפור עם נורת המצבר שהייתה נדלקת וזה שהרכב בילה חודש במוסך בלי שהם מצליחים לפתור את הבעיה וזה שבסוף אני הוא זה שפותר את הבעיה בעזרת עצה בפורום רוסי גרמה לי ולרכב שלי להיות מפורסמים במוסך הזה. מקווה שזה לטובה ומנהל המוסך יעזור לי בעניין של הגיר.

 

שאלה אחרת, לאיזה גיר הם מחליפים? זה לא אותו האחד? בגיר החדש אין את הבעיות האלה?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Max_igo כתב:

 

תודה על העצה. סה"כ הרכב באמת בסדר ואני מרוצה ממנו. אני מרגיש שאני ביחסי אהבה-שנאה עם המוסך של היבואן שאני מטפל אצלו.

הסיפור עם נורת המצבר שהייתה נדלקת וזה שהרכב בילה חודש במוסך בלי שהם מצליחים לפתור את הבעיה וזה שבסוף אני הוא זה שפותר את הבעיה בעזרת עצה בפורום רוסי גרמה לי ולרכב שלי להיות מפורסמים במוסך הזה. מקווה שזה לטובה ומנהל המוסך יעזור לי בעניין של הגיר.

 

שאלה אחרת, לאיזה גיר הם מחליפים? זה לא אותו האחד? בגיר החדש אין את הבעיות האלה?

שאלה טובה. אין לי מושג לאיזה הם מחליפים אבל אני משער שזה לא יהיה אותו אחד כי הבעיה תחזור על עצמה..

בכל מקרה הוא נסע עם הגיר החדש עוד 70-80 אלף קילומטרים בלי בעיות (הוא לא החליף לו שמן) עד שהרכב נמכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה סוזוקי עשתה לעצמה את זה? שימוש בגיר של ניסאן -שממה שאני מכיר גיר גרוע (וגם הרכבים החדשים שלה גרועים)

באיזה דגמים יש את הגיר הזה?

קשה לעקוב אחרי שיתופי הפעולה היום..

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...