Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב ספורטיבי


Bones
שימו לב! השרשור הזה בן 920 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 59 דקות, Smiro כתב:

אין טעם ברכב ספורטיבי לכביש, לטעמי. עניתי על זה כבר. 

 

אז כל הסגמנט של רכבי ספורט מיותר, מה-GTI הראשונה ועד אחרונת הפורשה?

 

הרכבים היחידים ״שמתנהגים״ הם רכבים שכויילו למסלול?

 

לפני כשעה, Smiro כתב:

על מה אני מבסס דעתי? על בסיס הבנה של הסגמנט שאליו הרכב מכוון, מטרתו. על בסיס העובדה שכיול רכב ספורטיבי נוגד נוחות.

 

אבל כבר מראש אמרת שאין רכב ספורטיבי לכביש וכל רכבי הספורט מיותרים.

 

כיול רכב הוא לא עניין דיכוטומי של או שהוא נוח או שהוא מתנהג. כל כיול הוא פשרה. גם כל כיול של רכב ספורט ואפילו רכב מסלול, הוא פשרה. כיול טוב לעקומה פחות טוב לרצף סיבובים הדוקים וכו׳.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1:04 עם ברז סטוק לא ממש אפשרי. הכי טוב ששמעתי עם סטוק היה 1:05, מדריך נהיגה די ידוע, נהג מעולה, אם ירצה - ייחשף כאן, הוא כותב כאן לעתים. 

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Smiro כתב:

כאחד שחרש את ארצנו בטיולי שבת של 4/5 בבוקר יכול לומר שזה נחמד אבל לא בפן הנהיגה הספורטיבית נטו. לתקוף פניות במבוא חמה זה כלום לעומת נהיגה במסלול. את זה למדתי בשנה האחרונה שהתחלתי לבקר במסלול. 

לטעמי לא שווה לרכוש רכב ספורטיבי יקר בשביל זה. 

הנאה מרכב לא קשורה בכלל. אני יכול לומר שנהניתי לא פחות מהחלקות בכיכרות ועיקולים מאשר נהיגה בקווים במסלול. 

הנאה מרכב לא קשורה בהכרח ליכולות הספורטיביות שלו. יש להבדיל בין יכולות ספורטיביות שזה משהו אחד לבין הנאה שזה שונה ולא חייב להיות קשור. 

בסטוק. אחרי שדרוגים מתחיל להכיר את הרכב ויורד ל1:03. מקווה לרדת ל1:00 בפעמים הקרובות שאבקר שם. 

 

בטיולים אפשר לסגל איזה סגנון שאתה רוצה, יש כאלו שנוהגים קווים (כולל זמנים, לא שאני מעודד את זה אבל זה קיים לא מעט) , יש כאלו שקצת "מתפרעים" בטיולים כמו שהגדרת שאתה עושה בכיכרות (וגם את זה ספציפית הרבה אנשים עושים), בכל אחת מהפעולות האלה אתה מקבל פידבק מסויים מהרכב שמתרגם להנאה שלך ממנו. 

 

מה נחשב עבורך רכב יקר שמהמחיר שלו לא שווה לקנות אותו אם לא מתכוונים לבלות איתו כל שבוע במסלול? 

 

בסופו של דבר מסלול זה לא משהו נגיש במיוחד ואתה לרוב לא תקנה רכב יקר במיוחד ותהנה ממנו רק ב 2 אחוז שהוא על המסלול. הנאות אפשר להוציא ממנו כל הזמן, גם ביום יום, גם בטיולים במהלך השבוע ובסופשים, לא חושב שאפשר לבטל את ההנאות האלה או לקרוא להן "לא ספורטיביות" רק בגלל שאתה לא נוהג ברמה של 10 מ 10 על הרכב כל הזמן .

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, falou כתב:

 

אז כל הסגמנט של רכבי ספורט מיותר, מה-GTI הראשונה ועד אחרונת הפורשה?

 

הרכבים היחידים ״שמתנהגים״ הם רכבים שכויילו למסלול?

 

 

אבל כבר מראש אמרת שאין רכב ספורטיבי לכביש וכל רכבי הספורט מיותרים.

 

כיול רכב הוא לא עניין דיכוטומי של או שהוא נוח או שהוא מתנהג. כל כיול הוא פשרה. גם כל כיול של רכב ספורט ואפילו רכב מסלול, הוא פשרה. כיול טוב לעקומה פחות טוב לרצף סיבובים הדוקים וכו׳.

 

כל פורשה, גם הבסיסיות הן חיות מסלול. ההשוואה לgti לא קשורה. בלי קשר, פורשה מספקת חווית נהיגה גם ביום יום מה שסתם רכב ספורטיבי לא יספק.  

כיול שקובע זה הכיול שנותן זמן הקפה טוב ביותר. זה ברור שלכל מסלול יש כיול עדיף. בכל אופן כל כיול שמותאם למסלול ייפגע בנוחות בצורה שתשנה את הרכב לגמרי. 

 

Rk א. כמה אתה עושה? 

ב. יש בחור עם מיאטה משופרת התנהגותית שעושה 1:02. חושב שברז סטוק עם נהג טוב בכיף תגיע ל1:05. 

לפני 3 דקות, Doron_Z כתב:

 

בטיולים אפשר לסגל איזה סגנון שאתה רוצה, יש כאלו שנוהגים קווים (כולל זמנים, לא שאני מעודד את זה אבל זה קיים לא מעט) , יש כאלו שקצת "מתפרעים" בטיולים כמו שהגדרת שאתה עושה בכיכרות (וגם את זה ספציפית הרבה אנשים עושים), בכל אחת מהפעולות האלה אתה מקבל פידבק מסויים מהרכב שמתרגם להנאה שלך ממנו. 

 

מה נחשב עבורך רכב יקר שמהמחיר שלו לא שווה לקנות אותו אם לא מתכוונים לבלות איתו כל שבוע במסלול? 

 

בסופו של דבר מסלול זה לא משהו נגיש במיוחד ואתה לרוב לא תקנה רכב יקר במיוחד ותהנה ממנו רק ב 2 אחוז שהוא על המסלול. הנאות אפשר להוציא ממנו כל הזמן, גם ביום יום, גם בטיולים במהלך השבוע ובסופשים, לא חושב שאפשר לבטל את ההנאות האלה או לקרוא להן "לא ספורטיביות" רק בגלל שאתה לא נוהג ברמה של 10 מ 10 על הרכב כל הזמן .

אתה מבלבל בין הדברים שאמרתי. הפרדתי הנאה ויכולות ספורטיביות של רכב. 

לגבי מדידת זמנים שמע אני כנראה לא מספיק טיפש לנהוג בצורה שבכלל קרובה למסלול, בכביש ציבורי. סגנונות נהיגה שונים  שמים וארץ.  לטעמי, מי שנוסע בצורה כה קיצונית בכביש ציבורי אידיוט גמור וזה לא ספורט ולא כלום זה פשוט טיפשות. כמו ללכת לירות באקדח ברחוב ולהגיד שזה כמו לירות במטווח ואני נהנה מזה וטוב לי והנאה ובלה בה. 

 

לטעמי לקנות רכב ספורטיבי לטיולי נהיגה לא יותר מ-60 70 אלף. מיני האץ ספורטיבית דוגמת 208 Opc polo gti. חבל למשל לקנות אמ 2 בשביל טיולי נהיגה.  הכי טוב? מיאטה. הרכב הכי מהנה שאפשר לקנות לכביש לטעמי האישי (נהגתי גם בברז). 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 13 דקות, RK כתב:

סבבה. מאיזה זמן (עם ברז) אני רשאי להביע דעה לדעתך?

 

ברז חחחח

 

אם זה לא סינגל סיטר זה לא רכב ספורט אמיתי, כי הוא כבד, שוקל יותר מדי, המתלים מכוונים לנוחות והוא לא מתנהג בשיט

  • אהבתי 1
  • מצחיק 6

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Smiro כתב:

כל פורשה, גם הבסיסיות הן חיות מסלול. ההשוואה לgti לא קשורה. בלי קשר, פורשה מספקת חווית נהיגה גם ביום יום מה שסתם רכב ספורטיבי לא יספק.  

כיול שקובע זה הכיול שנותן זמן הקפה טוב ביותר. זה ברור שלכל מסלול יש כיול עדיף. בכל אופן כל כיול שמותאם למסלול ייפגע בנוחות בצורה שתשנה את הרכב לגמרי. 

 

Rk א. כמה אתה עושה? 

ב. יש בחור עם מיאטה משופרת התנהגותית שעושה 1:02. חושב שברז סטוק עם נהג טוב בכיף תגיע ל1:05. 

אתה מבלבל בין הדברים שאמרתי. הפרדתי הנאה ויכולות ספורטיביות של רכב. 

לגבי מדידת זמנים שמע אני כנראה לא מספיק טיפש לנהוג בצורה שבכלל קרובה למסלול, בכביש ציבורי. סגנונות נהיגה שונים  שמים וארץ.  לטעמי, מי שנוסע בצורה כה קיצונית בכביש ציבורי אידיוט גמור וזה לא ספורט ולא כלום זה פשוט טיפשות. כמו ללכת לירות באקדח ברחוב ולהגיד שזה כמו לירות במטווח ואני נהנה מזה וטוב לי והנאה ובלה בה. 

 

לטעמי לקנות רכב ספורטיבי לטיולי נהיגה לא יותר מ-60 70 אלף. מיני האץ ספורטיבית דוגמת 208 Opc polo gti. חבל למשל לקנות אמ 2 בשביל טיולי נהיגה.  הכי טוב? מיאטה. הרכב הכי מהנה שאפשר לקנות לכביש לטעמי האישי (נהגתי גם בברז). 

 

הבחור עם המיאטה המשופרת זה אחד הנהגים הטובים בארץ, לא בדיוק "בחור", והאוטו שלו משופר מאד, ממש לא בקטנה. ברז סטוק, כאמור, מגיעה ל-1:05 עם נהג מהשורה הראשונה בארץ. אני עושה 1:06.58 כרגע, סטוק על PS4. על הצמיגים האלה לדעתי יש לי עוד בערך חצי שניה להוריד, לא יותר מזה. בשביל זמן טוב מ-1:06 צריך משהו יותר דביק על מתלים סטוק. 

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Smiro כתב:

כל פורשה, גם הבסיסיות הן חיות מסלול. ההשוואה לgti לא קשורה. בלי קשר, פורשה מספקת חווית נהיגה גם ביום יום מה שסתם רכב ספורטיבי לא יספק.  

 

אז פורשה היא לא רכב ספורטיבי או שהיא לא נוחה?

נהגת פעם על פורשה שנועדה למסלול? חיית עם אחת ביומיום?

 

שכחת לכתוב ״לדעתי״, רציתי לדעת על מה היא מתבססת, מלבד זה שגילית שיש דבר כזה ״מסלול״ השנה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוסט הזה גדל מעבר למידותי…

אני חושב שיש במה ש Smiro כותב, דברים שחשוב לקחת בחשבון (והרהרתי בהם בעצמי…).  בשביל מה להשקיע ברכב שלא ינצל את יכולותיו המוטוריות, רכב שיהיה פחות נוח לנסיעה יומיומית ופחות פרקטי מבחינת תפקוד בתא משפחתי. אין לי תשובה הגיונית לכך…אני לא נהג מרוצים ולא בונה להגיע למסלול בקרוב. מצד שני…נסעתי מאחורי brz  לפני כמה ימים וכמעט יצאתי להחליף איתו רשמים ברמזור (נמנעתי כי לא בטוח שהוא היה מבין שפניי לשלום…). עדיין לא נהגתי על אף אחד מהרכבים (ומן הסתם אעשה נסיעת מבחן לפני הרכישה) אבל הbrz פשוט מדהימה…מבחינתי הג׳וליה היא פסיעה אחת לכיוון הפרקטי אבל עדיין לוחצת על הכפתורים הנכונים. שני הרכבים נראים, עולים ולפי הבנתי נותנים חווית נהיגה מהנה מרכבים אחרים בדרגת מחיר דומה (אולי ה brz יותר אמינה, שומע דעות לכאן ולכאן). 

אין יותר מידי היגיון…באותה מידה שלא כל רכבי השטח רואים שטח. יש לך אימג׳ מסוים ואתה הולך על זה במסגרת גבולות הנורמה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Smiro כתב:

אתה מבלבל בין הדברים שאמרתי. הפרדתי הנאה ויכולות ספורטיביות של רכב. 

 

אז אתה אומר שמחוץ למסלול ההנאה נעצרת בתחום ה 70 אלף ש"ח? 

 

אין טעם להשקיע יותר? 

 

הרי אתה אומר שרכב לטיולים לא צריך השקעה מעבר למספרים שזרקת. 

 

ומיאטה מהדור האחרון עולה 250 אלף חדשה ולפחות 200 אלף משומשת, ב 70 אלף אתה מביא בעיקר גרוטאה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, RK כתב:

איזו חוויית נהיגה אפשר כבר לספק ביומיום, מחוץ למסלול?

השאלה מה הרפרנס שלך? אם אתה עולה על מסלול יהיה קשה לרגש אותך על הכביש. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Bones כתב:

השאלה מה הרפרנס שלך? אם אתה עולה על מסלול יהיה קשה לרגש אותך על הכביש. 

 

לי יש רפרנס לא רע, אני גם מטייל וגם הולך למסלולים. שאלתי את Smiro, שטען שאי אפשר בכביש ואז סתר את עצמו ואמר שבפורשה דווקא אפשר.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Smiro כתב:

כיול ספורטיבי לכאורה יש בגולף ובאלו וגם אז מגיע עם מתלים מכוונים.

 

הגולף GTI מגיעה עם מתלי ברזל, לא מתכווננים.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 920 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...