Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה ימשיכו לראות בבעל הרכב בישראל פרה חולבת?


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

הפחתת מקומות חניה לא תגרום למכוניות להתאדות מעצמן

זה יגרום לפחות אנשים להיכנס עם הרכב לתל אביב.

וזה יגרום לתל אביבים שלא ממש צריכים רכב, לוותר על החזקת רכב.

אני גר ברחובות. אני עדיין צריך לשלם על חניה בכל מקום ברחובות שהחניה בו בתשלום.

למה תל אביבי יכול לחנות בכל העיר ללא תשלום? ואם במקרה יש לו חניה פרטית, הוא עדיין יכול לתפוס חניה ברחוב ולהשאיר את החניה הפרטית פנויה לאורחים.

זו אחת הסיבות שאין חניה בתל אביב. תושבים שלא צריכים את הרכב ביומיום כי הם עובדים בתל אביב, והרכב שלהם תופס כל השבוע מקום ברחוב.

וזו גם הסיבה שצריך תחב"צ בסופ"ש, אבל זה כנראה כבר לא יקרה במדינה שמקצינה לכיוון הדתי באופן מתמיד.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 136
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

המטרה של המדינה לצמצם נסועה ברכב פרטי להעביר את כולם לתחבורה ציבורית או תנועה רכה (אופנועים קורקינט ורגליים). אלא מה? ישראל כמו ישראל מתנהלת כמו תחת, ומנסים להרים סעודת מלכים על שולחן עם בקושי 2 רגליים. תכנון טוב, ביצוע לקוי ושאני אומר לקוי זה understatement של ה-understatement.

חלומות באספמיה שיובילו אותנו לאכול חרא (כמו שאנחנו אוכלים כרגע, רק יותר, הרבה יותר). 

 

ואז ישאלו אז מה הפתרון?  את המוח היהודי לא תשנה, את הישראליות לא תשנה, הפתרון זה להרוויח כמה שיותר כסף ולעוף מפה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, פינדר כתב:

זה יגרום לפחות אנשים להיכנס עם הרכב לתל אביב.

וזה יגרום לתל אביבים שלא ממש צריכים רכב, לוותר על החזקת רכב.

אני גר ברחובות. אני עדיין צריך לשלם על חניה בכל מקום ברחובות שהחניה בו בתשלום.

למה תל אביבי יכול לחנות בכל העיר ללא תשלום? ואם במקרה יש לו חניה פרטית, הוא עדיין יכול לתפוס חניה ברחוב ולהשאיר את החניה הפרטית פנויה לאורחים.

זו אחת הסיבות שאין חניה בתל אביב. תושבים שלא צריכים את הרכב ביומיום כי הם עובדים בתל אביב, והרכב שלהם תופס כל השבוע מקום ברחוב.

וזו גם הסיבה שצריך תחב"צ בסופ"ש, אבל זה כנראה כבר לא יקרה במדינה שמקצינה לכיוון הדתי באופן מתמיד.

אתה יודע, גם לנסוע להורים פעם בשבוע זה צורך ברכב. אני חושב שזה מאוד יומרני לקבוע שמי שמתנייד בתחבצ לעבודה לא צריך רכב. אתה יודע יש עוד דברים בחיים האלו חוץ מעבודה.

תחבצ טוב אין גם בתל אביב. הוא רק בסדר בתל אביב.

בתל אביב יש המון בנייה בלי חניה ויש המון איזורי מגרורים בלבד שהם כחול לבן ולא אפור, בניגוד לשכונות בכל עיר אחרת, כולל רחובות בה שכונות המגורים עם מדרכה אפורה.

לכן הדרך היחידה שהמהלך הזה יהיה סביר איך שהוא זה אם יתאפשר לתושבי העיר לחנות בחינם באזור המגורים שלהם, ובתשלו באזור אחר. זה יגרום לאנשים להשאיר את הרכב בבית ולנוע לעבודה בתחב"צ מצד אחד ועדיין להצליח לבקר משפחה בסופ"ש או לעשות קניות בסופר או מרכז קניות רחוק מביתם.

זה שאדם עם רכב משאיר אותו בחניה ליד הבית ונוסע בתחבצ זה דווקא מעודד שימוש בתחבצ ומשאיר יותר מקום בכביש לאחרים. לגרום לאדם לשלם על זה, זה מיותר.

באחת הערים באיטליה, לא זוכר איזו, רק תושבי העיר יכולים להיכנס לעיר. יש כניסה עם מצלמה וכל רכב שאינו משויך לכתובת של אדם המתגורר בעיר משלם. גם זה יביא להפחתת השימוש ברכב פרטי. אבל זה אומר שמי שיידפק אלו לא תושבי תל אביב שכל כך הורגלנו לשנוא, אלא אלו שלא גרים בה ולכן הם יתנגדו לדבר כזה. תל אביבים יתנגדו לפתרון הראשון כי בו הם נדפקים (לשלם כל יום שבו הרכב שלי בחניה ליד הבית 60 שקלים). אבסורד לא מצחיק.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומר מואב הציע פעם לתת הנחה בארנונה למי שלא לוקח תו חניה.

לתת מוטיבציה למי שיש לו חניה פרטית או למי שיכול להסתדר בלי רכב, לוותר על חניה ברחוב.

ואני בטוח שיש עוד פתרונות לצמצם את החניה ברחובות.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטוח שיש, כולם יודעים, בטוח שגם בני נוער בתיכון יצליחו לחשוב על פתרונות מעולים. אבל, אנחנו דנים בפתרון הנוכחי ולדעתי במתכונת הנוכחית הוא די דפוק. שנים של שרי תחבורה כושלים, םוליטיקאים שחיפשו הצלחה ורידום עצמי על פני דאגה לציבור, מערכת ציבורית שמלאה באנשים בינוניים ומטה - כל אלו יחדיו יצרו את התוצאה שאנו רואים היום. אפס מחשבה קדימה, אפס תכנון, רק לסגור פלסטרים. 

בחזרה לנושא השרשור: תל אביב ספציפית היא עיר מאוד עמוסה עם הרבה תושבים שגרים במרכזה, אך מעט מאוד חניות פרטיות במרכז שלה וכמעט אפס מדרכות אפורות. זה כשלעצמו מצב שהמדינה יצרה, והוא מצב קשוח מלכתחילה. אז מה יעשו כל האנשים שחיים שם ותלויים בתו הנוכחי?

אין שום בעיה שישלמו מחוץ לאזור המגורים שלהם. באמת. זה יעודד אותם להשאיר את הרכב בבית ולקחת אוטובוס. אחלה.

אבל אנשים שתלויים בכחול לבן ליד הבית, לדעתי, זה לא סביר להטיל עליהם אגרות.

תו אזורי צריך להישאר, פשוט ניתן להכריח שישלמו חניה באזורים אחרים, כמו בערים אחרות. זה משהו סביר ושקול. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם יש ביקוש לחניה זה מטומטם לא לספק אותו. השאלה איך עושים את זה בצורה שתשפר את המצב ולא תחרבן אותו עוד יותר.

לפני 5 שעות, פינדר כתב:

זה יגרום לפחות אנשים להיכנס עם הרכב לתל אביב.

וזה יגרום לתל אביבים שלא ממש צריכים רכב, לוותר על החזקת רכב

לא נכון, כי לכמות נכבדת ממי שבא מחוץ לעיר אין תחליף מספיק יעיל לרכב הפרטי. במציאות הישראלית כל אחד צריך רכב. גם מי שגר ועובד בתל אביב. אז מה הרכב הזה יזוז בעיקר בסופי שבוע?

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

אם יש ביקוש לחניה זה מטומטם לא לספק אותו. השאלה איך עושים את זה בצורה שתשפר את המצב ולא תחרבן אותו עוד יותר.

לא נכון, כי לכמות נכבדת ממי שבא מחוץ לעיר אין תחליף מספיק יעיל לרכב הפרטי. במציאות הישראלית כל אחד צריך רכב. גם מי שגר ועובד בתל אביב. אז מה הרכב הזה יזוז בעיקר בסופי שבוע?

אתה מאד צודק.

אני תל אביבי ועובד מחוץ לתל אביב ואין סיכוי שאוותר על הרכב.

את חולדאי מחקתי בבחירה הבאה לראש העיר אחרי כל הקיצוצים שעשה למקומות חנייה ושבילי אופניים הזויים בכמה מקומות.

  • רעיון טוב! 1

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

אם יש ביקוש לחניה זה מטומטם לא לספק אותו. השאלה איך עושים את זה בצורה שתשפר את המצב ולא תחרבן אותו עוד יותר.

 

אם יש ביקוש לסמים אז צריך לספק מנות לנרקומנים? מה לגבי זנות? לא כל דבר שיש לו "ביקוש" צריך לספק. 

 

אנחנו חיים במרחב עירוני מצומצם ודחוס. מכונית היא גזלנית שטח איומה. במציאות של משאבים מוגבלים צריך לבצע חשיבה מחדש לגבי סדר העדיפויות שלנו. 

 

רוצה תחבורה ציבורית מעולה? זה צריך לבוא על חשבון נתיבים למכוניות. רוצה רשת שבילים לאופניים? זה צריך לבוא על חשבון חניות ברחוב. ככה זה. 

 

בסופו של דבר מכוניות, אוטובוסים, מוניות, רכבת קלה, רוכבי אופניים והולכי רגל מתחרים על אותו מרחב עירוני מצומצם ומוגבל. משהו חייב לבוא על חשבון משהו אחר. 

 

לפני 9 שעות, SlowRide כתב:

לא נכון, כי לכמות נכבדת ממי שבא מחוץ לעיר אין תחליף מספיק יעיל לרכב הפרטי. במציאות הישראלית כל אחד צריך רכב. גם מי שגר ועובד בתל אביב. אז מה הרכב הזה יזוז בעיקר בסופי שבוע?

 

אז בגלל שהיה כאן 60 שנה של תכנון עירוני כושל חייבים להמשיך באותה מגמה? 

 

לפני 19 דקות, kobi_g כתב:

אתה מאד צודק.

אני תל אביבי ועובד מחוץ לתל אביב ואין סיכוי שאוותר על הרכב.

את חולדאי מחקתי בבחירה הבאה לראש העיר אחרי כל הקיצוצים שעשה למקומות חנייה ושבילי אופניים הזויים בכמה מקומות.

 

חולדאי יבחר עד שהוא ילך לעולמו. תל אביבים בעלי נכסים מתים עליו. כן, ה-10-15 השנים הקרובות יהיו קשות בגלל כל עבודות תשתית והפקעת מקומות חנייה, אבל אחרי שהאבק ישקע תל אביב תהיה פנינה אמיתית. 

 

אתה מדמיין את רחוב אלנבי בתור מדרחוב ללא אוטובוסים ומכוניות? וואי וואי וואי איזה פנינת נדל"ן/בילויים תהיה שם. 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אתה מדבר על אידאלים ומתעלם מהמציאות.

לכל דבר שעושים יש השלכות. כמה זמן לוקח לבטל חניות ציבוריות, בערך חודש? וכמה זמן לוקח להקים מערך תח"צ איכותי, בישראל? סביר להניח שיותר מ10 שנים. מה לדעתך יקרה בתקופה הזו?

זנות וסמים לא מביאים אנשים לעבודה כדי שיוכלו להתקיים ולשלם מיסים. דבר שני, זו עובדה שיש ביקוש לזנות וסמים. בגלל זה, יש מי שיספק, למרות כל הקשיים שהחוק מציב. אתה רוצה להפוך את החניה למצרך לא חוקי כמו סמים במציאות שמחייבת את רוב האוכלוסיה העובדת להחזיק רכב? בהצלחה לכולנו. במקרה הטוב לא תוכל ללכת ברחוב כמו בן אדם כי המדרכה תהיה מפוצצת במכוניות ובמקרה הרע אנשים ילחמו על חניות כמו שעבריינים שנלחמים על הפצת סמים.

 אם יש לך פיתרון קסם לתחבורה ציבורית יעילה ברגע, תציע אותו. אם לא, עד שזה לא יקרה, המכוניות לא יעלמו ככה סתם. 

זה לא להמשיך באותה מגמה של שנות ה60, זה לעשות שינויים גדולים בהדרגה ובאחריות. אנחנו אוכלים עכשיו חרא כי התכנון לא מצליח להדביק את המציאות. זאת בעיה שצריך לטפל בה. תכנית שמוכננת ב1980 מאושרת בשנת 1990 ומבוצעת בשנת 2000. עד אז המציאות שונה לגמרי. 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, SlowRide כתב:

אתה מדבר על אידאלים ומתעלם מהמציאות.

לכל דבר שעושים יש השלכות. כמה זמן לוקח לבטל חניות ציבוריות, בערך חודש? וכמה זמן לוקח להקים מערך תח"צ איכותי, בישראל? סביר להניח שיותר מ10 שנים. מה לדעתך יקרה בתקופה הזו?

 

מה יקרה? תסבול. זה מה שיקרה. זה הולך להיות תהליך ארוך, לא נעים ויקר מאוד, אבל עדיף על האלטרנטיבה כי אם לא תעשה כלום עוד 10 שנים המדינה הזאת תהפוך למומבאי. ואז בכל מקרה תצטרך לעשות "מהפך" ההבדל הוא שהפסדת 10 שנים ואלוהים יודע כמה מיליארדי שקלים בגלל הפקקים.

 

לפני 13 דקות, SlowRide כתב:

זנות וסמים לא מביאים אנשים לעבודה כדי שיוכלו להתקיים ולשלם מיסים. דבר שני, זו עובדה שיש ביקוש לזנות וסמים. בגלל זה, יש מי שיספק, למרות כל הקשיים שהחוק מציב. אתה רוצה להפוך את החניה למצרך לא חוקי כמו סמים במציאות שמחייבת את רוב האוכלוסיה העובדת להחזיק רכב? בהצלחה לכולנו. במקרה הטוב לא תוכל ללכת ברחוב כמו בן אדם כי המדרכה תהיה מפוצצת

במכוניות ובמקרה הרע אנשים ילחמו על חניות כמו שעבריינים שנלחמים על הפצת סמים.

 

למה היום המדרכות לא מפוצצות במכוניות? 

 

לפני 7 דקות, nev כתב:

וכמובן לציין שרשת שבילים לאופניים זה משהו שמשמש אולי 1% מהאוכלוסיה ומבזבז הרבה יותר מקום בשביל זה.

 

עוד 10 שנים הם ישמשו הרבה יותר אנשים. הרגלים לא משתנים מהיום למחר. זה תהליך. ברגע שתהיה רשת שבילי אופניים רציפה וענפה יותר אנשים ישמחו להשתמש בהם. 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Korgan כתב:

 

חולדאי יבחר עד שהוא ילך לעולמו. תל אביבים בעלי נכסים מתים עליו. כן, ה-10-15 השנים הקרובות יהיו קשות בגלל כל עבודות תשתית והפקעת מקומות חנייה, אבל אחרי שהאבק ישקע תל אביב תהיה פנינה אמיתית. 

 

אתה מדמיין את רחוב אלנבי בתור מדרחוב ללא אוטובוסים ומכוניות? וואי וואי וואי איזה פנינת נדל"ן/בילויים תהיה שם. 

פנינה? לא ניראה לי

ראש העיר הכי טוב שהיה לנו היה צי'ץ וחולדאי לא מתקרב אליו.

החיסכון שהם עשו ברכבת התחתית - שימוש ברכבת עילית במקום חפירה יהיה בכייה לדורות כי תמיד יהיו כלי רכב עם רכבת על מסלול משותף.

לא מצליח להבין את האיוולת של התיכנון כי החיסכון בכסף יעלה בסופו של דבר הרבה יותר מאשר הכל תחתית.

  • רעיון טוב! 1

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה לא רק "תסבול", יש לזה השלכות כלכליות וחברתיות שלא אני ולא אתה יודעים לצפות אותן. כל המדינה הזאת מכורה לרכב פרטי. מה יקרה אם ברגע אחד מטילים פצצה על כל בעלי המכוניות? 

לפני 7 דקות, Korgan כתב:

למה היום המדרכות לא מפוצצות במכוניות?

ולמה אתה חושב שהמדרכות מפוצצות היום במכוניות? כי בונים עוד דירות בלי מספיק חניות. אז אתה מציע לבטל עוד חניות ?!

 

אפשר להעיף את המכוניות מהרחובות אם אתה בונה במקום חניות על הרחוב חניונים ציבוריים. ככה אתה פותר את הבעיה לרוכבי האופניים, להולכי הרגל ולתל אביבי שחי בבניין משנות ה60 בלי חניה אבל חייב אוטו כדי לנסוע בשבת לבקר את סבתא שלו בחיפה. במקביל התחבורה הציבורית משתפרת, מס גודש עולה, חלק מהאנשים יכולים לוותר על הרכב בלי לרדת ברמת החיים, הביקוש לחניונים יורד, חלק מהם נסגרים ובונים במקומם משהו אחר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, kobi_g כתב:

פנינה? לא ניראה לי

ראש העיר הכי טוב שהיה לנו היה צי'ץ וחולדאי לא מתקרב אליו.

החיסכון שהם עשו ברכבת התחתית - שימוש ברכבת עילית במקום חפירה יהיה בכייה לדורות כי תמיד יהיו כלי רכב עם רכבת על מסלול משותף.

לא מצליח להבין את האיוולת של התיכנון כי החיסכון בכסף יעלה בסופו של דבר הרבה יותר מאשר הכל תחתית.

 

אדם שהיה חתום על כיכר אתרים וכיכר דיזנגוף המזעזעת הזאת באוויר. שני פרויקטים שחולדאי העיף לכל הרוחות ובצדק. 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Korgan כתב:

 

 

 

עוד 10 שנים הם ישמשו הרבה יותר אנשים. הרגלים לא משתנים מהיום למחר. זה תהליך. 

אני חולק עליך.

בעוד 10 שנים הטמפ' הממוצעת תעלה עוד יותר. אני חושב שאופניים לא ישמשו הרבה יותר אנשים, אלא אם תיצור סביבם שלדה ממוזגת. כבר כיום 75 אחוזים מהעיר היא בנתיבי תחבורה ציבורית כך שלא צריך לגזול עוד הרבה. הנהגים כבר סבלו, והנה, יש נתיבים עם מצלמות והכל, ועדיין לוקח המון זמן להתנייד באוטובוסים בעיר משלל סיבות כמו חוסר התאמה בין נהגים לאפליקציות, נהגים שמדלגים על תחנות כי לא בזין שלהם לחכות שאוטובוס אחר יפנה את התחנה ועוד ועוד. 

בוא נתחיל מדברים בסיסיים כמו התאמה בין רכבת ישראל לאוטובוס והתאמה בינם לבין עצמם ואז נדבר על נתיבי אופניים ואוטופיה שתל אביב היא כמו טוקיו. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 946 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...