Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות סופית עזרו לי להחליט - ספארק/אלטו/i10/סוניק/i20


xaier
שימו לב! השרשור הזה בן 849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז כמו שהכותרת אומרת, אחרי ייעוץ רב פה וסינון סיזיפי מאוד הגעתי למספר מצומצם של רכבים שנראים ״בובות״ על הנייר, ואני מתכנן לראות אותם בעיניים בזמן הקרוב/חלק אפילו היום.

 

הרכבים שנמצאים באופציות הם:

יונדאי i10/i20

שברולט ספארק/סוניק

סוזוקי אלטו

סיטרואן c1/c3

 

מדובר בשנתונים 2012-2014 וגיר ידני לכולם

 

רוב האנשים ייעצו לי בכבדות על ספארק/אלטו אך באשכול דומה לשלי עם טווח מחירים דומה ראיתי שבקושי דיברו עלייה לטובה וייעצו דווקא i10 או פיקנטו

 

בכל מקרה אשמח מאוד מאוד לדעת מה לדעתכם האופציה/יות הכי עדיפה מבין כולן באופן כללי (אפשר לומר שהדברים היותר חשובים לי הם נוחות נסיעה וצריכת דלק).

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לספארק יהיה יתרון מבחינת ביצועים לעומת שאר רכבו המיני,

אבל אם סופר מיני ידנית זאת אופציה, הייתי בודק רנו קליאו 0.9 טורבו, תהיה זריזה יותר, אבזור לר רע,  נראית טובה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yulianx כתב:

לספארק יהיה יתרון מבחינת ביצועים לעומת שאר רכבו המיני,

אבל אם סופר מיני ידנית זאת אופציה, הייתי בודק רנו קליאו 0.9 טורבו, תהיה זריזה יותר, אבזור לר רע,  נראית טובה.

הרבה יותר יקרה מהשאר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן כדאי שתציין תקציב, גם i20 סופר מיני.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה חיפשנו city car ואחרי הרבה מאוד מחקר רכשנו C1 דור שני. אמנם נראה שהתקציב שלנו היה מעט גבוה משלך, אבל המחקר שעשינו עדיין רלוונטי (אני ארשום על זה הודעה מפורטת אחרי שנצבור עוד כמה אלפי ק"מ עם המכונית).

יתרונות (בסוגריים התייחסות לגבי דור ראשון) - סוד גלוי שטויוטה אייגו, פיז'ו 107/8 ו-C1 זה אותה המכונית, לפחות עם מנוע הליטר של טויוטה האמינות בשחקים וזה מגובה בסקרים אירופאיים. מבחן ריסוק מעל הממוצע בקטגוריה. צריכת דלק מעט טובה משל שאר הקטגוריה, מושבים נוחים (לא יודע לגבי דור ראשון).

חסרונות - רק 4 מושבים ברישיון. תא מטען קטן ועם סף גבוה. ביצועים פושרים (בשני הדורות). גיר רובוטי מקרטע. פתחי מיזוג שהם פשוט בדיחה. חלונות חרך מאחרונה. אבזור עלוב בחלק מהגרסאות (יותר בדור הראשון). נוחות נסיעה בינונית. תפעול גיר לא מרשים. (רעש נסיעה ששופר בדור הראשון ועוד יותר במתיחת פנים של דור שני).

 

ה-I10/פיקנטו רבע קטגוריה מעל ויקרות משמעותית בשוק יד שניה. גם צריכת הדלק גדולה יותר.

ה-I20 היא בכלל קטגוריה מעל, מחיר בהתאם וצריכת דלק לא מרשימה בכלל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Doc Slow כתב:

לאחרונה חיפשנו city car ואחרי הרבה מאוד מחקר רכשנו C1 דור שני. אמנם נראה שהתקציב שלנו היה מעט גבוה משלך, אבל המחקר שעשינו עדיין רלוונטי (אני ארשום על זה הודעה מפורטת אחרי שנצבור עוד כמה אלפי ק"מ עם המכונית).

יתרונות (בסוגריים התייחסות לגבי דור ראשון) - סוד גלוי שטויוטה אייגו, פיז'ו 107/8 ו-C1 זה אותה המכונית, לפחות עם מנוע הליטר של טויוטה האמינות בשחקים וזה מגובה בסקרים אירופאיים. מבחן ריסוק מעל הממוצע בקטגוריה. צריכת דלק מעט טובה משל שאר הקטגוריה, מושבים נוחים (לא יודע לגבי דור ראשון).

חסרונות - רק 4 מושבים ברישיון. תא מטען קטן ועם סף גבוה. ביצועים פושרים (בשני הדורות). גיר רובוטי מקרטע. פתחי מיזוג שהם פשוט בדיחה. חלונות חרך מאחרונה. אבזור עלוב בחלק מהגרסאות (יותר בדור הראשון). נוחות נסיעה בינונית. תפעול גיר לא מרשים. (רעש נסיעה ששופר בדור הראשון ועוד יותר במתיחת פנים של דור שני).

 

ה-I10/פיקנטו רבע קטגוריה מעל ויקרות משמעותית בשוק יד שניה. גם צריכת הדלק גדולה יותר.

ה-I20 היא בכלל קטגוריה מעל, מחיר בהתאם וצריכת דלק לא מרשימה בכלל. 

מוזר כי באשכול אחר שפתחתי לא צייצו אפילו על הרכבים שציינת, כל ההמלצות הלכו לכיוון ספארק/פנדה/אלטו/, אז אני כבר מבולבל לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מה התקציב שלך,  108 הגיע רק ב 2015.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, xaier כתב:

מוזר כי באשכול אחר שפתחתי לא צייצו אפילו על הרכבים שציינת, כל ההמלצות הלכו לכיוון ספארק/פנדה/אלטו/, אז אני כבר מבולבל לגמרי.

יכול להיות שהדרישות שהצגת שם לא קלעו לדגמים האלו.

טויוטה אייגו יוצרה ב-2 דורות (דור 3 בדרך, אולם ללא שת"פ של סטלנטיס). לישראל הגיע ה-107 הידנית ב-2010 וה-C1 שנה אחריה. טויוטה אייגו הצטרפה אליהן רק בדור השני (והפיג'ו שינתה שם ל-108). המכלולים המכניים והסלון זהים. השוני הוא בעיצוב החיצוני ואולי גם כיול המתלים. המכוניות צוידו במנוע ליטר מסדרה KR של טויוטה/דייהטסו (שעבר עדכון עם חילוף הדור ועוד עדכון קטן ב-2018/9), כאשר לישראל בחלק מהשנתונים הפיז'ו גם הגיעה עם מנוע 1.2 פיורטק שסיפק ביצועים נאים אבל בלי חותמת האמינות היפנית (בחו"ל בדור הראשון היה גם מנוע דיזל קטן וחלש שזכה לביקורות צוננות).

המכוניות האלו ממש, ממש קטנות, כפי שכתבתי - רק 4 מושבים ברישיון שיספיקו ל-2 גברים ו-2 נשים בגודל ממוצע, אבל לא מעבר. תא המטען מהקטנים בקטגוריה ובחלק מהגרסאות הבסיסיות גם המושב האחורי לא מתקפל 50/50 שזה בכלל נון רציני.

האבזור, לפחות בדור השני ובגרסת ה-FEEL, מספק. החל מאמצע 2018 במסגרת עדכון קליל גם נוספו התראת סטיה מנתיב, התראת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית במהירות עירונית.

פתחי המזגן הם בדיחה. יש שני פתחים כדוריים ועוד פתח קבוע לכיוון החלון הקדמי. המזגן בסדר, מצנן את הרכב גם בימים הנוראיים שעוברים עלינו עכשיו, אם כי קצת מתקשה כשעומדים בפקק.

הביצועים מספקים בעיר וזהו בערך. בזכות צמיגים 165 מ"מ, משקל עצמי יחסית נמוך (850 ק"ג) ומתלים שהם קצת על הצד הנוקשה, הרכב מעט מהנה לנהיגה.

כמובן שצריכת הדלק מאוד תלויה באופי התנועה ואופי הנהיגה אבל מכל מה שקראתי ובדקתי - היא עולה על המתחרות.

בטיחות פסיבית - לפי NCAP מהשנים הרלוונטיות, הדור הראשון נופל מהפנדה ועולה על האלטו (לא חוכמה). הדור השני עוקף משמעותית את הפנדה ואת הסלריו.

אם אתה מתחבר לעיצוב, הפשרות והמגרעות שציינתי לא מפריעות לך ויש לך תקציב ל-C1 דור שני זאת בהחלט אופציה ששווה לבדוק.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Doc Slow כתב:

יכול להיות שהדרישות שהצגת שם לא קלעו לדגמים האלו.

טויוטה אייגו יוצרה ב-2 דורות (דור 3 בדרך, אולם ללא שת"פ של סטלנטיס). לישראל הגיע ה-107 הידנית ב-2010 וה-C1 שנה אחריה. טויוטה אייגו הצטרפה אליהן רק בדור השני (והפיג'ו שינתה שם ל-108). המכלולים המכניים והסלון זהים. השוני הוא בעיצוב החיצוני ואולי גם כיול המתלים. המכוניות צוידו במנוע ליטר מסדרה KR של טויוטה/דייהטסו (שעבר עדכון עם חילוף הדור ועוד עדכון קטן ב-2018/9), כאשר לישראל בחלק מהשנתונים הפיז'ו גם הגיעה עם מנוע 1.2 פיורטק שסיפק ביצועים נאים אבל בלי חותמת האמינות היפנית (בחו"ל בדור הראשון היה גם מנוע דיזל קטן וחלש שזכה לביקורות צוננות).

המכוניות האלו ממש, ממש קטנות, כפי שכתבתי - רק 4 מושבים ברישיון שיספיקו ל-2 גברים ו-2 נשים בגודל ממוצע, אבל לא מעבר. תא המטען מהקטנים בקטגוריה ובחלק מהגרסאות הבסיסיות גם המושב האחורי לא מתקפל 50/50 שזה בכלל נון רציני.

האבזור, לפחות בדור השני ובגרסת ה-FEEL, מספק. החל מאמצע 2018 במסגרת עדכון קליל גם נוספו התראת סטיה מנתיב, התראת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית במהירות עירונית.

פתחי המזגן הם בדיחה. יש שני פתחים כדוריים ועוד פתח קבוע לכיוון החלון הקדמי. המזגן בסדר, מצנן את הרכב גם בימים הנוראיים שעוברים עלינו עכשיו, אם כי קצת מתקשה כשעומדים בפקק.

הביצועים מספקים בעיר וזהו בערך. בזכות צמיגים 165 מ"מ, משקל עצמי יחסית נמוך (850 ק"ג) ומתלים שהם קצת על הצד הנוקשה, הרכב מעט מהנה לנהיגה.

כמובן שצריכת הדלק מאוד תלויה באופי התנועה ואופי הנהיגה אבל מכל מה שקראתי ובדקתי - היא עולה על המתחרות.

בטיחות פסיבית - לפי NCAP מהשנים הרלוונטיות, הדור הראשון נופל מהפנדה ועולה על האלטו (לא חוכמה). הדור השני עוקף משמעותית את הפנדה ואת הסלריו.

אם אתה מתחבר לעיצוב, הפשרות והמגרעות שציינתי לא מפריעות לך ויש לך תקציב ל-C1 דור שני זאת בהחלט אופציה ששווה לבדוק.

וואו. תודה רבה על הסקירה המקצועית, אלוף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, Doc Slow כתב:

יכול להיות שהדרישות שהצגת שם לא קלעו לדגמים האלו.

טויוטה אייגו יוצרה ב-2 דורות (דור 3 בדרך, אולם ללא שת"פ של סטלנטיס). לישראל הגיע ה-107 הידנית ב-2010 וה-C1 שנה אחריה. טויוטה אייגו הצטרפה אליהן רק בדור השני (והפיג'ו שינתה שם ל-108). המכלולים המכניים והסלון זהים. השוני הוא בעיצוב החיצוני ואולי גם כיול המתלים. המכוניות צוידו במנוע ליטר מסדרה KR של טויוטה/דייהטסו (שעבר עדכון עם חילוף הדור ועוד עדכון קטן ב-2018/9), כאשר לישראל בחלק מהשנתונים הפיז'ו גם הגיעה עם מנוע 1.2 פיורטק שסיפק ביצועים נאים אבל בלי חותמת האמינות היפנית (בחו"ל בדור הראשון היה גם מנוע דיזל קטן וחלש שזכה לביקורות צוננות).

המכוניות האלו ממש, ממש קטנות, כפי שכתבתי - רק 4 מושבים ברישיון שיספיקו ל-2 גברים ו-2 נשים בגודל ממוצע, אבל לא מעבר. תא המטען מהקטנים בקטגוריה ובחלק מהגרסאות הבסיסיות גם המושב האחורי לא מתקפל 50/50 שזה בכלל נון רציני.

האבזור, לפחות בדור השני ובגרסת ה-FEEL, מספק. החל מאמצע 2018 במסגרת עדכון קליל גם נוספו התראת סטיה מנתיב, התראת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית במהירות עירונית.

פתחי המזגן הם בדיחה. יש שני פתחים כדוריים ועוד פתח קבוע לכיוון החלון הקדמי. המזגן בסדר, מצנן את הרכב גם בימים הנוראיים שעוברים עלינו עכשיו, אם כי קצת מתקשה כשעומדים בפקק.

הביצועים מספקים בעיר וזהו בערך. בזכות צמיגים 165 מ"מ, משקל עצמי יחסית נמוך (850 ק"ג) ומתלים שהם קצת על הצד הנוקשה, הרכב מעט מהנה לנהיגה.

כמובן שצריכת הדלק מאוד תלויה באופי התנועה ואופי הנהיגה אבל מכל מה שקראתי ובדקתי - היא עולה על המתחרות.

בטיחות פסיבית - לפי NCAP מהשנים הרלוונטיות, הדור הראשון נופל מהפנדה ועולה על האלטו (לא חוכמה). הדור השני עוקף משמעותית את הפנדה ואת הסלריו.

אם אתה מתחבר לעיצוב, הפשרות והמגרעות שציינתי לא מפריעות לך ויש לך תקציב ל-C1 דור שני זאת בהחלט אופציה ששווה לבדוק.

אהלן,

בתור בעלים של 108 בגרסה "החזקה" לא הייתי ממליץ על הרכב. 

הרכב אמנם של "4" אנשים, אבל מאחורה לא אנושי לשבת. אולי ילד קטן וגם זה בערבון מוגבל לדעתי. המזגן (לפחות אצלי) בקושי מצליח להתמודד עם החום, שלא לדבר על זה שהתחושה שהרכב לא סוחב בכלל ועומד להתפרק מעל 60 קמ"ש. כל הסלון והנוחות מזעזעים, המולטימדיה/דיבורית לא עובדים כמעט אף פעם,  על צריכת דלק לא אדבר כי הרגל שלי יחסית כבדה.

 

הייתה לי בעברי ספארק מ2012, שלא הייתה נוחה, והאחזקה הייתה יקרה לטעמי (דרשה פירוק של סעפת יניקה להחלפה פשוטה של פלאגים), ככה שאמליץ על האלטו. יצא לי לנהוג על כמה כאלו מהשנתונים הנ"ל והן יחסית סבבה. 

 

תתחדש, ובשורות טובות. 

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, Kooper כתב:

אהלן,

בתור בעלים של 108 בגרסה "החזקה" לא הייתי ממליץ על הרכב. 

הרכב אמנם של "4" אנשים, אבל מאחורה לא אנושי לשבת. אולי ילד קטן וגם זה בערבון מוגבל לדעתי. המזגן (לפחות אצלי) בקושי מצליח להתמודד עם החום, שלא לדבר על זה שהתחושה שהרכב לא סוחב בכלל ועומד להתפרק מעל 60 קמ"ש. כל הסלון והנוחות מזעזעים, המולטימדיה/דיבורית לא עובדים כמעט אף פעם,  על צריכת דלק לא אדבר כי הרגל שלי יחסית כבדה.

 

הייתה לי בעברי ספארק מ2012, שלא הייתה נוחה, והאחזקה הייתה יקרה לטעמי (דרשה פירוק של סעפת יניקה להחלפה פשוטה של פלאגים), ככה שאמליץ על האלטו. יצא לי לנהוג על כמה כאלו מהשנתונים הנ"ל והן יחסית סבבה. 

 

תתחדש, ובשורות טובות. 

 

וואו, חידשת לי הרבה. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.8.2021 בשעה 17:10, Kooper כתב:

אהלן,

בתור בעלים של 108 בגרסה "החזקה" לא הייתי ממליץ על הרכב. 

הרכב אמנם של "4" אנשים, אבל מאחורה לא אנושי לשבת. אולי ילד קטן וגם זה בערבון מוגבל לדעתי. המזגן (לפחות אצלי) בקושי מצליח להתמודד עם החום, שלא לדבר על זה שהתחושה שהרכב לא סוחב בכלל ועומד להתפרק מעל 60 קמ"ש. כל הסלון והנוחות מזעזעים, המולטימדיה/דיבורית לא עובדים כמעט אף פעם,  על צריכת דלק לא אדבר כי הרגל שלי יחסית כבדה.

 

 

כנראה שהציפיות שלנו מאוד מאוד שונות. או שה-108 עם מנוע פיורטק שונה בעוד תחומים מלבד המנוע.

אצלנו אין בעיה לאשתי לשבת מאחורי ולהיפך (אנחנו 173 ו-160 ס''מ). המזגן מקרר גם בימים אלו בסדר גמור אבל יש בעיה בפיזור האוויר בגלל מיעוט הפתחים.

המושבים ממש נוחים לי ולאשתי.

נעים לשייט עד 90 קמש, סביר עד 110, מעל זה כבר הרכב די "עסוק" ולא כיף. לציין שתחום בידוד הרעשים עבר לכאורה עדכון קל באמצע 2018.

המולטימדיה עובדת חלק לגמרי ואיכות הסאונד אפילו לא רעה בכלל, אבל גם זה תחום שעבר עדכון קל ב-2018.

בכל מקרה - אני עדיין חושב שה-C1 היא מכונית שראוי לחשוב עליה עם אתה מודע למגבלות הגודל, בוודאי לאחר העדכון של 2018, אבל גם לפני כן (המושבים, מרחב הפנים, המזגן ועוד הרבה דברים לא השתנו), פשוט לעשות סיבוב ולהחליט בעצמך. חבל שהפסיקו לייצר אותה וחבל שהאייגו היא רק עם גיר רובוטי ובמחיר לא זול, לדעתי אין לה שום זכות קיום מול ה-i10.

 

I20 זה רכב בקטגוריה אחרת לחלוטין. סופרמיני די אפרורית אבל תעשה את העבודה, פרווה בול באמצע. שמירת ערך טובה שזה קצת חרב פיפיות - כי הקונה עם תקציב מסוים אתה תקבל רכב די ישן. צריכת דלק לא משהו, במיוחד באוטומטי, שים לב לזה אם אתה נוסע הרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בגלל שאשתך 160 המרווח סביר לה, אבל מדובר על הרווח בין הפחות טובים בקטגוריה.

דווקא לגבי המזגן היה בסדר גם מאחור, הפתחים התדדים מזרימים די חזק, והאמצעי מזרים אוויר לכיוון הגג שעובר לאחור, לא מושלם, אבל בעיה לא הייתה בעיה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...