Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

sway bar ולינקים, לצורך שיפור היגוי ואחיזה


שימו לב! השרשור הזה בן 939 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכם,

מחיפוש שלי בעיקר ברשת ובסרטונים ביוטיוב, הבנתי שהתקנה של stray bar משופר, תתן לי אחיזה הרבה יותר טובה ברכב, ותחושה שההגה הרבה יותר מדוייק.

 

בנוסף, הבנתי ששווה להחליף את הלינקים, החיבורים הקטנים האלה שנראים ככה - 

 

image.png.905979e5cda257a8afe4597fc10a033e.png

 

סה"כ לדעתי מדובר על השקעה של סביב ה1500 ש"ח ללא התקנה.

 

האם זה ייתן לי את השיפור המיוחל ולא יפגע יותר מידי בנוחות ?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלק הזה נקרא sway bar link כלומר מוט מקשר בין המוט המייצב למתלה והתפקיד שלו הוא להפעיל פיתול על המוט המייצב. נהוג להחליף אותם לכאלו מתכוונים, או ליתר דיוק רצוי, כאשר מנמיכים את המרכב ואז המתח הראשוני של המוט המייצב משתנה וגם הזווית של מוט הקישור כבר לא אידאלית כלומר הוא לא מפעיל כוח במידה הנכונה על המוט המייצב, מוט קישור מתכוון מאפשר לתקן את הזווית הזו. עקרונית, אפשר להתקין מוט קישור מתכוון ולהפעיל קצת יותר מתח ראשוני על המוט המייצב להפחתה קצה של זוויות הגלגול אבל את זה לא עושים כך אלא ע"י החלפת המוט המייצב עצמו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

תודה על התשובה.

 

את הלינקים אני מחליף בכל מקרה, הרכב שלי כבר מונמך וזה השקעה של 250 ש"ח.

 

לגבי מוט מייצב, איך אני יכול לדעת אם באיביזה יש מוט מייצב גם קדימה וגם אחורה?

 

האם התקנה של מוט מייצב כזה משופר רק מקדימה, יכול לסכן אותי בפניות (במקום שהרכב יאחוז בפנייה הוא ימשיך ישר) ?

 

תודה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביררתי כבר עם מספר אנשי מקצוע בתחום.

 

אני לא מצליח לקבל תשובה חד משמעית לגבי מה עדיף - 

 

-להחליף רק את המוט המייצב מקדימה.

-להחליף קדימה אחורה

-להחליף רק אחורה.

 

כל אחד אומר משהו אחר.

 

תוצאה סופית אני רוצה לשפר דיוק של ההגה ואחיזה של הרכב. לא רוצה להגיע למצב שאני מאבד שליטה על הרכב בגלל חוסר אחיזה של הזנב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב מחליפים בזוגות כדי לשמור על היחס המקורי.

יש גם כאלו מתכווננים (על ידי שינוי החור שבה הם מורכבים) ויש לשים לב שיש הבדל בין מוטות חלולים למלאים - ככה שגדול יותר לא תמיד שווה קשיח יותר.

זה בעיקר מקשיח את היחס בין הצדדים בזמן פניה. מה זה יתן לסטאפ שלך ? שאלה טובה. לא מכיר מספיק את הפלטפורמה כדי לענות מניסיון.

זה שיפור יחסית זול מבחינת עלות - אבל בד״כ יש המון דברים אחרים לעשות קודם.

אם יש דגם יותר בכיר עם סטאפ יותר קשיח משלך - הייתי קודם משווה אליו.

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן - תפקיד הSWAY BAR, שברשותכם אקרא לו אנטירול - הוא להתנגד לגלגול הרכב ע"י העברת כח מצד לצד בזמן שהרכב מנסה להתגלגל ובכך להתנגד לגלגול, ככל שהמוט קשיח יותר לפיתול כך הרכב יתגלגל פחות באותו סרן.
כמו שליביו אמר, אלא אם אתה מחפש לשנות את האיזון שיש עכשיו מבחינת over\under-steer, תשמור על פרופורציה בין האחורה לקדימה, בד"כ ברכבים לא ספורטיביים אין אנטירול מאחור וכך הרכב נוטה יותר לתת היגוי (רכב שמתגלגל יותר, עד גבול מסויים, זה טוב - כי ככה העומס על הצמיג מגיע בצורה יותר פרוגרסיבית). אחת החברות המוכרות בתחום הזה היא whiteline, לא סגור אם יש להם קיטים לאיביזה שלך.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 18.8.2021 בשעה 12:01, shellcase כתב:

אכן - תפקיד הSWAY BAR, שברשותכם אקרא לו אנטירול - הוא להתנגד לגלגול הרכב ע"י העברת כח מצד לצד בזמן שהרכב מנסה להתגלגל ובכך להתנגד לגלגול, ככל שהמוט קשיח יותר לפיתול כך הרכב יתגלגל פחות באותו סרן.
כמו שליביו אמר, אלא אם אתה מחפש לשנות את האיזון שיש עכשיו מבחינת over\under-steer, תשמור על פרופורציה בין האחורה לקדימה, בד"כ ברכבים לא ספורטיביים אין אנטירול מאחור וכך הרכב נוטה יותר לתת היגוי (רכב שמתגלגל יותר, עד גבול מסויים, זה טוב - כי ככה העומס על הצמיג מגיע בצורה יותר פרוגרסיבית). אחת החברות המוכרות בתחום הזה היא whiteline, לא סגור אם יש להם קיטים לאיביזה שלך.

אחרי כל המידע שמצאתי, עדיין לא הצלחתי להבין אם להתקין קיט שלם או רק קדימה.

 

כאילו, נגיד ואין מקום מאחורה באיביזה למוט, אז לא להתקין בכלל ? 

 

אני רוצה לשפר את האחיזה ואת הדיוק בפניות. זו המטרה הסופית. אבל אני לא רוצה להגיע למצב של חוזר איזון ושהזנב של הרכב ישתולל לי בפניות קצת חזקות.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל דיוק הייתי עובר לבושינגים מפוליאוריתן(תציץ באתר של powerflex), אם אתה רוצה לשנות את המאזן בין היגוי יתר לתת היגוי ברכב - תשחק עם אנטירולים.
אחיזה נטו - צמיגים>מתלים>הנמכה קטנה (אל תגזים ואל תקשיח את הרכב אחרת הוא לא יאחוז מחוץ למסלול כי כל שיבוש באספלט יקפיץ אותך באוויר) ומשם כבר אפשר להתחיל לחשוב על הפחתת משקל.


אבל... אני רק רוצה להזכיר לך שיש לך איביזה עם מנוע ליטר, ובכסף הזה שאתה מתכנן לשפוך וכבר שפכת כבר שווה לעבור לקופרה.
שיפורים זה טוב ויפה, אבל  הדבר הראשון שלמדתי בלימודי הנדסה הוא שאין מה ללכת ולהמציא את הגלגל אם מישהו כבר המציא אותו.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, shellcase כתב:

שיפורים זה טוב ויפה, אבל  הדבר הראשון שלמדתי בלימודי הנדסה הוא שאין מה ללכת ולהמציא את הגלגל אם מישהו כבר המציא אותו.

כלל לחיים בנושא הזה.

לכן תמיד כשהתכוונתי לשפר את הרכב - התחלתי מהגירסא הבכירה. חסך הרבה מאוד כאב ראש.

(306 -> S16 , איביזה -> קופרה , ועכשיו עם המיאטה -> Mazdaspeed miata - הדגם טורבו היחיד)

ומשם לאט לאט מגבירים :)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בהחלט נכון אבל לא תמיד חייבים אם פשוט נשארים מציאותיים, כלומר אין טעם לרכוש איביזה רגילה ולנסות להפוך אותה לקופרה, אבל אפשר לקחת איביזה רגילה ולהפוך אותה לחביבה יותר לנהיגה. האיביזה אולי לא הדוגמה הטובה ביותר כי לא מדובר ברכב יקר מאוד אבל לפעמים יש הפרש כל כך גדול במחיר בין דגמים שונים, שאין ברירה אלא להסתפק בדגם נמוך יותר להשקיע קצת בשיפורים סכום סביר וליהינות מרכב חביב לנהיגה. עשיתי את זה פעם כאשר ההפרש בין מה שהכיס אפשר למה שהלב רצה עמד על 150,000 שקל. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להסכים ולהוסיף שבעיקר מהרגע שהחלפתי את הבולמים הרגילים לקוילאוברים, הרכב הפך להרבה יותר מהנה. אומנם קשה יותר בעיקר בכבישים המצויינים שיש לנו בתוך הערים, אבל זה שיפור שבהחלט עושה את ההבדל. לא רק שנהיגה יותר כיפית, האחיזה גם מאוד השתפרה. אבל כמו כל דבר שקשור ברכב, מהר מאוד מתרגלים, ומה שאני מנסה לעשות זה לא באמת להפוך את האיביזה לקופרה, אלא לשפר עוד קצת, במסגרת תקציב מסויים, ובאמת בהבנה שזה לא יהפוך לרכב ספורט, אבל בהחלט יגרום לי לקבל יותר פידבק מהרכב לעומת מה שאני עושה, ולכן אמרתי אולי לפנות לכיוון של מוטות מייצבים.

 

ברגע שהצמיגים יעשו את שלהם (PS4, היו לי כבר כמה דיונים פה בקשר לזה) אני כנראה עולה קצת ברמה לכיוון הCUP2 או הפוטנזה. אבל קצת גלשתי מעבר לנושא.

 

מה שאני מנסה להשיג זה דיוק של ההיגוי, שההגה ירגיש קצת יותר קשה ומדוייק, וכמובן לקבל יותר אחיזה והרגשה של ביטחון בפניות חדות.

 

כמובן שאם היה לי תקציב, הייתי הול על ליאון, קופרה, או כל רכב ספורט (או שמתקרב לרכב ספורט אחר), אבל זה מה שהכיס כרגע מאפשר לי. יש לי את האיביזה בקושי שנתיים, אני מרוצה מהרכב באופן כללי, ולא רוצה להחליף אותו, לפחות לא ב-3 שנים הקרובות. אלא אם כן אזכה בלוטו ואז השמיים הם הגבול. :)

עריכה אחרונה על ידי hondacivic02es
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

בזמנו החלפתי ברכב (פיג'ו 207) את הבושינגים במשולשים לבושינגים של POWERFLEX, האמת - שזה לא עשה הבדל גדול.

לאחרונה החלפתי ברכב הנוכחי (מאזדה 3 דור ראשון) את הצמיגים בפרונט לסמי סליקס (R888R, הייתי שמח לאחרים אבל אין במידה) ואני יכול להגיד שזה השינוי הכי מורגש שהיה לי אי פעם בתחושות היגוי, החל מהמידע שהרכב מעביר אליי ועד לחדות של ההיגוי, בגלל הדופן המאוד קשיחה של הצמיג אז יש פחות "מידע" שנעלם בספיגה של הצמיג, הכל מיידי ומדויק ואם אני חוזר היום לצמיג סטנדרטי ברכב שמיועד לנהיגה אגרסיבית, ארגיש שההיגוי לא מדויק ונמרח.

אני לא יודע איך הדופן של הPS4, אבל אם ההיגוי הוא מה שאתה רוצה לשפר - הייתי מנסה להתחיל בצמיגים בעלי דופן סופר קשיחה.

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, sjerby כתב:

בזמנו החלפתי ברכב (פיג'ו 207) את הבושינגים במשולשים לבושינגים של POWERFLEX, האמת - שזה לא עשה הבדל גדול.

איזה בושינגים ? צריך להיות ספציפי, יש דיי הרבה גומי במתלים.

אני החלפתי ב306 גומיות משולשים וביטול היגוי אחורי פאסיבי וההבדל היה ע צ ו ם

 

לפני 19 דקות, sjerby כתב:

אני לא יודע איך הדופן של הPS4

יחסית רכה. בקטע הזה הם הרבה יותר צמיגי כביש.

R888r קצת יותר מדי לכביש לטעמי אבל דופן קשיחה עם תרכובת צמיג אוחזת זה אכן 👌👌👌

כמו כן - סט צמיגים שונה במיוחד כשהקדמיים קיצוניים כמו r888r - נשמע מתכון בעייתי קצת לא?

לפחןת זה מה שהבנתי ממה שקראתי, מה הצמיגים האחוריים ?

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 939 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...