Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כדאיות שיפור / שנמוך תוכנת ניהול מנוע


 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

(דיסקליימר: אני חסר מושג בתחום, אז מתנצל מראש אם השאלה בנאלית מידי ו/או שאני לא משתמש במונחים בצורה נכונה).

בימים האחרונים שמעתי על האפשרות לקבל יותר ״ביצועים״ / ״כוח״ (הספק + מומנט) ע״י שינוי תוכנת המנוע (זה מה שנקרא stage 1 ?), והוקסמתי מהאפשרות הזו.

אבל, אני מתאר לעצמי שהיצרן עושה הרבה התאמות כדי לאזן בין ביצועים, צריכת דלק, ואמינות (ואולי גם דברים נוספים שאני לא חושב / מודע אליהם), ולכן קצת קשה לי להאמין שהשיפורים בתוכנת המנוע משיגים שיפור בביצועים (ולעיתים גם בצריכת הדלק) ולא פוגעים באמינות. 

ההיגיון שלי אומר שזה חייב לבוא על חשבון משהו.

1. האם תוספת הביצועים אכן באה על חשבון משהו? או שיש פה איזה קסם שבא רק על חשבון מרווח בטחון גדול שהיצרן לוקח? האם יש דרך לכמת את הפגיעה באמינות (בהנחה ויש כזו)?

 

כיוון מסויים שחשבתי עליו (אני בטח לא הראשון, אבל זה כנראה הכיוון ההפוך ממה שרוב האנשים מנסים להשיג) הוא שיפור שרוב האנשים יגידו שהוא בעצם שנמוך...

2. האם כדאי לעשות מעין שנמוך לתוכנת ניהול המנוע, ולהפחית את הביצועים, על מנת להשיג אמינות וצריכת דלק עדיפות? האם זה אפשרי, או שלא נגיע לאמינות טובה יותר ממה שהיצרן מספק ב״סטוק״?

למשל, לקונצרן VAG יש מנוע TSI 1.5 שבעיני מספק לא מעט ״כוח״ (150 כ״ס ומומנט של 25.5 קג״מ. זה הרבה יותר ממה שאני רגיל ממשפחתיות עם מנוע 1600 אטמוספרי), אבל גיר שהרבה אנשים טוענים שהוא מאוד בעייתי (ולמעשה מרתיע אותי מלרכוש רכב כזה).

אם היינו יכולים להפחית מעט את הביצועים (נניח ל- 130 כ״ס ומומנט 23 קג״מ), זה עדיין היה נותן ביצועים מספקים עבור רוב האנשים. האם זה היה משפר את האמינות? (ספציפית, הגיר יצטרך להתמודד עם כוחות נמוכים יותר, ואולי זה ישפר את האמינות שלו? או שמכיוון שהבעיה העיקרית שלו היא בנסיעה בפקקים אז זה לא משנה?).

 

עריכה אחרונה על ידי KZ
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לפעמים גם שיקול שיווקי במהלך כזה, לדוגמא, פורד הוציאו דגם שנקרא מונדאו עם מנוע 2 ליטר טורבו שהגיע לישראל בשתי רמות גימור, טרנד (203 כס) וטיטניום מפוארת (240 כס), מכאנית המנועים זהים, כל מה ששונה זה תוכנת הניהול.

 

  • מעניין 1

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא הייתי אומר אמינות אלא פשוט שחיקה מוגברת, את זה מצמצמים באמצעות שימוש בשמנים איכותיים והחלפה תכופה יותר של שמן מנוע ובמדינה מאובקת כמו שלנו רצוי גם פילטר אוויר, גם כאן לא חוסכים ומשתמשים במוצרים מקוריים או תחליפי איכותי. לגבי השיפור בצריכת הדלק, הוא אכן קיים בשיוט נינוח בכביש המהיר (לא אכנס לסיבה) אבל זו הרי לא המטרה של שיפור הספק כך שבפועל הצריכה גבוהה יותר, אין ארוחות חינם בתחום הזה, לא ברכב בעירה פנימית וגם לא ברכב חשמלי. 

 

2.  יש גרסת 130 כ"ס למנוע ה-1.5 ליטר וכל ההבדל הוא בתוכנה בלבד, המנועים, הטורבו וכו' זהים לחלוטין. הבדלים בשחיקה? כנראה מאוד מאוד מינוריים. מומנט גבוה יותר יכול להשפיע על שחיקה מוגברת של המצמדים בגיר אך עיקר השחיקה מתבצעת בעת שילוב המצמדים וזה אכן קורה הרבה יותר בנסיעה בפקקים הכוללת שילוב חלקי. 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חושב שבמקרה כזה ההנחה היא מוטעית קצת, ולמה?

אתה לא תמיד נוסע על 3K+ סל"ד (שלפחות אצלי באלפא משם המנוע מתחיל לקבל מרץ) ולכן אתה לא באמת מעמיס על הגיר את כל הכוח של המנוע.

בדר"כ החבר'ה שמתלוננים על בעיות בגיר אלה חבר'ה שתמיד לוחצים או התנהגות לא נכונה עם הגיר בפקקים אם גרים באיזורים מוכי פקקים כמו כל המרכז (מדבר בעיקר על הגירים הרובוטים כפולי המצמדים של פולקסווגן, אלפא...).

ולכן לא חושב שהשנמוך כוח ישפיע כ"כ אלא הנהג. אם יהיה נהג "עצבני" הגיר ישחק יותר מהר ואם לא ישרוד יותר.

 

Alfa Romeo Mito Sprint TcT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שינמוך לתוכנת מנוע (לחיסכון בדלק ושיפור האמינות) נשמע לי קצת מוזר.

אני כן יכול להניח שבמצב הנוכחי, ללא כל שינוי, אם "תדרוש" פחות מהרכב (נסיעה יותר רגועה) - תוכל גם לחסוך בדלק וגם לשמור יותר על חיי המנוע והגיר.

הכח כמובן יהיה זמין וקיים למועד שתרצה אותו (אז למה לשנמך ועוד להוציא על זה כסף ?).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.8.2021 בשעה 12:02, Erel כתב:

חושב שבמקרה כזה ההנחה היא מוטעית קצת, ולמה?

אתה לא תמיד נוסע על 3K+ סל"ד (שלפחות אצלי באלפא משם המנוע מתחיל לקבל מרץ) ולכן אתה לא באמת מעמיס על הגיר את כל הכוח של המנוע.

בדר"כ החבר'ה שמתלוננים על בעיות בגיר אלה חבר'ה שתמיד לוחצים או התנהגות לא נכונה עם הגיר בפקקים אם גרים באיזורים מוכי פקקים כמו כל המרכז (מדבר בעיקר על הגירים הרובוטים כפולי המצמדים של פולקסווגן, אלפא...).

ולכן לא חושב שהשנמוך כוח ישפיע כ"כ אלא הנהג. אם יהיה נהג "עצבני" הגיר ישחק יותר מהר ואם לא ישרוד יותר.

 

בהמשך להודעה הזו, ותקן אותי אם אני טועה, אבל גם בלי תוכנה מי שמתגרזן יותר מידי ושוחט את הרכב יכול בכיף להרוס אותו בלי שום שיפור תוכנה וכו'........

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, hondacivic02es כתב:

בהמשך להודעה הזו, ותקן אותי אם אני טועה, אבל גם בלי תוכנה מי שמתגרזן יותר מידי ושוחט את הרכב יכול בכיף להרוס אותו בלי שום שיפור תוכנה וכו'........

ברור, כל אחד יכול.

בגלל זה טוען שהתוכנה היא לא העיקר פה, אלא הנהג.

נהג שיודע להתנהג עם הרכב והגיר הרכב יהיה אמין יותר לאורך זמן עם ובלי תוכנה.

  • רעיון טוב! 1

Alfa Romeo Mito Sprint TcT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

 

בתאריך 13.8.2021 בשעה 12:02, Erel כתב:

אתה לא תמיד נוסע על 3K+ סל"ד ... ולכן אתה לא באמת מעמיס על הגיר את כל הכוח של המנוע.

 

בתאריך 14.8.2021 בשעה 10:39, חולגי כתב:

אם "תדרוש" פחות מהרכב (נסיעה יותר רגועה) - תוכל גם לחסוך בדלק וגם לשמור יותר על חיי המנוע והגיר.

 

חשבתי שבגלל שבמנועים האלה המומנט מושג בסל"ד נמוך, אז הגיר מקבל את "כל הכוח" (מבחינת מומנט) כל הזמן, ושאולי מומנט נמוך יותר יאפשר פחות שחיקה / תקלות בגיר.

(כפי שציינתי, אני לא מבין בתחום)

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המומנט מושג אמנם בסל"ד נמוך אבל הוא אם לא לחצת על הדוושה עד הסוף אתה ממש לא בשיא המומנט.
לשאלתך הראשונה - אין קסמים, רוצה עוד כח? צריך לשרוף עוד דלק כדי לייצר יותר אנרגיה, ביצועים הם בהחלט על חשבון צריכת דלק, וכמובן ברגע שאתה מעביר כוחות גדולים יותר דרך מערכות מכאניות הן יתבלו מעט יותר.
לשאלתך השניה - המס' האלה של 150 כ"ס לא מושגים בשיוט בכביש המהיר, זה הכל מתמטיקה לא מורכבת במיוחד - אבל בשביל לשייט ב100 קמ"ש רכב משפחתי מודרני צריך בערך 30-40 כ"ס, השנמוך יגביל אותך כשתלחץ עד הסוף - אבל תסכים איתי שאין יותר מדי הגיון בלהקטין את פוטנציאל הביצועים של הרכב של עצמך (אחרי שבעצם 'שילמת' עליו ליצרן) רק כדי לחסוך את הטיפטיפונת בלאי עודף באותם מקרים נדירים שאתה באמת דורש מהרכב את כל מה שהוא מסוגל לתת לך.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shellcase כתב:

תסכים איתי שאין יותר מדי הגיון בלהקטין את פוטנציאל הביצועים של הרכב של עצמך (אחרי שבעצם 'שילמת' עליו ליצרן) רק כדי לחסוך את הטיפטיפונת בלאי עודף באותם מקרים נדירים שאתה באמת דורש מהרכב את כל מה שהוא מסוגל לתת לך.

אם מדובר ב"טיפטיפונת בלאי עודף" - אני מסכים בהחלט.

אם מדובר בהקטנת הבלאי גם בנסיעה "רגילה" (לא שיוט, אבל בנסיעה עירונית שיש בה הרבה רמזורים ולכן הרבה תאוצות) אז זה כבר משהו אחר.

כאמור, חשבתי על זה בעיקר בעניין האמינות של הגיר, אבל נשמע שזה לא המצב.

 

לפני שעה, shellcase כתב:

המומנט מושג אמנם בסל"ד נמוך אבל הוא אם לא לחצת על הדוושה עד הסוף אתה ממש לא בשיא המומנט.

לא הייתי מודע לזה.

תודה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.8.2021 בשעה 13:45, KZ כתב:

לא הייתי מודע לזה.

תחשוב על זה ככה, אם המנוע מפיק את שיא המומנט בנק' זמן מסויימת זה אומר שבאותו רגע אתה מאיץ בתאוצה המקסימלית שהרכב יודע לייצר.
מן הסתם כשאתה לא לוחץ על הדוושה עד הסוף, אתה לא מאיץ בתאוצה מקסימלית (כי אתה יכול ללחוץ יותר ולהאיץ מהר יותר) (כמובן שבשני המקרים אנחנו באותו סל"ד מנוע).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

נשמע הגיוני, אבל לא טבעי לי להגיע לזה לבד כי אני לא יודע איך כ"ס ומומנט באים לידי ביטוי ומתי.

(צריך לזכור שרוב חברי הפורום מבינים מאוד בתחום הרבה יותר מהאדם הממוצע, אבל לא כולם כאלה (למשל אני))

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.8.2021 בשעה 16:00, AloniM3 כתב:

יש לפעמים גם שיקול שיווקי במהלך כזה, לדוגמא, פורד הוציאו דגם שנקרא מונדאו עם מנוע 2 ליטר טורבו שהגיע לישראל בשתי רמות גימור, טרנד (203 כס) וטיטניום מפוארת (240 כס), מכאנית המנועים זהים, כל מה ששונה זה תוכנת הניהול.

 

 

זה כמעט מדוייק - יש הבדל בקוטר סעפת הפליטה.

(קוטר הצנרת עד לחיבור ה Y ב 200 הוא 2.5" ואילו ב 240 הוא 2.75")

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוולוו למשל בגרסת 245 כח שכפי שידוע מנוע וגיר משותף עם פורד, צנרת 2.5 .. יש עוד הבדל שבטיטניום יש ממברנה בסעפת יניקה בשביל הגברת צליל המנוע.. בתכלס , ההבדל זניח מאוד ועם תוכנה הרכבים עולים בדיוק לאותו הספק.

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...