Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 5008 2021 בנזין או דיזל


yair24
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, itaysamurai כתב:

לנושא הויכוח, שני המנועים לא מבצעים מי יודע מה. הם מעט מנומנמים, תנועתם קצת כבדה, התיבה אוהבת הילוכים גבוהים.

 

נסכים שלא להסכים. הבנזין ממש לא מנומנם ויכול להיות שאתה קצת מערבב את תחושת הגיר עם ביצועי המנוע.
בהילוך 1+2 ממיר המומנט לא ננעל (הוא ננעל בשלישי *או* אם מושכים מעט את השני ואז הוא ננעל גם בשני), וזה נותן תחושה של אולי חוסר כח או "החלקה" בגיר, אבל מנומנם ? לדעתי (וגם יסכימו איתי אחרים שיש\היה להם כזה) זה לא נכון.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 9 שעות, itaysamurai כתב:

לנושא השרשור, יש בהחלט קהל רוכשים לא קטן שנאמן לדיזל כבר שנים.

וכשההיצע לא גדול כמו בנזין, לכל רכב שמור יהיה יתרון.

זה כמובן לא מדעי בכלל אבל חוזר על עצמו בכל שוק נישתי.

 

לנושא הויכוח, שני המנועים לא מבצעים מי יודע מה. הם מעט מנומנמים, תנועתם קצת כבדה, התיבה אוהבת הילוכים גבוהים.

הם יסעו בסדר גמור לרוב האוכלוסייה. 

היתרון בבנזין הוא טווח פעולה רחב יותר.

היתרונות בדיזל הם חיסכון ומומנט עדיף.

אין שום צורך להילחץ מענייני מילוי אוריאה, זה נגיש וזמין כמו תדלוק וקורה אחת ל-6-7 אלף ק"מ, כפי שנאמר קודם.

 

בדיזל אין שמץ של רעידות ולמעט הבדל ברעש בסרק וקצת בתאוצה, אני בספק אם נהג סטנדרטי ישים לב על מה הוא נוהג.

אני בחרתי c5 דיזל, מבסוט עליה על מלא. 

סקירה עם תיאור יותר אקדמי תועלה בקרוב.

 

מנוע ה-1.6 טורבו בדור הנוכחי וכנראה האחרון שלו, הוא פנינה אמיתית.

 

קל לראות מאיפה הגיע הבסיס ליחידת הכוח האדירה של 308GTI על 272 הסוסים שלה והאופי הרייסרי שטס במעלה הסל"ד עם כושר נשימה אדיר וקלילות.

גרסת ה-180 כ"ס מצויינת לשימוש משפחתי, אם לוחצים אותה היא רחוקה (מאוד) מהגדרה של נמנום, המנוע מאוד שקט, אולי הכי בסגמנט, והוא מרגיש חלק ומאוד עגול, עם כוח ליניארי מסל"ד אפסי ועד המנתק, ללא בורות ונפילות מורגשות, או חוסר אוויר למעלה.

לעניות דעתי, אתה מתכוון לשילוב של המנוע הזה על המתלים המאוד רכים של ה-C5 ולתיבת ה-EAT8 שמכויילת בסופו של דבר לחיסכון, השילוב הזה מכהה ומרכך את התחושות של הרכב.

אבל אם תדלג על זה, וגם תלחץ מצב ספורט בתיבה תרגיש אחרת ותוכל להתרשם מהמנוע.

 

 

לפני 8 שעות, ronrcz כתב:

לא מסכים לגבי המנוע של הבנזין 1.6,אמנם לא מדובר בסיויק TYPE R אבל המנוע בנזין הזה עף בטורים עד מנתק ההצתה,יחסית לרכב משפחתי המנוע מאד חי ונושם יפה מאד בטורים גבוהים.

 מסכים עם התיאור שלך לגבי המנוע הזה.

עריכה אחרונה על ידי Liran xsi

CITROEN C5 AIRCROSS 2020

2010 CITROEN C4 SX

2002 SUZUKI JIMNY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

זה אכן היה עם ה-C5.

אני לא מתווכח אתכם, פשוט לא ירדתי ממנו בתחושה שיש לו ערך נוסף מעבר לדיזל.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, itaysamurai כתב:

זה אכן היה עם ה-C5.

אני לא מתווכח אתכם, פשוט לא ירדתי ממנו בתחושה שיש לו ערך נוסף מעבר לדיזל.

אם זה בנסיעת מבחן, אתה צודק. גם אני בנסיעת מבחן לא הספקתי להתרשם בכלל מיכולת המנוע.
אין ספק שהיכרות מהסוג הזה נצברת לאורך זמן, בעיקר במסלולים הקבועים שלך (בית-עבודה-וכו') אבל לא רק. דווקא במסלולים הקבועים אתה מקבל אינדיקציה מעולה ליכולות שלו וגם מקבל פרספקטיבה להשוואה מול רכבים אחרים שצברת איתם פז"מ מכובד.
מה שכן, מנועי הטורבו האלו (גם הבנזין וגם הדיזל) כ"כ חזקים וגמישים - שהם מספקים יופי של נסיעה גם בסל"ד שנחשב לדימיוני במונחים של בנזין אטמוספרי עם גיר 4 הילוכים.
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

זאת לא היתה נסיעת מבחן קלאסית אלא רכב שהיה ברשות הפורום.

נסעתי בו באיזור שבו אני גר, רצוף עליות משמעותיות ותנועה סטנדרטית על כבישים צדדיים.

וואלה, הוא לא זרח בצורה מיוחדת. כמובן, וגם כמו שציינתי, טווח העבודה שלו רחב גם בפני עצמו והוא שקט, אבל לא התרשמתי ממנו מספיק כדי להזמין אותו.

כן, לגיר יש משמעות, אבל החלטתי שבין שני מנועים כאלה, אני רוצה את המומנט והחיסכון.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, ניצן א. כתב:

לאחר שחיפשתי 3008 במספר מגרשי ליסינג הבנתי שדגמי הדיזל נמכרים מהר יותר. אבל מה שנכון היום לא בהכרח יהיה בעוד 3 שנים. 

 

מה1200 כן,מה1600 לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 1.6 ממש פנינה, מנוע דיזל שונה באופיו לחלוטין.

יש כח אך ההתפרצות שונה לגמרי

ההבדל מורגש מאוד בצריכת הדלק.

נוהג כעת על דיזל עם געגוע נוסטלגי ל1.6, הבעיה בנזין דווקא במהירויות גבוהות שאין רזרבה הלאה (לא שצריך..) מה שבדיזל קיים.

לנסיעות עירוניות הייתי חד משמעתי לוקח את הבנזין.

לא יודע למה לא עושים 5008 עם גרסת 225 כ"ס או היברידי, יכל לתת מענה נפלא שלא קיים היום בסגמנט בגזרת המחיר

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.8.2021 בשעה 02:26, אליהו שבת כתב:

מנוע 1.6 ממש פנינה, מנוע דיזל שונה באופיו לחלוטין.

יש כח אך ההתפרצות שונה לגמרי

ההבדל מורגש מאוד בצריכת הדלק.

נוהג כעת על דיזל עם געגוע נוסטלגי ל1.6, הבעיה בנזין דווקא במהירויות גבוהות שאין רזרבה הלאה (לא שצריך..) מה שבדיזל קיים.

לנסיעות עירוניות הייתי חד משמעתי לוקח את הבנזין.

לא יודע למה לא עושים 5008 עם גרסת 225 כ"ס או היברידי, יכל לתת מענה נפלא שלא קיים היום בסגמנט בגזרת המחיר

בחו"ל יש עוד דגמים שלו לעומת הארץ.

ראיתי באנגליה שיש גרסת 2 ליטר דיזל, אבל כנראה לא מייבאים לארץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.8.2021 בשעה 17:54, פריג'י כתב:

 

זה לדעתי לא נכון,

מהסיבה הפשוטה שבעוד 3 שנים שום רכב חשמלי או אפילו פלאג אין לא יציע בסביבת המחיר של 5008 משומשת חצי מהיכולות שלה.

זה יהיה או מוביל נוסעים חצי פרימיומי משומש עם מנוע בערה פנימית או חשמלית סינית קטנה באותו כסף.

 

מה היית מציע היום לפות"ש לרכוש, אם הוא היה "חכם" לשיטתך?

 

ממש לא נכון, יש כבר כיום מגוון של רכבים חשמליים מצוינים שמגיעים לטווח של מעל 400 ק"מ ועוד שלוש שנים הטווח הממצוצע יהיה גבוה מ-600 ק"מ.

הרכבים החשמליים שקטים ונעימים והביצועים שלהם טובים מרכבי הבנזין מכיוון שזמינות הכוח שלהם מיידית.

שלא לדבר שאתה חוסך המון כסף בכך שאתה לא צריך להשתמש בבנזין יקר, אין כמעט טיפולים במוסך ואגרת הרישוי מוזלת.

 

לגבי איזה רכב יהיה מציע לפות"ש, אז יש מגוון של רכבים חשמליים מצוינים כמו שכתבתי, למשל טסלה מודל 3, איוניק 5, יונדאי קונה, קיה נירו, AIWAYS U5 ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Gopher כתב:

ממש לא נכון, יש כבר כיום מגוון של רכבים חשמליים מצוינים שמגיעים לטווח של מעל 400 ק"מ ועוד שלוש שנים הטווח הממצוצע יהיה גבוה מ-600 ק"מ.

לא הבנת מה שאלתי.

בעוד 3 שנים, במחיר של 5008 משומשת, שזה מוביל נוסעים סופר מרווח, איזה רכב חשמלי תוכל לקנות? לא משנה מה, זה לא יהיה מציאה גדולה ביחס לפיז'ו.

 

לפני 1 דקה, Gopher כתב:

הרכבים החשמליים שקטים ונעימים והביצועים שלהם טובים מרכבי הבנזין מכיוון שזמינות הכוח שלהם מיידית.

שלא לדבר שאתה חוסך המון כסף בכך שאתה לא צריך להשתמש בבנזין יקר, אין כמעט טיפולים במוסך ואגרת הרישוי מוזלת.

כל מיני עיוותים שצריך לתקן, וזה לא המקום לפרט. לגבי זמינות הכוח של רכב חשמלי היא שולית ביחס למה שאתה מקבל ב5008 טורבו, היא לא נדרשת. מצד שני הטווח לטעינה שיירד בקצב רצחני עם היחלשות הסוללה לעומת הטווח למיכל 5008 שלא הולך להשתנות.

 

לפני 1 דקה, Gopher כתב:

לגבי איזה רכב יהיה מציע לפות"ש, אז יש מגוון של רכבים חשמליים מצוינים כמו שכתבתי, למשל טסלה מודל 3, איוניק 5, יונדאי קונה, קיה נירו, AIWAYS U5 ועוד.

נו באמת, כמעט אף אחד מהם לא מרווח ונוח כמו 5008. קונה? נירו? טסלה3? זה בסיס גלגלים מידה או אפילו 2 מידות פחות. איוניק5 זה פרייבט נמוך ולא SUV  גבוה. אולי הסיני U5, אבל הוא, ובכן, סיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...