Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע חזק והנעה אחורית - האם זה מסוכן?


KZ
 שיתוף

פוסטים מומלצים

בתאריך 9.8.2021 בשעה 20:48, falou כתב:

 

קודם כל - כן.

 

דבר שני, אנשים שלא מהדור שלפני הבקרות לא מרגישים לפעמים כמה הבקרות כן עובדות, גם כשהם לא שמים לב. כתבתי על זה פה:

https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/2259/סקירת-גולשים/אאודי-TT---זאת-לא-את-זה-אני

 

 

מה לגבי המלצה לקורס או מדריך נהיגה מתקדמת שלא יהרוג לי את הצמיגים ברכב החדש אבל כן ילמד אותי שליטה במקרי החלקה?

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018, פאסאט 2019,  סופרב 2020

-מחכה לאיוניק 5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצחיק שלפני שלושה ימים בערב בדיוק ראתי את ההודעה של @falou על כמה שניות לוקח לבקרה להתערב, ובמקרה בדרכי מהעבודה ראיתי שלולית קטנה. כמובן שמה שלא עשיתי בשום צורה זה לעזוב גז בתפאומיות באמצע הפניה (כי בכל זאת רכב הנעה קדמית אין דרך אחרת).

הכל במהירות מאוד אטית כפי שתתרשמו, אבל לקח לבקרה מאיות בודדות להתערב וליישר אותי. התיקון האינסטינקטיבי שלי היה משמעותית אטי יותר ממנה, למרות שאני הייתי מוכן והיא לא. עד שהרגל שלי לחצה קצת יותר על הגז הרכב כבר היה ישר. 

פלאי הטכנולוגיה, ללא ספק.

 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, MoonKnight כתב:

מה לגבי המלצה לקורס או מדריך נהיגה מתקדמת שלא יהרוג לי את הצמיגים ברכב החדש אבל כן ילמד אותי שליטה במקרי החלקה?

 

אין דרך להתאמן בלי לשחוט את הצמיגים

  • אהבתי 1
  • מבאס 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.8.2021 בשעה 20:48, falou כתב:

 

קודם כל - כן.

 

דבר שני, אנשים שלא מהדור שלפני הבקרות לא מרגישים לפעמים כמה הבקרות כן עובדות, גם כשהם לא שמים לב. כתבתי על זה פה:

https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/2259/סקירת-גולשים/אאודי-TT---זאת-לא-את-זה-אני

 

 

הבקרות עובדות רק כשרואים הבהוב של הבקרה בלוח מחוונים או שהיא יכולה לעבוד גם כשלא רואים סימן לכך בלוח מחוונים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב, ברגע שהבקרה תפעל היא תתריע לך שהיא פעלה.
ברכבים מסויימים עם בקרות קצת יותר חכמות (כאלה שכוללים מצבי נהיגה למיניהם למשל) יש אפשרות שבמצבים מסויימים של יציאה מסיבוב למשל שהבקרה מתערבת ממש בקטנה ובעצם מדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה הנורה לא תהבהב, למה? כי אם אתה במצב 'ספורט' אז המערכת מצפה שתתקרב למגבלות האחיזה ולא מציקה לך עם הבהובים מיותרים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסלה לא הנעה כפולה בכלל? בברירת מחדל. 

 

בכל אופן לך ולכל אדם נורמטיבי שייסע לסופר - לא. לטעמי עם צמיגים שחוקים יותר / פחות טובים, בידיים של נהג  עם ביטחון  מופרז ללא יכולת לגבות, בתנאים הנכונים יאכלו ספינים. יש תנאים שבהם גם הבקרות לא יצילו אותך. ובהנעה אחורית לבלום ולהעביר משקל קדימה יכול להגביר את איבוד האחיזה של האחוריים. בקיצור - יהיה מעניין. אבל לא החורף הזה, חכו שיתיישנו קצת הצמיגים. עוד שלוש ארבע שנים. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Smiro כתב:

יש תנאים שבהם גם הבקרות לא יצילו אותך. 

 

באילו תנאים?

 

לפני כשעה, Smiro כתב:

. ובהנעה אחורית לבלום ולהעביר משקל קדימה יכול להגביר את איבוד האחיזה של האחוריים. 

 

זה נכון ללא תלות בהנעה. הנעה משנה רק כשאתה מניע (זה לא לגמרי נכון, כי יש בלימת מנוע וכו׳, אבל זה בעיקר נכון).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כביש חלק מדי, לחיצה חזקה מדי על הגז בזווית מסוימת שזה יהיה יותר מדי. הבקרות יודעות לרסן כוח מנוע וכו ולבלום, הן לא יכולות לעזור שנתת יותר מדי כוח, היית

על משטח חלק, ואיבדת אחיזה. בטח שהתגובה הראשונה האינסטינקטיבית של אדם זה לבלום והיגוי נגדי. זה אמנם מצב יחסית קיצוני ונדיר אבל אםשר להגיע אליו. בטח ובטח עם 500 סוסים שזמינים מידית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Smiro כתב:

כביש חלק מדי, לחיצה חזקה מדי על הגז בזווית מסוימת שזה יהיה יותר מדי. הבקרות יודעות לרסן כוח מנוע וכו ולבלום, הן לא יכולות לעזור שנתת יותר מדי כוח, היית

על משטח חלק, ואיבדת אחיזה. 

 

בטח שיכולות לעזור.

בקרות יודעות לווסת את הכוח שנתת, מראש. ככה שומאכר היה נוהג במכונית F1 עם בקרת משיכה (שזה עוד פחות משוכלל מבקרת אחיזה). ראיתי פעם גרף של העבודה שלו על הגז. הוא לא היה מזין אותו הדרגתית, הוא היה לוחץ מאה אחוז ונותן לבקרה לווסת את הכוח.

 

בנוסף, הן לא רק ״יודעות לבלום״ הן יודעות לבלום כל גלגל בנפרד, כדי להאט אותך באופן מיטבי.

 

הצלחת פעם להכות בקרת אחיזה ולהוציא מרכב ספין?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ספין, אבל מדריך נהיגה אחד הצליח להיכנס לתת היגוי ולעוף קדימה וואז לצד, קרוב לספין. וזה בלי לנצל את מלוא הכוח ברכב, על אספלט יבש,עם בקרה מלאה. במסלול.  מדריך רציני, לא סתם אחד שצץ פתאום וקורא לעצמו מדריך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Smiro כתב:

בטח ובטח עם 500 סוסים שזמינים מידית. 

 

לא ידוע לי על רכב חשמלי עם 500 כ"ס והנעה אחורית הנמכר בישראל. למכוניות חשמליות עם כאלו הספקים יש הנעה כפולה עם שני מנועים נפרדים (או יותר), כך שמערכת בקרת המשיכה יכולה לווסת את בכוח בין הצירים באופן הרבה יותר מדוייק משאפשר לעשות עם דיפרנציאל מרכזי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, Smiro כתב:

לא ספין, אבל מדריך נהיגה אחד הצליח להיכנס לתת היגוי ולעוף קדימה וואז לצד, קרוב לספין. וזה בלי לנצל את מלוא הכוח ברכב, על אספלט יבש,עם בקרה מלאה. במסלול.  מדריך רציני, לא סתם אחד שצץ פתאום וקורא לעצמו מדריך. 

סקרן לשאול על איזה רכב מדובר? 

ובקרת יציבות ממה שאני יודע וחוויתי, פחות מתייחסת (אם בכלל) למצבים של תת היגוי אלא יותר להיגוי יתר. כאילו, אם תבוא ממש מהר על הגז לעיקול חד, הבקרה ממש לא תציל אותך מתת היגוי, כי זה כבר משהו ממש חסר היגיון לעשות. אלא אם מדובר ברכב עם דיפ' שהוא עובד אני מניח בשילוב עם הבקרה ואז המערכת כן תעזור, כמובן שעדיין כפוף למהירות שהיא לא חסרת היגיון לגמרי ביחס לתנאי הדרך/העיקול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה תת היגוי כתוצאה מתאוצה חזקה מדי, אז בקרת האחיזה תנתק את התאוצה והכל יהיה בסדר, אם זה תת היגוי כי באת מהר מידי לפניה, בקרה חכמה תנסה לבלום גלגל פנימי אחורי יותר מהאחרים ברגע שתזהה את זה כדי לגרום לרכב להסתובב על תוך הפניה כמה שיותר.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 8 שעות, Smiro כתב:

לא ספין, אבל מדריך נהיגה אחד הצליח להיכנס לתת היגוי ולעוף קדימה וואז לצד, קרוב לספין. וזה בלי לנצל את מלוא הכוח ברכב, על אספלט יבש,עם בקרה מלאה. במסלול.  מדריך רציני, לא סתם אחד שצץ פתאום וקורא לעצמו מדריך. 

 

בינתיים תיארת בקרה עובדת. כאמור, זה בכלל לא חשוב כמה כוח יש לרכב, הבקרה לא תיתן לנהג להוריד אותה לגלגלים, אם אין להם אחיזה. 

תת היגוי אפשר ליצור גם עם בקרה, פשוט נכנסים לסיבוב במהירות גבוהה מדי, באופן מוגזם, ומסובבים את הגלגלים הקדמיים, ככה שיש להם פחות אחיזה. הבקרה תבלום, ותעשה את זה הכי טוב שאפשר, אבל היא יכולה רק לעבוד עם האחיזה שאפשר לייצר במצב הזה.

תוסיף לזה משתנים כמו שיפוע/שיפוע צד, שינוי ברמת האחיזה של המשטח, ויכול להיות שתקבל, בתנאים מסויימים, מצב בו הבקרה לא מצליחה לשמור את הרכב בתת היגוי מבוקר בזמן הבלימה.

יכול להיות.

 

אבל התמרון צריך להיות כ״כ לא סביר ומכוון, הכניסה לסיבוב במהירות מופרכת בעליל, והפרובוקציה לא הגיונית למצב, שזה באמת לא רלוונטי לכלום.

 

כן, גם אני הצלחתי להכות בקרות, פשוט מצאתי איזו פרצה, והצלחתי לשים את הרכב על הצד. יופי. אבל בסוף הוא עצר.

 

אבל מצב בו הבקרה לא מונעת הורדה של יותר מדי כוח לכביש... לא מכיר כזה דבר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...