Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן נכבה עקב התחממות מנוע


sbon
שימו לב! השרשור הזה בן 964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי. ברשותי דייהטסו סיריון 2008. לאחרונה, בעיקר בעליות מתמשכות, כמו למשל העלייה לאוניברסיטת חיפה, המנוע מתחמם עד כדי כך שהרכב מפסיק לפרק זמן מסוים את פעילות מדחס המזגן. בנסיעה במישור המזגן לרוב מקרר היטב ללא הפסקות, לכן אני מניח שמקור הבעיה אינו סתימה ברדיאטור, משאבת מים תקולה וכו'. בהנחה שגם לא מדובר בחוסר בנוזל קירור, מה יכולה להיות הבעיה? או שאולי זאת בכלל התנהגות סבירה של רכב ישן עם מנוע 1300  סמ"ק ועלי לקבל את העובדה שהמנוע יסבול מדי פעם מהתחממות יתר, שתאלץ אותי לנהוג לפעמים ללא מזגן בקיץ הלוהט, כי פשוט ככה זה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוויתי בעבר בעיה דומה בסוזוקי בלנו הענתיקה שלי, ברגע שהמזגן הפסיק לקרר בעליה- האוטו התחמם מעט, עצרתי בצד, מילאתי מים והמשכתי לנסוע ללא מזגן- הכל כרגיל! כנראה שעומס החום של יולי אוגוסט יחד עם עליות רבות וקשות, (במקרה שלי- טיול של כמה שעות בצפון, או הררי הגליל) גורמות למנוע לעבוד קשה מידיי והמזגן "לוקח לו" כוח.. ולכן הייתי ממליץ לך לנסוע במישור עם מזגן, ובעליות לפתוח חלונות ולכבות מזגן, או להפעילו על מצב אוורור בלבד. כך תשמור על האוטו.

לצערי לא מצאתי פתרון שונה..

מכל מקום כעת נראה לי שתבדוק שמפלס נוזל קרור בדיוק על הקו המתאים. ואח"כ תנסה שוב לנסוע אולי יסתדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, המחליף כתב:

אני חוויתי בעבר בעיה דומה בסוזוקי בלנו הענתיקה שלי, ברגע שהמזגן הפסיק לקרר בעליה- האוטו התחמם מעט, עצרתי בצד, מילאתי מים והמשכתי לנסוע ללא מזגן- הכל כרגיל! כנראה שעומס החום של יולי אוגוסט יחד עם עליות רבות וקשות, (במקרה שלי- טיול של כמה שעות בצפון, או הררי הגליל) גורמות למנוע לעבוד קשה מידיי והמזגן "לוקח לו" כוח.. ולכן הייתי ממליץ לך לנסוע במישור עם מזגן, ובעליות לפתוח חלונות ולכבות מזגן, או להפעילו על מצב אוורור בלבד. כך תשמור על האוטו.

לצערי לא מצאתי פתרון שונה..

מכל מקום כעת נראה לי שתבדוק שמפלס נוזל קרור בדיוק על הקו המתאים. ואח"כ תנסה שוב לנסוע אולי יסתדר.

אז לדעתך במקרה שלי  זאת בעיה שאין לה פתרון? הגיוני שברכב ישן וקטן כמו שלי המנוע יתחמם מדי, וכל שנשאר לעשות זה ללמוד להתנהל עם המצב הזה, כפי שתיארת? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sbon כתב:

היי. ברשותי דייהטסו סיריון 2008. לאחרונה, בעיקר בעליות מתמשכות, כמו למשל העלייה לאוניברסיטת חיפה, המנוע מתחמם עד כדי כך שהרכב מפסיק לפרק זמן מסוים את פעילות מדחס המזגן. בנסיעה במישור המזגן לרוב מקרר היטב ללא הפסקות, לכן אני מניח שמקור הבעיה אינו סתימה ברדיאטור, משאבת מים תקולה וכו'. בהנחה שגם לא מדובר בחוסר בנוזל קירור, מה יכולה להיות הבעיה? או שאולי זאת בכלל התנהגות סבירה של רכב ישן עם מנוע 1300  סמ"ק ועלי לקבל את העובדה שהמנוע יסבול מדי פעם מהתחממות יתר, שתאלץ אותי לנהוג לפעמים ללא מזגן בקיץ הלוהט, כי פשוט ככה זה? 

מה??

המנוע לא יודע שהוא ישן וקטן,

לי יש יאריס 2005, אותו מנוע בדיוק. בחיים לא כיביתי מזגן בעליות ביולי אוגוסט, גם שהרכב עמוס.

שהרכב עומד, מזגן מקרר פחות, כי אין תנועה של אוויר לראדיאטור, 

תנסה לנקות את המעבה של המזגן עם צינור מים, פילטר מזגן נקי? אולי חסר לך גז?.

יש לי גם כריזמה 2002, וגם איתה בחיים לא סגרתי מזגן בעליות ביולי אוגוסט.

זה שהרכב ישן, לא אומר כלום. רק איך טיפלו ומטפלים בו.

 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, לירון .ה. כתב:

מה??

המנוע לא יודע שהוא ישן וקטן,

לי יש יאריס 2005, אותו מנוע בדיוק. בחיים לא כיביתי מזגן בעליות ביולי אוגוסט, גם שהרכב עמוס.

שהרכב עומד, מזגן מקרר פחות, כי אין תנועה של אוויר לראדיאטור, 

תנסה לנקות את המעבה של המזגן עם צינור מים, פילטר מזגן נקי? אולי חסר לך גז?.

יש לי גם כריזמה 2002, וגם איתה בחיים לא סגרתי מזגן בעליות ביולי אוגוסט.

זה שהרכב ישן, לא אומר כלום. רק איך טיפלו ומטפלים בו.

 

לא נראה לי שיש בעיה עם גז, פילטר מלוכלך, סתימה כלשהי וכדומה, מפני שהמזגן בדרך כלל מקרר מצוין בנהיגה במישור כשהמנוע פחות מתאמץ. הבעיה צצה בעיקר בעליות ממושכות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, חולגי כתב:

אני גם לא חושב שזה מצב תקין.

האם המאוררים (או לפחות אחד מהם) ברכב נכנסים לפעולה עם הדלקת מזגן ?

המזגן בדרך כלל מקרר מצוין בנהיגה במישור. כשהייתי במוסך הציעו לבדוק ולהחליף במידת הצורך את משאבת המים, אבל זה נראה לי לא הגיוני מפני שאם אכן קיימת בעיה כזאת הרי שגם בנהיגה במישור המנוע היה אמור להתחמם מדי ולהפסיק את פעולת המדחס, ולא רק בעליות ממושכות. כך לפחות על פי השכל הישר של אדם לא מקצועי כמוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המזגן הוא לא הבעיה, זה שהמנוע מתחמם זו הבעיה.
בתור בעלים של רכב מ2006 עם 60 כ"ס שגר בפסגה של הר - זה לא תקין.
תתחיל מלפתור את בעיית ההתחממות ברכב, האם מפלס נוזל הקירור תקין? האם יש נוזל מתאים?
מעבר לזה - אם אין לך ידע טכני, כנס למוסך מומלץ באיזורך ותגיד שהרכב מתחמם בעליות.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, shellcase כתב:

המזגן הוא לא הבעיה, זה שהמנוע מתחמם זו הבעיה.
בתור בעלים של רכב מ2006 עם 60 כ"ס שגר בפסגה של הר - זה לא תקין.
תתחיל מלפתור את בעיית ההתחממות ברכב, האם מפלס נוזל הקירור תקין? האם יש נוזל מתאים?
מעבר לזה - אם אין לך ידע טכני, כנס למוסך מומלץ באיזורך ותגיד שהרכב מתחמם בעליות.

ברור שהתחממות המנוע היא הבעיה. מפלס נוזל הקירור תקין והנוזל איכותי. העניין הוא שנראה שהמנוע לא מתחמם בנהיגה במישור, אחרת פעולת מדחס המזגן היתה נפסקת גם אז, לא? לכן אני בספק אם מדובר נניח בסתימה במערכת הקירור או בבעיה במשאבת המים, שכן במקרה כזה המנוע היה אמור להתחמם באופן קבוע ולא רק בעליות ממושכות. ככה לפחות נראה לי בהיגיון של אדם לא מקצועי כמוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק.
אין לזה קשר לזווית כמו למאמץ הנדרש מהמנוע והחום המופק כתוצאה מכך, אם יש שבר באחת הכנפיים של המשאבה, או סתימה חלקית בצנרת\רדיאטור, זה מגביל את היכולת של מערכת הקירור, כשאתה בעליה חזקה אתה גם מבקש הרבה מהמנוע וגם נוסע לאט יותר כך שהוא מתקשה להתקרר, אם להקביל את זה לבני אדם - אתה תרגיש את הפציעה ההיא בברך לא כשתלך לסופר אלא כשתנסה לרוץ כמה מאות מטרים או לעלות לקומה 8 בלי מעלית עם תיק על הגב.

בסופו של דבר, אם הבעיה היא במערכת הקירור אז מדובר או במשאבה, או ברדיאטור או בצנרת\מעברים במנוע.
כן הייתי בודק את מערכת הקירור בלחץ כדי לוודא שלא מדובר בתקלה חמורה יותר של התחלה של פריצת אטם ראש מנוע או משהו בסגנון (כשאתה פותח את מכסה מילוי השמן, אתה לא רואה אמולסיה (טחינה) על הפקק או מתחתיו אלא שמן בלבד?).
 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, sbon כתב:

ברור שהתחממות המנוע היא הבעיה. מפלס נוזל הקירור תקין והנוזל איכותי. העניין הוא שנראה שהמנוע לא מתחמם בנהיגה במישור, אחרת פעולת מדחס המזגן היתה נפסקת גם אז, לא? לכן אני בספק אם מדובר נניח בסתימה במערכת הקירור או בבעיה במשאבת המים, שכן במקרה כזה המנוע היה אמור להתחמם באופן קבוע ולא רק בעליות ממושכות. ככה לפחות נראה לי בהיגיון של אדם לא מקצועי כמוני

שאתה אומר מתחמם, מה אתה רואה?

אתה רואה שחום שעון המנוע מגיע לקו האדום?

יש לך אדים מהמכסה מנוע?

מה אתה מרגיש?

אני לא חושב שמנוע שמתחמם , מנתק את מדחס המזגן? מי שמבין יותר שיתקן אותי

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, shellcase כתב:

לא מדוייק.
אין לזה קשר לזווית כמו למאמץ הנדרש מהמנוע והחום המופק כתוצאה מכך, אם יש שבר באחת הכנפיים של המשאבה, או סתימה חלקית בצנרת\רדיאטור, זה מגביל את היכולת של מערכת הקירור, כשאתה בעליה חזקה אתה גם מבקש הרבה מהמנוע וגם נוסע לאט יותר כך שהוא מתקשה להתקרר, אם להקביל את זה לבני אדם - אתה תרגיש את הפציעה ההיא בברך לא כשתלך לסופר אלא כשתנסה לרוץ כמה מאות מטרים או לעלות לקומה 8 בלי מעלית עם תיק על הגב.

בסופו של דבר, אם הבעיה היא במערכת הקירור אז מדובר או במשאבה, או ברדיאטור או בצנרת\מעברים במנוע.
כן הייתי בודק את מערכת הקירור בלחץ כדי לוודא שלא מדובר בתקלה חמורה יותר של התחלה של פריצת אטם ראש מנוע או משהו בסגנון (כשאתה פותח את מכסה מילוי השמן, אתה לא רואה אמולסיה (טחינה) על הפקק או מתחתיו אלא שמן בלבד?).
 

אז אני בעצם טועה כשאני חושב שאם היתה בעיה במערכת הקירור היא היתה מתבטאת גם כשהמנוע לא נמצא במאמץ מיוחד, כמו  למשל בנהיגה במישור? 

לפני 5 דקות, לירון .ה. כתב:

שאתה אומר מתחמם, מה אתה רואה?

אתה רואה שחום שעון המנוע מגיע לקו האדום?

יש לך אדים מהמכסה מנוע?

מה אתה מרגיש?

אני לא חושב שמנוע שמתחמם , מנתק את מדחס המזגן? מי שמבין יותר שיתקן אותי

בסיריון אין מד חום מנוע. יש רק נורית חום מנוע. כל עוד הנורית לא נדלקת האינדיקציה היחידה שלי להתחממות יתר של המנוע היא כאשר מופסקת אוטומטית פעולת מדחס המזגן. בדרך כלל אני ממשיך אז בנהיגה ומתישהו המזגן חוזר לקרר ( כנראה כשחום המנוע קצת יורד), עד הפעם הבאה שהקירור נפסק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה בעיה באוטו שלך ספציפית.

כל הסיריונים הם עם מערכת קירור ממש גרועה ברמה שהיו צריכים לחתוך קצת מהפגוש בארץ כדי ליצור עוד מעבר אוויר.

 

לפעמים גם בפיאסטה שלי אם אני מכריח אותה להישאר בהילוך גבוה בעליה אבל פול גז (בשביל צריכת דלק טובה יותר ויעילות) אני אראה את הטמפרטורה מתחילה לעלות בגלל הסלד הנמוך והמשאבה פחות מסתובבת.

 

אני יכול לסיים בזה את התגובה ושהמהנדסים אשמים אבל אני אנסה להציע לך את הדברים הבאים.

אם אתה רוצה לעזור לרכב נסה לקנות נוזל פלאש רדיאטור (30 שקל) להריץ את האוטו 10 דקות (שיגיע לטמפרטורת עבודה וישאר בה קצת) שהוא מגיע תן טיפה לחיצות בניוטרל ולשים מזגן על פול חום.

לרוקן את הנוזל, לשטוף קצת עם צינור גינה בלחץ בינוני את הרדיאטור (מבחוץ וגם בתוך הצנרת) ולשים נוזל קירור (60 שקל) ביחס של 70:30 לטובת המים.

רק מזוקקים/מסוננים (עדיף) ברמה גבוה (תמי 4 מצוין) ושלא תעיז מהברז.

הסיבה ליחס הוא כי מים מוליכים ואוגרים אנרגיה תרמית טוב יותר מנוזל קירור שתפקידו העיקרי לא לקפוא ובמילא לא מצב שקורה בארץ ועדיין ישארו מספיק נוגדי חלודה בתערובת.

 

אם לא בא לך להתעסק יותר מדי/אין לך צינור זמין אתה יכול לדלג על השטיפה בצינור למרות שעדיף שתעשה.

כל ההליך הזה אם אתה עושה בבית לא עובר את ה100 שקל ועוד ישאר לך נוזל קירור ספייר ואני בטוח שהאוטו יהנה מזה אחרי 13 שנה על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחממות רכב רק בעלייה- כדאי להתחיל מבדיקת מערכת הקירור בדגש על חשוד  ראשון -הטרמוסטט.

לפני 2 דקות, Shab00 כתב:

אני לא חושב שזה בעיה באוטו שלך ספציפית.

כל הסיריונים הם עם מערכת קירור ממש גרועה ברמה שהיו צריכים לחתוך קצת מהפגוש בארץ כדי ליצור עוד מעבר אוויר.

לא יודע איך הגעת למסקנה הזו- לאחי הקטן יש רכב כזה,הוא נוסע הרבה מאוד בעליות (מבית ההורים בקריות לביקורי סבא-סבתא בנווה שאנן ) ואין אצלו שום בעיה של התחממות מנוע.\

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...