Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה בתחבורה ציבורית לעומת רכב פרטי


Haim285
 שיתוף

פוסטים מומלצים

למזלי אני נהנה מאוטובוס ישיר מהבית כמעט עד הדלת של המשרד. חוסך לי המון בנסיעות ובעלויות. הבעיה שהיא שחווית השימוש באוטובוס איומה.

 

1. האוטובסים מטונפים. 

 

2. נהגים, למעט בודדים ביותר, חסרי כל כישורי נהיגה. גז - ברקס, גז - ברקס, גז - ברקס. אפס התחשבות בנוסעים, אפס תכנון נסיעה, אפס הכרה של הכלי. גז עד הרצפה רק בשביל לדפוק ברקס מלחמה אחרי 100 מטר. 

 

3. אוטובוס אחרון ב-7 בערב. למה? אלוהים יודע. אני מגיע במכונית בימים שאני רוצה לעשות שעות נוספות. 

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 9 שעות, Morningstar כתב:

מצב קורונה הוא לא דוגמה לכלום. 

השיח הוא מה היה בישראל לפני שנתיים ומה יהיה עוד 3 שנים כשתיגמר הקורונה.

אני מצטער אבל התחבורה הציבורית בישראל, אם אתה לא גר על התחנת רכבת - פשוט בלתי נסבלת.

 

הקורונה שינתה כאן הכל, וכנראה שבגללה הרבה אנשים שעובדים במשרד הבינו שלא צריך ליסוע כל בוקר כדי להתפרנס.

לגבי "לא גר על הרכבת" - אני חושב שכולם כאן מסכימים עם זה. הדיון נפתח במקור דווקא בגלל הרכבת שסה"כ גם כרגע היא אמצעי לא רע בכלל, גם כשיש לך רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, nadavd4 כתב:

 

הקורונה שינתה כאן הכל, וכנראה שבגללה הרבה אנשים שעובדים במשרד הבינו שלא צריך ליסוע כל בוקר כדי להתפרנס.

לגבי "לא גר על הרכבת" - אני חושב שכולם כאן מסכימים עם זה. הדיון נפתח במקור דווקא בגלל הרכבת שסה"כ גם כרגע היא אמצעי לא רע בכלל, גם כשיש לך רכב.

 

אנשים הבינו, אבל המעסיקים לא ממש. מכיר המון - המון מעסיקים שדורשים מהעובדים לחזור למשרד למרות שהתפוקה בעבודה מהבית לא נפגעה. ארגונים השקיעו מיליוני שקלים במשרדים אז קשה להם לראות אותם עומדים שוממים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, TaxGuy כתב:

 

אנשים הבינו, אבל המעסיקים לא ממש. מכיר המון - המון מעסיקים שדורשים מהעובדים לחזור למשרד למרות שהתפוקה בעבודה מהבית לא נפגעה. ארגונים השקיעו מיליוני שקלים במשרדים אז קשה להם לראות אותם עומדים שוממים. 

 

ועדיין, עובדתית, העומס ברכבת בנסיעה לת"א (לפחות) ירד משמעותית. גם לפני גל התחלואה הנוכחי.

ולפני שמישהו יקפוץ עם זה, העומס בכבישים עלה אבל עד כמה שידוע לי לא ברמה שמייצגת את כמות האנשים שנסעו לפני כן ברכבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nadavd4 כתב:

 

ועדיין, עובדתית, העומס ברכבת בנסיעה לת"א (לפחות) ירד משמעותית. גם לפני גל התחלואה הנוכחי.

ולפני שמישהו יקפוץ עם זה, העומס בכבישים עלה אבל עד כמה שידוע לי לא ברמה שמייצגת את כמות האנשים שנסעו לפני כן ברכבת.

 

זה בגלל שאנשים נטשו את התחבורה הציבורית למען המכוניות. העומסים בכבישים, לפחות בנתיב הנסיעה שלי, עלו דרסטית. בעידן טרם קורונה אם יצאתי מהבית לפני 6:30 הכביש היה יחסית פנוי. בעידן הקורונה אני צריך לצאת מהבית ב-6:00 בשביל נסיעה סוג של זורמת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, TaxGuy כתב:

2. נהגים, למעט בודדים ביותר, חסרי כל כישורי נהיגה. גז - ברקס, גז - ברקס, גז - ברקס. אפס התחשבות בנוסעים, אפס תכנון נסיעה, אפס הכרה של הכלי. גז עד הרצפה רק בשביל לדפוק ברקס מלחמה אחרי 100 מטר. 

 

בעיה גדולה אצלי.

אני סובל ממחלת ים, ולא מסוגל לקרוא או לראות סרטים בנסיעה, לנסוע עם הגב נגד כיוון התנועה, או אפילו לשבת במקום שבו לא רואים את הדרך מהחלון. מקבל בחילה מאוד מהר, ואפילו מסוגל להקיא.

 

כמובן שכל זה לא קורה אם אני נוהג בעצמי ומרוכז בכביש. לפעמים לשבת ליד הנהג ולהסתכל קדימה עוזר.

 

גרוע על אחת כמה וכמה עם נהגי גז-ברקס או כאלה שכל הזמן מנסים לתקוף פניות במהירות מקסימלית. אני מבין שיש לו לוח זמנים לעמוד, והוא רוצה לסיים את המסלול כמה שיותר מהר, אבל אם לא מתאים לו להוביל נוסעים, אז שיילך לעבוד במקום שבו צריך להוביל קרשים או אבנים, שבטוח לא יקיאו לו על הריפודים ברכב.

 

לפני 3 שעות, TaxGuy כתב:

3. אוטובוס אחרון ב-7 בערב. למה? אלוהים יודע. אני מגיע במכונית בימים שאני רוצה לעשות שעות נוספות. 

 

יש מצב שאנחנו עובדים באותו מקום (עתיר ידע כפ"ס)?

 

רמת התח"צ בארץ באמת מחפירה. גם אם האוטובוס מגיע בזמן, אז הוא מפוצץ/מטונף/שניהם. וגם אם הוא נקי, חדש וממוזג, אז הנהג חושב שהוא בנורבורגרינג, ואם הנהג והאוטובוס בסדר, אז אתה "זוכה" לחלוק אותו עם כל מיני יצורים ברמות שונות.

 

אני נוסע בתח"צ רק אם אני ממש חייב.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד תלוי באזור, וכיוון נסיעה בשעות מסוימות, ולרוב האנשים זה באמת לא נוח.

 

למזלי הייתי מאלה שזה הסתדר מצויין עבורם, ובמשך 4 שנים הייתי מתנייד בקו חדרה-נתניה ברכבת ללא שום בעיה, ומחזיק בחופשי-חודשי כולל גוש דן בשביל יציאות לתל אביב ומקומות אחרים באזור מדי פעם.

אם הייתי לוקח רכבת צפונה במקום, כנראה שזה היה פחות סימפטי, כי קבוע ברכבת לבימינה היו עיכובים, וזה רק לתחנה שבה מחליפים לרכבת אחרת למי שצריך להמשיך לנסוע צפונה.

 

במקרה שלי לרוב לא נתקלתי בעיכובים לא נסבלים, ואפילו נהנתי מהזמן שהתפנה כדי לקרוא ספר, לפגוש אנשים שלא ראיתי שנים, וכמובן לא היה יותר את העצבים בגלל הבבונים על הכבישים.

 

אבל מאז שהרכבת הפסיקה לעבוד בימי שישי/מוצ"ש, ואחרי השעה 20:00 מכיוון תל אביב צפונה, והמחסור ברמה הכללית בתחבורה ציבורית בשבת (בנוסף לבעיה להגיע למקומות רחוקים במטרה לטייל), החלטתי לאחרונה לחזור לרכב, ולמזלי קיבלתי רכב מהעבודה.

אומנם בנסיעה ברכב, עם הפקקים אני יכול להגיע 20 דקות מוקדם יותר הביתה, אבל בכל זאת הייתי מעדיף לנסוע ברכבת לעבודה אם הייתי ממשיך לקבל את ההחזרי נסיעה (שעכשיו הומר לדלק).

 

 

עריכה אחרונה על ידי serg90
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, vadim6385 כתב:

 

בעיה גדולה אצלי.

אני סובל ממחלת ים, ולא מסוגל לקרוא או לראות סרטים בנסיעה, לנסוע עם הגב נגד כיוון התנועה, או אפילו לשבת במקום שבו לא רואים את הדרך מהחלון. מקבל בחילה מאוד מהר, ואפילו מסוגל להקיא.

 

כנ"ל. אבל אם אני יוצא מהבית אחרי 7 בבוקר נסיעה באוטובוס לוקחת 50% פחות זמן בהשוואה לרכב. (אוטובוס נוסע בנתצ"ב) לכן אני סובל בשקט. 
 

לפני 25 דקות, vadim6385 כתב:

גרוע על אחת כמה וכמה עם נהגי גז-ברקס או כאלה שכל הזמן מנסים לתקוף פניות במהירות מקסימלית. אני מבין שיש לו לוח זמנים לעמוד, והוא רוצה לסיים את המסלול כמה שיותר מהר, אבל אם לא מתאים לו להוביל נוסעים, אז שיילך לעבוד במקום שבו צריך להוביל קרשים או אבנים, שבטוח לא יקיאו לו על הריפודים ברכב.

 

מדובר באנשים שהעתיקו את דפוסי הנהיגה שלהם מהפרייבט לאוטובוס בלי לעשות סוויץ' בראש. הם לא מבינים שיש להם נוסעים עומדים/לא חגורים. בנוסף הם לא מבינים שכל הגז - ברקס הזה שהם עושים חוסך להם במקרה הטוב 1-2 דקות נסיעה במסלול. 

 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...