Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה בתחבורה ציבורית לעומת רכב פרטי


Haim285
שימו לב! השרשור הזה בן 966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חוסר סנכרון בין רכבות ואוטובוסים זו אחת המחלות הקשות של התחבורה הציבורית בישראל. במצב כזה נסיעה ברכב יותר משתלמת מבחינת זמנים. מצד שני יש את העלות של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@Shmulik_Miata במקרה שלך, בגלל הסיבוב הארוך דרך חיפה, האם לא עדיף לך לנסוע ברכב לבנימינה או חדרה, ולעלות שם על הרכבת?

 

ודרך אגב, בימים אלה של התפרצות הקןרונה, משמעת המסכות הרופפת ברכבת הופכת לשיקול.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, dani666 כתב:

האמת היא שאי אפשר לתזמן באופן מושלם.  לא חושב ש 27 דקות בין רכבת אחת לשניה זה מוגזם.

 

זה מוגזם בצורה קיצונית. לא מדובר באיזה רכבת טרנס סבירית שנוסעת ממוסקבה למזרח הרחוק. מדובר ברכבת שאמורה להביא אותך מהבית למשרד וחזרה. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש לך מושג בניהול רשת רכבות? לי אין, אבל ברי לי כי התזמונים מורכבים מאד, וזמן היציאה של רכבת מחיפה לירושלים יושפע מזמן היציאה של רכבת מבנימינה לבאר שבע. בסופו של דבר הרכבות חולקות מסילות ורציפים, חייבים להשמר מרחקי בטיחות, ומקומות המאפשרים עקיפה מוגבלים מאוד. אז נכון שכולנו רוצים קונקשנים של 5-10 דקות, אבל לא תמיד הדבר מסתייע. ולגלות לך משהו - כך גם במדינות עם רשת רכבות יותר מפותחת מהישראלית, ואפילו במערכות המטרו המכובדות ביותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אני לא מבין כלום בניהול רשת רכבות. אני כן מבין שאם המדינה הזאת רוצה שאנשים יעברו לרכבת היא צריכה להיות יעילה מבחינת זמנים פחות או יותר כמו רכב. כאשר קיים פער של חצי שעה - שעה בין רכב למכונית במסלול נסיעה דומה רק "עלובי החיים" (סליחה על הביטוי) ישתמשו ברכבת בשביל להגיע לעבודה. כמובן את התוצאה של זה אנחנו מרגישים בכבישים. 

 

אגב, יפן צריכה להיות הסטנדרט העולמי לתחבורה ציבורית. אז מה שקורה במדינות אחרות שהן לא יפן פשוט לא מעניין אותי.

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, sperial כתב:

האם יש לך מושג בניהול רשת רכבות? לי אין, אבל ברי לי כי התזמונים מורכבים מאד, וזמן היציאה של רכבת מחיפה לירושלים יושפע מזמן היציאה של רכבת מבנימינה לבאר שבע. בסופו של דבר הרכבות חולקות מסילות ורציפים, חייבים להשמר מרחקי בטיחות, ומקומות המאפשרים עקיפה מוגבלים מאוד. אז נכון שכולנו רוצים קונקשנים של 5-10 דקות, אבל לא תמיד הדבר מסתייע. ולגלות לך משהו - כך גם במדינות עם רשת רכבות יותר מפותחת מהישראלית, ואפילו במערכות המטרו המכובדות ביותר.

ספריאל, אם היה לנו מושג בניהול רשת רכבות היינו מוציאים תכנית מפרטת איזה מסילות צריך להכפיל, איפה לעשות מעקפים ואיפה למקם את חניוני הלילה של הרכבות השונות.

 

יש בעיה של סינכרון שברוב העולם הנאור מצומצמת בהרבה מאשר אצלנו (כולל סינכרון בין הרכבות לתחבורה המשלימה) אז שימנו אנשים שיש להם מושג בתחום (לא אותי, לא אותך ולא את המקורב לאחד הפוליטיקאים) שיבנה תכנית לפיתרון הבעיה.

 

לא חוכמה לעשות תח"ץ מעולה משום מקום לשום מקום כי אף אחד לא ישתמש בה.

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, sperial כתב:

@Shmulik_Miata במקרה שלך, בגלל הסיבוב הארוך דרך חיפה, האם לא עדיף לך לנסוע ברכב לבנימינה או חדרה, ולעלות שם על הרכבת?

 

ודרך אגב, בימים אלה של התפרצות הקןרונה, משמעת המסכות הרופפת ברכבת הופכת לשיקול.

 

אני משאיר את הרכב אצל אשתי, לכן אין לי אפשרות. 

 

 

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@TaxGuy אתה טועה מאד. אתה שוכח שנסיעה ברכבת הרבה יותר זולה מנסיעה ברכב הפרטי (וזה הגיוני, אתה מסיע ברכבת 1000 נוסעים), וכנוסע אתה יכול לנצל את הזמן לעבודה או מנוחה. חופשי יומי חיפה ת"א עולה צשהו כמו 40 ש"ח. נסיעה ברכב פרטי לפחות פי 4, הרי רק הדלק יעלה יותר, וזה לפני טיפולים ושחיקה של הרכב בנסועה גבוהה שחלקה בפקקים. אז אם אתה לא מאורגן לנסיעה משותפת מדובר בעלויות שונות לגמרי.

 

@Night Driverאני מדבר כנוסע שעמד לא מעט שעות בהמתנה על רציפי תחנות רכבת באירופה. לא מעט קונקשנים של 30 דקות, אפילו במטרו'אים טובים. לעומת זאת, בעניין תזמון אוטובוסים מול רכבות אתה צודק לגמרי. נסיעה על כביש הרבה יותר גמישה מנסיעה על מסילה, ואפשר לתזמן אותה יותר טוב (עד כדי פקקים).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, sperial כתב:

@TaxGuy אתה טועה מאד. אתה שוכח שנסיעה ברכבת הרבה יותר זולה מנסיעה ברכב הפרטי (וזה הגיוני, אתה מסיע ברכבת 1000 נוסעים), וכנוסע אתה יכול לנצל את הזמן לעבודה או מנוחה. חופשי יומי חיפה ת"א עולה צשהו כמו 40 ש"ח. נסיעה ברכב פרטי לפחות פי 4. אז אם אתה לא מאורגן לנסיעה משותפת מדובר בעלויות שןנות לגמרי.

 

אם הייתי טועה מאד לא היו עולים על הכביש 200,000 רכבים חדשים רק ב-8 חודשים. (השנה עוד לא הסתיימה) כנראה לא חסר אנשים במדינה הזאת שמוכנית לשלם פי 4 על נסיעה רק כדי לחסוך לעצמם שעתיים ביום כל יום על הנסיעות. שלא נדבר על הטרטור של שימוש בתחבורה ציבורית, הזוהמה, דחיסה עם נוסעים אחרים ושאר המחלות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המספר שזרקת לא רלוונטי. צריך לקזז ממנו את כלי הרכב שיורדים מהכביש ואז לנרמל לגידול האוכלוסיה. עדיין יש גידול במספר כלי הרכב יחסית לאוכלוסיה, אבלצפחות מכפי שנדמה לך.

 

מכל מקום, הבעיה אינה במקומות שנמצאים על קווי רכבת. הבעיה בתחב"צ היא היישובים והשכונות שנבנו בלי מחשבה על קישור לתחב"צ, והפיגור של 50 שנה בתחבורה מסילתית (במיוחד מטרו בגוש דן). למי היוממות שלו מתחברת לרכבת החסכון אינו שעתיים ביום אלא הרבה פחות, ובהחלט יש מצב שהנסיעה בתחב"צ תחסוך לו זמן. למי שתלוי באוטובוס שעושה שמיניות ב-8 שכונות אכן הרכב הפרטי עשוי לחסוך זמן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם. אין ספק. קח לדוגמא תחנת רכבת שבנו אותה באיזה חור וצריך 40 דקות נסיעה באוטובוס בשביל להגיע אליה. תוסיף לזה זמן נסיעה ברכבת. תוסיף לזה עוד 30 דקות התייבשות ברציף בשביל החלפה. (ב-40 מעלות חום)

 

אם מדובר בנסיעה מזדמנת ניחא, אבל רק עלובי החיים שאין להם אלטרנטיבה מבחינה כלכלית יעשו את זה על בסיס יומיומי.

 

אבל הכי קל לזרוק "גם בחו"ל זה ככה". כאילו את מי זה מעניין בכלל. אם להם יש זבל של תחבורה ציבורית אז גם לנו צריכה להיות זבל של תחבורה ציבורית? 

 

יש כאן בעיה והשלב הראשון בטיפול בבעיה הוא להודות שקיימת בעיה.    

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"גם בחו"ל זה ככה" מדגיש שניהול הרכבות הוא עניין הרבה יותר מורכב ממה שנדמה לך, ושגם במדינות עם מערך רכבות מתקדם לא כל כך קל לבצע את הקישורים, בעלל התלות ההדדית בין כל כך הרבה גורמים. אז עם מערך רכבות צעיר כמו בארץ זה עוד יותר מסובך.

 

אל תצפה שרכבות יכנסו למרכז כל יישוב. בת"א אפיק האיילון נוצל היטב לצרכי תחבורה, אבל כמה כסף וזמן עלתה חציבת המנהרה לבנייני האומה, כדי להכניס רכבת לירושלים? וירושלים זו עיר גדולה, שמצדיקה השקעות. אתה מצפה להשקעה של הרבה מיליארדים כדי להכניס רכבת ליקנעם? תהיה רציני, יש עניין של יחס עלות תועלת. 

 

אין ספק שיש צורך בהתאמת קווי ההזנה לתחנות הרכבת ולסינכרון שלהם לרכבות. אבל המציאות היא לא סים-סיטי, והרכבת לא תעבור במרכז כל עיר. מצד שני, מן הראוי לתכנן את הבניה סביב התחנות ה"חיצוניות" האלה ולהפכן למרכזי מגורים ותעסוקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, tinoki כתב:

אתה חדש בעבודה?

קשה לנהוג יום יום מרחק כזה.

עדיף ברכבת ולנוח בינתיים או למצוא תעסוקה אחרת. המוח והשרירים יודו לך.

דיבורים של מישהו שככל הנראה רגיל לנסוע בתחנות שכוחות אל.

מאחל לך בהצלחה "לנוח" בעלייה בתחנת רחובות.

יודע מה, יותר קל, מאחל לך הצלחה בכלל להצליח להכנס לקרון.

או איזה כיף זה לרדת בשלום בשעות העומס שכולם מועכים אותך במדרגות.

 

תחבורה ציבורית זו התכלבות.

עם כל הבאסה של הפקקים - אף אחד לא מזיע עליך, אף אחד לא מדבר לך לתוך האוזן, אף אחד לא פותח לך שווארמה ב 8 בבוקר - ועוד.

אפשר לשים פודקאסט, לדבר בטלפון וכו'

עם בקרת שיוט אדפטיבית טובה (נניח כמו בגולף) זו חוויה נסבלת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר מזמן למדתי לא לנסוע בשעות העומס. עקרונית אני צריך להיות במשרד ב-8 בבוקר, אני נמצא בין 6:40 ל-7:30 (תלוי היכן, אני עובד בכמה מקומות). בצורה כזו חוסך זמן, ובמקרה שלי גם הנהיגה עולה פחות מתחב"צ, גם בזמן וגם בכסף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והזמן שלך בחינם?

 

חצי שעה קודם עוד סביר אבל שעה וחצי?

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...