Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עמדת טעינה ביתית 22kw - מה כדאי? אפקון או ג׳ינרג׳י (איוניק 5)


MoonKnight
שימו לב! השרשור הזה בן 295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, evc כתב:

בכתבה כאן רשום:

 

"לדגם מטען פנימי המאפשר טעינה ביתית בהספק של עד 22kW"

 

https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/יונדאי-איוניק-5-החשמלית-בישראל-מחיר

 

אז אתה לא מאמין לאתר הרשמי של יונדאי שנתת לו קישור? כי שם כתוב 11kW.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, eladts כתב:

 

אז אתה לא מאמין לאתר הרשמי של יונדאי שנתת לו קישור? כי שם כתוב 11kW.

לפי כל האתרים בחו״ל הנתונים 10.5-11kW
בארץ, כל המידע שקיבלנו מכלמוביל מגיע מברושור עמדות הטעינה ומדבר על 22kW. להערכתי העמדה תהיה 22kW וטטעין את הרכב ב 11kW. בכל מקרה שלחתי שאלה לכלמוביל (לא יודע מי מנהל המוצר שם, אבל הוא עשה עבודה לא מקצועית בהשקה, המון מידע חסר (אפילו בסיסי כמו זמינות צבעי פנים), עד עכשיו אנחנו מנסים להשיג קוד לוי יצחק לקבל הצעות מחיר לביטוח)
 

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, eladts כתב:

 

אז אתה לא מאמין לאתר הרשמי של יונדאי שנתת לו קישור? כי שם כתוב 11kW.

 

גם כתוב שם שטעינת dc היא עד 220 kw ובפועל היא עד 350 kw. 

 

יש שם טעויות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה זה מה שכתוב באתר של יונדאי? לא נתוני היצרן? בכל מקרה, כל הדיבורים על 350kW הם לגמרי תיאורטיים בישראל. אין כאלו עמדות טעינה בישראל שנגישות לציבור הרחב.

 

לפני 8 דקות, evc כתב:

מה שנרשם במבחן נכון והממצאים שבו נכונים לדעתי. בגדול נקבע שהטסלה מרגשת ומתקדמת יותר אבל האיוניק היא בבירור פתרון משפחתי טוב יותר.

 

למסקנה הזו ניתן להגיע בכל השואה בין סדאן לקרוסאובר באותה רמת מחיר, גם לא חשמליות. זה פשוט להשוות תפוחים לתפוזים. ההשואה הרלונטית של האיוניק 5 תהיה מול המודל Y.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, eladts כתב:

 

 

למסקנה הזו ניתן להגיע בכל השואה בין סדאן לקרוסאובר באותה רמת מחיר, גם לא חשמליות. זה פשוט להשוות תפוחים לתפוזים. ההשואה הרלונטית של האיוניק 5 תהיה מול המודל Y.

 

 

זה נכון, זה מה שאני טוען כל הזמן, אבל לפחות חלק מרוכשי המודל 3 בישראל עצמו עיניים לכך.

 

בינתיים העברתי את התגובה שלי לשרשור על האיוניק 5 שזה יותר מתאים לשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, evc כתב:

 

 

זה נכון, זה מה שאני טוען כל הזמן, אבל לפחות חלק מרוכשי המודל 3 בישראל עצמו עיניים לכך.

 

בינתיים העברתי את התגובה שלי לשרשור על האיוניק 5 שזה יותר מתאים לשם.

תודה, ואם מישהו רוצה להתייחס עניינית צרפתי שוב את המפרטים הטכניים, אין לי מגבלה של חשיפה ישירה לגשם אז הבדלי ה IP54 56 פחות רלוונטיים לי, האם יש המלצה לכאן או לכאן? אולי ברמת שירות (ברמת מכירה היה מאד קשה להוציא משני הגופים מידע מקצועי)

בנושא קצב הטעינה, לפי אתר ev-database הרכב אמנם תומך ב 22kw אבל בפועל היחידה הפנימית מניחתה ל 11kw (או למיטיבי לכת 10.5kw לפי המפרט הרשמי של יונדאי אנגליה).
גם בחישוב מתמטי זה מסתדר (73 חלקי 11 יוצא כ 6 וחצי מה שמסתדר עם הזמן טעינה המוצהר, אם היה 22 זה היה קורה בקצת יותר משלוש שעות)
 

EVC04 brochure.pdf New MC DataSheet (3).pdf

עריכה אחרונה על ידי MoonKnight

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, MoonKnight כתב:

בנושא קצב הטעינה, לפי אתר ev-database הרכב אמנם תומך ב 22kw אבל בפועל היחידה הפנימית מניחתה ל 11kw (או למיטיבי לכת 10.5kw לפי המפרט הרשמי של יונדאי אנגליה).
גם בחישוב מתמטי זה מסתדר (73 חלקי 11 יוצא כ 6 וחצי מה שמסתדר עם הזמן טעינה המוצהר, אם היה 22 זה היה קורה בקצת יותר משלוש שעות)

 

זה לא נקרא תומך ב-22kW. ניתן לחבר כל רכב חשמלי לעמדת טעינה שתומכת ביותר הספק ממה שהמטען הפנימי שלו תומך בו. קצב הטעינה בפועל תמיד יהיה הנמוך מבין השניים. אני עדיין לא מבין מה הטעם להתקין עמדה של 22kW עבור מכונית שלא יכולה לנצל כזה הספק. נראה שבכלמוביל פשוט לא מבינים ו/או החליטו לדחוף מוצר שנותן מקסימום רווח לשותפים העסקיים שלהם.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, eladts כתב:

 

זה לא נקרא תומך ב-22kW. ניתן לחבר כל רכב חשמלי לעמדת טעינה שתומכת ביותר הספק ממה שהמטען הפנימי שלו תומך בו. קצב הטעינה בפועל תמיד יהיה הנמוך מבין השניים. אני עדיין לא מבין מה הטעם להתקין עמדה של 22kW עבור מכונית שלא יכולה לנצל כזה הספק. נראה שבכלמוביל פשוט לא מבינים ו/או החליטו לדחוף מוצר שנותן מקסימום רווח לשותפים העסקיים שלהם.

לבריאות. אנחנו כלקוחות מקבלים את זה במסגרת החבילה ללא תוספת ישירה על העמדה. 

לעניינינו, האם יש חברה מועדפת? 

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

22 קילוואט? זה פאקינג 100 אמפר, זה אומר שגם אם יש לך תלת פאזי 3×40 (וזה לרוב האנשים אין בבית) זה אוכל לך יותר משלושת רבעי, משמע משאיר 20 אמפר לשאר הבית.

הזוי. 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שהיבואן פשוט בלבל את העיתונאות. אפשר, כמו כל רכב חשמלי, לעשות שימוש במטען של 22kW אך המטען הפנימי לפי כל הפרסומים הרשמיים של יונדאי הוא 11kW כך שזה ההספק המרבי לטעינה AC. 

 

אני מאמין שמי שגר בבית פרטי וממש רוצה יכול לשלם על חיבור משולש 400V לעמדה ואז הזרם יורד לכ-55A שזה סביר לבית פרטי חדש יחסית. 

hyundai-ioniq-5-technical-data-0621.pdf

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים מתבלבלים ובצדק בכל מה שקשור כרגע לטעינת רכבים חשמליים. 

עמדת טעינה ביתית (AC) היא רק "לוח חשמל חכם" עם הגנות ויכולת אפשור טעינה (מזהה מול הרכב). הטעינה עצמה נעשת איך ורק דרך המטען הפנימי של האוטו שהוא כבר מוגבל להספק מסויים. 

יש מטענים "מהירים" של DC שמטעינים ישירות את הסוללה והם יכולים להיות מ-22KW עד-350KW, הכל תלוי ביצרן והיכולות של הרכב שמנהל את ההספק שהוא מקבל.

אני כרגע עם הזמנה של מודל 3 +SR מכין רק שקע 16 אמפר חד פאזי (3.2KW) למטען נייד, עם הכנה של התשתית עצמה ל32 אמפר תלת פאזי (22KW).

בקיצור בדומה למטעינים של סלולארים קיים אי דיוק בכל מה שניתן או לא ניתן לקבל מה"מטען" ואפשר לזרוק מספרים לאוויר כאילו אין מחר ולדרוש מחיר בלי שיש הצדקה לקונה.

מבוא 101 למכירות.  

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 295 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...