Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה קצרה מאזדה CX3 והשוואה ישירה לקיה נירו


llaavvii
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לאחר שאיש מבוגר דאג לעצב לי מחדש את הפגוש האחורי בקיה, קיבלתי רכב חליפי (מהליסינג) מאזדה CX3 כמעט חדשה עם מנוע 2.0 ליטר מאובזרת לא רע (אבל בחירה משונה של איבזור).

סקירה קצרה לאחר שבוע וקצת ו1400 ק"מ.

קצת בחניה – הרכב יפה אפילו מאוד וגם בצבע הלבן יצא להם טוב!

שטח חלונות אחורי לא גדול (היו כבר תלונות מהילדים), וחשוקים מוגזמים שלא תורמים לנוחות הנסיעה.

 

בפנים הרכב נראה יפה ומעוצב, מושבים יחסית צרים עם מסעד קצר אבל משולבים בריפודי עור.

קונסולה מרכזית רחבה (שוב בנויה איכותי ומצויין) ונוחה לתפעול "עיוור" הכפתורים מצופי אלומיניום (תחושה מצויינת), מזגן מצויין ומקפיא, בקרת אקלים חד איזורית.

מסך (לא מגע) עם רזולוציה מצויינת – נראה היטב גם באור שמש מלא נשלט באופן נוח מאוד ע"י חוגה ודובר עברית.יש גם הקרנה על "השמשה" של מהירות ועוד כמה שטויות, שלא רלוונטית לנהג גבוה שפשוט יושב "מעל" ללוח הקטן ולא רואה כלום.

משונה אין אפשרות למערכת ניווט על המסך בשום אופן (אין גם אנדרואיד אוטו), מה שאומר שהמסך די מיותר (למה מאזדה ישראל חסמו ??).

מושב אחורי צפוף עם מרווח רגליים מאוד מוגבל (כשאני נוהג גם תינוק לא יסתדר מאחרי), ללא יציאת מיזוג.

תא מטען בינוני.

אבזרי בטיחות התראת סטיה מנתיב מקורית, מרחק מהרכב מלפנים של מובאון (כמדומני – שלא ברור למה לפעמים עובדת ולפעמים לא), בקרת שיוט כמובן לא אדפטית.

 

בנסיעה הרכב סוחב היטב עם מנוע מצויין ותיבת הילוכים פשוט מעולה (מזמן לא יצא לי לנהוג ברכב עם תיבה טובה כזו), מעלה ומוריד הילוכים מהר וחלק (מנופים מאחרי ההגה) ומצב ספורט.
המנוע נשמע יחסית באופן בולט ואין הרבה רעשי כביש אבל הרכב לא שקט.

צריכת דלק 1/13 בערך במשאבה.

הגה מעולה (ניתקתי בקרות והשתעשעתי קצת), הרכב פונה נהדר למרות חרטום כבד משהו

נוחות נסיעה לטעמי בינונית מינוס, הרכב מתרסק בבורות, מהלך מתלה יחסית קצר גורם לכך שבנסיעה עירונית על במפרים אני צריך להאט כמעט ל0.

 

בהשוואה ישירה לנירו הנירו יותר שקיטה (משמעותית), הרבה יותר מרווחת, חסכונית משמעותית (כמובן), הנירו גם עם יותר אבזרי בטיחות (וכוללת וויז מובנה (-:  ),
אבל הנירו פחות מעוצבת, סוחבת הרבה פחות טוב, התיבה במאזדה טובה משמעותית והגה פחות "מתקשר".

 

לסיכום לטעמי למשפחה אין ספק שהנירו עדיפה, אולי למעט רווקים\משפחות ללא ילדים או אנשים שאוהבים מאוד לנהוג הנירו תהיה בחירה ישירה טובה יותר.

20210726_102442.jpg

20210726_184510.jpg

20210731_212914.jpg

עריכה אחרונה על ידי llaavvii
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, llaavvii כתב:

 

משונה אין אפשרות למערכת ניווט על המסך בשום אופן (אין גם אנדרואיד אוטו), מה שאומר שהמסך די מיותר (למה מאזדה ישראל חסמו ??).

 

כדי שהלקוח ישלם 1,500 ש"ח לפתיחת המסך לשיקוף הטלפון.

נהגתי ברכב כזה 2018 כמה מאות ק"מ. כמו כל מאזדה מהשנים האחרונות - הוא נמרץ ומהנה לנהיגה עם תיבת הילוכים מעולה. איכות החומרים פחות מרשימה מה-3 ועד כמה שזכור לי, יש רק לחלון הנג תפעול אוטומטי מלא.
המחיר הגבוה של ה- CX3 הופך אותו לכמעט לא רלוונטי כשבגרסאות ה- 2 ליטר הוא נושך ל- CX30 או לסיאט אטקה וסקודה קארוק. בגרסאות ה-1.5 יחידת הנעה החלשה נחותה מה -2008 או סקודה קאמיק עם מנועי הטורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת הבטיחות בהתקנה מקומית במאזדה היא בדרך כלל אייווקס. בעיני היא עובדת פחות טוב ממובילאיי, מתריעה באיחור והצלילים שקטים מדי ונבלעים ברעשי הדרך.

אני ממש אוהב את ה-CX3, עד היום הוא הג'יפון הקטן הכי יפה לדעתי ואף רכב אחר לא מצליח להתחרות בזה.

האבזור בספורט באמת מוזר והחוסר העיקרי הוא במערכות בטיחות, בראשון התרעה על קרבה מסוכנת לרכב מלפנים שבגללה מותקנת מערכת מקומית. בפיור וויט וספיישל אדישן המערכת קיימת ויש גם בקרת שיוט אדפטיבית. דגמי ה-1.5 החדשים שהגיעו לא מזמן גם כן חסרים אבזור בטיחות מלא.

מבחינת חווית נהיגה אין לו תחרות בקטגוריה, הוא ממש כייפי וזה אמנם יעניין חלק קטן מהלקוחות אבל בעיני זה בונוס חביב.

הרכב נשקל אצלי בבית כמחליפה לסיאט ארונה שמתקרבת לגיל 3, בעיקר בגרסאות ה-1.5 החדשות שהחליפו את רמת הגימור שקיבל פות"ש. מפריע לי המחסור במערכות בטיחות ויחידת ההנעה שלא חזקה מספיק. בנתיים עוד לא יצא לי לעשות נסיעת מבחן, בקרוב זה יקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נחדד שההשוואה לקיה נירו לא כל כך במקום כי הם יושבים בסגמנטים שונים.

הקיה היא כאילו גיפון/רכב משפחתי וה CX3 מבוסס על המאזדה 2 והוא גיפון קטן.

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, llaavvii כתב:

מסך (לא מגע) עם רזולוציה מצויינת – נראה היטב גם באור שמש מלא נשלט באופן נוח מאוד ע"י חוגה ודובר עברית.

 

דווקא כן מסך מגע, אבל כמו בכל מערכת MZD Connect ה"מגע" מתפקד רק כשהרכב נייח.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...