Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"רק הגיעו וכבר קיבלו מיצובישים חדשים"


Buki
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 7 דקות, דניאל1983 כתב:

כול מי שהזכיר את הנושא של "רכב שמור מרוסי זקן"

 

שקר אחד גדול.

 

נכון שהרכב יהיה מצוחצח חיצונית, אבל התחזוקה שלו מבחינה מכנית תהיה ברמה סובייטית - או עצמאית מתחת לבית, או במוסך מדרכה של חבר, כמובן עם חומרים הכי זולים שיש, כי ככה טיפל בז׳יגולי ברוסיה.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

איך שכחו פה את חביבת המגזר, סוזוקי בלנו?

 

באמצע שנות ה90 זה היה הרכב הדיפולטיבי במשפחה רוסית.

הבנתי שהנחת עולה זה היה משהו דיפרנציאלי, ועל הבלנו היה את ההנחה הכי גדולה.

 

אגב, מכוניות סופר מיני לא היו פופולאריות, בגלל הסטיגמה שגדול יותר זה טוב יותר, שהגיעה מהתקופה הסובייטית. הרבה העדיפו לקנות משפחתית 1.3 ידנית לא מאובזרת, מאשר רכב כמו קליאו/פונטו/שרייד.

בלנו הגיעו ב 1995 או 1995, אז אלו של המחזורים הראשונים לא קנו בלנו מן הסתם. 

ככל הזכור לי לא הייתה הנחה דיפרנציאלית אבל אולי שיעור המס היה שונה לדוגמא לרכב אירופאי או יפני, ואז אחוזי ההנחה בפועל היו שונים. 

 

 

נכון שסופר מיני היו פחות פופולריות אבל עדיין די הרבה אנשים רכשו ג'אסטי, אונו, סוייפט וכדומה. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלינו ביחד עם עוד 3 משפחות של חברים ב1990-1991

שניים מהם הזמינו לאונה. אחד הזמין פיאט אונו בלי מזגן. נסע בה עם חלון פתוח וכעבור שנים התקין מזגן כשהבין שיהיה קשה למכור אותה בלי.

אבא שלי חיכה ולא מיהר לקנות ואז בדיוק ניסאן נחתה בישראל וה sunny הכסופה נחתה אצלנו בחניה.

אני זוכר את ההתלהבות מהעובדה שיש לנו מכונית משלנו, וגם את ריח הפלסטיק (כשהתחמם) שגרם לי לבחילה די קשה...

כשעברנו לאשדוד אבא שלי המשיך לנהוג בה לעבודה ברעננה. נהג עם חלון פתוח בבין עירוני כדי לחסוך בדלק על המזגן (היום אנחנו יודעים שזה לא באמת חוסך).

כשגנבים באו לגנוב אותה לילה אחד שכן הבחין בהם וקרא לאבא שלי, הם רצו לקראתם והבריחו אותם והסאני ניצלה.

היא נמכרה ב1997 אז החליפה אותה הונדה סיוויק לבנה עם 125 כ"ס!

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi
  • מעניין 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, דניאל1983 כתב:

כול מי שהזכיר את הנושא של "רכב שמור מרוסי זקן"

חבר של סבא שלי רכש ב1991 פיאט אונו 60, הוא שמר אליה בצורה קיצונית 15 שנה עד שמכר:

אחרי הקניה הוא כיסה בסדינים את כול השטיחים ברכב וכול שבוע הוא היה מכבס אותם ומחזיר חזרה.

כמובן כיסוי למושבים, להגה, מגבת למדף האחורי של הבגאג' וכיסוי לדשבורד.

שטיפה ידנית כול שבוע.

וכמובן הרכב היה תמיד עם כיסוי אפילו לחניות קצרות כמו נסיעה לסופר או לים...

לפני המכירה אחרי שהוא הוריד את כול "ההגנות" הרכב היה נראה כאילו יצא עכשיו מהסוכנות, הקונה היה מאושר!

 

היה לי עובד שקנה גם אונו חדשה בשנת 94. האוטו עדיין אצלו ועד היום לא היה אף פעם במוסך. הוא מטפל בהכל לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Buki כתב:

החלק האחר שהוציאו רישיון לקראת העליה בדרך חוקית או חוקית פחות, בדיוק בשביל לממש את הזכות לרכישת רכב ללא מסים בארץ

חידשת לי... וזה כשאבא שלי היה אחד כזה. מעולם לא היה לו רכב לפני העליה ותמיד חשבתי שהוא הלך ו"קנה" רשיון כי זה הרבה יותר זול מלהוציא רשיון בארץ (מינימום שיעורים וכו').

ההורים אכן חסכו שקל לשקל, בעבודה קשה, וקנו יונדאי אקסנט GLS שנת 96. אבא שלי לקח שני שיעורי נהיגה ופשוט התחיל לנהוג. עד היום אני סומך על הנהיגה שלו יותר משל מרבית האנשים.

הרכב היה אצלנו הרבה שנים כך שגם אני זכיתי לנהוג בו כשהוצאתי רשיון (זה היה לאחר מעל 5 שנים, אז גם על מגבלה זו לא ידעתי). נמכר לבסוף עם קצת מעל 160k ק"מ לבן של חברה. כמובן שלאורך כל השנים היה כיסוי דש ומושבים, והרכב נשטף רק ידנית, ואפילו קיבל ווקס פעם בכמה חודשים 😉.

דרך אגב זה גם היה הרכב היחיד שהורי קנו חדש מהסוכנות. אחריו הם קנו רק יד שניה.

 

לגבי הייבוא - דוד שלי הביא איתו ז'יגולי אדומה. אני עוד זוכר את המאוורר הכחול שהוא שם על הדשבורד 😁

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלמרה gx 99' 

61 אלף במקום 95

נמכרה ב2007 ב 33 אלף. 

 

יצא לי עוד לראות אותה כמה פעמים בתל אביב.

לפי משרד הרישוי הורדה מהכביש בינואר 18.

עריכה אחרונה על ידי Dimo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותר גם סיפור יד שניה שקשור לנושא?

 

זוגתי שתחיה,  היתה זקוקה לפני עשור וחצי לרכב סופר.

מצאנו דייהו רייסר שנת 95 (בת 10 אז) עם 80 אק"מ יד ראשונה.

אחרי בדיקה קצרה במקום, קנינו אותה ב3500 שקל.

 

כשהלכתי עם הגברת להעביר בעלות, היתה חסימה בדואר.

הלכנו למשרד הרישוי - מסתבר שלא הורידו את הגבלת ה"עולה חדש" המדוברת, וצריך ליצור קשר עם המכס.

הגברת, שהיתה על סף התקף לב עוד בשלב הדואר,  היתה עכשיו חיוורת כמו קיר.

 

שעתיים אחרי, על קפה ועוגה באיזה חור בבת-ים, ואחרי ששמעתי את כל סיפור העליה ופטירתו של בעלה, והקשיים שבגללם נאלצה למכור את האוטו, שוחררה ההגבלה והבעלות הועברה.

 

הרכב נסע כ-5 שנים, וכמעט 100 אק"מ, בלי שום תקלות רציניות (ההודעות הראשונות שלי פה בפורום, ב-2008, היו כדי לפתור כמה דברים קטנים לבד).

הרכב הורד לבסוף מהכביש אחרי שבעלת suv ענקי דרסה אותו (ובנזל ענק לא את זוגתי יחד איתו)  כשזוגתי עמדה ומילאה אוויר בתחנת דלק.

 

כמו שכבר צויין פה ש"מקובל במגזר", אני חושב שהרכב הזה לא ראה מוסך מסודר בחייו.

לא אצל הבעלים הראשונים, וגם לא אצלי.

למרות זאת, גמע את 180 אק"מ שלו בלי תקלות מיוחדות.

 

הוא גם היה שמור מאד מבחינה חיצונית, גם אצלנו וגם אצל הבעלים המקורי.

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

 

שקר אחד גדול.

 

נכון שהרכב יהיה מצוחצח חיצונית, אבל התחזוקה שלו מבחינה מכנית תהיה ברמה סובייטית - או עצמאית מתחת לבית, או במוסך מדרכה של חבר, כמובן עם חומרים הכי זולים שיש, כי ככה טיפל בז׳יגולי ברוסיה.

צודק! כול מה שתיארתי מתייחס למראה חיצוני בלבד.

לא יודע למה אבל הרבה עולים חדשים מאוד שמרו על הרכב אבל זלזלו בצד המכאני...

מכיר הרבה שעשו טיפולים רק כשצריך, וגם כשכבר עשו חיפשו את המוסכים הכי זולים או טיפלו לבד ותמיד התעקשו על החלקים הכי זולים. 

כשסבא שלי ז"ל נתן לי את הפיאט אונו 70 שלו הוא התעקש שהרכב שמור פיקס ותמיד הזהיר אותי שהמוסכים בארץ אוהבים להחליף חלקים בלי סיבה.

כמה חודשים אחרי ההעברת בעלות הקרבורטור התחיל לנזול, אחרי זה נקרעה הרצועות טיימינג , אחרי שעלות התיקונים עברה את מחיר הרכב נאלצתי למכור ולחזור לנסוע באוטובוסים... 

כנראה במקום לעשות פחחות וצבע הייתי צריך להשקיע את הכסף ביישור קו רציני מאוד במוסך שמבין בפיאט.

"God Made Men But Samuel Colt Made Them Equal"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב את הרוסים:

לרכוש מהם מכוניות, ולהשכיר להם דירות.

בשני התחומים הללו ראש רגוע איתם

  • אהבתי 1

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, sperial כתב:

זוכרים "כחול ולבן זה צבע שלי" - שיר שנחשב בשנות ה-70 להימנון של הסרובניקים בברה"מ (איני יודע מה האמת מאחורי זה)

מי שכתב את השיר הוא ישראל רשל,תושב מינסק (קרוב שלי),השיר מבטא את רצונה של יהדות ברית המועצות להתשחרר מכבלי מסך הברזל והקומוניזם ולעלות לישראל.

חצי מהמשפחה שלי עלו בשנת 1990-1991 כאשר נפתחו השערים.

לפני 16 שעות, Buki כתב:

 

לפני 16 שעות, Buki כתב:

בעקבות מהלכים פוליטיים של ראש ממשלת ברית המועצות מיכאיל גורבצ'וב, שלבסוף הובילו להתפרקות המדינה

מה שהוביל להתפרקותה של ברית המועצות הוא האסון בצ'רנוביל,שזירז את ההתפרקות הסופית,אם לא האסון,אז כנראה שהיה לוקח עוד 10 שנים.

וזה על קצה המזלג.

 

הרוסים שמרו על המכוניות שלהם בגלל שהם גדלו וגרו במקום שהיית צריך לחכות 10 שנים לאיזה לאדה מסריחה,תאמינו לי שאם הייתם חיים בתנאים כאלו,אז גם אתם הייתם מסגלים כאלו הרגלים.

 

קרוב משפחה שלי הוציא ניסאן סאני ב 1993,מהנגלות הראשונות.

חצי יום הוא ישב בתוך הרכב,ליטף את הדש,וקרא פרוספקטים.

 

בשביל אחד כמוהו,לשבת בסאני,אחרי חיים בברית המועצות,זה כמו שאני יושיב ישראלי ממוצע בטסלה בשנת 2000.

החיים בברית המועצות לא היו קלים,אבל הם סיגלו לעצמם ערכים שאנחנו בעולם המערבי מאוד רחוקים מהם.

 

הרבה מאוד מהנדסים,שעלו בתחילת שנות השבעים,קשורים לפרוייקט "הלביא"

עריכה אחרונה על ידי yoni2sh
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, yoni2sh כתב:

מה שהוביל להתפרקותה של ברית המועצות הוא האסון בצ'רנוביל,שזירז את ההתפרקות הסופית,אם לא האסון,אז כנראה שהיה לוקח עוד 10 שנים.

וזה על קצה המזלג.

 

זו דעה חלק מההסטוריאונים.

אני לא יודע בן כמה אתה אבל אני הייתי כבר ילד די גדול אז, זוכר הייטב את כל האירועים ואת ה 5 שנים שחלפו בין צ'רנובל לבין ההתפרקות. 

לדעתי צ'רנובל זה לא מה שהוביל אבל אולי כדאי שנדבר על זה בשירשור אחר כיוון שזה לא בדיוק קשור לכאן. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בן 11 שזה קרה.

יש לי במשפחה ליקוודטורים.

 

זה נושא מאוד מורכב,וברור שברית המועצות התפרקה מהמון סיבות.

אבל הסיבה העיקרית היא בגלל שברית המועצות נאלצה "לזרוק" את כל המשאבים שלה כדי לעצור את האסון,שהיה יכול להתפתח לאסון הרבה יותר גדול.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר כתבות על עולים מרוסיה באותה תקופה.

הם היו רגילים מרוסיה שמרצדס זה רכב של מאפיונרים בלבד. ומבחינתם נהג מונית היה מקצוע נחות, של מישהו ללא השכלה.

ואז בארץ הם ראו נהגי מוניות עם מרצדסים וזה עשה להם קצר במוח...

  • מצחיק 4

  

לפני 12 דקות, m3x7r3m3 כתב:

תשמע אני מסכים עם כל מילה ומילה שכתבת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...