Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חווית טיפול ראשון בצ'מפיון מוטורס


yoni2sh
שימו לב! השרשור הזה בן 1000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פות"ש,

אני לא מבין למה אתה חושב ש"נכנסתי לך לכיס"

אמרתי בפירוש, להוריד את המחיר ככל שניתן, להתמקח, להשוות מחירים. 

אבל לטפל במוסך כללי זה אומר שאתה מהמר שלא תצטרך את הרצון הטוב של היבואן. בשביל עוד סדר גודל של 600 שקל בשלוש שנים

 

קח את האינפורמציה הזו, שאגב נתתי לך דוגמה מהכיס האישי שלי, ותחשוב באופן ניטרלי מה אתה היית עושה בדיעבד. זה הכל. ההחלטה היא כולה שלך.

 

לגבי מיכל האוראה, יש כאן משתמש יקר, אלוף עולם, שטס והביא מיכל מפולין. כי לא היה לו רצון טוב מהצד של היבואן.

 

במאמר מוסגר, רוב מורשי היבואן מתומחרים בצורה שערורייתית. בעיקר על השמנים ועל משך העבודה. ככה זה. 

יוצא דופן לחיוב הוא יבואן טויוטה שמתמחר פחות באלמנט של משך העבודה, וגם אצלו יש הבדלים לא מעטים בין מורשה יבואן אחד לאחר.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

920 לטיפול קטן זה יקר ואין צורך להגן על צמפיון. טוב שגלגלת אותם במדרגות של זפלין. אני לא רואה אותם כבר שנים ומרוצה מעבודה של מוסכים מומחים. יש לנו סקודה ופאביה שמטופלת כבר 8 שנים אצל לא מורשה, וגולף בת 4 שמטופלת אצל לא מורשה. אין שום בעיות ואני תמיד מעודד אנשים לנהוג כמוני, כלומר להתרחק ממוסכים של צמפיון הנוכלים. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב פריג'י.

לא נכנסת לי לכיס,רק ציינת שלא צריך להיות קטנוני בעוד כמה מאות אם רכשת בכמה אלפים.

לוגיקה מעניינת.

ואז בעצם אתה מצדיק את ההוצאה הזאת בגלל הפרקטיקה של היבואנים לאיים באחריות.

אז בוא ניתן את הלחי השניה וזהו.

 

בכל מקרה,אני מנסה להעביר פה מסר צרכני,תבינו.

אבל זה מאכזב מאוד לראות כמות די נכבדה של חברים שלא מבינים את הפואנטה.

 

באמת שה 900 שקל לא יקריסו אותי כלכלית,אבל פה זה 200 יותר,שם זה 300 יותר,פה איומים,שם מנסים לדחוף לך.

לא נמאס לכם מהתרבות הצרכנית הזאת שבסוף פוגעת לכולנו בכיס,ולזה לא משנה אם אתה עשיר או עני.

 

תראו בצרפת מה קורה שמעלים מחיר,שורפים להם את פריז

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפול קטן לארונה עלה לי, עד כמה שאנימזוכר, בערך 800 ש"ח בצ'מפיון חוף שמן. די מזעזע, אם אני משווה למה שאני רגיל במורשה יבואן של סוזוקי. מה שכן, חדר ההמתנה הרבה יותר מרשים, אבל בלי תצפית על הליפטים.

 

מצד שני, אחד החבר'ה שלי השווה לפני שנה -שנתיים טיפול לסוזוקי שלו בין מוסך כללי לבין מוסך היבואן, ההפרש היה קטן ולמרות שהרכב היה בן 7-8 הלך למורשה היבואן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה,

לפי החוק הם מחויבים לתת לך שנתיים אחריות. ואת זה הם יתנו. כל זמן שתטפל כפי שכתוב בספר.

 

השאלה אם שווה לשלם פרמיה מסוימת על בסיס "אולי נצטרך אותם בעתיד"

זו לגמרי החלטה של הצרכן, אבל הוא צריך לדעת שתרחישים כאלה יכולים לקרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, ik3 כתב:

ברעיון כן, בפועל לא, לרוב(וזה לא ספציפית רק בוואג) הרמה שלהם נמוכה ואף מביכה (בין אם זה הידע בתאוריה ובין אם זה היכולות בפועל).

אז כן מוסך מורשה עבורי זה בגדר המקום האחרון שאני יסמוך בטיפול ברכבי- אני אחפש מוסכים מומחים ויבדוק את הרמה שלהם(עד כמה שאוכל).

למשל עבור הרכב שלי(מPSA) לא מצאתי מורשה סביר באיזור שלי(ופייר אני בספק אם יש ברמה הארצית מורשה שבאמת מקצועי ברכבי PSA)

 

אז אתה רק מחזק את ה"סאבטקסט" של פותח הדיון!
אין קשר בין להיות "מומחה" ברכב לבין "רישיון לאיים עם "רצון טוב"" שיש למוסך יבואן,כי בארץ אין לך שום קשר עם היצרן,אתה יכול מקסימום לדבר עם ה"למפות" של יבואן...אפילו ששנים מותר לך לטפל ברכב בכל מוסך עם רישיון מטעם איגוד המוסכים,כל עוד עובדים לפי התניות יצרן,בלי לפגוע באחריות ורצון טוב של יצרן! 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, yoni2sh כתב:

אבל זאת צרכנות פחדנית

 

אתה קורא לזה צרכנות פחדנית,

אני קורא לזה ניהול סיכונים שמבוסס על היסטוריית היצרן, מקרים קודמים, היכרות עם עולם הרכב הישראלי.

 

מהדוגמה האישית שלי, ולכן גם כתבתי את המקרה - הניהול שעשיתי היה חד משמעית נכון.

שמתי 1000 ומשהו על קרן הצבי כביכול, אבל הצבי חזר ובכך חסכתי כאבי ראש, עורך דין/בית משפט, התעסקויות רבות ו- 6000 שקל.

 

יכלתי להיות, לשיטתך, יותר אמיץ ועם כמה אלפיות פחות בכיס.

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, פריג'י כתב:

 

אבל לטפל במוסך כללי זה אומר שאתה מהמר שלא תצטרך את הרצון הטוב של היבואן. בשביל עוד סדר גודל של 600 שקל בשלוש שנים

 

קח את האינפורמציה הזו, שאגב נתתי לך דוגמה מהכיס האישי שלי, ותחשוב באופן ניטרלי מה אתה היית עושה בדיעבד. זה הכל. ההחלטה היא כולה שלך.

פשוט מביא לחשבוניות שהשתמש במק"טים של היצרן,אלו לא סודות NASA
Ch1.thumb.png.40d3f1b79b2754f8a89b77f7ad797bb0.png

Ch2.thumb.png.f34b529684c785a0db9c0b963d6f80eb.png

424645215_FrontBrakePads.thumb.png.83e3c064660ea61ec245d870aff898bf.png

1033839271_RearBrakePads.thumb.png.84aa674d3f92a9f1ed7ada6dee428d82.png

 

ז*** לא מפחידים עם ז**ן....אני בטוח שפו"ש יודע להתמודד עם איומים,רק מעלה סוגיה צרכנית,באיזה קלות היבואנים שולפים איומים בלי פחד.....אבל אתה צודק,רובם אוהבים ראש שקט,לשלם "פרוטקשן"

אני עם קיה נירו,טיפול הכי יקר כולל כל הפילטרים עלה לי פחות מ-700 ש"ח כולל עבודה ומע"מ.....אפילו לא רוצה לחשוב כמה יעלה טיפול מעבר להחלפת שמן ופילטר,ויחשב סביר בעיניים של רוב הציבור :O

לפני 30 דקות, sperial כתב:

מה שכן, חדר ההמתנה הרבה יותר מרשים, אבל בלי תצפית על הליפטים.

ברור,אחרת עוד תבין שלא לוקח שעה וחצי להחליף שמן ופילטר שמן ;)

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערנו בארצנו הקטנטנה יש דווקא הרבה מקום לקומבינות. במוסך מורשה של סוזוקי שילמתי הרבה, במוסך מורשה של ניסן שילמתי המון בקטע הזוי (לא מתקרב לקונצרן הזה מאז), במוסך של הונדה יחסית סביר והכי סביר במוסך של קיה. כולם מוסכים מורשים. עכשיו אני עם vag ומתאר לעצמי שאת האלמנט אקבל גם כאן. חלק מהעניין עם המורשים הוא שיש שונות גדולה בין מוסך למוסך וצריך למצוא את המוסכניק שלפחות את סומך עליו, יש מוסכים שלא נותנים לך לראות את הטיפול וזה כבר שערורייתי. אני עדיין אמשיך ללכת למורשים רק בגלל שאני פחדן אבל מסכים לגמרי עם פותח השרשור, יש כאן מדיניות עקיצה שהתרגלנו אליה. אנחנו המטומטמים ולא אלה שדופקים אותנו. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התערבבו פה כמה סוגיות לדעתי.

המחיר יקר, אין ספק ולמרות זאת, אני מאוד מתחבר למה שפריג'י כתב ולא אחזור על הדברים.

 

לגבי ה"בדיקת קיץ חינם" - המוסך זה עסק שמנסה למקסם רווח. ככל שהמוסך גדול יותר כך ההתמקדות בעיקר בשורת הרווח גדולה יותר. לפתות אותך פנימה לעסק זה אכן טריק שיווקי ותו לא, אין בו שום דבר עבורך אבל, זה חדש? מה ההבדל בין זה לבין שלט "כל החנות חצי מחיר!" כשאתה נכנס אתה מגלה את האותיות הקטנות.

 

נחזור לעניין המוסך מורשה. לדעתי יש עוד 2 יתרונות במורשה (שוב, לא מתעלם בכלל מהחסרונות ולא רק המחיר)

1. ככל שהרכבים מתקדמים יותר יש יותר צורך בציוד מחשוב מיוחד לטובת עדכוני תוכנה למיניהם שיש רק שם. אז נכון זה שירות שהם מחוייבים לתת ואתה לגמרי יכול לטפל מכאנית במוסך א' ולעדכן במוסך ב' זה פשוט לא נוח.

2. ברכב של אישתי בו אשכרה טיפלתי במורשה (מאזדה, נמכרה לאחרונה) הקפדתי אם לפחות אני נדפק במחיר להנות מהבנפיטס כגון איסוף והחזרת הרכב (כן, יודע שרק המחשבה על זה מחלחלת חלק מהחברים פה) או הסעה מטעם המוסך למשרד ובחזרה למוסך בסיום טיפול. הזמן שלי גם שווה כסף ובתכלס אין שום סיבה שאתה וזוגתך תבלו את טו באב במקום רומנטי כמו מוסך צ'מפיון. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצדיק מחירי גניבה - בטח שמדובר בחלקים שניתן לרכוש לבד אשר מחיר ידוע.

אבל היבואנים לא עושים הנחות למוסכי הרשת - וכולם צריך להרוויח בסוף אחרי תשלום ארנונה, שכירות, עובדים, מיסים - ומה לא..

אבל, יש צד חיובי לטיפול במוסכי רשת היבואן והיכרות עם אנשי מפתח (למרות המחיר הגבוה.. להלן מספר דוגמאות:

1. סיוויק 2014 בת שנה - הוחלפו כל הצלחות והדיסקיות לאחר שהתלוננתי על רעשי חיכוך. 

2. סובארו B4 שנת 2006 - הרכב הוזמן לריקול להחלפת כרית אוויר נוסע כשהיה בן 12, פעולת הפירוק גרמה לסדקים לדשבורד שנחשב למחלה ולא הוכר ע"י יפנאוטו כמוצר פגום. עלות אחד חדש כ 4000 ₪. הרכב טופל כל השנים במורשה וכל מי שזז במוסך ידע שהרכב שמור והדש היה במצב מעולה לפני הפירוק..

כמובן לא ויתרתי, אחרי פניה חריפה הדש הוחלף על חשבון החברה! שוב.. רכב בן 12..

3. דלק מוטורס -

CX5 שהיה לי בן שש וחצי שנים, המוסך החליף פנסים קדמיים על דעת עצמו למרות שהיו במצב מצויין.

לפני כמה חודשים רכשתי 3 שנת 2015 שמורה להפליא שחנתה בחניה מקורה. כשהגעתי לאותו מוסך לטיפול נאמר לי לפני שימלאו לו 7 שנים ידאגו לזמן אותו להחלפת גלגל הגה ומסך מולטימדיה.. שוב, הרכב פשוט נראה חדש.

 

לדעתי שווה לשלם את ה 300 ₪ הנוספים במורשה ולשמר את הזכויות שהיבואן מעניק כמחווה טובה או בתור הנחיית יצרן - שלא לדבר על עידכונים שוטפים למערכות הרכב אשר לא מגיעות למוסכים פרטיים..

  • רעיון גרוע 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, electric כתב:

נחזור לעניין המוסך מורשה. לדעתי יש עוד 2 יתרונות במורשה (שוב, לא מתעלם בכלל מהחסרונות ולא רק המחיר)

1. ככל שהרכבים מתקדמים יותר יש יותר צורך בציוד מחשוב מיוחד לטובת עדכוני תוכנה למיניהם שיש רק שם. אז נכון זה שירות שהם מחוייבים לתת ואתה לגמרי יכול לטפל מכאנית במוסך א' ולעדכן במוסך ב' זה פשוט לא נוח.

2. ברכב של אישתי בו אשכרה טיפלתי במורשה (מאזדה, נמכרה לאחרונה) הקפדתי אם לפחות אני נדפק במחיר להנות מהבנפיטס כגון איסוף והחזרת הרכב (כן, יודע שרק המחשבה על זה מחלחלת חלק מהחברים פה) או הסעה מטעם המוסך למשרד ובחזרה למוסך בסיום טיפול. הזמן שלי גם שווה כסף ובתכלס אין שום סיבה שאתה וזוגתך תבלו את טו באב במקום רומנטי כמו מוסך צ'מפיון. 

אם באמת היית מבין,והפורום הזה היה אמור לעודד את זה,אבל לרוב מתיישר עם שיטת הפרוטקשן עם כל מני הצדקות מגוחכות,אז היית מבין שאלו ממש לא יתרונות בלעדיות של מורשה !!!


1. כמובן לשכוח ממוסך מדרכה/כללי שלא מבין כלום ברכבים מודרניים,תתרכז במוסך מומחה,יש לו הכל מה שצריך,אפילו עם סיכוי שיודע להשתמש בתוכנה יותר טוב מהמורשה !
2. זה כמו שאומרים,הבדיחה על חשבונך....כל ה"בנפיטס" כבר היה מתומחר במחיר,פשוט אמרת לעצמך,לפחות לא אגדיל את הרווחיות החזירית שלהם ממילא,תאמין לי גרושים עולה להם כל האקסטרות האלו ;)

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב,תראו,אני קורא את הדעות שלכם,וזה לא אחיד.

אז חשבתי לתקוף את העניין מכיוון אחר.

 

האם אתם תקנו סקודה קארוק,בת 3 שנים,עם 35-40 K על השעון,שיצאה נקיה בבדיקה,והדבר היחידי אצלה זה שהיא טופלה רק במוסך מומחה,לא מורשה (סתם אני זורק,מוסך רון).

 

מעניין מה תהיה התוצאה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, yoni2sh כתב:

טוב,תראו,אני קורא את הדעות שלכם,וזה לא אחיד.

אז חשבתי לתקוף את העניין מכיוון אחר.

 

האם אתם תקנו סקודה קארוק,בת 3 שנים,עם 35-40 K על השעון,שיצאה נקיה בבדיקה,והדבר היחידי אצלה זה שהיא טופלה רק במוסך מומחה,לא מורשה (סתם אני זורק,מוסך רון).

 

מעניין מה תהיה התוצאה

 

 

 

אני אישית הייתי קונה רכב שלא טופל תמידית במורשה.

אגב הכל שאלה של מחיר והיצע..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1000 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...