Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתי ברשת מוצר במחיר טוב והוא לא במלאי - תופעה שחוזרת על עצמה. מה הקטע?


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קרה לי לאחרונה כבר מספר פעמים אותו דבר.

אני מחפש מוצר. חופר קצת ברשת, מוצא את המוצר במחיר אטרקטיבי יחסית.

מזמין - רק כדי לקבל טלפון שהמוצר אינו במלאי.

 

עכשיו, אני לא מדבר על מחירים שוברי שוק. לא איזו טעות הקלדה.

 

נניח המוצר האחרון היה בושם.

המחיר שהוא נמכר בד"כ בלי מבצעים ברשתות הגדולות איזור ה-230.

ברשתות מוזלות 200.

מבצעים יורד ל-185.

 

מצאתי באתר די רציני, עם איזה קופון ואיזה מבצע וכו' וכו' - 175.

מזמין.

מתקשרים. אין במלאי.

כמובן שבכל הרשתות המדפים מתפוצצים מהבושם הזה.

 

לא מבין. מה עשיתם בזה?

 

ושוב, קרה לי כבר כמה וכמה פעמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bait and switch.

אישית אני לא מזמין שום דבר מאתר שלא מציין שהמוצר זמין במלאי.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה באמת לצורך BAIT AND SWITCH , אז איינשטיין צדק.

אין גבול לטיפשות האנושית. רק ההתעסקות והכ"א שדרושים לשם השכנוע (של ה- 10% שאכן ישתכנעו) לסוויץ' כבר מבטלים את הרווח על כל העניין.

באמת שאני לא מבין את המוכרים הישראלים, שעדיין לא הפנימו את הקונספט של הקניות ברשת וחושבים שהם עדיין בחנות הקטנה שלהם באלנבי.

מצד שני, ניהול מלאי של האתר בצורה ממוחשבת, שחוסמת אפשרות רכישה כשנגמר, זו אופציה שלדעתי קיימת בכל פלטפורמה של אתר מכירות מהעשור האחרון.

ככה ש"וואלה נגמר לנו המלאי בפתאומיות" זה לא נראה כמו תירוץ סביר.

 

מנצל"ש כדי לפרוק קיטור בנושא דומה:

אתמול הבן הקטן שלי מצא ב"GROO" (נראה לי שזה איזה שהוא גלגול של "גרופון")  איזה קשקוש שרצה שאקנה לו.

הזנתי בסבלנות את כל ה"חקירה האפידמיולוגית" שהם דרשו, כדי שאהיה זכאי לרכוש אצלם- וסורבתי.

מסתבר שכנראה כבר קניתי אצלם (כנראה אי-שם ב-90's, כי אני ממש לא זוכר דבר כזה) ו"המייל שלי כבר מופיע כחבר" ולכן אני חייב לדעת את הססימה, או לשחזר אותה.

כמובן שהנסיונות לשחזור ססמה לא עובדים, כמובן שנסיונות התחברות  באמצעים אחרים (פייסבוק/מס' טלפון) שהם מציעים לא עובדים. (כי אני חבר, אבל הטלפון שלי לא מופיע בכרטיס החבר שלי, והפייסבוק שלי לא משוייך לחשבון)

אני באמת לא מבין - הם לא רוצים למכור? בשביל מה כל החקירה הזו?

מה הבעיה "לשחרר" אותי באפשרות שקיימת כבר 20 שנה בכל אתר מכירות - "קנה כאורח" (בגרסה זו או אחרת)?

 

 

 

  • אהבתי 2

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שלא הוצע לי אף פעם משהו חליפי.

אף פעם לא אמרו לי - אין לי את זה במלאי. בוא תיקח משהו אחר.

 

פשוט - אין במלאי. אני מבטל את ההזמנה שלך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשחיפשתי דירה לרכישה, הייתי רואה מציאות.

מתקשר למתווך: "אה, זאת? בעל הדירה יחזור מחו"ל עוד חודשיים\נמכרה ושכחתי להוריד, אבל בוא תשמע איזה דירות אחרות יש לי. לא רוצה? תשאיר טלפון נעדכן אותך"

 

עובד על אותו משקל.

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי שזה קרה לי עם חנות אחת שהגעתי אליה דרך ZAP, ועשו לי אותו טריק ובסוף הביאו לי דגם אחר, השארתי חוות דעת בזאפ ואשכרה המוכר התווכח איתי שם 😂

הבחור מעדיף להתווכח עם לקוחות משאשר לעדכן את האתר שלו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי במשהו בעייתי יותר - הזמנתי רכב באינטרנט להשכרה של שבוע, דרך חברה מקומית אבל גדולה ומבוססת. אחרי שההזמנה עברה והכל טוב, מגיע יומיים לפני מועד ההזמנה ופתאום מקבל מהם מייל - אנחנו מצטערים אבל הרכב שהזמנת לא זמין, ואנו נאלצים לבטל את ההזמנה שלך. כשהתקשרתי הם אמרו לי שאין להם רכבים זמינים בימים האלה בכלל. כל דיבור אפשרי על כך שהזמנתי מראש וזאת בעיה שלהם ולא שלי נענו ב״אבל תבין, אין לי רכב לתת לך. שלום״

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי. לפני שנתיים שלוש הלכתי לקנות לאשתי שואב אבק נטען (משהו תואם "ג'ימי") ומצאתי במחיר זול באיזו חנות בחור יהודה שהיתרון שלה הייה שהיא הייתה פתוחה עד 9 בערב, דיברתי לפני כן עם המוכר בטלפון ווידאתי שיש במלאי, הכל אושר טלפונית ואני מתוך הרגל מנסה להדפיס את הדף מ"זאפ" ונכשל כי המדפסת הייתה ריקה. לא נורא, צילמתי את המסך בטלפון ונסעתי לשם.

מגיע לשם והפתעה... המחיר שפורסם באתר הוא לא המחיר הנכון!

אני מתווכח עם המוכר והוא לא מאמין לי ומראה באתר של החנות מחיר אחר, אני מראה לו את התמונות והוא טוען שהן ישנות/לא מעודכנות/צולמו שנה שעברה/שאר קשקושים.

בקיצור, קניתי את המכשיר (שבדיעבד התגלה מיובא ע"י היבואן הלא רשמי עם שנת אחריות ולא שלוש כפי שהופיע בצילום מסך) כי לצערי זו הייתה מתנת יום ההולדתוזה היה בדיוק היום. בכל מקרה השארתי ביקורת קטלנית בגוגל מאפ ואחרי כמה חודשים קיבלי תודה ממשתמש...

 

בכל מקרה, הגעתי הבייתה עם המתנה ואשתי עושה פרצוף, "זה לא הרובוטי שרציתי"😬

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Nakamichi כתב:

העניין הוא שלא הוצע לי אף פעם משהו חליפי.

אף פעם לא אמרו לי - אין לי את זה במלאי. בוא תיקח משהו אחר.

 

פשוט - אין במלאי. אני מבטל את ההזמנה שלך.

המחשבה הראשונה שעולה לראש זה אכן bait and switch, אבל מהניסיון שלי בארץ - זאת לא בהכרח הסיבה. לא נכלוליות, פשוט לא מסוגלים לעבוד מסודר.

 

לא כולם חאפרים ויש אתרים שבהם המלאי דופק כמו שעון. המכנה המשותף לכולם - לא הזולים ביותר בזאפ. רמז רמז.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, natco כתב:

אתמול הבן הקטן שלי מצא ב"GROO" (נראה לי שזה איזה שהוא גלגול של "גרופון")  איזה קשקוש שרצה שאקנה לו.

הזנתי בסבלנות את כל ה"חקירה האפידמיולוגית" שהם דרשו, כדי שאהיה זכאי לרכוש אצלם- וסורבתי.

מסתבר שכנראה כבר קניתי אצלם (כנראה אי-שם ב-90's, כי אני ממש לא זוכר דבר כזה) ו"המייל שלי כבר מופיע כחבר" ולכן אני חייב לדעת את הססימה, או לשחזר אותה.

כמובן שהנסיונות לשחזור ססמה לא עובדים, כמובן שנסיונות התחברות  באמצעים אחרים (פייסבוק/מס' טלפון) שהם מציעים לא עובדים. (כי אני חבר, אבל הטלפון שלי לא מופיע בכרטיס החבר שלי, והפייסבוק שלי לא משוייך לחשבון)

אני באמת לא מבין - הם לא רוצים למכור? בשביל מה כל החקירה הזו?

מה הבעיה "לשחרר" אותי באפשרות שקיימת כבר 20 שנה בכל אתר מכירות - "קנה כאורח" (בגרסה זו או אחרת)?

דווקא אצלי עבד הגרופון אחרי ששחכתי שעשיתי חשבון אצלם. הצלחתי לשנות סיסמא וכל המסביב.

מגיע לחנות ומנסים לשכנע אותי אשכרה לקנות ביותר יקר.

למזלי גרופון החזירו כמו גדולים את הכסף, יום אחרי כבר נעלם המבצע הזה מהאתר שלהם.

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, hans כתב:

לא כולם חאפרים ויש אתרים שבהם המלאי דופק כמו שעון. המכנה המשותף לכולם - לא הזולים ביותר בזאפ. רמז רמז.

זאפ ממזמן לא מראה את המחירים הזולים ביותר. 

זאפ מראה רק את המחירים של מי שמופיע בזאפ, וזה ממש לא רוב החנויות. תמיד מומלץ לעשות סקר שוק גם בגיגול רגיל ולא רק דרך זאפ.

נכון, יש שם מוצרים במחירים טובים יותר מברוב המקומות בחלק קטן מהמוצרים, אבל ברוב הדברים אני יכול להבטיח שתמצאו את המוצר במחיר טוב יותר מחוץ לזאפ.

 

קרה לי מכל המקומות דווקא בסופר.

חרגתי מהרגלי ועשיתי משלוחה לעצמי. אחד המוצרים הקבועים שלי, שאני מודע היטב למחירו בשוטף, עלה כשחיפשתי אותו- יחד עם מוצר זהה שעולה 30% פחות.

כמובן שקיבלתי טלפון שהמוצר הזהה שהזמנתי לא במלאי.

 

עכשיו, מעבר ל BAIT AND SWITCH הידוע, יש עוד כמה עשרות הסברים אפשריים לקטע הזה.

1) החנות רכשה X כמות במחיר מיוחד לכמות במטרה לעשות מבצע, והכמות נגמרה והם לא יכולים לרכוש שוב באותו מחיר = לא רוצים להפסיד.

2) מחיר המוצר עלה בפתאומיות. יש מקומות שימכרו במחיר הישן, ויש מקומות שלא יחשבו על זה אפילו ויקפצו על ההזדמנות להעלות את המחיר בהתאם למחיר החדש גם אם יש להם מלאי על המדף מהמאה שעברה שהם לא מצליחים להזיז.

3) מישהו חישב את העלות האמיתית של המבצע לעסק והגיע למסקנה שזה לא רווחי, אז המבצע בוטל הלכה למעשה בתואנה של נגמר המלאי.

4) לא קנו מספיק מלאי, ומאחר וכולם עושים את אותה הנחה על המוצרים באותו הזמן, נוצר חוסר נקודתי בשוק ויש "רשימת המתנה".

יש עוד הרבה סיבות אפשריות, קצרה היריעה האלקטרונית מלמנות את כולן.

 

חיים GDS, כדי שלא יקרו לי קטעים כאלו אני בודק מראש 3 חנויות עם המחיר הטוב ביותר ולרוב גם עם הקרבה הגיאוגרפית הטובה ביותר כדי שאם יהיה פאנצ'ר אדע לאן ללכת הלאה בתור.

לפני כמה חודשים רכשתי שעון חכם. הכי זול היה בחנות קרובה יחסית, לא היה להם על המדף באותו הרגע- אבל אמרו שיגיע באותו היום בצהריים.

אכן הגיע, בטלפון שהרמתי, אבל לא בצבע שרציתי והמוכר לא רצה לדבר איתי על להביא את הצבע שאני רוצה. הוא מביא רק אפור. לך תבין.

אז נסעתי לחנות השנייה מבחינת מחיר וקניתי שם.

בדיעבד, עשיתי טעות טיפשית ולא בחנתי מה אני מקבל במחיר המוצע. 

בחנות הראשונה, מדובר על דגם LTE (לא צריך את הסמארטפון צמוד אליו)- יותר מתקדם, באותה רמת מחיר. 

בחנות השנייה, מדובר על דגם פחות מתקדם במחיר קצת יותר גבוה, מרגיש שיצאתי סוג של פראייר. למזלי!, הפונקצייה הזו לא חשובה לי אחרת הייתי הולך לחנות השלישית, אבל עדיין מבואס ששילמתי יותר וקיבלתי פחות.

 

 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיוני זאפ אולי לא הזולים ביותר, אבל הם מאוד קרובים לשם ברוב המוצרים.

הם סוג של "מחירון לוי יצחק" של המוצרים.

 

בוא נגיד שאם קנית קרוב למחיר הכי זול בזאפ - אז כנראה שקנית במחיר טוב.

ברור שיש יוצאי דופן ומבצעים נקודתיים וכו' וכו'. אבל בגדול הם אומדן לא רע.

 

ושוב, אני מדגיש, מה שהכי תמוה לי תמיד זה שלא מנסים להציע לי משהו אחר. 

 

התסכול הוא שאתה רוצה מוצר. הולך מזמין אותו ותמיד מלווה אותך תחושה של... "זה יגיע?" "זה קיים?".

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...