Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה קלריטי בישראל?


motior
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לדעתי אין שום הגיון ברכבים שמונעים במימן. משקיעים אנרגיה כדי ליצור מימן, רק בשביל להפוך אותו ברכב בתא הדלק לחשמל שמניע את אותו המנוע החשמלי שיש ברכב עם סוללות. במקום להשתמש באנרגיה הזאת (חשמל) כדי להניע את הרכב בצורה ישירה. בלי הפסדי האנרגיה של ייצור המימן, הריאקציה החשמלית שלו ושינוע שלו במיכליות לתחנות תדלוק. לדעתי אין בזה הגיון, יותר יעיל ופשוט לחבר את הרכב ישירות לשקע החשמלי בחניה.

 

מחירי הסוללות הולכים ויורדים ביחד עם הכנסת טכנולוגיות חדשות שפחות תלויות בכמויות גדולות של מחצבים יקרים. סוללה ניתן לעשות מאין ספור דברים, אפילו מתפוחי אדמה😉

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אני די חדש ולא מגיב בדרך כלל

כמה יתרונות אדירים למימן על פני סוללה

1 מימן יסע בלי סוף בעוד סוללה תיגמר אחרי 6 שנים כלכלית לא משתלם

 

2 סוללה כבדה מאוד ולעולם לא תצליח להניע משאיות וכד' כולם יודעים שהפתרון במימן

 

3. מימן ירוק יניע את הרכב בצורה ירוקה לגמרי

 

4 הטווח של הסוללה קטן יותר מהמימן (1000 קמ אצל הטויוטה)

 

5 משך זמן טעינה ארוך אצל הסוללה וקצר פלאים במימן

 

חיסרון שאוהבי הסוללות שוכחים:

לייצר סוללות זה הרבה הרבה יותר מזהם ולא ייעיל לעומת מימן.. תמיד מזכירים את הייעילות של הסוללות (70-80 אחוז) לעומת המימן (40 אחוז) אך שוכחים שלייצר סוללות זה הרבה הרבה יותר קשה ומסובך.. וזה מבזבז משאבים פי כמה - ככה שזה יוצא לא יעיל בכלל.. זה מזהם זה השקעת משאבים אדירים וזיהום הייצור בשביל - משהו שעוד 6 שנים יצטרך להתחדש.. לא ייעל בזבזני וכו'.

העתיד נמצא במימן. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, RonABS כתב:

אני די חדש ולא מגיב בדרך כלל

כמה יתרונות אדירים למימן על פני סוללה

1 מימן יסע בלי סוף בעוד סוללה תיגמר אחרי 6 שנים כלכלית לא משתלם

 

2 סוללה כבדה מאוד ולעולם לא תצליח להניע משאיות וכד' כולם יודעים שהפתרון במימן

 

3. מימן ירוק יניע את הרכב בצורה ירוקה לגמרי

 

4 הטווח של הסוללה קטן יותר מהמימן (1000 קמ אצל הטויוטה)

 

5 משך זמן טעינה ארוך אצל הסוללה וקצר פלאים במימן

 

חיסרון שאוהבי הסוללות שוכחים:

לייצר סוללות זה הרבה הרבה יותר מזהם ולא ייעיל לעומת מימן.. תמיד מזכירים את הייעילות של הסוללות (70-80 אחוז) לעומת המימן (40 אחוז) אך שוכחים שלייצר סוללות זה הרבה הרבה יותר קשה ומסובך.. וזה מבזבז משאבים פי כמה - ככה שזה יוצא לא יעיל בכלל.. זה מזהם זה השקעת משאבים אדירים וזיהום הייצור בשביל - משהו שעוד 6 שנים יצטרך להתחדש.. לא ייעל בזבזני וכו'.

העתיד נמצא במימן. 

 

1.  יש כבר מכוניות חשמליות בנות יותר מ-8 שנים שעברו מאות אלפי קילומטרים עם הסוללה המקורית. חוץ מזה, מי אמר שתא דלק מחזיק לנצח?

2. ראית את הסמי של טסלה? בניגוד לניקולה הוא נוסע בכוחות עצמו.

3. מה לעשות שהדרך הזולה ביותר להפקת מימן היא מגז טבעי, בתהליך שמשחרר פחמן דו חמצני. חוץ מזה, צריך לדחוס את המימן ולהוביל אותו לתחנות.

4. הטווח של הטויוטה מיראי הוא 647 ק"מ, אבל מה זה עוזר שאין כמעט תחנות תדלוק במימן? אי אפשר לסוע ברכב מונע במימן מחוף לחוף בארה"ב, אין בעיה לעשות את זה ברכב חשמלי.

5. בטעינה המהירה של היום מספיקה עצירה של 15-20 דקות כל 250-300 ק"מ בנסיעה מהירה, שזה ממילא הזמן בו כדאי לעצור להתרעננות. אומנם ניתן לתלק במימן תוך 5 דקות אבל צריך לחכות 15 דקות אחרי שמכונית סיימה את התדלוק כדי לתלק רכב נוסף.

 

6. אתה חושב שבתא דלק אין חומרים יקרים? אתה חושב שהוא מחזיק לנצח?

 

טבלת המכירות לא משקרת. בעוד המכירות של מכוניות חשמליות שוברות שיאים כל שנה, מכוניות מונעות מימן נמכרות בכמויות מיקרוסקופיות ולא ממריאות. אז החברה בטופ גיר פעם חשבו שזה העתיד. הם טעו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, ch2856 כתב:

אז ביונדאי וטויוטה עובדים מטומטמים? 

 

זה בעיקר טויוטה שננעלו על המימן ומסרבים לשחרר. שאר היצרנים ניסו, ראו שזה לא תופס ודי ירדו מהרעיון. טויוטה השקיעו כל כך הרבה שהם מרגישים שהם חייבים להמשיך. קוראים לזה sunk cost fallacy.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, eladts כתב:

 

1.  יש כבר מכוניות חשמליות בנות יותר מ-8 שנים שעברו מאות אלפי קילומטרים עם הסוללה המקורית. חוץ מזה, מי אמר שתא דלק מחזיק לנצח?

2. ראית את הסמי של טסלה? בניגוד לניקולה הוא נוסע בכוחות עצמו.

3. מה לעשות שהדרך הזולה ביותר להפקת מימן היא מגז טבעי, בתהליך שמשחרר פחמן דו חמצני. חוץ מזה, צריך לדחוס את המימן ולהוביל אותו לתחנות.

4. הטווח של הטויוטה מיראי הוא 647 ק"מ, אבל מה זה עוזר שאין כמעט תחנות תדלוק במימן? אי אפשר לסוע ברכב מונע במימן מחוף לחוף בארה"ב, אין בעיה לעשות את זה ברכב חשמלי.

5. בטעינה המהירה של היום מספיקה עצירה של 15-20 דקות כל 250-300 ק"מ בנסיעה מהירה, שזה ממילא הזמן בו כדאי לעצור להתרעננות. אומנם ניתן לתלק במימן תוך 5 דקות אבל צריך לחכות 15 דקות אחרי שמכונית סיימה את התדלוק כדי לתלק רכב נוסף.

 

6. אתה חושב שבתא דלק אין חומרים יקרים? אתה חושב שהוא מחזיק לנצח?

 

טבלת המכירות לא משקרת. בעוד המכירות של מכוניות חשמליות שוברות שיאים כל שנה, מכוניות מונעות מימן נמכרות בכמויות מיקרוסקופיות ולא ממריאות. אז החברה בטופ גיר פעם חשבו שזה העתיד. הם טעו.

 

1 לא ראיתי מקרה כזה אבל כן ראיתי ושמעתי המון מקרים על סוללה שמתחילה להחלש בשנה ה6 פלוס.. 

2 לא הבנתי מה הקשר..

3 יש היום דרכים הרבה הרבה יותר אפקטיביות לייצר מימן ובעתיד יהיו הרבה יותר שיטות.. 

גם לגבי דחיסה.. 

וסוללות הרבה יותר יקר - לכרות את החומרים ולייצר אותם ולדחוס אותם.. הרבה יותר יקר ולא ייעיל ובסוף הן גם כבדות במשקל של מאות רבות של קג

 

4 נסעה 1000 קמ.. https://www.google.com/amp/s/www.firstpost.com/tech/news-analysis/toyota-mirai-sets-world-record-covers-over-1000-km-on-a-single-fill-of-hydrogen-9685481.html/amp

אצל סוללות זה הפוך אומרים 600 בפועל זה 400 קמ לגבי תחנות ברגע שיהיו הרבה רכבים יהיו תחנות.. זה בדיוק העניין אנשים ששבויים בקונספציה של סוללות כבדות יקרות מזהמות ולא יעילות - כשיצאו יבינו שיש עוד שיטות..

5 לגבי ה15 דקות בין תדלוק לא שמעתי על זה אם זה נכון בטוח שימצאו לזה פתרון פשוט ותוך זמן קצר.

אין מה להשוות בכלל עם טעינה לסוללה שרק בתנאים מסויימים מקבלים נסיעה שעל הניר 250 ובפועל 160.. נשמע גרוע.. 

6 טבלת המכירת זה רק זמני.. זה לא יחזיק הרבה זמן מעמד בגלל כל החסרונות אותן רשמתי לעיל.. אנשים אוהבים טרנדים חולפים.. עוד 10 שנים המימן יקבל שליטה.

ברגע שהמשאיות יכנסו לתמונה - הסוללות גמורות.. 

להניע משאית כדי לסחוב טונות רבות של סוללות זה דבילי מזהם בזבוז משאבים לא ייעיל וכו'.. 

לגבי הרכיבים שיש ברכבי מימן אין שום הוכחה או אינדיקציה שמשהו יתקלקל מעבר לבלאי מקרי זה כבר תלוי ביצרן.. 

תהליך הפקת החשמל הוא פשוט ואין סיבה שמשהו שם יתקלקל.. 

 

רשימת החברות שמשקיעות במימן הן מרצדס bmw יונדאי טויוטה הונדה ועוד המון חברות של משאיות.. וזה רק הולך וגובר.. 

ההשקעה בפיתוח טכנולוגיית המימן רק תגבר ותהיה יעילה ברבה יותר מחיפוש אחרי סוללה מזהמת כבדה ולא ייעילה.. 

חבל שאנשים שבויים בקונספציות של הסוללה.. 

עריכה אחרונה על ידי RonABS
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, eladts כתב:

 

זה בעיקר טויוטה שננעלו על המימן ומסרבים לשחרר. שאר היצרנים ניסו, ראו שזה לא תופס ודי ירדו מהרעיון. טויוטה השקיעו כל כך הרבה שהם מרגישים שהם חייבים להמשיך. קוראים לזה sunk cost fallacy.

 

אני בטוח שאף אחד מההנהלה של טויוטה לא שמע על המושג הזה (שהוא בסיסי מאוד בכלכלה) וזו הסיבה היחידה שהם עדיין משקיעים בטכנולוגיה הזו.

 

אם  הם משקיעים בזה כסף - יותר סביר שהם יודעים משהו שאתה לא יודע, מאשר שהם אוהבים לבזבז כסף על שטויות.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה מכרו מתחילת השנה בארה"ב 1,862 מכוניות מונעות במימן. טסלה מכרה בארה"ב באותה התקופה 139,301 מכוניות מונעות בחשמל. זו השורה התחתונה. אם אתה חושב שטויוטה יודעים משהו שהאחרים לא אתה מוזמן לקנות מניות שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא השוואה נכונה מסיבה אחת. כמה כסף הממשל האמריקאי השקיע ברכב מבוסס סוללות עד היום? כמה "מס" שילמו חברות על רכישת קרדיט? כמה טריליוני דולרים בכל העולם? המחשבה שרק סוללות היא הדרך הנכונה לעבר הפחתה גלובלית של פליטת מזהמים היא פשוט לטמון את הראש בחול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ch2856 כתב:

זו לא השוואה נכונה מסיבה אחת. כמה כסף הממשל האמריקאי השקיע ברכב מבוסס סוללות עד היום? כמה "מס" שילמו חברות על רכישת קרדיט? כמה טריליוני דולרים בכל העולם? המחשבה שרק סוללות היא הדרך הנכונה לעבר הפחתה גלובלית של פליטת מזהמים היא פשוט לטמון את הראש בחול. 

 

זהו, שמכוניות מונעות במימן הרבה יותר מסובסדות ממכוניות חשמליות ועדיין הן לא נמכרות. המכוניות של טסלה, לעומת זו, כבר לא מקבלות שום סובסידיה מהממשל הפדרלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע המימן מת . בעיקר בגלל עלות לצרכן. כמה שזול לייצר מימן בתחנת דלק המחיר למיכל מלא (6 ק''ג או 500 קמ) הוא פי 3 מבנזין . 

עם כל שנות מחקר יש בכל ארה"ב (שם מוכרים מכוניות מימן ) : 45 תחנות תדלוק.

אם סיפרתי שעלות עמדת טעינה סופר צארג'ר בודדת של טסלה היא 50000$ אז במימן זה יותר קרוב ל 2 מיליון. כן. רק זה קובר את הכדאיות ונופל שוב לבעיית הביצה והתרנגולת. 

מחיר מחירון טיוטה מיראי הוא גם 50000$ (לדגם הבסיס) , תשוו לטסלה ותבינו לבד למה אולמות המכירה ריקים. מורידים את המחיר בחצי, נותנים תלושי תדלוק בשווי 15000$ ואנשים עדיין לא באים. בלוח יד2 ניתן לקנות משומשת חדשה ב 18000$ לפני מיקוח. 

ברור למה. סחורה מתה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, save כתב:

מחיר מחירון טיוטה מירה הוא גם 49000$ , תשוו לטסלה ותבינו לבד למה אולמות המכירה ריקים. 

טויוטה מפסידים 100K$ על כל מיראי שהם מוכרים.

 

אבל מחיר זה ממש לא הסיבה שהאולמות ריקים, מודל 3 עם תוספות בכיף עוברת את 50K$. הבעיה אצל המיראי, שגם מיוצרת בכמויות זעומות, היא הדברים מסביב - מחסור בתשתיות, תדלוק יקר, ביצועים שהם יותר פריוס מגודלת מאשר טסלה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, save כתב:

מנוע המימן מת . בעיקר בגלל עלות לצרכן. כמה שזול לייצר מימן בתחנת דלק המחיר למיכל מלא (6 ק''ג או 600 קמ) הוא פי 3 מבנזין . 

BEV גם הרבה יותר זול לייצור.

ד"א טויוטה כבר הציגו דגם חשמלי משל עצמם

https://www.toyota-europe.com/world-of-toyota/Toyota-bZ

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

טויוטה מפסידים 100K$ על כל מיראי שהם מוכרים.

 

אבל מחיר זה ממש לא הסיבה שהאולמות ריקים, מודל 3 עם תוספות בכיף עוברת את 50K$. הבעיה אצל המיראי, שגם מיוצרת בכמויות זעומות, היא הדברים מסביב - מחסור בתשתיות, תדלוק יקר, ביצועים שהם יותר פריוס מגודלת מאשר טסלה.

אתה מדבר אולי על הדור הקודם של הדגם. 

 

מימן מעולה למשאיות, כלי שייט, תחנות כוח, מפעלים, נצילות חכמה יותר של ייצור חשמל באנרגיית השמש ועוד ועוד. בעולם של רכבים אוטונומיים לדוגמה הביצועים יהיו חסרי משמעות והדבר היחידי שיהיה חשוב זה משך הפעולה הרציף של הרכב וגם כאן למימן תמיד יהיה יתרון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...