Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסוף להטבת שווי שימוש לרכב היברידי?


דור--
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, Gopher כתב:

 

כאשר רכבים חשמליים עם יותר מ-400 ק"מ נמכרים כיום ועוד דגמים חשמליים מצוינים יגיעו בקרוב, וכאשר פריסת עמדות הטעינה הציבוריות מתרחבת במהירות, הרכב החשמלי הופך יותר ויותר להיות הרכב הבא של רוב האנשים בארץ, ומי שמתעקש עדין לחיות בעבר ולרכוש רכב מזהם עושה טעות גדולה.

 

עצור את סוסיך, 

אתה חוזר פעם אחרי פעם על שתי הנחות בסיס, שמתבקש מאוד שתבסס אותן.

1. מיהם אותם דגמים עם יותר מ-400 ק"מ (ריאליים) לא שקרי יצרניות? מה מחירם? והאם הם חופפים את ההיצע של הרוב המכריע של מכוניות הליסינג?

2. אילו חברות מציעות "דגמים חשמליים בליסינג במחירים משתלמים"?

 

בנוסף, אף אחד לא "מסבסד" מכוניות היברידיות ופלאג-אין. בדיוק כמו שרוכשי המכוניות הרגילות שמשלמים מיסים גבוהים יותר לא "מסבסדים" רוכשי רכב חשמלי שעושים שימוש באותן תשתיות אבל משלמים 10 אחוז מס. אז די.

מכוניות פלאג אין והייבריד בהחלט עונות לאנשים מסוימים על הצרכים המסוימים שלהם, הפסילה הקטגורית שלך מלמדת עליך יותר מאשר על ידע. שימוש במנוע החשמלי בעיר ובמנוע הבנזין מחוץ לה מאפשר שילוב אידיאלי של צמצום פליטת מזהמים בעיר עם טווח שאינו כובל, מצמצם, דורש התאמת תשתית מיוחדת ו/או מגביל לתצורת רכב מסוימת. 

 

איני מתנגד למכוניות חשמליות בעיקרון. בעתיד, עם ההתקדמות הטכנולוגית, פריצות הדרך, השיפור ומבנה המחירים שלהן הן גם יהפכו לחלופה שתתפוס יותר ויותר נתח מהשוק - עד אז, יש מקום, צורך, נחיצות וסיבה לכל האלטרנטיבות האחרות. 

 

ובכלל, דבר אחד טוב שאפשר היה להפיק מהסיפור הזה, זה להוציא משיווי משקלן את חברות הליסינג ולהחזיר את הלקוח הפרטי למרכז. צעד קטן בדרך לתיקון עיוות המחירים של השוק הישראלי. אבל קשה לי להאמין שזה יקרה. 

אז בסוף נישאר עם הדגים המסריחים וגם יגרשו אותנו מהעיר...

 

עריכה אחרונה על ידי קרמבו
  • אהבתי 4

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

 הלוואי

לפני 9 שעות, קרמבו כתב:

דבר אחד טוב שאפשר היה להפיק מהסיפור הזה, זה להוציא משיווי משקלן את חברות הליסינג ולהחזיר את הלקוח הפרטי למרכז. צעד קטן בדרך לתיקון עיוות המחירים של השוק הישראלי. אבל קשה לי להאמין שזה יקרה. 

הלוואי, זה אחד מהכשלים המשמעותיים בשוק הרכבים בישראל.
המנגנון הזה יוצר מערכת מעוותת של תמחור ואבזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Gopher אפשר רפרנס, של מאמר אמיתי, כזה שמוצאים בscholar או מגזין אמין, לטענה שרכב היברידי מזהם יותר מבעירה פנימית (לא אמרת במפורש יותר מבעירה פנימית, אבל זו הנחה סבירה. אם לא אז זה דיי טריויאלי שהוא מזהם יותר, לפחות בשימוש, מחשמלי).

אני שואל ברצינות, ולא בציניות, אני ממש מחפש מידע איכותי בנושא. 

 

עריכה: 

הכוונה שלי לזיהום של אורך חיים מלא - ייצור, שימוש והפטרות. 

 

עריכה אחרונה על ידי GaT

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.7.2021 בשעה 12:35, GaT כתב:

@Gopher אפשר רפרנס, של מאמר אמיתי, כזה שמוצאים בscholar או מגזין אמין, לטענה שרכב היברידי מזהם יותר מבעירה פנימית (לא אמרת במפורש יותר מבעירה פנימית, אבל זו הנחה סבירה. אם לא אז זה דיי טריויאלי שהוא מזהם יותר, לפחות בשימוש, מחשמלי).

אני שואל ברצינות, ולא בציניות, אני ממש מחפש מידע איכותי בנושא. 

 

עריכה: 

הכוונה שלי לזיהום של אורך חיים מלא - ייצור, שימוש והפטרות. 

 

 

יש לך פה מאמר שמסביר בדיוק על מה ששאלת ומראה שרכב חשמלי הרבה פחות מזהם: https://theicct.org/sites/default/files/publications/EV-life-cycle-GHG_ICCT-Briefing_09022018_vF.pdf

 

בתאריך 13.7.2021 בשעה 00:55, קרמבו כתב:

עצור את סוסיך, 

אתה חוזר פעם אחרי פעם על שתי הנחות בסיס, שמתבקש מאוד שתבסס אותן.

1. מיהם אותם דגמים עם יותר מ-400 ק"מ (ריאליים) לא שקרי יצרניות? מה מחירם? והאם הם חופפים את ההיצע של הרוב המכריע של מכוניות הליסינג?

2. אילו חברות מציעות "דגמים חשמליים בליסינג במחירים משתלמים"?

 

1. דגמים עם יותר מ-400 ק"מ: טסלה 3, איוניק 5, u5 airways וזה רק חלק. זה טווח אמיתי לפי תקן WLTP. יש היצע הולך וגדל של רכבים חשמלים שעונה לכל הצרכים אצל ממכוניות מיני כמו פיאט 500E עד רכב חשמלי 7 מקומות כמו מקסוס.

2. למשל חברות גדולות כמו אמדוקס, מיקרוסופט ואלביט מציעות דגמים חשמליים בליסינג לעובדים שלהם ויש ביקוש יפה לדגמים האלה.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאמר הזה לא מסביר ולא דבר אחד על מה שהוא שאל - נתון המציג שרכב היברידי מזהם יותר לאורך חייו מרכב בנזין רגיל. מעבר לכך, לקחת את הארגון הכי מוטה שיש והצגת מאמר שלו כמשהו שאמורים ללמוד ממנו? הארגון הזה לא שונה מאור ירוק, זבל שמייצר המון ניירת ועבודה לחברים בארגון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, ch2856 כתב:

המאמר הזה לא מסביר ולא דבר אחד על מה שהוא שאל - נתון המציג שרכב היברידי מזהם יותר לאורך חייו מרכב בנזין רגיל. מעבר לכך, לקחת את הארגון הכי מוטה שיש והצגת מאמר שלו כמשהו שאמורים ללמוד ממנו? הארגון הזה לא שונה מאור ירוק, זבל שמייצר המון ניירת ועבודה לחברים בארגון. 

 

המאמר הזה מסביר בדיוק את הנושא, מציע לך לקרוא אותו בעיון. אם  לא הבנת אותו אז זה כבר לא בעיה שלי.

ICCT הוא אמנם ארגון ירוק שפועל בכל העולם, אבל הוא נחשב מהימן מאוד ומתבסס בכל המאמרים שלו על נתונים ומחקרים אמינים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Gopher כתב:

 

יש לך פה מאמר שמסביר בדיוק על מה ששאלת ומראה שרכב חשמלי הרבה פחות מזהם: https://theicct.org/sites/default/files/publications/EV-life-cycle-GHG_ICCT-Briefing_09022018_vF.pdf

 

 

1. דגמים עם יותר מ-400 ק"מ: טסלה 3, איוניק 5, u5 airways וזה רק חלק. זה טווח אמיתי לפי תקן WLTP. יש היצע הולך וגדל של רכבים חשמלים שעונה לכל הצרכים אצל ממכוניות מיני כמו פיאט 500E עד רכב חשמלי 7 מקומות כמו מקסוס.

2. למשל חברות גדולות כמו אמדוקס, מיקרוסופט ואלביט מציעות דגמים חשמליים בליסינג לעובדים שלהם ויש ביקוש יפה לדגמים האלה.

 

1. אני שואל משהו אחד ואתה עונה משהו אחר. 

אחדד, wltp הוא תקן, תקן קרוב למציאות מזה הקודם, אבל לא טווח ריאלי של החיים האמיתיים. ככל שאני מכיר ונהגתי בכמעט כל חשמלית שנמכרת פה, לאף אחת אין את הטווח הזה של יותר מ-400 ק"מ. 

חידוד שני, האם הכלים האלו חופפים את ההיצע של חברות הליסינג לעובדיהן דהיינו - משפחתיות קומפקטיות/קרוסאוברים קומפקטיים בטווח המחירים של 135-165 אלף שקלים. לא הם לא. 

 

2. לא שאלתי האם יש חברות שמציעות לעובדים שלהם מכוניות חשמליות, לא שאלתי גם אם יש ביקוש.  אלא האם המכוניות החשמליות שכן מוצעות בליסינג מוצעות ב"מחירים משתלמים" כהגדרתך - מהן המכוניות ומהם המחירים?

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, קרמבו כתב:

1. אני שואל משהו אחד ואתה עונה משהו אחר. 

אחדד, wltp הוא תקן, תקן קרוב למציאות מזה הקודם, אבל לא טווח ריאלי של החיים האמיתיים. ככל שאני מכיר ונהגתי בכמעט כל חשמלית שנמכרת פה, לאף אחת אין את הטווח הזה של יותר מ-400 ק"מ. 

חידוד שני, האם הכלים האלו חופפים את ההיצע של חברות הליסינג לעובדיהן דהיינו - משפחתיות קומפקטיות/קרוסאוברים קומפקטיים בטווח המחירים של 135-165 אלף שקלים. לא הם לא. 

 

2. לא שאלתי האם יש חברות שמציעות לעובדים שלהם מכוניות חשמליות, לא שאלתי גם אם יש ביקוש.  אלא האם המכוניות החשמליות שכן מוצעות בליסינג מוצעות ב"מחירים משתלמים" כהגדרתך - מהן המכוניות ומהם המחירים?

 

מאוד תלוי איך אתה נוהג, למשל הפעלת מזגן, נהיגה מתונה, מהירות סבירה, עליות וירידות, שימוש בבלימה רגרנטיבית ועוד. בהחלט ניתן להגיע לטווח של WLTP עם אתה מקפיד על כל הנקודות שציינתי חלק מהם שמגדילות את הטווח. גם לשיטתך יש את טסלה 3 LR עם 580 ק"מ שלא צריך להתאמץ כדי לעבור איתה את ה-400 ק"מ.

אני לא אכנס לאיזה רכבים מציעים כי לכל חברה בארץ שמציעה רכבים חשמליים בליסינג יש את ההיצע שלה ואת המחירים שלה וברור שלא ניתן לפרט כזה מידע בפורום ציבורי.

תמיד יש לך EARLY ADOPTERS ומכוניות חשמליות בליסינג זה תחום שכיום נפוץ בעיקר בחברות ההייטק הישראליות. הן אפילו מסייעות לעובדים שבוחרים ברכבים חשמליים ע"י הקמת עמדות טעינה במקומות העבודה ככה שהחשמל לא יעלה לעובד, ובנוסף הקמה של עמדות טעינה בביתם של העובדים על חשבון החברה. זה נובע מכך שכיום יש יתרון משמעותי לחברה שנחשבת ירוקה ופועלת כדי להקטין את פליטת המזהמים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gopher כתב:

 

המאמר הזה מסביר בדיוק את הנושא, מציע לך לקרוא אותו בעיון. אם  לא הבנת אותו אז זה כבר לא בעיה שלי.

ICCT הוא אמנם ארגון ירוק שפועל בכל העולם, אבל הוא נחשב מהימן מאוד ומתבסס בכל המאמרים שלו על נתונים ומחקרים אמינים.

 

מוזמן לסמן לי ולו מקום אחד במסמך המציג את הטענה שלך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Gopher כתב:

 

יש לך פה מאמר שמסביר בדיוק על מה ששאלת ומראה שרכב חשמלי הרבה פחות מזהם: https://theicct.org/sites/default/files/publications/EV-life-cycle-GHG_ICCT-Briefing_09022018_vF.pdf

 

 

תודה על הרפרנס, אבל חיפשתי השוואה מול רכב היברידי רגיל, לא חשמלי מלא או היברידי פלאג-אין, אבל בכל זאת מאמר מעניין לקריאה.

אותי מעניין למצוא את נק הזמן בה רכב היברידי הופך להיות פחות מזהם, taking evrything together (ייצור, שימוש והפטרות), מרכב עם מנוע בעירה פנימית.  

  • אהבתי 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב היברידי וחשמלי תופס מקום על הכביש ובחניה כמו כל רכב אחר.

אני לא רואה שום סיבה לתת להם הנחה במיסוי.

לגבי מיסוי נסועה, זה קיים היום בעזרת מיסוי דלק. מכיוון שמכוניות עוברות להנעה אלטרנטיבית, צריך פשוט במקום למסות דלק, למסות ק"מ נסיעה באופן חודשי. כדי לא לסרבל, אפשר לבדוק את הנסועה השנתית ברישוי השנתי ולחלק ל12.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.7.2021 בשעה 13:32, amosbmw כתב:

רכב היברידי וחשמלי תופס מקום על הכביש ובחניה כמו כל רכב אחר.

אני לא רואה שום סיבה לתת להם הנחה במיסוי.

לגבי מיסוי נסועה, זה קיים היום בעזרת מיסוי דלק. מכיוון שמכוניות עוברות להנעה אלטרנטיבית, צריך פשוט במקום למסות דלק, למסות ק"מ נסיעה באופן חודשי. כדי לא לסרבל, אפשר לבדוק את הנסועה השנתית ברישוי השנתי ולחלק ל12.

 

לרכב היברידי באמת לא מגיעה הטבה. רכב חשמלי לא מזהם את האוויר שאנחנו נושמים ולכן בהחלט מגיעה לו הטבה.

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, motior כתב:

השאלה היא על מה ולמה המדינה נותנת הטבה. רכב היברידי מזהם פחות מרכב בנזין או דיזל ללא ספק.

 

באירופה רכבים היברידים כבר מזמן לא נחשבים רכבים ירוקים.

הגיע הזמן שגם בארץ יעלו את הסטנדרטים ויתנו הטבות רק לרכבים ירוקים באמת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...