Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה עם סיאט איביזה fr mk5 2020


Shay Fishman
 שיתוף

פוסטים מומלצים


לפני 5 דקות, Shay Fishman כתב:
אז אחרי שעברה שנה עם קצת יותר מ8,000 ק"מ וכאחד שמאוד אוהב לקרוא סיכומים מהסוג הזה, החלטתי לכתוב גם אחד על הרכב שלי

נתחיל מהרכב עצמו,
אישית מאוד התחברתי לעיצוב החיצוני של הרכב.
במיוחד בfr שמשדר הופעה קצת שונה, מהגרסאות הפחות מאובזרות.
פחות אהבתי את יציאות הדמה של "האגזוזים" הייתי מעדיף פתח פליטה מעוצב שבאמת קיים, ולא סתם פייק.
 עיצוב הפנים מרגיש קצת מיושן, בכל זאת הדגם משנת 2017.
אבל בfr בנוסף לאבזור המכובד יחסית. מקבלים גם קצת נגיעות של דמוי עור, עם תפרים אדומים, תקרה שחורה, ותאורת אווירה ,שמשפרים קצת את התחושה בתא הנוסעים.
 איכות החומרים ממוצעת ביחס לקטגוריה, והחומרים בתא לא מתקרבים לקליאו לדוגמה, הפלסטיק נוקשה ברובו, אבל לפחות איפה שהידיים נוגעות בדרך כלל יש חומרים טובים. קצת מוזר לי שסיאט לקחו צעד אחורה בקטע הזה ביחס לאיביזה הקודמת , אבל זה מה שיש.
מבחינת הנדסת האנוש, הכל דומה מאוד לשאר רכבי vag וקל מאוד לתפעול , לחיוב אציין את מערכת המולטימדיה . גם הסאונד שהיא מפיקה די טוב ביחס למערכת שמע מקורית, ואת המושבים שממש נוחים ותומכים.


בנסיעה:
מנוע ה-1 ליטר טורבו המוכר של ואג, עם 115 כ"ס, וקצת יותר מ20 קג"מ , בשידוך לגיר dsg7 (dq200).
השילוב של המנוע הזה ביחד עם המשקל הקל יחסית של האיביזה , עובד מעולה , ומספק אותי מבחינת כוח.
הרכב די זריז , עקיפות ועליות מתבצעות בקלות , ונדירות הפעמים שעברתי את ה4,000 סל"ד בהאצות.
המנוע גמיש, אך בסל"ד גבוה מרגישים שנגמר לו האוויר.
הגיר מאוד יעיל בהורדת הכוח , הוא חלק ומהיר. בעיקר במצב s של הגיר, ובמוד הידני. השילוב של המנוע עם הגיר מעולה, והשניים עובדים ממש יפה ביחד, בצורה שמעלה חיוך.
השילוב הזה יעיל גם בתחנת הדלק, וצריכת הדלק מעולה. אין שום בעיה להגיע ל-20 ק"מ לליטר בשיוט נינוח, הצריכה הממוצעת אגב היא סביב 15-16 ק"מ לליטר.

מבחינת נוחות הנסיעה, הרכב בגרסת הfr די קשיח, בעיקר בעיר, בזכות\בגלל הצמיגים המופרכים בגודל של 215/45/17 .
אבל לקשיחות הזו יש גם צד חיובי, הרכב מאוד יציב ומרגיש מאוד בטוח גם בסיבובים.
 בידוד הרעשים, די מוצלח רעשי הרוח יחסית חלשים, ונשמעים בעיקר החל מ100 קמ"ש אבל רעשי הכביש די מורגשים בעיקר בכביש משובש שוב כנראה באשמת הצמיגים.
בשיוט המנוע מסתובב בסל"ד נמוך וכיף מאוד לשייט ברכב,
בכלל המנוע מאוד שקט. במיוחד לאור העובדה שנזכרים שמדובר במנוע בעל 3 צילינדרים,
בסרק אין שום זכר לרעידות המפורסמות של מנועי ה3 צילינדרים .

החיסרון הכי גדול של הרכב נכון להיום, (ייפתר במתיחת הפנים שתגיע בקרוב) הוא בתחום הבטיחות. לדעתי רכב שמגיע עם מובילאיי בשנים האלה זה ביזיון. נגיד שהשלמתי עם זה שאין תיקון , אבל אין אפילו התראה לסטייה מנתיב , לא לעניין סיאט!
מה שכן מערכות הבטיחות שישנן עובדות מעולה, את הבלימה האוטונומית יצאה לי לחוות פעם אחת. לדעתי הייתי מספיק לבלום, אבל טוב שהיא פעלה.
בקרת השיוט האדפטיבית עובדת מעולה ונוחה מאוד בכבישים בין עירוניים ובפקק, החיסרון שלה שהיא לא מסוגלת להתחיל נסיעה לבד , וצריך להפעיל אותה מחדש אחרי עצירה.
מבחינת אחזקה, אין יותר מידי, דלק, ביטוח יחסית יקר לסגמנט. והוצאות פינוק על מוצרי דיטיילינג ושטיפה, זה העיקר.
טיפול ראשון שנתי, (במוסך מורשה יבואן) שכלל פילטר שמן מקורי ושמן של קסטרול עלה כ-585 ש"ח.

האם הייתי קונה את אותו רכב שוב נכון להיום? סביר להניח שכן, אבל אחרי מתיחת הפנים. שתקבל את יתר מערכות הבטיחות, וכנראה שגם תגיע בגרסת ה-dsg1.5 , שהגיעה לאחרונה, שהופכת את האיביזה לסופר מיני "חמימה".
 נכון להיום בדגם שלפני מתיחת הפנים, תוספת המחיר בין שני המנועים זניחה, ולא מצדיקה את הבחירה במנוע הקטן (החזק יחסית שלעצמו)
בנוסף הייתי פוזל לכיוון הפוקס st line שעל הנייר מציעה vfm נהדר.

לסיכום:
אני מאוד מרוצה מהרכב. הוא עונה על הצרכים שלי באופן משביע רצון, ולדעתי האיביזה הרוויחה ביושר את מקומה, שהוא להיות בין הסופר מיני המובילות.
נעדכן שוב בשנה הבאה, בינתיים מוזמנים לשאול שאלות...

 

תודה שי.

 

  

 

 

1532286929_InkedWhatsAppImage2021-07-10at12_21_21(1)_LI.jpg

SEAT-Ibiza-.jpg

WhatsApp Image 2021-07-10 at 12.21.21.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-10 at 12.21.22.jpeg

  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה , כיף לקרוא.

בדגם הזה יש רצועה , למעשה אם אני זוכר נכון (יכול להיות שאני טועה) בשנים האחרונות vag זנחו את השרשרת, וכל המנועים החדשים מהשנים האחרונות מגיעים עם רצועה.

צריכת הדלק הממוצעת, היא על על פי חישוב ידני במשאבה.

אגב מהניסיון שלי מחשב הדרך די מדויק .

 

עריכה אחרונה על ידי Shay Fishman
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שלא בדקתי לגבי הטיימינג זה עוד רחוק מבחינתי, אני צריך להסתכל בספר הטיפולים. אבל אני משער שזה 6 שנים או 90k km.

לגבי מחיר הטיפולים , לדעתי המחיר סביר ביחס למוסך מורשה יבואן , כמובן שהמחיר שלעצמו מעט מוגזם.

יהיה מעניין לראות מה יקרה בטיפולים הבאים. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של איביזה מוגבהת (ארונה) מסכים עם כל דבר שכתבת כמעט.

המנוע והגיר עובדים יחד נהדר והביצועים טובים, נסעתי עם הרכב לאילת ולצפון, 2-3 מבוגרים ברכב ומזגן, לא הרגשתי שחסר לי כוח בעליות. בכביש 6 אין בעיה של זמינות כוח וקל מאוד לצאת לעקיפות.

אני לא משתמש במצב S כמעט אף פעם, הגיר אצלי רוב הזמן במצב D והתגובות שלו טובות מספיק.

מה שמבאס באיביזה לעומת הארונה זה היעדרם של חיישני רוורס מקוריים (שיש בארונה FR) ומערכת לניטור רכב בשטח מת שאין באיביזה בכלל (לפחות באלו שנמכרות בארץ ואני לא זוכר מה קורה בחו"ל).

המובילאיי אכן מאכזב, אבל זו נקודה שתיפתר במסגרת מתיחת הפנים (וטוב שכך).

ואכן, קשה מאוד לשים לב שמדובר במנוע 3 צילינדרים.

לגביי צריכת הדלק - אני בארונה מקבל צריכת דלק משולבת של 1:15, מדוד במשאבה על פניי קצת יותר מ-27 אלף ק"מ.

  • אהבתי 1

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה האינפורמטיבית. 

הרכב הראה מצוין בלבן, אני מאוד אוהב איך שהוא נראה מאחור. הדבר היחיד שמבאס זה שהמראות שחורות ולא בצבע הרכב. מניח שזה בר תיקון למי שמזמין חדשה? כלומר אםשר מראש לשלם אקסטרה על מראות בצבע הרכב?

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה.

לגבי המראות השחורות זה חלק מרמת האבזור fr, ולדעתי אין אפשרות להזמין את המראות בצבע הרכב. ברמת הגימור סטייל האמצעית , מקבלים מראות בצבע הרכב .

אני דווקא אהבתי את השילוב של הצבע השחור עם הצבע הלבן של הרכב. במראות הצד, במסגרת של פנסי הערפל מקדימה, ובזכוכית של גג השמש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה, קניתי לפני כשלושה שבועות את גרסת הEVO(צירפתי תמונה 🙂), נהנה מכל רגע. גם אני חושב שמבחינת החבילה הכוללת אין משהו יותר משתלם בשוק. 

רק שאלה, בהנעה האם אתה שומע הנעה "קשה"? כלומר מניעה בקלות אבל יש רעשי רשרוש בשניות הראשונות של ההנעה, נעלם אחרי כ5-10 שניות.

אני יודע שיש לנו מנועים שונים אבל בכל זאת מעניין אם זה קורה לא רק אצלי.

בנוסף, יעזור אם מי שכותב על צריכת דלק יכתוב באיזה תוואי הוא נוסע, אני יודע שזה לא מייצג אבל לאחר שני תדלוקים יצא לי ממוצע של כ14 ק"מ/ליטר, הבאסה היא שאני גר בחיפה, ואני רואה איך איך מקבל צריכה מצויינת בבינעירוני(מעל 20 קמ/ליטר) ואיך שאני מתחיל לנסוע בתוואי של חיפה, זה יורד דרסטית.

IMG_20210622_082707.jpg

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

קודם כל תתחדש, ותהנה זה הכי חשוב, הרכב נראה מעולה וגם די נדיר בארץ. (הevo)

ובכלל גיר ידני ויותר כוח נשמע ממש כיף😀

 

לגבי ההתנעה , אני חושב שאני מבין את הכוונה שלך. 

לדוגמה גם אצלי (ובכלל בכל הרכבים) נניח אחרי לילה שלם שהרכב עמד, שאני מניע בבוקר יש רעש בהנעה קרה, שנעלם אחרי כמה שניות, ברגע שהסל"ד מתייצב על סרק,

אני חושב שאצלי זה יותר בולט בגלל שהמנוע בעל שלושה צילינדרים. 

או שלא הבנתי נכון..

 צריכת הדלק שאתה מקבל לדעתי מעולה, במיוחד אם לוקחים בחשבון שהרכב שלך חזק יותר ב35 כ"ס , ועם יתרון של 25% במומנט. 

דרך אגב מנועי הטורבו ידועים בכך שתוואי הנסיעה  מאוד משפיע עליהם , מבחינת צריכת הדלק.

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...