Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב היברידי


GaT
 שיתוף

פוסטים מומלצים

טוב הנושא עלה בצורה כזו או אחרת בשרשורים אחרים, אבל בכל זאת אתייעץ;

לאחרונה התחלתי לחשוב ברצינות על רכב היברידי למשפחה (ככל הנראה הנירו. אנחנו זוג פלוס תינוק בקרוב וכלבה גדולה). 

השיקול העיקרי שיש לי, לקניית רכב היברידי, זה זיהום. באמת. חיסכון בדלק לא מעניין אותי ממש (אנחנו נוסעים בממוצע 12k-15k שרובם בעיר). 

רוב המידע הזמין לקריאה בעיקר מתרכז ברכבים חשמליים או פלאג אין. אין לי כרגע אפשרות לאף אחד מהם, לכן רק היברידי על השולחן. 

שאלתי, האם רכב היברידי באמת יענה על הרצון שלי לזהם פחות? 

מודע לדיבייט על זיהום לאורך כל חיי הרכב - יצור, שימוש והפטרות - של היברידי מול בעירה פנימית, ואני בגדול בעד העברת הזיהום, והרעש, מחוץ לאזורים הומי אדם לקצוות (אם ונגיד הזיהום זהה, אז לפחות שיהיה בקצוות ולא במרכז. יכול להיות שאני טועה כאן בשיפוט שלי) פשוט לא הגעתי להכרעה עם עצמי וגם רוב המידע, כפי שכבר אמרתי, בעיקר מתייחס לפלאג אין או חשמלי. 

תודה לעוזרים

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, היברידי מזהם פחות.  אפשר לראות את זה בנתוני פליטת CO2.  אם אתם נוסעים בעיקר בעיר סביר שהמנוע החשמלי יעבוד לא מעט ותשיג את מה שרצית.
 

  • אהבתי 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשימוש אני בטוח שעדיף היברידי מבחינת זיהום. אני מדבר על כל המכלול - ייצור וסוף החיים. האמת שגם בשימוש יש עוד פרמטרים (שחיקה של חלקים מה שגורר החלפות תכופות יותר וייצור רב יותר). 

אני באמת מנסה להבין אם אני עושה את ההחלטה נכונה ולא סתם פופוליסטית... 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי (אבל אני לא מומחה) במובנים של ייצור וסוף חיים היברידי מזהם פחות מחשמלי או היבריד פלאג-אין משתי סיבות:

1) הסוללה קטנה יותר ולכן סביר שהייצור שלה וההטמנה שלה בסוף החיים מזהמים פחות

2) הרכב מייצר את החשמל לעצמו - חלק מהטיעון על זיהום ברכב חשמלי הוא שהחשמל מיוצר בתחנות מזהמות וזה לא קורה בהיברידי

 

כמובן שהטרייד-אוף הוא שהרכה ההיברידי מזהם יותר בנסיעה יחסית לחשמלי או פלאג-אין

 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, motior כתב:

2) הרכב מייצר את החשמל לעצמו - חלק מהטיעון על זיהום ברכב חשמלי הוא שהחשמל מיוצר בתחנות מזהמות וזה לא קורה בהיברידי

 

הטעון הזה הגיוני כמו לשחרר את מי שרצח את הוריו כי הוא יתום. איך אתה חושב רכב היברידי "מיצר את החשמל של עצמו"? ממנוע הבנזין, שיותר מזהם אפילו מתחנת כוח פחמית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן אלעד, מההיכרות שלי עם ההודעות שלך בפורם אני שם לב שאתה די מתמצא. אשמח לשמוע את דעתך בהתלבטות. רכישת הרכב אמורה להיות ממש בקרוב, ואני לא סגור האם אני באמת עושה נכון. אני מזכיר שאין לי אפשרות כרגע לרכב ev או phev. 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שיש כיום איזשהו ספק שרכב היברידי מזהם פחות מרכב בנזין טהור מקביל. אני כמובן מדבר על רכב היברידי אמיתי, לא היברידי קל עם סוללה של 48V שזה בעצם מערכת עצור-סע משודרגת. הנה נתונים מאתר של משרד האנרגיה בארה"ב.

 

image.thumb.png.d8fe1b14066867b4de7a2e7783ac4e9c.png

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, eladts כתב:

 

הטעון הזה הגיוני כמו לשחרר את מי שרצח את הוריו כי הוא יתום. איך אתה חושב רכב היברידי "מיצר את החשמל של עצמו"? ממנוע הבנזין, שיותר מזהם אפילו מתחנת כוח פחמית.

דימוי משעשע... אבל לא ממש מדויק. כתבתי שהטרייד אוף הוא השימוש במנוע הבנזין, אבל חלק גדול מהטעינה ברכב היברידי מתבצע מהבלימה הרגנרטיבית שהיא לא מזהמת.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, motior כתב:

אבל חלק גדול מהטעינה ברכב היברידי מתבצע מהבלימה הרגנרטיבית שהיא לא מזהמת.

 

אי אפשר ליצור אנרגיה יש מאיין. בלימה רגנטיבית הופכת אנרגיה קינטית לאנרגיה חשמלית. מאיפה הגיעה האנרגית הקינטית? מהאצת הרכב דרך מנוע הבנזין. יש רק מצב אחד בו בלימה רגנטיבית מיצרת אנרגיה שלא הגיעה במקורה ממנוע הבנזין וזה במהלך נסיעה בירידה. מה לעשות, אי אפשר לסוע רק בירידות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כל טעינת המצבר ברכב היברידי הייתה תוצאה ישירה של מנוע הבנזין, זיהום האוויר של ההיברידי היה קרוב מאוד לזה של רכב בנזין. כפי שהראית בעצמך, זיהום האוויר מרכב היברידי קטן משמעותית מזה של רכב בנזין ולכן ההיגיון שלי אומר שאו שחלק משמעותי מהטעינה לא מבוצע ע"י מנוע הבנזין או שהטעינה דרך מנוע הבנזין כרוכה בהרבה פחות זיהום מהפעלת מנוע הבנזין לצורך הנעת הגלגלים.

כך או כך, לא הגיוני לומר שהזיהום כתוצאה מייצור החשמל ברכב היברידי גרוע יותר מהזיהום הנוצר ע"י תחנת כח פחמית.

מזכיר לי שבתחילת הייצור של מכוניות היברידיות היה טיעון פופולרי שמכיוון שהסוללה נטענת ע"י מנוע הבנזין סך הזיהום של הרכב זהה לזיהום מרכב בנזין.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, eladts כתב:

אני לא חושב שיש כיום איזשהו ספק שרכב היברידי מזהם פחות מרכב בנזין טהור מקביל. אני כמובן מדבר על רכב היברידי אמיתי, לא היברידי קל עם סוללה של 48V שזה בעצם מערכת עצור-סע משודרגת. הנה נתונים מאתר של משרד האנרגיה בארה"ב.

 

image.thumb.png.d8fe1b14066867b4de7a2e7783ac4e9c.png

היי, 

את הגרף הזה אני מכיר, אבל הוא מתייחס לשימוש בלבד לא? 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, motior כתב:

אם כל טעינת המצבר ברכב היברידי הייתה תוצאה ישירה של מנוע הבנזין, זיהום האוויר של ההיברידי היה קרוב מאוד לזה של רכב בנזין. כפי שהראית בעצמך, זיהום האוויר מרכב היברידי קטן משמעותית מזה של רכב בנזין ולכן ההיגיון שלי אומר שאו שחלק משמעותי מהטעינה לא מבוצע ע"י מנוע הבנזין או שהטעינה דרך מנוע הבנזין כרוכה בהרבה פחות זיהום מהפעלת מנוע הבנזין לצורך הנעת הגלגלים.

כך או כך, לא הגיוני לומר שהזיהום כתוצאה מייצור החשמל ברכב היברידי גרוע יותר מהזיהום הנוצר ע"י תחנת כח פחמית.

מזכיר לי שבתחילת הייצור של מכוניות היברידיות היה טיעון פופולרי שמכיוון שהסוללה נטענת ע"י מנוע הבנזין סך הזיהום של הרכב זהה לזיהום מרכב בנזין.

 

אין פה סתירה, גם אם תיסע אך ורק במישור רכב היברידי יזהם פחות. הסיבה היא שהקונפיגורציה שבה עובד מנוע הבנזין ביחד עם המנוע החשמלי היא יותר נצילה אנרגטית. המנוע החשמלי מחפה על מנוע הבנזין בתחומי עבודה שבהם הבנזין פחות יעיל ולהיפך.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטון שקשור לנושא, משווה בין פליטות המזהמים לאורך חיי הרכב (כולל הייצור) בין טסלה לטויוטה פלאג אין, הסיכום באזור ה10:30 דקות:

 

כמובן שבסרטון זה רכב פלאג-אין שיותר חסכוני מהיברידי רגיל אבל הסוללה שלו גם גדולה בהרבה.

הסוללה ברכב היברידי כמו הנירו היא קטנה, הקיבולת היא סה"כ 1.56kWh, שזה כמו 3 סוללות של אופניים חשמליים, לכן הזיהום בייצור הסוללה ברכב היברידי רגיל הוא ממש זניח לעומת החיסכון בדלק והירידה בפליטות גזים. להשוואה בטסלה מודל 3 LR הקיבולת היא 82kWh או 52 סוללות של נירו!

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...