Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 36 דקות, eladts כתב:

 

איפה שאני חי אסור לחנות ברחוב יותר משעתים, כך שכל מי שיש לו רכב חייב חנייה פרטית. במקומות העבודה שלי ושל אשתי אין חניה חינם לעובדים. אז כן, יש לנו רכב, אבל לא נוסעים בו לעבודה.

 

לא אמרתי שרכב זה כלי יעיל לשינוע המונים לעבודה באזורי עומס, להפך. 

 

בנוגע לחנייה הפרטית בלבד, אולי יכול לעבוד באזור שלך אבל במצב הנוכחי בארץ זה לא אפשרי לפחות לעשור הקרוב אם לא לעשרים שנה. אם זה עוזר לך גם אני עם חניה פרטית ואפילו לא משתמש ברכב כדי לנסוע לעבודה ככה שההנחה שלך כלפי המניעים שלי אפילו היום במצב של תחבצ גרוע היא שגויה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 17 שעות, farkash7 כתב:


לדעתי בדיוק הפוך. צריך להודות בהפסד שסלילת כבישים היא משחק סכום אפס. אתה משקיע 4 שנים בסלילת עוד נתיב ומאות מיליונים ובתוך שנה הנתיב הזה כבר מלא ופקוק.
במקום זה מדינת ישראל צריכה לשנות אסטרטגיה. להצהיר "אנחנו מפסיקים לסלול כבישים", ומצד שני להתחיל לסלול פה מסילות באטרף ולהפעיל רכבת 7 ימים בשבוע.


שום סיכוי שזה יקרה כמובן.

הנה סוללים עכשיו עוד נתיב בכביש החוף, במה בדיוק זה יעזור? לא היה עדיף להניח שם עוד שתי מסילות? או נתיב מהיר לתחבורה ציבורית בינעירוני?

אין ספק שהתחבורה הציבורית מפגרת בעשרות שנים מהנדרש עקב הזנחה מתמשכת אבל הפיתרון הוא להשקיע בתחבורה ציבורית לצד התשתיות בכבישים ולא במקום - כמו בכל מדינה מתוקנת. 

אתה רוצה שנידמה לאירופה או להודו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, sperial כתב:

בעקבות השרשור בדקתי בכמה זמן אשלם אם אעבור מנהיגה לתחב"צ - מדובר, במצב אופטימלי תאורטי, בתוספת של בין 30 ל-90 דקות ביום בדרכים, תלוי איפה אני עובד באותו יום. מעשית זה לפחות חצי שעה יותר.

 

מה שכן, אני מקפיד להקדים ולצאת מהבית ומגיע לעבודה מוקדם, ללא פקקים, ומוצא חניה פנויה. צריך להוסיף שהעבודה שלי פרונטלית, לא יכולה להתבצע מרחוק.

אישית אני מוכן לשלם חצי שעה ביום ולא לנהוג. למעשה אני נראה לי כבר היום לפחות בחלק מהזמן משלם בזמן על הבחירה להתנייד בתחבצ וברגל, כי האוטובוסים לא מדייקים. שעה וחצי זה כנראה יותר מדי, ואני מניח שזה גם נגזר מאיך שהנסיעה נראית. אבל באמת, ככל שאני משלב יורת בין הליכה ונסיעה באוטובוס, עם כל החסרונות של האוטובוסים בארץ, ככה פחות אני מדמיין את עצמי חוזר לנהוג לעבודה כל יום.

לפני 1 דקה, traka64 כתב:

אתה רוצה שנידמה לאירופה או להודו?

אני שוב אהיה קצת פלוץ: זו שאלה טיפל׳ה יותר מורכבת ממה שאולי נראה, כי מה זה ״אירופה״?

אם אני רוצה לחייות כמו החברים מהפגנות האפודים הצהובים, שמחו על זה שאין להם תחבורה ציבורית כמו שיש במרכז פריז? לא. אני רוצה שנהייה כמו הערים או המדינות באירופה שמצליחות להוריד את מספר הנפגעים בתאונות דרכים, וגם את התלות ברכב הפרטי. ולזה אני לא בטוח שאפשר להגיע עם עוד ועוד כבישים, שגם אין איפה לבנות כל כך

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חצי שעה - כן. ללכת 3 ק"מ ברגל - כן, אפילו בעדיפות, כל עוד הטופוגרפיה ומזג האויר מתאימים (להזכיר, אני גר בחיפה, רק יציאה מהשכונה כרוכה בהפרש גובה 70 מ' בעליה). לשרוף  90 דקות נוספות באוטובוסים דחוסים - עד כאן.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא מתי מגיעים לנקודה שאפשר לאמר שזהו התשתיות של הכבישים מספיק טובות, יש מספיק מחלפים ומפה אין טעם להשקיע בעניין הזה עוד. גם במדינות עם תחבצ מפותח וכל מה שאנחנו כביכול שואפים לדמות אליו, אין עוד פיתוח כבישים, מחלפים ותשתיות? זה לא משהו שעושים במקביל כל הזמן? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכן להמר שלא הייתה מילה אחת על דו"ג בכל הפוסט הזה.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי צריך להגיע כל יום, מראשון לציון לרמת החייל בתל אביב.

בהתחלה הגעתי ברכב, אבל זה ייאש אותי ולכן עברתי לתחבורה ציבורית.

 

הייתי הולך 2 קילומטר ברגל להגיע לתחנת רכבת, לעיתים הייתי נתקל בהודעה שסגור או שקר כלשהו אחר.

מתחנת הרכבת נוסע לתחנת סבידור, שם עובר לרציף אחר ומחכה לרכבת שתיקח אותי לב"ב.

בבני ברק הייתי יורד ולוקח שאטל למשרד.

היה לוקח לי שעה בערך.

 

לעיתים הייתי צריך לנסוע 10 קילומטר לתחנת רכבת, ברכב, אין חניה כמובן.

לקחת רכבת לאוניברסיטה ולרדת שם.

לעבור את הכביש ולקחת 189, במידה והוא לא מלא 0 מקום ולעבודה.

 

זה ייאש אותי, פשוט יאש אותי.

אז התחלתי להגיע באופניים רגילות (לא מתקפלות) ואת זה אסור להכניס לרכבת עד השעה 9 בבוקר ומהשעה 15:00 ועד 19:00.

אז הייתי מגיע לעבודה מאוחר יותר ואז מחכה שיתנו לי להיכנס לרכבת, כי הרכבת ליעד היתה מגיעה ב-18:50 ולא הרשו לי להיכנס והייתי צריך לחכות לבאה...שמגיעה ב-19:50.

 

התייאשתי וחזרתי, לצערי הרב, לרכב.

באותו זמן וויז החלו לבצע שיתופי נסיעות והשתתפתי בזה, הייתי לוקח אדם איתי בהלוך וחזור, וגם הצלחתי לחסוך 300-400 שקל בצורה הזו וזו היתה צורה נפלאה להגיע למשרד, גם לדבר ולהכיר וגם לחסוך כסף.

 

ועוד דוגמא אחת, עבדתי בבורסה, הייתי מגיע ברכבת, באמת, מרחק הליכה, אבל הרכבת לא יציבה, יום כן, יום לא ויום למה לא.

התחלתי להגיע עם רכב ועוד שילמתי על חניונים, כי פשוט יותר מהיר.

לאחר שפתחו את הנתיב בתשלום, התחלתי לחנות בחניון ולהגיע בשאטל, היה לוקח לי 20 דק', גג 30 דק' עם פקקים, מהבית למשרד, ת-ע-נ-ו-ג.

בחזור אין נתיב מיוחד, אז תקוע בפקק כמו כולם, אבל יושב במיניבוס, משחק בטלפון, מביט על האחרים וחוסך כסף.

 

אלו הניסיות שלי להשתמש בתחבורה ציבורית ולמה הפסקתי.

 

נתיב 2+ או 3+ הם פתרון נפלא, אבל זה פלסטר, כל עוד לא מבצעים תמריץ שלילי (אגרת גודש) או תמריץ חיובי (נכנסתם 3 ברכב לתל אביב?, קבל חנייה חינם לכל היום), אנשים לא יוותרו על הרכב והתחבורה הציבורית, לא תתקדם.

 

לפני 19 דקות, ModChiP כתב:

אני מוכן להמר שלא הייתה מילה אחת על דו"ג בכל הפוסט הזה.

 

באופן אישי, אני לא מעוניין לעשות רשיון על דו"ג, מספיק כמות המשוגעים בפרייבט, אני לא צריך שמישהו יתן לי קטנה, יעיף אותי ואשבור משהו.

  • רעיון טוב! 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, ModChiP כתב:

אני מוכן להמר שלא הייתה מילה אחת על דו"ג בכל הפוסט הזה.

לא לכולם זה מתאים. גם ככה כבר לא נעים לי מביטוח לאומי עם כמות הפציעות שלי אז להוסיף לזה גם דו"ג?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ModChiP כתב:

אני מוכן להמר שלא הייתה מילה אחת על דו"ג בכל הפוסט הזה.

דווקא כן

לפני 17 שעות, RBRB כתב:

דו"ג. כמו שאמרתי בשרשורים דומים בעבר, זה הפיתרון המיידי היחיד. רובנו עושים את הנסיעות לעבודה לבד וזה אחלה פיתרון.

 

יחסית בהתחלה

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Doron_Z כתב:

בנוגע לחנייה הפרטית בלבד, אולי יכול לעבוד באזור שלך אבל במצב הנוכחי בארץ זה לא אפשרי לפחות לעשור הקרוב אם לא לעשרים שנה.

 

בטח שאפשר, בשיטת הצפרדע בסיר. מתחילים בגבית תשלום סמלי על תווי חנייה ולאט לאט מעלים אותו עד לרמה שזה מתחיל להיות לא כדאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, traka64 כתב:

אין ספק שהתחבורה הציבורית מפגרת בעשרות שנים מהנדרש עקב הזנחה מתמשכת אבל הפיתרון הוא להשקיע בתחבורה ציבורית לצד התשתיות בכבישים ולא במקום - כמו בכל מדינה מתוקנת. 

אתה רוצה שנידמה לאירופה או להודו?


משהו בין לבין. אני רוצה תחבורה ציבורית מפותחת כמו באירופה עם אוכל הודי ברמה ובזול בכל פינה.
בקיצור לונדון.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • מצחיק 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, RBRB כתב:

גרתי בגבעתיים ועבדתי בתל אביב. מדלת לדלת 7 ק"מ בדיוק. נסיעה באוטובוס חייבה אותי החלפה של אוטובוסים וזמן הגעה של שעה ו10 דק'. מי השפוי שיסכים לזה?

דומה מאוד לסיטואציה שהייתי בה עם מגורים ברמת גן, עבודה ליד עזריאלי פחות מ7 קילומטר - כ 45 דקות בבוקר ברכב. סיוט.

כשקיטרתי על זה אמרו לי ״למה לא אוטובוס?״, אמרתי טוב אנסה, למרות שאני לא חובב תחב״צ.

זה החזיק שבוע, מכל הסיבות שנאמרו כאן - לקח אותו זמן אם לא יותר, תדירות נמוכה, צפיפות איומה, ריחות, רעש, אנשים מדברים בטלפון כאילו הם בסלון בבית וכו׳.  ויש לומר את האמת, יש הרבה בהמות (נכון, גם על הכביש כנהגים) שממש לא בא לי לחלוק איתם מושב באוטובוס או ברכבת.

 וזה כנראה לא ישתנה.

 

לפני 5 שעות, ModChiP כתב:

אני מוכן להמר שלא הייתה מילה אחת על דו"ג בכל הפוסט הזה.

 

המשך: אחרי שבוע כזה נשבזתי לגמרי. הלכתי ברגל בציר ז׳בוטינסקי, נכנסתי לסוכנות של דו״ג שאני אפילו לא זוכר את שמה, קניתי באשראי קטנוע 250 בן שנה, ביטוח מיידי בטלפון, לוויתי מהם קסדה ורכבתי לי הבייתה ומהר. (יש לי רשיון כמובן)

כך התנהלתי מספר שנים כשהרכב היה בשימוש בסופשים.

 

למהלך הזה היו יתרונות ברורים, החסרונות העיקריים הם שאם אתם חושבים שמסוכן בכביש ברכב, נסו לעשות את זה על קטנוע, ולא רק בגוש דן.

בנוסף, אחזקת שני רכבים כשרק ביטוחים ורישוי מגיעים ל 10k בשנה, זו הוצאה גדולה שבאה על חשבון דברים אחרים.

 אולי יום אחד קברניטי המדינה יחליטו ללמוד איך לישם שינוע המונים בתחב״צ ביעילות.

אז לא מפליא שנשברים שיאי מכירות.

 

עריכה אחרונה על ידי Dudi2
הוספה

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, zaf כתב:

ולפעמים , חניה "פרועה" עולה לא מעט - כמו למשל ליד תחנת רכבת.

 

עוד דוגמא ללמה אנשים מעדיפים להתנייד ברכב. 

 

למה לעזעזל ב 2021 חניוני הרכבת נראים ככה? קטנים, צפופים ולא עונים על הדרישות כלל. 

 

כל מי שמגיע אחרי 8 נאלץ לזרוק את הרכב בשיחים. 

עריכה אחרונה על ידי Dimo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...