Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 2 דקות, pooh-bear כתב:

מעבר לזה, אין ספק שהמדינה תצטרך לייצר לעצמה מקור הכנסה אלטרנטיבי (או להפחית את ההוצאות שלה) אם כמוית הרכבים שנרכשים וכמות הדלק הנצרך תרד. אין פה בכלל שאלה. אבל שים לב להבדל (הלא-דק-עד-עבה-מאוד) בין להניח שהמדינה בכוונה יוצרת פקקים רק כדי להכניס עוד כסף, לבין להבין שאיכשהו כולנו נצטרך לשלם את אותם מיסים בצורה אחרת כלשהיא (מס הכנסה / מע"מ / מס ירושה / מיסוי רווח הון / שכירות / קרן השתלמות / ווטאבר), או לקבל פחות שירותים מהמדינה. אלו שני דברים שונים לגמרי, אם גם זה לא מובן אני מרים ידיים.

יש הבדל בין כסף שנכנס כסטנדרט,

לבין משהו חדש שיצטרכו לדרוש ואז אנשים יתחילו להשתולל.

 

ולמי שמחפש סתם לזלזל ולהגיב לי בלייק של רעין גרוע ולהשתלח אז אתה יכול לתת לי עוד המון ליקים גרועים זה לא ישנה לי את האמונה שלי, שהמדינה שלי אוהבת לסחוב את העגלה ולא להפוך אותה לממונעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@WE988244 האם אתה בעד חלוקה של i10 לכל אזרח? איכשהו, אתה מזכיר לי את ME5000

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.7.2021 בשעה 23:31, vadim6385 כתב:

במקרה שלי אומנם יש לי אוטובוס מהבית לעבודה, ואני גר 5 ק"מ מהעבודה בערך.

 

אבל - אני בכל מקרה משלם על אחזקה של הרכב, והדלק הלוך וחזור עולה פחות מכרטיס לאוטובוס לשני הכיוונים. פלוס אני לא תלוי בלו"ז של תחבורה ציבורית, ויכול לקפוץ מהעבודה הביתה במידת הצורך.

אוקיי, איזה פלח מהאוכלוסייה אתה חושב שאתה מייצג?
עד תחילת הקורונה גרתי בפ״ת מרחק של 3 ק״מ אווירי, 4.5-5 ק״מ מהבית לעבודה.

בבוקר - בין 15 ל 30 דק׳ נסיעה 
בערב:
ראשית - לא הייתי יוצא מהמשרד לפני 6 וחצי - 7, כמו שלא הייתי מגיע למשרד לפני 9 וחצי - 10
אם הייתי צריך לצאת מוקדם - הייתי יוצא עד 3 בצהריים מקסימום.
בכל מקרה, בחזור היה לוקח לי בין 20-40 דק׳

ועדיין - אוטובוס היה לוקח לי יותר זמן.

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה מה שמשרד האוצר מתכנן.

 

טוב. טיוטה ראשונה. יתכן שזו עז שתצא מהחדר בהמשך.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לדעתי זו אחלה תכנית אם היא יודעת להחריג את דיירי העיר והיא באה על חשבון מיסוי אחר בתחום.

  • רעיון טוב! 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחריג את תושבי העיר דומה לתווי חניה אזוריים, לא בעיה אמיתית. 

 

האם זה חהיה על חשבון מיסים אחרים? אני בספק. בסופו של דבר הגביה הזו מיועדת לסבסד תחב"צ משופרת, אולי היא תחזור לאזרח בדרך זו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסיון בעולם מראה שאגרות גודש כשלעצמן הן לא פתרון קסם (ששש, אל תספרו לעומר מואב). גם בלונדון וגם ממה שזכור לי בסטוקהלום, אחרי זמן מה הנהגים מתרגלים לשלם וזהו. בכל זאת, גם פלסטר זה משהו

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אין בעיה, שישלמו. 

אגרת גודש זה מס הרבה יותר הגיוני ונכון מאגרת רישוי למשל.

פיתרון קסם אמיתי זה לפתח תחבורה ציבורית שתגרום לאנשים להשאיר את האוטו בבית. כל פיתרון קסם אחר כמו הקטנת תקני חניה, העלאת המס על הדלק וגם אגרות גודש לכשעצמם רק מחמירים את הבעיה או מעבירים אותה למקום אחר.

הקטנת תקני חניה בעיקר גורמת לאנשים לחנות כל המדרכה או באמצע הכביש. העלאת מיסים על שימוש ברכב גורמת לאנשים לעבור לקורקינט או אופניים חשמליים, שזה סבבה מבחינת זיהום אוויר אבל חרא בכל מה שקשור לביטחון של הולכי הרגל במרחב הציבורי.

 

  • רעיון טוב! 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזכות האוצר יאמר שהם מתכוונים לתזמן את אגרת הגודש אחרי הפעלת הקו הראשון של הרק"ל. ולא נאמר, אבל נדמה לי שיש גם מיזמי P+R גדולים מכל הכיוונים של גוש דן, ואם זה יפעל כמו חניון הנתיב המהיר זה בהחלט יכול לתת מענה טוב על ידי תחב"צ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל צריך להבין משהו פשוט - אקסיומה אפילו: אין פתרונות קסם

 

מה שאפשר לעשות זה לשנות את הלך המחשבה מתכנון מוטה מכוניות לתכנון מוטה אנשים, ולהמשיך משם.

 

זה אומר תכנון מגורים ועבודה תוך התחשבות בעירוב שימושים, ביטול כבישים והפיכה שלהם למדרכות ונתיבי אופניים, סלילת רחובות תחבורה ציבורית ונתיבי תחבורה ציבורית על חשבון תחבורה פרטית, אכיפה חריפה של כל עבירת שימוש לא מורשה בנתיבי תחבורה ציבורית, זריקה לפח של כל התוכניות השונות לבניית שכונות חדשות בישראל ויצירה של תוכניות חדשות בהן העדיפות היא לתנועת הולכי רגל, כלים דו גלגליים ורק לאחר מכן מכוניות (שכונות שתי וערב ולא מתחמים מבודדים). ועוד, ועוד ועוד…

 

האם זה יקרה? לא.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתקלתי בכתבה הזאת היום.

https://timeout.co.il/העיר-שנרצה-תחנות/

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכנית האוצר למלחמה בפקקים - כתבת גלובס:

  • הרחבה של השירות של קווים מותאמי-ביקוש כמו אלו של Via (באבל, תיק-תק) הפועלים כיום בגוש דן ובירושלים, כמו גם הרחבה נוספת של מוניות השירות. אוצר אף מוסיף ומציע לאפשר ליזמים פרטיים ליזום בעצמם קווים מותאמי-ביקוש, בתנאי שאלו יכולים להסיע שמונה נוסעים ומעלה.
  • פיצול התכנון הריכוזי של משרד התחבורה לרשויות מטרופוליניות, כמקובל במערב. בראשות הרשות יעמוד ראש העיר של העיר הגדולה ביותר בתחומה, ויישבו בה נציגי הערים הקטנות יותר, ונציגי משרד האוצר.
  • אגרות גודש על גוש דן: החל מהמועד עליו יוחלט ייגבה תשלום מדורג עבור כניסה ויציאה ממטרופולין גוש דן ברכב פרטי במהלך ימי עסקים. לצורך קביעת החיוב ושיעורו, יחולק מטרופולין גוש דן לאיזורי תשלום שונים בשלוש טבעות - פנימית, תיכונה וחיצונית סביב מרכז העיר תל אביב.
  • בלי חניות בחינם: האוצר מציע לקחת את מחיר המקסימום שלעיריות מותר לגבות היום על חניה ציבורית (6.30 ש"ח לשעה) ולהופכן למחיר מינימום.

הצעות נוספות שנבחנות:

  • הקמת פרויקטי PPP (שיתוף ציבורי-פרטי) בתחבורה. הכוונה היא לפרויקטים שימומנו באמצעות יזמים ומשקיעים פרטיים ללא עומס נוסף על הקופה הציבורית. בתמורה, הגורמים הפרטיים יוכלו לגבות אגרות בדומה למנהרות הכרמל וכביש 6. פרויקטים אלו כוללים חניון חנה-וסע רב קיבולת במבוא איילון (ראשון לציון) מדרום ובשפיים מצפון. בנוסף, צפויים להיבנות בשיטה זו נתיבי אגרה מהירים חדשים באיילון, כביש 5 וכביש 2.
  • הגברת האכיפה על עבירות הקשורות לתחבורה הציבורית: שימוש של רכבים פרטיים בנתיבי התחבורה הציבורית (סמכות שתעבור לרשויות המטרופוליוניות) ואי-תשלום על תחבורה ציבורית.

 

 

*הבאתי את עיקרי הדברים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נשמע לא רע סה"כ.

לפני שעתיים, garicho כתב:

זריקה לפח של כל התוכניות השונות לבניית שכונות חדשות בישראל ויצירה של תוכניות חדשות

לא את התכניות צריך לזרוק אלא את הוועדות :)

נסה לקדם תכנית בינוי ערים כזו של שתי וערב - יענו גריד ועירוב שימושים, כל העולם ואישתו שם ינסו להפוך לך את התכנית לעוד מתחם עם כביש וחצי שמנותק מהעיר.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לא רע.

אם השליטה בתחבורה הציבורית תעבור לעיריית תל אביב על כל האזור - זה יהיה נהדר גם כן, כמובן. אבל ידרוש עוד המון צעדים (למשל: יותר נתצים בכל עיר).

כמובן גם גביית מחיר מינימום על חניה זה לא דבר רע, אבל אני בספק אם זה יקרה. זה יהיה מאוד לא פופולרי (והאמת שגם יעביר את תל אביב וגם רמת גן וגבעתיים ג'נטריפיקציה עוד יותר מואצת)

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...