Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת נוזל קירור בקיה פיקנטו 2013


beatman1
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום,
ראיתי מספר סרטונים לגבי החלפת נוזל קירור ברכבים קוריאניים ויפניים, מערכות קירור עם עקרון דומה, כאשר פותחים את הבורג-ברז בתחתית הרדיאטור ואת פקק הרדיאטור למעלה כמובן, רק הנוזל שברדיאטור נשפך החוצה והנוזל שבבלוק המנוע ובמחמם המזגן בעצם לא.

בחלק מהרכבים יש בורג ניקוז מתחת לבלוק המנוע, לא ראיתי שום איזכור לכך לגבי קיה פיקנטו 2013.

מה שכן נתקלתי בסרטונים בהם הסבירו שכאשר מחממים את המנוע עד שהטרמוסטט נפתח ואז משחררים את ברז הניקוז (הנוזל כמובן רותח) כלל הנוזל מתרוקן, כולל מהבלוק מנוע.

לפי מה שהבנתי, הנוזל יכול לזרום הפוך במשאבה כאשר אינה מסתובבת, רק צריך איורור מלמעלה בשביל לחץ גרביטציוני ?

אם כך אפשר במקום חימום המנוע, לפתוח את הצינור כניסה של מחמם המזגן, לא כך ?  ועל הדרך לרוקן גם את המחמם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מומלץ לפתוח את הברז של הרדיאטור זה יכול לגרום לנזילות עתידיות.

תסיר את הצינור הכי נמוך במערכת ופתח את מיכל העיבוי\רדיאטור (לא מיכל עודפים\איסוף הוא לא משפיע) זה יוציא את הרוב של הנוזל, אפשר למלא מים במערכת בשביל לנקז את השאר - לא משמעותי וחבל על הזמן.

 

הניקוז מוציא אוויר ולא מחליף נוזל, לא הבנת נכון את הפעולות אל תעשה את מה שרשמת.

 

רוקן את הנוזל הישן, סגור את הצינור ומלא את המערכת.

נקז אוויר מהמקום המיועד לזה (בורג\צינור מעקף\מכסה רדיאטור) תשלים את החוסר ותניע.

תאתר את הצינור שיוצא מהתרמוסטט, אם אין אוויר במערכת הצינור הזה יהיה חם אחרי כמה דקות שהמנוע פועל (תעקוב אחרי הטמפ' של המנוע כל הזמן בשביל למנוע התחממות ייתר!).

אם הצינור שיוצא מהתרמוסטט נשאר קר זה סימן שהתרמוסטט נשאר סגור בגלל שיש הרבה אוויר במערכת.

 

כבה את המנוע ותמשיך לנקז, מומלץ לבצע את הניקוז על מנוע חם (רק לא להגזים עם זה) בגלל שיש לחץ במערכת וזה מזרז את האוויר החוצה.

שים לב, נוזל הקירור יהיה חם מאוד, הברגים יהיו חמים מאוד וצריך להיות מאוד ערני בניקוז.

נוזל קירור זה גם חומר רעיל - לא מומלץ לבוא במגע בידיים חשופות וצריך לשמור על העיניים.

נוזל קירור שנשפך על הרצפה צריך לשטוף עם הרבה מים, זה גזר דין מוות לבעלי חיים והם נמשכים אליו בגלל הריח המתקתק.

 

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, tribel כתב:

לא מומלץ לפתוח את הברז של הרדיאטור זה יכול לגרום לנזילות עתידיות.

תסיר את הצינור הכי נמוך במערכת ופתח את מיכל העיבוי\רדיאטור (לא מיכל עודפים\איסוף הוא לא משפיע) זה יוציא את הרוב של הנוזל, אפשר למלא מים במערכת בשביל לנקז את השאר - לא משמעותי וחבל על הזמן.

 

הניקוז מוציא אוויר ולא מחליף נוזל, לא הבנת נכון את הפעולות אל תעשה את מה שרשמת.

 

רוקן את הנוזל הישן, סגור את הצינור ומלא את המערכת.

נקז אוויר מהמקום המיועד לזה (בורג\צינור מעקף\מכסה רדיאטור) תשלים את החוסר ותניע.

תאתר את הצינור שיוצא מהתרמוסטט, אם אין אוויר במערכת הצינור הזה יהיה חם אחרי כמה דקות שהמנוע פועל (תעקוב אחרי הטמפ' של המנוע כל הזמן בשביל למנוע התחממות ייתר!).

אם הצינור שיוצא מהתרמוסטט נשאר קר זה סימן שהתרמוסטט נשאר סגור בגלל שיש הרבה אוויר במערכת.

 

כבה את המנוע ותמשיך לנקז, מומלץ לבצע את הניקוז על מנוע חם (רק לא להגזים עם זה) בגלל שיש לחץ במערכת וזה מזרז את האוויר החוצה.

שים לב, נוזל הקירור יהיה חם מאוד, הברגים יהיו חמים מאוד וצריך להיות מאוד ערני בניקוז.

נוזל קירור זה גם חומר רעיל - לא מומלץ לבוא במגע בידיים חשופות וצריך לשמור על העיניים.

נוזל קירור שנשפך על הרצפה צריך לשטוף עם הרבה מים, זה גזר דין מוות לבעלי חיים והם נמשכים אליו בגלל הריח המתקתק.

 


גם אם פותחים וסוגרים את הברז בעדינות ?
היתרון בו הוא ניקוז בזרם חלש ומדוייק בהשוואה לפתיחת צינור הרדיאטור התחתון שיעשה הרבה בלאגן ויסכן בעלי חיים כפי שהזכרת.
 

הצינור כניסה למחמם המזגן יוצא מהחלק העליון של בלוק המנוע, הוא נמצא מאחורי התרמוסטט הרי.

אם פותחים אותו נוצר פתח איוורור ואז הנוזל שבבלוק אמור להתנקז דרך ברז הרדיאטור, לא כך ?

לא מצאתי שום פתחים/ברגים לאיוורור למעלה, כפי שקיימים בחלק מהרכבים, בגלל זה אני חושב על צינור המחמם.

גם במילוי נוזל חדש האוויר יתנקז דרכו החוצה וברגע שאחבר אותו, ישארו מספר קטן של בועות, אותן בכל מקרה אפשר לנקז דרך פקק הרדיאטור העליון כאשר הוא פתוח והמנוע פועל עד פתיחת התרמוסטט.

ברכב הנ"ל אין מחוג טמפרטורה, יש רק נורית אזהרה אם טמפרטורת נוזל הקירור גבוהה מדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבו מעליי, אין צורך לנקז את הנוזל שיש בתוך הבלוק מנוע . ואם אתה רוצה עושים את זה בצורה כזאת שאתה ממלא מים , מביא את המנוע לטמפרטורת עבודה ואז מנקז. או שתוכל לפרק את התרמוסטט לפרק צינור תחתון שמוביל לרדיאטור ולשים צינור בלחץ מים כדי שיוציא את המים שבבלוק אבל אין צורך לזה אא"כ יש לך מערכת מלוכלכת.

דרך אחרת לא מומלצת ואף תגרום לך נזק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, beatman1 כתב:


גם אם פותחים וסוגרים את הברז בעדינות ?
היתרון בו הוא ניקוז בזרם חלש ומדוייק בהשוואה לפתיחת צינור הרדיאטור התחתון שיעשה הרבה בלאגן ויסכן בעלי חיים כפי שהזכרת.
 

הצינור כניסה למחמם המזגן יוצא מהחלק העליון של בלוק המנוע, הוא נמצא מאחורי התרמוסטט הרי.

אם פותחים אותו נוצר פתח איוורור ואז הנוזל שבבלוק אמור להתנקז דרך ברז הרדיאטור, לא כך ?

לא מצאתי שום פתחים/ברגים לאיוורור למעלה, כפי שקיימים בחלק מהרכבים, בגלל זה אני חושב על צינור המחמם.

גם במילוי נוזל חדש האוויר יתנקז דרכו החוצה וברגע שאחבר אותו, ישארו מספר קטן של בועות, אותן בכל מקרה אפשר לנקז דרך פקק הרדיאטור העליון כאשר הוא פתוח והמנוע פועל עד פתיחת התרמוסטט.

ברכב הנ"ל אין מחוג טמפרטורה, יש רק נורית אזהרה אם טמפרטורת נוזל הקירור גבוהה מדי.

אתה יכול לשים גיגית מתחת לאזור שממנו ייצאו המים.

אם אין ברגי ניקוז (לפעמים לא רואים אותם - כדאי לבדוק את זה) הניקוז הוא דרך הרדיאטור בלבד, חיים קלים.

את הטמפ' אתה יכול למדוד דרך סורק 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, netanel1014 כתב:

כמו שכתבו מעליי, אין צורך לנקז את הנוזל שיש בתוך הבלוק מנוע . ואם אתה רוצה עושים את זה בצורה כזאת שאתה ממלא מים , מביא את המנוע לטמפרטורת עבודה ואז מנקז. או שתוכל לפרק את התרמוסטט לפרק צינור תחתון שמוביל לרדיאטור ולשים צינור בלחץ מים כדי שיוציא את המים שבבלוק אבל אין צורך לזה אא"כ יש לך מערכת מלוכלכת.

דרך אחרת לא מומלצת ואף תגרום לך נזק .


בעצם כאשר התרמוסטט ייפתח, חלק גדול מהנוזל הישן בבלוק המנוע יעבור לרדיאטור, ואז אפשר לנקז אותו, זה הרעיון ?

ואז למלא נוזל קירור (בריכוז הנחוץ) ולחזור על הפעולה בשביל לנקז את המים שמילאתי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, beatman1 כתב:


בעצם כאשר התרמוסטט ייפתח, חלק גדול מהנוזל הישן בבלוק המנוע יעבור לרדיאטור, ואז אפשר לנקז אותו, זה הרעיון ?

ואז למלא נוזל קירור (בריכוז הנחוץ) ולחזור על הפעולה בשביל לנקז את המים שמילאתי ?

כן ,כאשר התרמוסטט נפתח נכנס נוזל חדש מהרדיאטור למנוע ומה שהיה במנוע יוצא החוצה לרדיאטור כדי להתקרר ..

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצרף תמונות:
זה המנוע מלמעלה, לא מצאתי שום פתחי ניקוז אוויר:1.thumb.jpg.22e19edee377657e5a9ff0e6f5f6377a.jpg

זה חיבור צינור הרדיאטור העליון, ממש מימין מתחבר צינור המוביל למחמם המזגן:2.thumb.jpg.5def2a4d493a30f81d413e569b1b3d49.jpg

אלה החיבורים של מחמם המזגן, הצינור התחתון הוא צינור הכניסה שיוצא מימין לצינור הרדיאטור העליון.
הצינור העליון רשום עליו יציאה, והוא מתחבר לתוך בלוק המנוע בחלק נמוך יותר.3.thumb.jpg.6a75521871d761ffa2746f17d4796325.jpg




 

לפני 6 דקות, netanel1014 כתב:

כן ,כאשר התרמוסטט נפתח נכנס נוזל חדש מהרדיאטור למנוע ומה שהיה במנוע יוצא החוצה לרדיאטור כדי להתקרר ..

 

ואם לאחר ריקון ומילוי כפי שאתם מציעים, יהיה כלוא אוויר באיזור התרמוסטט, איך הוא יתחמם וייפתח ?

גם אין לי מד טמפרטורת נוזל קירור ברכב, רק נורית אזהרה, יהיה קשה לעקוב אחר הטמפ'.

עריכה אחרונה על ידי beatman1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, beatman1 כתב:

אני מצרף תמונות:
זה המנוע מלמעלה, לא מצאתי שום פתחי ניקוז אוויר:1.thumb.jpg.22e19edee377657e5a9ff0e6f5f6377a.jpg

זה חיבור צינור הרדיאטור העליון, ממש מימין מתחבר צינור המוביל למחמם המזגן:2.thumb.jpg.5def2a4d493a30f81d413e569b1b3d49.jpg

אלה החיבורים של מחמם המזגן, הצינור התחתון הוא צינור הכניסה שיוצא מימין לצינור הרדיאטור העליון.
הצינור העליון רשום עליו יציאה, והוא מתחבר לתוך בלוק המנוע בחלק נמוך יותר.3.thumb.jpg.6a75521871d761ffa2746f17d4796325.jpg




 

ואם לאחר ריקון ומילוי כפי שאתם מציעים, יהיה כלוא אוויר באיזור התרמוסטט, איך הוא יתחמם וייפתח ?

גם אין לי מד טמפרטורת נוזל קירור ברכב, רק נורית אזהרה, יהיה קשה לעקוב אחר הטמפ'.

תוכל לעקוב על הטמפרטורה עם סורק OBD2. 

אוויר כלו באזור הטרמוסטט? למה הכוונה? יש שם לחץ מים אין סיכוי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, netanel1014 כתב:

תוכל לעקוב על הטמפרטורה עם סורק OBD2. 

אוויר כלו באזור הטרמוסטט? למה הכוונה? יש שם לחץ מים אין סיכוי..


אם ארוקן נוזל מהרדיאטור גם חלק מהנוזל מצינור רדיאטור תחתון וצינור מעקף תרמוסטט ינוקז.
ואז אמלא מים/נוזל חדש לרדיאטור, ישאר אוויר בצינורות אלה שיעלה לאיזור העליון של בלוק המנוע והיכן שנמצא התרמוסטט.

אם התרמוסטט לא טבול בנוזל חם, איך הוא ייפתח ?   אוויר חם גם יפתח אותו ?

לפני 23 דקות, tribel כתב:

ברגי ניקוז אוויר יהיו על הראש מנוע בקרבת הכניסה של הצינורות דרך צילומי מאקרו של צינורות כלשהם לא תראה אותם

הם קיימים בכל רכב ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא.

אצלך זה כנראה דרך הרדיאטור וזהו.

אוויר חם לא יפתח את התרמוסטט, הוא צריך לגעת בנוזל.

וזה גם מה שקורה כשיש אוויר הוא מונע ממנו לגעת במים ואז לא נפתח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tribel כתב:

לא.

אצלך זה כנראה דרך הרדיאטור וזהו.

אוויר חם לא יפתח את התרמוסטט, הוא צריך לגעת בנוזל.

וזה גם מה שקורה כשיש אוויר הוא מונע ממנו לגעת במים ואז לא נפתח.

מזה אני חושש, האוויר הרי תמיד עולה למעלה, אם התרמוסטט סגור, הוא יתקע בסביבתו ואז לא בטוח שהתרמוסטט ייפתח.
בגלל זה חשבתי על מילוי כאשר הצינור מהחלק העליון של הבלוק למחמם המזגן פתוח וכך חלק ניכר מהאוויר ייצא דרכו כאשר ממלאים נוזל חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...