Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רצועת תיזמון (טיימינג) מיצובישי לנסר 2008


gil5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מיצובישי לנסר אקסקיוטיב 1600 שנת 2008 (צורה ישנה כמו 2007) התברר שלא הוחלפה אף פעם רצועת טיימינג והיא המקורית, הרכב עשה רק 70,000 ק"מ ב 13 שנה.

הבעלים הקודם חיכה ל90,000 כדי להחליף, אך הבנתי שיש חשיבות גם למספר השנים למרות שלא כתוב על כך בספר הטיפולים.

האם יש חשיבות בדגם זה למספר השנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספר טיפולים מוזכר ב טיפול 15,000 או 12 חודש וטיפול 30,000 או 24 חודש, שאר הטיפולים 45 60 75 90 105 וכו' לא מוזכרים החודשים.

אפשר להסיק שטיפול 90 (טיימינג, מצתים-אירידיום, נוזל גיר) הוא 3 פעמים 24 חודש שזה 6 שנים?

ומה לגבי המותחן שלא מוזכר בכלל? מוסך יבואן אחד אמר שלא מחליפים אותו אוטומטית אלא רק בודקים תקינות, האם זה נכון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותחן בניגוד לרצועה מתבלה בעיקר בפעולת המנוע.

הרצועה עצמה מתבלת גם מהזמן.

 

לא חייב להחליף מותחן.

למרות שכמה שזכור לי זה כסף קטן לעומת הטיפול.

ממליץ גם להחליף משאבת מים על הדרך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוץ להחליף.
בסט טיימינג חליפי תקבל גם מותחן. כמובן שתחליף אותו.
מאוד מומלץ גם משאבת מים, וסט רצועות אביזרים (אם צריך, זה כבר נתון לשיקול דעתך)
יש לך מדריך לטיימינג ברכב הזה:
 

 

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות, אקח קצת מכל אחד. 

ראיתי את המדריך המצוין הזה. היה נחמד גם אם היה מצוין המידות של הבוקסות לברגים ומידת הכוח לסגור את הפולי והמותחן. כנראה במוסכים סוגרים לפי הרגש "אלאבאבא"

הייתי עושה את ההחלפה בעצמי (לא מסובך ומבין בזה) אבל חסר לי בוק (אסור לעבוד מתחת לג'ק), משהו רציני לפתוח ולסגור את הבורג העקשן של הפולי.

לכן אלך למוסך יבואן (יש לי הצעה ב 1000 כולל רצועה מקורית ועבודה ומעמ, נראה כמחיר טוב) ואחליף רק הרצועה במקורית, במידה ואין הפתעות אם המשאבה והמותחן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, gil5 כתב:

תודה על התשובות, אקח קצת מכל אחד. 

ראיתי את המדריך המצוין הזה. היה נחמד גם אם היה מצוין המידות של הבוקסות לברגים ומידת הכוח לסגור את הפולי והמותחן. כנראה במוסכים סוגרים לפי הרגש "אלאבאבא"

הייתי עושה את ההחלפה בעצמי (לא מסובך ומבין בזה) אבל חסר לי בוק (אסור לעבוד מתחת לג'ק), משהו רציני לפתוח ולסגור את הבורג העקשן של הפולי.

לכן אלך למוסך יבואן (יש לי הצעה ב 1000 כולל רצועה מקורית ועבודה ומעמ, נראה כמחיר טוב) ואחליף רק הרצועה במקורית, במידה ואין הפתעות אם המשאבה והמותחן.

 

אתה מנסה לחסוך בפרוטות, מותחן מגיע בסט שגם ככה לא עולה הרבה, סט טיימינג של קונטיננטל כולל מותחן עולה בין 160-200 ש"ח ומשאבת מים בין 130-170 ש"ח.

תחליף גם אותם בשביל פחות מ 400 ש"ח (בצד היקר של המחירים) יכול להיות שתכנס אחר כך לעוד 1000 לביצוע טיימינג חוזר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ בחום להחליף גם את המותחן ומשאבת המים.

 

בהנחה שהטיימנג מפורק, אין עלות נוספת על עבודה בהחלפת המותחן. המותחן עצמו עלות גרושים (אם אני לא טועה ישאיר אפילו עודף מ100) 

 

ומשאבת מים.

אם לא תחליף עכשיו תצטרך להחליף עוד 2-3 שנים ואז עוד פעם עלות נוספת של החלפת טיימנג.

 

שלא לדבר על כך שיכולה ללכת משאבת מים.

 

לי זה קרה ברכב.

הבעלים הקודמים החליפו טיימנג, הוא היה נראה נפלא ובריא.

אבל מסתבר שלא החליפו משאבת מים.

 

יום אחד. אמצע כביש החוף האוטו מתחמם בטירוף תוך שניה.

 

עוצר בצד, מבין שחסרים מים, 

מחכה שיתקרר קצת האוטו.

 

ממלא מים (שבמקרה היו לי באוטו) ורואה אותם יוצאים ליד המשאבת מים.

 

למזלי כבר הגעתי ליד מקום העבודה ולא קרה נזק לראש מנוע.

אבל הטרטור+פתאום אין רכב+הלחץ 

 

בוא נגיד. שהעלות הכוללת במקרה כזה 

תעלה לך הרבה יותר 200-300 שח תוספת להחלפת משאבת מים.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודקים וכך חשבתי,

אבל אני רוצה רצועה מקורית, היא עולה לפי המק"ט בכלמוביל 357 והמותחן 647 ועוד מעמ, נכון שסט חליפי למשל של GMB עולה כ 200 שח שלא יודע כמה הוא שווה.

במוסך היבואן, בחלקם אומרים, שלא מחליפים אוטומטית גם מותחן ומשאבה ובמחסן התעקש שלא מחליפים סתם את המותחן המקורי (מה הם לא רוצים למכור?)

לא לשכוח הרכב רק עם 70,000 קמ המותחן לא נשחק כשהוא עומד. אחרי הפרוק נראה יתכן שצריך ואז אני תקוע שם עם המחירים הגבוהים שלהם.

במוסכי מדרכה וכאלו אמרו שאם אני מביא החלקים הם לא אחרים על כלום כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע שאתה סתם מחפש להוציא כסף.

למקרה שאתה לא יודע, 

מותחן זה מיסב שיושב בתוך איזושהי אריזה שמאפשרת ממשק לבלוק מנוע תוך שמירה על המיקום הדרוש, בלנסר המותחן פשוט מאוד, עם קפיץ חיצוני( שלא מגיע בערכה)

 

מותחן מקורי רק ארוז באריזה עם מקט ולוגו של מיצובישי, לרוב מה שיהיה בפנים במיוחד בחלק כל כך פשוט זה מותחן חליפי באיכות גבוהה. 

 

לצורך הדוגמא במותחן מקורי ומותחן של קונטיננטל יכול להיות מיסב של skf בעל אותו מקט בדיוק. 

 

מאז אותו מדריך שמופיע פה בשרשור החלפתי טיימינג פעם נוספת ובשני המקרים המותחן הלא מקורי היה בסדר גמור. 

 

תעשה חושבים שוב, אתה מנסה לחסוך על משאבת מים ובו זמנית לשלם פי 2 או 3 על מותחן עם לוגו של מיצובישי. 

  • אהבתי 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...