Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אילו טיפולים, אם מאחרים אותם, יגרמו נזק לרכב?


FROGIE
 שיתוף

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

חוץ מהחלפת שמן מנוע/פילטרים, האם שאר הטיפולים המומלצים ע"י היצרן (ק"מ/זמן) יגרם נזק אם יאחרו אותם?

לדוגמא, אם לא אחליף פלגים בזמן, זה יגרום נזק למנוע או שפשוט יום אחד המנוע לא יתניע ואז אצטרך להחליף?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלגים שלא מוחלפים בזמן יכולים לגרום נזק לסלילי הצתה. 

 

בגדול כל דבר שהיצרן ממליץ להחליף ולא מחליפים, יכול לגרום נזק אם מושכים הרבה זמן. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועת טיימינג למשל, אם תיקרע יהיה לא נעים לכיס.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי ביצוע טיפולים בזמן יכול לעבור אולי במשמרת שלך.

הבעלים הבאים של הרכב יאכלו את המרורים.

מניח שאף אחד לא רוצה להיות במקום הזה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם טיפלו ברכב לפי הוראות היצרן אתה כנראה לא תראה סימנים לבעיות כי טיפול נכון מונע את הבעיות האלה.

צריך לעשות את הכל לפי התקופות שהגדיר היצרן. 

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין המלצה להחליף שמן גיר. 

הסיבה היא שהיצרן חושב שבתנאי שימוש רגילים לא צריך. 

 

 

יש דעה שאומרת שהשמן מתבלה ומזדהם עם הזמן ובכל מקרה צריך להחליף אותו גם אם אין המלצת יצרן, ודעה אחרת שאומרת שמי שכותב הוראות יצרן מבין דבר או שניים ולא כותב את זה סתם. 

 

יש על זה מאות דיונים בכל פורום בעולם וגם פה אצלנו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה נוזל שלא מתלכלך ומאבד מתכונותיו עם הזמן.

בגיר שלי ברכב מתחילת שנות ה2000 כתוב להחליף כל 60-80 אלף ואצלי ב2012 לא למרות שזה אותו הגיר.

הסיבה? כנראה התיישנות מתוכננת לרכב.

 

דעתי היא שכן צריך להחליף אפילו אם היצרן לא מחייב.

עריכה אחרונה על ידי Shab00
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Buki כתב:

אין המלצה להחליף שמן גיר. 

הסיבה היא שהיצרן חושב שבתנאי שימוש רגילים לא צריך. 

 

ממליץ לצלצל גם למוסך מתמחה ולהתייעץ. למשל בקשר לאופל קורסה כשצלצלתי אמרו לי שהיצרן חושב שבהלך חיי הרכב לא נדרש להחליף אלא אם הרכב עובד בתנאים קשים (למשל מונית). אז כדאי להחליף כל 60-80 אק"מ.

 

כשמבצעים אחזקה מונעת, משלמים פחות וניתן להיערך אליה (לקנות חלפים/לשים כסף בצד/לשריין זמן שבו האוטו במוסך). כשמבצעים אחזקת שבר מופתעים ובדרך כלל משלמים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Shab00 כתב:

אין דבר כזה נוזל שלא מתלכלך ומאבד מתכונותיו עם הזמן.

בגיר שלי ברכב מתחילת שנות ה2000 כתוב להחליף כל 60-80 אלף ואצלי ב2012 לא למרות שזה אותו הגיר.

הסיבה? כנראה התיישנות מתוכננת לרכב.

גם הכימיה של הנוזל גיר התקדמה מתחילת שנות ה 2000

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...