Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה שוקל האוטו שלי ואיך ניתן לשקול אותו?


BassDriver
 שיתוף

פוסטים מומלצים

עפ"י המפרט של המכוניות שלי - מזדה 6 דור שני שוקלת כ 1,365ק"ג, ו CX5 דור ראשון 1,581.
הגיוני ש 6 שוקלת כל כך מעט? האוטו גדול. וה CX5 למרות ש SUV היא יותר קצרה ושוקלת 200 קילו יותר.
זה משקל יבש או עם נוזלים? עם מיכל דלק מלא או ריק? איך מודדים?
למה זה בעצם חשוב?
כי זה מלמד על יחס כ"ס/קילו, שקובע גם תאוצה/ביצועים (נכון יש יחסי העברה), מרחק עצירה (אוטו כבד יותר קשה לעצור), וגם צריכת דלק (גם זה תלוי בכל מיני משתנים). ואני בכלל טוען שזה משפיע על הבלאי של כלל המכלולים ברכב. יותר כבד = יותר בלאי.
זכור לי שבאופנוע אם הייתי מרכיב מישהו (או מישהי) היה ממש משפיע על הביצועים (נכון האופנוע עצמו שקל איזה 180 קילו אז נוסע נוסף משפיע הרבה יותר).
ושמתי לב שהמכוניות ההיברידיות ויותר מכך החשמליות - שוקלות הרבה יותר (תוספת מערכות בהיברידי ומשקל הסוללה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, BassDriver כתב:

(או מישהי) היה ממש משפיע על הביצועים

זה וודאי משפיע על הביצועים...

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות השאלה גיגלתי ומצאתי באיזה מקום שהמשקל העצמי כולל נוזלים, דלק ואבזור קבוע, אך לא בני אדם ומטען.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, המחליף כתב:

תוכל להביט בטופס הטסט- בתוך הבדיקה של בלמים אמור להיות רשום שם משקל הרכב בעת הטסט (תפחית כמובן את משקלך האישי)

אל תתייחס ברצינות, אם תבדוק תגלה שבכל טסט המשקל שונה לחלוטין.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במגרשי גרוטאות שקונים ברזל, יש מאזניים שאפשר לעלות עליהם עם משאית או מכונית.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.6.2021 בשעה 10:35, _DownLoaD_ כתב:

המאזדה שלך שוקלת 1545 קילוגרם.

11 קילו פר כוח סוס (לדגם עם ה 140 כוח סוס)

 

אגב, המשקל כתוב ברישיון רכב.

ה 6 או ה CX5? לראשונה 155 כ"ס, השניה 165..
במפרט של דלק מוטורס ה 6 שוקלת 1,365. ברשיון 1,458. הבדל של 93 ק"ג. מי צודק ומה ההבדל?
במפרט ה CX5 שוקלת 1,581. ברשיון 1,978. הבדל של 397 ק"ג. זה כבר ממש לא הגיוני. ועל פניו ה CX5 שוקלת 520 ק"ג יותר מה 6. לפי התחושה שלי יש פער אבל לא עד כדי כך.
האמת לפי עוצמת הבלימה - הרבה יותר קשה לבלום את ה CX5 יחסית ל 6. אולי זה אומר משהו. פעם היה בטופ גיר מבחן בלימה בין פורש 911 לפז'ו 106 ראלי אם אני לא טועה. ה 106 בלמה משמעותית קצר יותר מה 911. ייחסו את זה בזמנו למשקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתוני התאוצה של הדור השני של ה6 והCX5 החדשה דיי זהים- 10 וקצת שניות למאה.

לפני שעתיים, BassDriver כתב:

האמת לפי עוצמת הבלימה - הרבה יותר קשה לבלום את ה CX5 יחסית ל 6. 

 

לCX5 צמיגים רחבים יותר, בלמים גדולים יותר (כנראה) ומערכת ABS מתקדמת ביותר מעשור לעומת ה6, מאמין שמרחק הבלימה דומה או קצר יותר בCX5.

בכללי מרחק בלימה של רכב מודרני עם צמיגים איכותיים ותקינים יהיה באזור ה35-40 מטר מ100 קמ"ש על כביש יבש.

 

והנה השוואה מעניינת, הקטע הרלוונטי ב5:50:

 

הסיוויק Type R היא הכי קלה וגם ספורטיבית יותר משני הרכבים האחרים אבל שים לב שההפרש במרחקי הבלימה לא גדול במיוחד.

האאודי החשמלית שוקלת 1.1 טון יותר מהסיוויק! הBMW שוקל 600 קילו פחות מהאאודי ולקח לו יותר מרחק לעצור.

בקיצור יש עוד משתנים חוץ ממשקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Michaelr מעריך שהגבת אך לא יודע מהיכן אתה לוקח את הנתונים. כן, אני מכיר את כל המשתנים.
נכון, ה 6 דור שני עפ"י אתרים שונים מאיצה בסביבות 10 שניות ל 100. ה CX5 דור ראשון 9.1 שניות 0 ל 100 (עפ"י המפרט המקורי של דלק מוטורס (יש לי)).
לא יודע אם יש לך את הרכבים, אצלי שניהם בחניה, ואני נוסע בשניהם כך שמה שאני מתאר קיים בפועל.
ל 6 גיר 5 יחסי העברה, ל CX5 יש 6 - אגב - גיר מצוין! ל CX5 יש גם מצב "ספורט" בלחיצת כפתור שכנראה השימוש בו מאפשר את ה 9.1.
ה CX5 באופן מפתיע - מרגישה הרבה יותר זריזה, למרות שהיא יותר כבדה - כנראה כיול של מפות תאוצה/מנוע חזק יותר/גיר 6 הילוכים/מודרני יותר. וגם דינמית הרבה יותר מבחינת מתלים והגה. לשתיהן מרחק סרנים דומה (272.5 ל 6 ו 270 ל CX5), אך הניהוג של ה CX5 בעיר ותמרוני חניה הרבה יותר קלים מאשר ב 6.
המרחק בלימה ב CX5 על הפנים (נועלת Michelin Pilot Sport 4 חדשים) שילוב של משקל גבוה/מרכז כובד גבוה. ה 6 בולמת מצוין (Michelin Primacy 4 חדשים).
אבל יש משתנה מאוד חשוב לציון ואולי זה מסביר הכל - צלחות הבלימה ב 6 בקוטר 299ממ קדימה 280 אחורה. ב CX5 הן 258 ו 255 בהתאמה.
תגובת הדוושה של ה CX5 הרבה יותר ספוגית וארוכה מאשר ב 6. די מבאס המרחק בלימה אחרת האוטו היה פשוט מושלם.
שתיהן zoom zoom - ה CX5 יותר.

Mazda6_specs 2012.pdf 16556_Mifrat_Mazda_CX-5_01_17.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הנתונים לקחתי ממבט זריז באתר אוטו.

בכל מקרה יכול להיות שהדוושה יותר ספוגית בCX5 ולכן מרגיש לך שיותר קשה לבלום, קשה לי להאמין שקיים הבדל משמעותי במרחקי הבלימה של שני הרכבים בבלימת חירום מלאה (דוושה עד הרצפה עם ABS לאורך כל הבלימה).

אם יש לך כח להתעסק בזה אז תעשה ניסוי: קח את שני הרכבים ושני קונוסים לכביש צדדי ארוך ונטוש, תבחר מהירות ונקודת בלימה ותבדוק איזה מהרכבים עוצר קודם בבלימת חירום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעיון של הקונוסים מצוין. לא אבצע כי אני חושב שבלימה אגרסיבית יכולה לגרום נזק למכוניות. (יש שיחלקו עלי - ככה אני חושב).
ברגע שראיתי את הבדלי הקוטר צלחות בלימה הכל היה מובן. ברור שרכב יותר כבד עם צלחות יותר קטנות קטנות יותר יבלום פחות טוב מרכב קל יותר עם צלחות גדולות יותר. ולכן מוזרה הבחירה של מזדה לצייד את ה CX5 בצלחות קטנות יחסית.
נתון נוסף - הנוסחה E=1/2 mv^2. האנרגיה הקינטית שמומרת לחום בעת בלימה, נובעת ישירות מהמכפלה של mv^2- מהירות במסה. מהנוסחה נובע שבמהירות זהה ל 2 רכבים, כאשר אחד שוקל נגיד x והשני 1.2x, הרי שהאנרגיה הדרושה לבלימתו תהיה גבוהה יותר פי 1.2 (פשטנית - יותר כבד = יותר קשה לבלום. מה שכתבתי בתחילת השרשור). מצאתי הסבר תומך בויקיפדיה, ששם גם מתייחסים גם לאנרגיה קינטית התלויה במהירות ובמסה וגם למקדם החיכוך (שנובע מהבלמים, הצמיגים והאספלט):
https://en.wikipedia.org/wiki/Braking_distance

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, BassDriver כתב:

ה 6 או ה CX5? לראשונה 155 כ"ס, השניה 165..
במפרט של דלק מוטורס ה 6 שוקלת 1,365. ברשיון 1,458. הבדל של 93 ק"ג. מי צודק ומה ההבדל?
במפרט ה CX5 שוקלת 1,581. ברשיון 1,978. הבדל של 397 ק"ג. זה כבר ממש לא הגיוני. ועל פניו ה CX5 שוקלת 520 ק"ג יותר מה 6. לפי התחושה שלי יש פער אבל לא עד כדי כך.
האמת לפי עוצמת הבלימה - הרבה יותר קשה לבלום את ה CX5 יחסית ל 6. אולי זה אומר משהו. פעם היה בטופ גיר מבחן בלימה בין פורש 911 לפז'ו 106 ראלי אם אני לא טועה. ה 106 בלמה משמעותית קצר יותר מה 911. ייחסו את זה בזמנו למשקל.

לא בטוח בזה 100% אז תקנו אותי אם אני טועה אבל יש לי תחושה שמרכז הכובד הגבוה בCX5 משפיע לרעה על הבלימה כלומר ה6 שמרכז הכובד שלה נמוך יותר יהיה לה יותר קל לעצור מהר.

למשקל יש גם כן משמעות, אבל מצד שני תשים לב לרוב ברכבים כבדים יותר יש צלחות גדולות יותר בשביל לפצות על התוספת משקל ולהיות בטווח סביר של עצירה

peugeot 208

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...