Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סדר פעולות האטת רכב גיר ידני


OMRIA
 שיתוף

פוסטים מומלצים

כללי אצבע לשמירה על הגיר והמצמד.

עשה: 

- בלום באמצעות הבלמים מבלי לגעת בהילוכים, שלב לניוטרל לפני שהמנוע מגמגמם.

- השתמש בהילוכים על מנת להתאים לתנאי הנסיעה והדרך, לא למטרת בלימה.

 

אל תעשה:

- אל תבלום באמצעות המנוע ע"י הורדת הילוכים.

- אל תישען עם היד על מוט ההילוכים.

- אל תחזיק את דוושת המצמד לחוצה ברמזורים.

 

התנהלות נכונה מובילה להחלפת מצמד אחרי 100,000 ולא 30,000 ק"מ.

התנהלות נכונה לא מגבירה את קצב שחיקת הבלמים.

 

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206 1.4 *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס 1.6 * פורד אריקה 1.6 ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

מה שאנשים מנסים להבהיר לך כבר 4 עמודים, הוא שכשתשב מאחורי הגה וליד ידית הילוכים ידנית, אתה תרגיש יותר טוב את המנוע ותבין מתי אתה אמור להוריד הילוך.

איך אני מבצע עצירה ממהירות 100 ל0 למשל:

1. לוחץ על הברקס

2. סביב 50-55 קמ"ש (אצלי זה 1000-1100 סל"ד) - מכניס קלאץ

3. מוריד לשלישי (ואז המנוע ב2000 סל"ד) אם אני רואה שאני לא לקראת עצירה מלאה, ויתכן והתנועה תתקדם.

או

4. מעביר לניוטרל וממשיך לבלום רק באמצעות הבלמים.

 

מתי אני משתמש בבלימת מנוע?

כשאני בירידה ארוכה בה אני נמצא בהילוך בו הרכב יצבור מהירות מאחר ומהירות התנועה נמוכה מדי להילוך זה (למשל 80 על הילוך שישי).

וזהו.. בערך.

 

 

כשאתה כותב על 'מנוע שנחנק' אתה בעצם מדבר על מנוע שלא נמצא בסל"ד בו הוא יכול להשאר מונע (זה בדרך כלל סביב ה500-600 סל"ד ומטה)

אם תסתכל על מד הסל"ד ומד המהירות, תוכל לראות שיש ביניהם יחס קבוע תחת כל הילוך.

כלומר אם בהילוך שישי ב100 קמ"ש המנוע ב2000 סל"ד, אז ב150 קמ"ש הוא יהיה ב3000 סל"ד, וב50 קמ"ש הוא יהיה ב1000 סל"ד (יחס של 1:20)

בהילוך שלישי למשל יהיה ב2000 סל"ד ב50 קמ"ש, אז ב75 קמ"ש יהיה ב3000. יחס של 1:40

 

מתי מורידים הילוך כדי שהמנוע לא 'יחנק'? כשאתה במהירות מסויימת בה הסל"ד מתחיל לרדת ל1000 ומטה, ואז המנוע יצטרך 'לפצות' על ירידת המהירות באמצעות הזרקת דלק, עד שלא יוכל לפצות יותר, יקרטע ויכבה.

עוד משהו שחשוב לדעת - כאשר אתה מוריד רגל מהגז, למעשה הזרקת הדלק מפסיקה, עד שלב מסויים. למשל בפיאסטה, מתחת ל1200 סל"ד, מחשב המנוע מתחיל לפמפם קצת דלק כדי לשמור על סל"ד מסויים ולמנוע מצב של 'קרטוע'.  במצב כזה אם אתה רוצה להמשיך להוריד מהירות, כדאי לרדת הילוך אחד או שניים, לצורך נהיגה חסכונית יותר, וגם על מנת לשמר את היכולת של הרכב להאיץ באופן מיידי.

עריכה אחרונה על ידי EliC25

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלימה, מחכה קצת שגם בלימת המנוע תעזור, מוריד עוד הילוך, מחכה שבלימת המנוע תעזור ומוריד עוד אחר וכך האלה.

וברקס תמיד לחוץ. ואם עצלנים אז אפשר להישאר על הילוך גבוה ורק לקראת העצירה להוריד להילוך המתאים או N.(אבל אם תנסה להאיץ אז המנוע יקרתע על הילוך גבוה מידי) 

 

אם אתה מאלה שישר שמים קלאץ' אז אתה סתם תגמור את הברקסים מהר.

 

נגיד באופנוע אני מגיע לעצירה בהילוך שלישי ומטה, בדרך כלל פחות משלישי. או אם אני רואה רמזור אדום מרחוק ואין מכוניות מאחורי אני פשוט עוזב את הגז על הילוך שישי ומוריד הילוכים.

 

תשחק Ecodriver, יעזור לך להבין את הקטע של מתי להוריד הילוכים

 

הילוך צריך להיות מותאם לסלד ותנאי הדרך, לא משנה איך "מגיעים" אליו

 

 

בתאריך 21.6.2021 בשעה 16:56, אורח לרגע כתב:

 

 

הערת הנהלה: מה שכתוב כאן - שגוי. 

אין חובה לערב בלימת מנוע, אין בעיה של בלאי לבלמים ובוודאי שאין סכנה לעיוות צלחות, אלא בתנאים מאוד קיצוניים.

 

מתן ייעוץ לא מבוסס זו עבירה על חוקי הפורום. אם אין ידע קונקרטי ומבוסס, לא להמציא תיאוריות.

 

 

ברור שאין חובה לערב בלימת מנוע, נגיד במקרה חירום. עדין כדי לבלום ולהוריד הילוכים ולהשתמש בבלימת המנוע.
ובטח שזה כן מונע בלאי לרפידות כי משתמשים בהם פחות בעוצמה.

 

אפילו רכב CVT על סלד הכי נמוך מבצע בלימת מנוע.

עריכה אחרונה על ידי FoxLight
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...