Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קו מים (הזנה לא ביוב) סתום - אינסטלטור בקהל?


rev-Match
שימו לב! השרשור הזה בן 929 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דירה בת 4 , צנרת pex.

 

הסיפור מתחיל במקלחת הורים ברז כיור , זרם חלש מאוד בברז החם בלבד, פתחתי ניל עד הסוף ללא תגובה, הוחלט על החלפת ניל , בוצע היום ומפה המצב החמיר, עכשיו גם הזרם החם בדוש (באותה מקלחת הורים) הפך לחלש ובנוסף כאשר מפעילים מים חמים בשני המקלחות בו זמנית ישנה ירידת לחץ משמעותית ובשני המקלחות בקושי זורם משהו.

 

פירקתי את הצינור גמיש שמגיע לניל החם בכיור מקלחת הורים ופתחתי אותו עד הסוף ואכן הזרם שיצא בינוני מינוס.

 

ועכשיו לשאלות,

1. אם אני מבין נכון יש סתימה בקו החם של מקלחת ההורים, למה הדבר משפיע על המקלחת הראשית? ישנה חנוכיה וכל הקווים מקבלים את אותו הלחץ מהדוד.

יש איזה כלל לגבי מיקום הצינורות בחנוכיה, רוצה לפרק מהחנוכיה את הקו שמגיע למקלחת הורים, משהו בסגנון "הקו הכי ארוך ימני/שמאלי קיצוני"?

 

קריאה קצרה בדוק' גוגל העלתה שצריך לפרק את כל הברזים בקו הבעייתי ולפתוח שיבר ראשי בתקווה שזה ישחרר את הגוף שמפריע.

2. פירוק הברזים כולל הניל בברז? בדוש מספיק לפרק אינטרפוץ?

 

3. לפני שאני שולף את חגורת הDIY שלי, האם הנושא מכוסה באחריות מקבלן האינסלציה של הפרוייקט? (בכל מקרה אתקשר לבדוק בראשון)

 

רעיונות ושיטות נוספות לפתרון יתקבלו בברכה.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צנרת חדשה או ישנה?

אם חדשה, כנראה היתה בעיה בהתקנה. פנה לקבלן.

 

צנרת ישנה (בת כמה שנים) כנראה אבנית הצטברה. היא תצטבר בדרך כלל במחברים.

למזלך, פחות נהוג בפקס לשים מחברים מתחת לריצוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן ויש לך בעיה בהזנה לדוד או במערבל (מיקסר) יציאה מהדוד.
שלב ראשון תבדוק שהברז ("שיבר") שמזין את הדוד פתוח עד הסוף.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, om2 כתב:

צנרת חדשה או ישנה?

 

חדשה

 

לפני 13 דקות, איציק נ. כתב:

ייתכן ויש לך בעיה בהזנה לדוד או במערבל (מיקסר) יציאה מהדוד.
שלב ראשון תבדוק שהברז ("שיבר") שמזין את הדוד פתוח עד הסוף.

נבדק, הברז פתוח עד הסוף. 

לגבי המיקסר, יש דרך לאמת אותו בלי לרוקן דוד, לפרק אותו ולחבר ישירות? 

 

תודה. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Dimo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין, חייבים לפרק ולחבר ישירות. זה לא מצריך ריקון של הדוד כי אתה על הקו היוצא של המים החמים של הדוד (קיים בו צינור שמגיע כמעט עד קצה הדוד העליון, ככה שרק חלק קטן מאוד מכמות המים שיש בדוד יישפך לך).
אם הבעיה היא רק בברזים ה"רחוקים" זה רק מחזק אותי שיש בעיה כללית של לחץ (אתה מרגיש את זה בברזים הרחוקים כי ככל שהצינור ארוך יותר יש עליו יותר הנחתה) ולא בעיה נקודתית ב-2 צינורות.
צריך להתחיל מבדיקת לחץ כללית של הדירה (קומות גבוהות סובלות יותר ברגע שוועד הבית מחליט לכוון את המשאבות ללחץ נמוך יותר "שלא יתאמצו").
האם השכנים שלך סובלים מבעיה דומה ? (נסה לבדוק בעצמך כי זה עניין סובייקטיבי).
האם במים הקרים הלחץ חזק כמו שצריך ? מהיכן אתה בארץ ?

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.6.2021 בשעה 08:56, איציק נ. כתב:


צריך להתחיל מבדיקת לחץ כללית של הדירה (קומות גבוהות סובלות יותר ברגע שוועד הבית מחליט לכוון את המשאבות ללחץ נמוך יותר "שלא יתאמצו").
האם השכנים שלך סובלים מבעיה דומה ? (נסה לבדוק בעצמך כי זה עניין סובייקטיבי).
האם במים הקרים הלחץ חזק כמו שצריך ? מהיכן אתה בארץ ?

מבדיקה מול השכנים נראה שאף אחד לא מתלונן, בדקתי גם עצמאית  אצל השכן מקומה אחת מעל. 

 

מים קרים לחץ רגיל לחלוטין, ברזי ניל פתוחים על חצי וגם זה חזק. 

 

אשתדל לפרק את המערבל בהמשך היום ואחזור לעדכן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

היות וקיץ וניתן לחיות עם זה לקחתי את הזמן, 

 

הבוקר פירקתי את המערבל וחיברתי ישירות, לא הורגש שיפור כלל ואולי אפילו ירידה נוספת בלחץ. 

 

מה הלאה? 

מתכנן לפרק את צינור הזנת המים החמים מהמערכת הסולרית ולבדוק מה המצב שם. 

 

המצב עכשיו, כאשר פותחים ראשונית יש מכת זרם חזקה ונחלש אחרי כמה שניות, פתיחת ברז חם נוסף מקטין את הזרם עוד יותר למצב בלתי נסבל. 

 

אשמח לשמוע על כיוונים נוספים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יש לך בעיה של ברז (שיבר) "חצי" פתוח.
הסיבה שבהתחלה יש לחץ חזק ואז יורד - זה שבזמן שהברזים בבית סגורים, אפילו שיש מעבר קטן (חצי ברז פתוח) ב"שיבר" כלשהו, הלחצים מתאזנים.
עם פתיחת הברז אתם מרגיש את הלחץ הרגיל - ואז זה כמו עם ברז חצי פתוח.

 

בדוק את השיבר ליד השעון מים + וודא שההתנגדות בידית של השיבר היא מתמשכת, ושהשיבר נפתח במלואו.

אם אצל השכנים הכל בסדר, זה עניין נקודתי אצלך.

בצע בדיקה נוספת שכל ה"שיברים" הראשיים פתוחים לחלוטין - הלכה למעשה:
א. 2 שיברים מחוץ לדירה, אחד לפני השעון ואחד אחרי השעון

ב. שיבר הזנה לדוד (מהמרכזיה) - אם יש

ג. שיבר בכניסה למרכזיה של המים החמים - אם יש

 

אם יש סנן כלשהו, לפרק ולבדוק אם הוא פנוי ולא סתום.

 

כמו כן - אם יש "אל חזור" - לצורך הבדיקה כדאי לנתק אותו.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי על השיברים, הם תקינים ופתוחים, התנגדות בידית לאורך כל הדרך. 

 

הנקודה היא שזה רק במים חמים, קרים יש זרם חזק מאוד כאשר פותחים את הניל עד הסוף. 

 

לפי המידע ברשת נראה שהבעיה בדוד בלבד, אפרק פלאנג' ואת כל הצינורות ואעשה שטיפה טובה לכל הצנרת, כנראה סתום איפשהו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק שהכניסה לדוד, היכן שמותקן השסתום אל חזור, לא סתומה או תקולה. 

במידת הצורך תפרק אותו ותבדוק שהוא תקין וכמובן אין ליכלוך גס שהגיע לשם "במקרה" ותוקע את כל המערכת. 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

נמצאה הבעיה, איציק צדקת, זרם חלש בכניסה לדוד עקב גוף זר שנתקע בשסתום האל חזור. 

 אולי תזהה מה זה החתיכות פלסטיק הזאת ומאיפה היא יכלה להגיע לשם. 

 

יש זרם חזק בכל הבית למעט ברז אחד, אפרק את הניל שלו ואבדוק בהמשך. 

 

 

20211002_120952.jpg

20211002_120842.jpg

20211002_120944.jpg

20211002_121014.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה תודה... :-) על שם מי להוציא את החשבונית ? :-P 

 

הפלסטיק מזכיר לי תותב אקולון של ברז כדורי או אפילו תותב פנימי של שסתום אל חזור (מהדגמים של השסתומים החדשים המובנים ב"רקורד" של המונה מים) - אבל שוב, זה רק ניחוש מרחוק ולמראית עין.

איציק

 

  • אהבתי 4

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...