Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בנוגע לירידת ערך - הייתכן שחב' הביטוח רימתה אותי? מה עושים עם זה?


שימו לב! השרשור הזה בן 1033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום וברכה, אשמח לחוו"ד ועצה:

 

לפני מס' שנים עברתי תאונה: נהג שנסע אחרי נכנס בי והרכב ניזוק (החלפת טמבון, שמשה אחורית). מדובר ברכב שהיה חדש ממש, כ-4 חודשים על הכביש..

עירבתי את חב' הביטוח ותיקנתי במוסך הסדר. הם התנהלו מול הנהג הפוגע וחב' הביטוח שלו שילמה להם. קיבלתי ירידת ערך של 4% והופקד לי כסף לחשבון.

מאז ועד היום הרכב מצוין, בלי בעיות/תאונות/פגיעות נוספות.

כעת אני מעוניינת למכור את הרכב. כמובן יידעתי את הקונה הרלוונטי בענין, שלחתי לו את דו"ח השמאי מהתאונה והסכמנו על מחיר בהתאם.

להפתעתי הרבה, מכון הבדיקה נתן על התאונה דו"ח שלילי למדי וציין גם פגיעת שילדה. הקונה כמובן רוצה הורדת מחיר משמעותית, כ-20% ממחיר המחירון ויותר.

פניתי לחב' הביטוח לשאול מי אמור לשאת את הפער הזה, ואיך יכול להיות שמבחינתם הרכב בסדר גמור בעוד בבדיקה מתייחסים אליו אחרת, והם הפנו אותי לשמאי שבדק אז את הרכב.

השמאי, לתחושתי, מורח אותי. מציע שהוא ייקח איתי את הרכב למכון בדיקה אחר ויראה לי שהכל בסדר, ואולי בכלל קרה אח"כ משהו נוסף שלא קשור לתאונה ההיא וכו' וכו'. 

לא ברור לי איך אני מתקדמת עם זה. חב' הביטוח (שאני כבר לא מבוטחת בה) מעבירה אותי מאחד לשני...

עריכה אחרונה על ידי miri012
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הקונה עדיין רוצה את הרכב, לא מן הנמנע שדו"ח בדיקה החדש "מוטה" לטובתו. מי בחר את מכון הבדיקה?

 

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שווי הרכב היום? כמה שקלים הם 16% מערכו?

 

מה שאת מתארת הוא ההפרש בין "ירידת ערך טכנית", שאותה קבע השמאי לפי ההוראות, לבין "ירידת ערך מסחרית" שנקבעת בשוק החופשי, ובדרך כלל הרבה יותר גדולה.

 

את צריכה להעריך את ההפסד במונחים אבסולוטיים וולפי זה להחליט עד כמה להלחם, שכן גם המלחמה מול השמאי תעלה כסף, וגם עיכוב במכירת הרכב, אם תחזיקי שניים במקביל, יעלה לך ברישוי, ביטוח וירידת ערך מדי חודש.

 

בעניין הזה תהיי חכמה, אל תתעקשי להיות צודקת. אם ההפסד קטן כנראה שעדיף לספוג אותו. אם משמעותי - המשיכי בקרב.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.6.2021 בשעה 13:30, eyals05 כתב:

עוד קורבן

לא קורבן ולא נעליים, בכלל לא בטוח ששמאי פרטי היה קובע ירידת ערך דומה לזו שמבקש הקונה, אם בכלל היתה שונה מזו של חברת הביטוח.

הקונה יכול לדרוש מה שהוא רוצה, גם 50% פחות. זה ענין של משא ומתן, לא ענין ביטוחי או שנוגע לשמאות. אם יש הרבה רכבים כאלה, הוא יכול בקלות למצוא אחד בלי תאונה, אם זה רכב נדיר יותר, אז יש לו פחות מנוף לדרישה. ואין לזה קשר למה שקבע שמאי זה או אחר.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות.

לא מפריע לי שיש מו"מ עם קונה זה או אחר, ולא בטוחה שהייתי מצליחה למכור במחיר מחירון בכל מקרה.

מה שהפתיע אותי זה פגיעת שלדה במכון בדיקה, כשהשמאי מתעקש שאין פגיעה. ובאופן כללי תחושה אישית כשפניתי לשמאי שהוא מנסה לגלגל את זה אלי בחזרה (עבר זמן, אולי היו דברים נוספים, בואי איתי למכון בדיקה ואראה לך שהבדיקה ההיא סתם מוגזמת...)

אני לא אשאר עם 2 רכבים. חושבת למכור בכל מקרה. השאלה היא האם במקביל יש לי מה לנסות לתבוע / לקבל תשובות מהביטוח?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנכתב, השיקול הוא כלכלי, תביעה תגרום להוצאות בטווח הקרוב לפחות, ולא בטוח שתזכי ושאם תזכי הפער יהיה שווה את זה.

ובלי קשר לענין הקורבן או מי צודק במקרה הזה, ההמלצה היא אכן לקחת תמיד שמאי מטעמך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזו פגיעת שילדה מדובר.

יכול להיות שזו פגיעת "קצה שלדה" שאין לה משמעות בטיחותית אבל יש לה משמעות מסחרית.

על קצה שלדה, שמאי בד"כ לא יתן ירידת ערך של יותר מ5%, למרות שבפועל יש לה משמעות פסיכולוגית והיא מרתיעה קונים.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Be roo כתב:

לא קורבן ולא נעליים, בכלל לא בטוח ששמאי פרטי היה קובע ירידת ערך דומה לזו שמבקש הקונה, אם בכלל היתה שונה מזו של חברת הביטוח.

הקונה יכול לדרוש מה שהוא רוצה, גם 50% פחות. זה ענין של משא ומתן, לא ענין ביטוחי או שנוגע לשמאות. אם יש הרבה רכבים כאלה, הוא יכול בקלות למצוא אחד בלי תאונה, אם זה רכב נדיר יותר, אז יש לו פחות מנוף לדרישה. ואין לזה קשר למה שקבע שמאי זה או אחר.

כנראה שאת מאוד תמימה או תוצרת חוץ.

 

את חיה בישראל, ארץ הקומבינות, לא בשוויץ.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי לקבל כסף מהביטוח תצטרכי להוכיחשמאות נגדית הקובעת ירידת ערך גבוהה יותר. חברת הביטוח לא תקבל את השמאות בטענה כי ייתכן שהיתה תאונה נוספת שלא דווחה.

במשפט תפסידי.

כן קורבן 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...