Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איש מכירות בסוכנות יבואן אמר לי שאין משמעות לנתון תאוצה מ 0 ל 100. הוא צודק או מחרטט אותי?


אופיר36
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מדובר ברכב סופר מיני חדש (גיר אוטומטי רציף) שיש לו דגם "ספורט".  

נפח מנוע 1000, כ"ס 100, תאוצה מ 0 ל 100 - 13 שניות.  

אמרתי לו שזה נראה לי מוזר שבדגם שאמור להיות "ספורט", זאת התאוצה, כשברכבים אחרים באותה קטגוריה (גם כאלה שלא מוגדרים "ספורט") יש כאלה עם תאוצה של 10 שניות ואפילו 9 

13 שניות זה אפילו יותר מהקיה פורטה שהייתה לי....

לטענתו זה לא פקטור רלוונטי כי לדבריו רכב אחר יכול להאיץ מהר מעמידה אבל נגיד מ 80 ל 120 ייקח לו יותר זמן, כי זה תלוי איך בונים את הגיר שלו.  

זה נכון או שזה סתם קשקוש? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון למיקרה?

יש לזה משמעות מסוימת, מן הסתם רכב עם מנוע חזק יתן תאוצה מהירה יותר, איני יודע איך כיול המתלים בספורט, אך המנוע עצמו בסדר, אם כי לא ברמה של סופר מיני כמו 208/קורסה/קליאו עם 130 כ״ס ואיביזה fr עם 150 כ״ס.

יהיה הבדל מורגש.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע כמו פיקנטו ״ספורט״, שבתכלס היא רק שם של רמת גימור מאובזרת יותר עם קישוטים אדומים בחוץ.

לעניין: פרמטר 0-100 הוא לכשעצמו לא ׳קריטי׳, כי לרוב אף אחד לא מנסה לדחוף את הרכב שלו לקצה גבול היכולת בזמן יציאה מרמזור. תאוצות מהירות הם לרוב לא בטיחותיות ושוחקות מכלולים לעומת הנהיגה השקולה על הכביש שצריכה להיות לנהג ממוצע.
אז למה קיים פרמטר 0-100? כי הוא נותן הרגשה ליכולות של הרכב בפועל. יכולים להיות 3 רכבים עם אותו ׳כוח סוס׳ במנוע אבל בגלל שעקומת הכוח שלהם (קג״מ לסל״ד) שונה ונצילות הגיר שלהם (כמה כוח יורד בפועל מהמנוע לגלגלים) שונה התאוצה שלהם למאה תהיה שונה. אז יש איזה מספר שבא לתת לקונה למדוד את היכולות בדרך של ביצועים מדודים ׳בתכלס׳.

וכאן מגיעה השאלה שלך - רכב עם 13 שניות ירגיש יותר איטי מרכב עם 10. מה זה משנה אם נניח, בספק גדול, 80 ל120 יהיה זהה? בסך הכל אתה לא מתחיל את הנסיעה ב80 קמש אלא צריך לעבור את כל הטווח עד לשם.
איש מכירות יגיד כל דבר כדי למכור.

הערה: ברכבים חשמליים קיימת יכולת להגיע מ0 ל100 במהירות יוצאת דופן בגלל שלמנוע חשמלי אין ׳רצועת כוח משתנה׳ והוא יודע להפיק את המירב מ0 קמ״ש. שם, אם תשווה מול חלק מרכבי העילית תראה שהוא עוקף אותם בהתחלה עד שהם צוברים תאוצה אחרי כמה מאות מטרים ועוקפים חזרה (במהירות שמוגדרת ברוב הכבישים כלא חוקית). אז זו כן ׳דוגמא חריגה׳ לרכב שפחות מהיר בסקאלה העליונה של המהירות לעומת התחתונה, אבל פה זה לא המקרה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספורט במקרה הזה זו רמת גימור בלבד. בדרך כלל עושים כמה שינויים ויזואלים ובזה ה"ספורט" מסתכם. 

רכבים עם גיר רציף בכללי וספורט לא הולכים ביחד, אין הרבה דוגמאות לרכבי ספורט עם גיר כזה מלבד הסובארו WRX 

שלא נמכרת פה גם ככה. 

תתייחס לזה בתור רמת גימור ולא מעבר לזה. 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

0-100 נותן מדד טוב לרמת הביצועים של הרכב,ברור שיש לו למכור רכב שעושה את ב 13 שנית הוא יגיד שזה לא משנה,מה רצית שהוא יגיד לך שהרכב שהוא מוכר הוא גרוטאה?!.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, yulianx כתב:

אתה מתכוון למיקרה?

יש לזה משמעות מסוימת, מן הסתם רכב עם מנוע חזק יתן תאוצה מהירה יותר, איני יודע איך כיול המתלים בספורט, אך המנוע עצמו בסדר, אם כי לא ברמה של סופר מיני כמו 208/קורסה/קליאו עם 130 כ״ס ואיביזה fr עם 150 כ״ס.

יהיה הבדל מורגש.

כן. מיקרה. ניחשת נכון  (:  

הדגמים שכתבת הם באמת לפחות "על הנייר" יותר חזקים.  גם בנפח מנוע, גם בכ"ס, גם בתאוצה וגם במהירות המקסימלית. אם כי מהירות מקסימלית זה פחות חשוב כי אני לא מתכוון להגיע למהירויות האלה.  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, MiG כתב:

נשמע כמו פיקנטו ״ספורט״, שבתכלס היא רק שם של רמת גימור מאובזרת יותר עם קישוטים אדומים בחוץ.

לעניין: פרמטר 0-100 הוא לכשעצמו לא ׳קריטי׳, כי לרוב אף אחד לא מנסה לדחוף את הרכב שלו לקצה גבול היכולת בזמן יציאה מרמזור. תאוצות מהירות הם לרוב לא בטיחותיות ושוחקות מכלולים לעומת הנהיגה השקולה על הכביש שצריכה להיות לנהג ממוצע.
אז למה קיים פרמטר 0-100? כי הוא נותן הרגשה ליכולות של הרכב בפועל. יכולים להיות 3 רכבים עם אותו ׳כוח סוס׳ במנוע אבל בגלל שעקומת הכוח שלהם (קג״מ לסל״ד) שונה ונצילות הגיר שלהם (כמה כוח יורד בפועל מהמנוע לגלגלים) שונה התאוצה שלהם למאה תהיה שונה. אז יש איזה מספר שבא לתת לקונה למדוד את היכולות בדרך של ביצועים מדודים ׳בתכלס׳.

וכאן מגיעה השאלה שלך - רכב עם 13 שניות ירגיש יותר איטי מרכב עם 10. מה זה משנה אם נניח, בספק גדול, 80 ל120 יהיה זהה? בסך הכל אתה לא מתחיל את הנסיעה ב80 קמש אלא צריך לעבור את כל הטווח עד לשם.
איש מכירות יגיד כל דבר כדי למכור.

הערה: ברכבים חשמליים קיימת יכולת להגיע מ0 ל100 במהירות יוצאת דופן בגלל שלמנוע חשמלי אין ׳רצועת כוח משתנה׳ והוא יודע להפיק את המירב מ0 קמ״ש. שם, אם תשווה מול חלק מרכבי העילית תראה שהוא עוקף אותם בהתחלה עד שהם צוברים תאוצה אחרי כמה מאות מטרים ועוקפים חזרה (במהירות שמוגדרת ברוב הכבישים כלא חוקית). אז זו כן ׳דוגמא חריגה׳ לרכב שפחות מהיר בסקאלה העליונה של המהירות לעומת התחתונה, אבל פה זה לא המקרה.

היית קרוב.  מיקרה ספורט.  

תודה על ההסברים.  

אז כמו שחשבתי - המיקרה קצת יותר חלשה מהדגמי ספורט האחרים בקטגוריה.  

חבל כי דווקא אהבתי את המראה שלה שזה כאילו שתי דלתות, כי הידיות של הדלתות האחוריות מוסתרות ברכב.  

לגבי החשמלי - זה מסביר לי באמת למה ראיתי סרטון של רכב טסלה מתחרה ברכב אחר ובשניות הראשונות הוא פשוט השאיר לו אבק.....

לפני 9 דקות, ronrcz כתב:

0-100 נותן מדד טוב לרמת הביצועים של הרכב,ברור שיש לו למכור רכב שעושה את ב 13 שנית הוא יגיד שזה לא משנה,מה רצית שהוא יגיד לך שהרכב שהוא מוכר הוא גרוטאה?!.

חחח

הוא יכל למשל להדגיש את היתרונות. 

למשל העיצוב - מראה של שתי דלתות.  (שאני מאוד אהבתי).  

למשל המחיר. שהוא קצת זול יותר מאחרים.  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בו נגיד ככה, רכב שעושה 0-100 ב-13 שניות, לא יהיה מהיר מברכב שעושה זאת ב-10 שניות, בשום טווח תאוצות, גם לא ברכב שעושה זאת ב-11. הוא יהיה איטי יותר, באופן מאוד מורגש.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, falou כתב:

בו נגיד ככה, רכב שעושה 0-100 ב-13 שניות, לא יהיה מהיר מברכב שעושה זאת ב-10 שניות, בשום טווח תאוצות, גם לא ברכב שעושה זאת ב-11. הוא יהיה איטי יותר, באופן מאוד מורגש.

 

מבאס. ממה אהבתי את העיצוב שלו.  

לא ברור לי מה ניסאן חשבו.  כמעט כל הרכבים האחרים שהם סופר מיני, ואפילו לא "ספורט" עושים תוצאה יותר טובה בתאוצה.  

אבל אני אעשה נסיעת מבחן.  גם עליו וגם על האחרים שנראים לי.  אולי אני אגלה שזה לא כזה נורא....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסע באוטו לפעמים זמינות המומנט המוקדם תאשר לך נסיעה חלקה בלי להרגיש בחוזר כח,

אצלי אם אני משווה ספורטאג' וi30 שהיתה לי שתיהן עושות 0-100 ב12.1 שניות, בפועל, ההבדל מורגש לטובת הi30 שמרגישה הרבה יותר זריזה.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייב להגיד שזה נתון די מביש למנוע 1.0 טורבו. יש מכוניות אטמוספריות שמאיצות הרבה יותר טוב מזה.

נתון שמתאים לסופר מיני מלפני עשור עם מנוע 1.4, הספק דומה וגיר פלנטרי עם 4 הילוכים.

יש לא מעט מתחרות בקטגוריה שעושות 0-100 בפחות מ-10 שניות (איביזה, 208, כמדומני גם מאזדה 2 וכו').

לפי הנתונים אני מבין שמדובר במיקרה.

 

נתוני 0-100 כן אמורים לתת לך תחושה כללית איך האוטו יגיב בתאוצה זריזה מאוד מהמקום.

האם זה חשוב? תלוי. לדעתי כן.

האם ביצעת נסיעת מבחן? הרכב סוחב לטעמך?

 

 

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, dorsht כתב:

חייב להגיד שזה נתון די מביש למנוע 1.0 טורבו. יש מכוניות אטמוספריות שמאיצות הרבה יותר טוב מזה.

נתון שמתאים לסופר מיני מלפני עשור עם מנוע 1.4, הספק דומה וגיר פלנטרי עם 4 הילוכים.

יש לא מעט מתחרות בקטגוריה שעושות 0-100 בפחות מ-10 שניות (איביזה, 208, כמדומני גם מאזדה 2 וכו').

לפי הנתונים אני מבין שמדובר במיקרה.

 

נתוני 0-100 כן אמורים לתת לך תחושה כללית איך האוטו יגיב בתאוצה זריזה מאוד מהמקום.

האם זה חשוב? תלוי. לדעתי כן.

האם ביצעת נסיעת מבחן? הרכב סוחב לטעמך?

 

 

אכן מדובר במיקרה.  

זה באמת נתון שהפתיע אותי.  במיוחד שלרוב הסופר מיני שבדקתי יש תוצאה טובה יותר. הרוב עושות באמת 10 או פחות.  

עוד לא עשיתי נסיעת מבחן.  ברור שאני אעשה.  

כרגע זה החסרון היחיד המשמעותי מבחינתי. כי ממש אהבתי את העיצוב ואת המראה של 2 דלתות בגלל הידיות דלתות הנסתרות.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לה עוד מגוון חסרונות מול סופר מיני אחרות, מעבר לתאוצה האיטית, מערכות הבטיחות לא מאוד מתקדמות, ישנן סופר מיני שמגיעות כבר עם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות, תיקון סטייה מנתיב וכו', למיקרה יש רק זיהוי סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית, לא ברור באיזה מהירויות.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, dorsht כתב:

יש לה עוד מגוון חסרונות מול סופר מיני אחרות, מעבר לתאוצה האיטית, מערכות הבטיחות לא מאוד מתקדמות, ישנן סופר מיני שמגיעות כבר עם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות, תיקון סטייה מנתיב וכו', למיקרה יש רק זיהוי סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית, לא ברור באיזה מהירויות.

אני יודע.  עברתי טוב על המפרט הטכני שלה ושל המתחרות.  

נדמה לי שלפג'ו 208 יש הכי הרבה אבזור בטיחותי. אבל המחיר שלה גם בהתאם.  

גם למאזדה 2 יש אבל יש לה גם חסרונות - זה דגם יחסית ישן (2014) ותא מטען קצת קטן.  גם מסך רק "7 אבל זה כבר להיות קטנוני....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...